X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הניטרליות של טראמפ יכולה להפסיק את הלחץ האמריקני המתמשך על ישראל לשלם במטבע של אדמה תמורת הבטחות המשורטטות בחול
▪  ▪  ▪
טראמפ.ישמור על נייטרליות [צילום: AP/Jim Mone]
אינטרסים כלכליים
נשיא אמריקני שהוא קודם כל איש עסקים, שבראש מעייניו הצלחתן של חברות אמריקניות ואינטרסים כלכליים אמריקניים, הוא שינוי של ממש מנשיא שהוא קודם כל אידיאולוג של הסוציאליזם והעולם השלישי.

ככל שמתחזקים סיכויי המועמדות של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות-הברית, כך מתגברת הבהלה בקרב הממסד מפני האפשרות שאזרחי ארה"ב אכן יבחרו באיש הזה לנשיאם. הטיעון האחרון בממסד היהודי הוא שטראמפ רע ליהודים. ההוכחה: טראמפ הודיע שיפסיק לסבסד את ההגנה על מדינות רבות בעולם, בייחוד את העשירות שבהן, כגון יפן, קוריאה הדרומית, ערב הסעודית וגרמניה. גם ישראל כלולה ברשימה זו של מדינות שארה"ב אינה צריכה לסבסד - הוכחה מוצקה לכך שטראמפ אינו ידיד ישראל.
ועוד אמר טראמפ כי ישמור על ניטרליות בסכסוך הישראלי פלשתיני. כדי להתקבל כמתווך הוגן, עליו להיות חסר פניות. אמירה זו זכתה לקיתונות של חרפות: כיצד זה אין הוא מוטה מראש לטובת ישראל?
מצד שני, טראמפ חוזר ונשבע שאיש מן המועמדים אינו טוב ממנו לישראל. אובמה אינו ידיד ישראל, ולראייה הסכם הגרעין הזוועתי המותיר בידי אירן גם ממון רב לחימוש כל פעולות הטרור וגם לוח זמנים להשגת נשק אטומי ברבות הימים. הילרי קלינטון אינה אלא שיחזור של אובמה, וגם ממנה לא יצמח טוב לישראל.
יש דו-פרצופיות מעניינת ביחסו של גוש השמאל תקשורת-אקדמיה-ממסד ביטחוני לאמריקה. מצד אחד הקפיטליזם האמריקני שנוא עליהם ואהבתם נתונה לסוציאליזם האירופי. מצד שני, הסיוע הביטחוני האמריקני מאוד חביב עליהם. ואולי אין זה דו-פרצופיות, אלא אימות של אמת היסטורית: הסוציאליזם חי וקיים על כספם של אחרים.
האם קבלת תמורה הוגנת עבור נשק וציוד אמריקני היא סימן לשנאת ישראל? ייתכן שלהפך. הקורא את המרשתת האמריקנית יודע כי אין דבר שהאמריקנים שונאים יותר מפושטי יד, בייחוד אם הם זרים. בסיוע האמריקני הביטחוני לישראל הם רואים הוכחה לחוסר הקיימות של ישראל, שאינה יכולה לכאורה לחיות ללא אותו סיוע. וככל שמרחיקים לצד האנטישמי יותר של המפה, כך מתגברת ההתנגדות לסיוע הביטחוני לישראל. השבוע יצא הסנטור לייהי, דמוקרט הסולד מישראל שנים רבות, בדרישה למנוע סיוע ביטחוני לישראל בטענות מופרכות של טוהר הנשק. לכן, ביטול המתנה, והתניית מכירת נשק בתשלום, היא המתנה הגדולה ביותר שיכול ממשל אמריקני לתת להסברה הישראלית.
ישראל - שווה בין שוות
האם הביטחון הישראלי תלוי בסיוע חינם מארה"ב? ממש לא. לישראל יש 90 מיליארד דולר של יתרות מטבע חוץ, דהיינו 30 שנה של סיוע. בשנה שעברה רכש בנק ישראל 8.8 מיליארד דולר, כמעט פי-שלושה מן הסיוע, סכום שמספיק לממן 15 מטוסי חמקן, רק כדי לשמר את שער החליפין. הדולרים הללו נרכשו בשקל. תארו לעצמכם כיצד היה נראה תקציב הביטחון עם 35 מיליארד שקל נוספים כדי לרכוש בהם את תוצרת הארץ במקום לרכוש דולרים. השוואה נוספת היא לסכום הצפוי לישראל ממתווה הגז. על-פי הערכת הנגיד (בדימוס) סטנלי פישר, מדינת ישראל הייתה צפוייה להכנסה של כ-20 מיליארד ש"ח בשנה מן המיסוי על הגז, פחות משני שלישים מן הבזבוז על רכישת מטבע זר. לפתע החלטת בג"ץ נגד מתווה הגז נראית פחות דרמטית. טראמפ משחרר את ישראל מכבלי התלות באמריקנים ומציע מצב חדש שבו מעצמת-העל ארה"ב ומעצמה המקומית ישראל מצויות בעמדה שווה ליד שולחן המשא-ומתן על שותפות ביטחונית. לא עוד קלינטון הנוהם "מי זו המעצמה העולמית כאן", אלא שותפות של בעלי ברית.
טראמפ מדבר על ניטרליות בבואו לשמש בורר בין ישראל לפלשתינים. מאז שקמה, נתונה מדינת ישראל בלחץ אמריקני בלתי פוסק לשלם במטבע של אדמה תמורת הבטחות המשורטטות בחול. אבא אבן הואשם בתאוות התפשטות כשסירב למסור את דרום הנגב למצרים שיאפשר ליצור גשר יבשתי בין מצרים לירדן. ארה"ב הטילה איסורים וחרמות ביטחוניים על ישראל כדי לאלצה למסור חלקי ארץ לערבים. הבסיס הרעיוני לכל תהליך מדיני בהובלה אמריקנית היה תמיד שישראל הלבנה חייבת לפייס את אויביה הצבעוניים. ניטרליות, או איפה שווה, היא אפוא שבירה יסודית של המדיניות האמריקנית רבת השנים כלפי הסכסוך הישראלי-ערבי - לטובת ישראל. אם מתנות החינם לבעלת הברית ישראל יסתיימו, על אחת כמה וכמה מתנות החינם לפושטי היד השפלים יותר - כל הממסד ה"פלשתיני".
השידור הציבורי האמריקני PBS (יש המכנים אותו Palestinian Broadcasting Service על שום אהדתו הבולטת לעניין הערבי) תיאר את העימות הקשה שבין ראש ממשלת ישראל לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה. לשידור זה אפשר להוסיף את ספרו של מייקל אורן אודות 4השנים הקשות כשגריר ישראל בוושינגטון של הנשיא העויין ביותר לישראל מאז ומעולם. חצי מזמן השירות הזה חפף את כהונתה של הילרי קלינטון במשרד החוץ. המועמדת קלינטון שימשה כפפת הברזל של הנשיא, שכללה גידופים וחרפות שאינם ראויים להיכתב כאן - כך לדבריו של ההיסטוריון המתון והמדוד מייקל אורן. הסבירות שנשיא אמריקני מן המפלגה הרפובליקנית יהיה עויין יותר מאובמה - קלושה ביותר.
נשיא אמריקני שהוא קודם כל איש עסקים, שבראש מעייניו הצלחתן של חברות אמריקניות ואינטרסים כלכליים אמריקניים, הוא שינוי של ממש מנשיא שהוא קודם כל אידיאולוג של הסוציאליזם והעולם השלישי. נשיא כזה יחייב את מדינת ישראל לעמוד בהתחייבויותיה כלפי חברות אמריקניות, במיוחד חברות האנרגיה. מצב שבו משנים את החוקים באמצע המשחק, מתעלמים מחוזים חתומים כשההשקעה מסתברת כמשתלמת, הוא בלתי נסבל מבחינתו של איש עסקים שעוצמתה של ממשלת ארה"ב בידו. זה יחייב את המנהיגות הישראלית להתמודד ביתר קשיחות עם הממסד המשפטי-תקשורתי הקושר את ידיה מטעמים פוליטיים.
אפשר להבין את החלחלה האוחזת בממסד הפוליטי-תקשורתי-ביטחוני מפני עלייתו של טראפמ לנשיאות. זהו מצב שבו לא יהיה לשמאל הפוליטי פרטנר כדי ללחוץ על ישראל למסור את לב הארץ למדינה האיסלאמית חמאסטן. ללא פרטנר כזה, ללא מימון אמריקני לפושטי היד העיקריים, הרש"פ וארגוני השנאה לישראל, ללא סבסוד אמריקני של ההגנה על אירופה, ייתכן שכל המבנה המפואר של ארגוני השיטנה והעיצומים על ישראל יקרוס. ואז כיצד יממנו את המלחמה הפוליטית ברצון העם?

הכותב הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial" ו-"The Witches of West Bend ו- -Yuval-Jerusalem-over--Brandstetter
תאריך:  03/04/2016   |   עודכן:  04/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מפחד מטראמפ ובצדק
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
טראמפ יכול רק להיות טוב לישראל
מוטי1  |  3/04/16 10:28
2
גם אנחנו נמכור לאמריקנים ידע
סניל  |  3/04/16 12:05
3
אם בחול עסקינן
באום  |  3/04/16 13:13
4
טראמפ??
יוסי מ  |  3/04/16 13:17
 
- האם התפנית להגיב למאמרים של
שאלה ליוסי מ.  |  3/04/16 16:15
5
ניתן לחזות מה טראמפ יעשה?! ל"ת
גדי אשל  |  3/04/16 18:03
6
גם וגם, ללא התניה או תלות.
וינטר הניה  |  3/04/16 19:24
7
עד כמה טראמפ טוב לישראל צפו בנ
דוד איש ש  |  4/04/16 17:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איתמר לוין
הנשיא האמריקני ג'ון אדמס אמר: Facts are stubborn things. לרונלד רייגן הייתה גירסה משלו: Facts are stupid things. דומה שרבים מעדיפים את הציטוט הלקוי של רייגן על פני הגירסה המקורית של אדמס
רפי לאופרט
במחצית השנייה של המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21, הרושם המתקבל הוא שארה"ב, כמעצמה הגמונית עולמית, עברה את שיאה במלחמת העולם השנייה ובדור שלאחריה - ימי "המלחמה הקרה". מאז ניכרים בה סימני עייפות לאומית ומתחוללים בה שינויים בעלי אופי של נסיגה והתפוררות, ואלה פוגעים ביכולתה לשמר את הדינמיקה והחיוניות הקודמות
איציק וולף
ברני סנדרס ניצח את הילרי קלינטון בפער גדול בשתי המדינות שבהן התקיימו הפריימריז הדמוקרטיים בשבת האחרונה    האם יש לו סיכוי לנצח את קלינטון?
מעיין כפיר
קשה להאמין, אבל יכול להיות שבעוד שנה ישראל תתגעגע מאוד לנשיא ארצות הברית הנוכחי ברק אובמה
ארי בוסל
המסר מוועידת איפאק שנערכה בימים אלו בוושינגטון: השנאה נגדנו מבעבעת, קרובה לנקודת רתיחה, והר הגעש עומד להתפרץ. האם אנחנו מוכנים? האם אנחנו שמים לב למה שקורה בסביבתנו? מדוע אנחנו מתעלמים מכל הסימנים?
רשימות נוספות
טראמפ: ישראל תשלם על הסיוע הצבאי  /  עידן יוסף
קלינטון: ביטחון ישראל אינו נתון למיקוח  /  עידן יוסף
המנצחים הגדולים: טראמפ וקלינטון  /  איציק וולף
טראמפ ואלשיך  /  פסח רויטמן
הילרי או טראמפ?  /  ראובן לייב
הצעה מופרכת מיסודה  /  רפי לאופרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il