X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מלבד כותרות רעשניות, נזק פוליטי מיידי וניכר, למדינת-ישראל והגדלת שנאת ישראל בעולם, לא יקרה דבר. "חוק הנורמות" - בוודאות לא ייחקק, כחוק מחייב, בידי כנסת ישראל. זאת ועוד - ממשלת-ישראל לא תעז אפילו להביאו, כהצעת חוק, לכנסת
▪  ▪  ▪
השרה איילת שקד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כמו ילד מפגר, ממש ממש כך ללא קישוטם של מלים בצבעי כחל ושרק, בכל הכבוד הראוי החסר כל אחריות מינימאלית שהיא, המניח רימון יד בידו, של ילד מפגר אחר, מוציא ותולש הנצרה מבית-קיבולו של רימון יד זה ותוחב אצבעו, במקומה ובמיקומה של הנצרה התלושה ו"מסביר" לילד השני, כי עליו להזדרז ולתחוב - מהר, מהר - אצבעו במקום הנצרה, שאם לא כן יתפוצץ רימון יד זה, על שניהם, גם יחד, כך כך בדיוק! מתנהגת בשיא חוסר האחריות הציבורית, המוטלת עליה, מכוח תפקידה והיותה חברת הממשלה ושרת המשפטים, ח"כ איילת שקד.
בנאום שנשאה, אתמול (יום א', 1.5.16), שדרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, בפני "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" "שלפה" איילת שקד "הפתעה חדשה", מתוך "שקית ההפתעות הפרטית שלה" לקראת הגעת "חוק הנורמות", לדיון בפני וועדת השרים לחקיקה - כאשר הפעם הודיעה היא, כי היא מתכוונת לקדם את "חוק הנורמות", אשר משווה התנאים החוקיים החלים בתחומי הקו הירוק גם על המתנחלים בשטחים.
למי שאינו זוכר, נזכיר, כי החלת "חוק הנורמות", משמעה באופן חד-משמעי ובלתי משתמע לשתי פנים בעקבות החלת הוראות חוק הישראלי, המשווה התנאים החוקיים החלים בתחומי הקו הירוק גם על המתנחלים בשטחים - סיפוח, למעשה ובפועל - של יהודה ושומרון, כמו-גם תיצור מצב דברים של חקיקת מערכת חוקים שונה למתנחלים ולפלשתינים כאשר על הפלשתינים ימשיכו לחול כבמקודם הוראות וצווים שהוצאו וגם/או שיוצאו, בעתיד, מכוחו של הוראות החוק הצבאי, החל בשטחי יהודה ושומרון, מכוח ובשל צווים מנהליים שהוציא אלוף הפיקוד.
בואו נזכיר עובדות כהוויתן. מדינת-ישראל החילה הוראות החוק הישראלי על הגולן, לפני שנים רבות ועובדה זו עברה, בשקט יחסי של הקהילה הבינלאומית, בין היתר בשל העובדה, שבגולן אין התיישבות צפופת אוכלוסין של פלשתינים, כפי שמתקיים מצב דברים, בשטחי יהודה ושומרון. חרף זאת, בעקבות התגברות המתח הביטחוני והפוליטי בגולן הסורי והתחזקותם של ארגוני טרור דוגמת: "דאעש"; "חזית אל נוסרה" וארגון "אל קאעידיה", אשר "חזית אל נוסרה", כפופה למרותו והינה פלג ממנו, "נזכר" האו"ם בשבוע החולף לגנות מדינת-ישראל על מעשה שביצעה היא, לפני שנים - שנים הרבה, תוך שהוא מוציא מלפניו הכרזה, כי הגולן, בכללותו, הינו שטח כבוש, בריבונות סורית ואין החוק הישראלי, חל, ישים ותקף לגביו, כלל.
על-רקע מצב פוליטי מתוח ורגיש זה, אמרה אתמול שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, בהרצאתה בפני אנשי "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל", כי "צריכה להיות השוואת תנאים. חוקיים בסיסים לא חלים ביהודה ושומרון והמטרה שלי שתוך שנה תהיה השוואת תנאים או בדרך של צו אלוף או בהשוואת חקיקה".
כיום קובע החוק הקיים, כי כל חקיקה ישראלית שתעבור בכנסת, תחול ביהודה ושומרון באמצעות צו של אלוף הפיקוד. בהצעת "חוק הנורמות" נטען, כי מאות אלפי ישראלים חיים בשטחים ומצביעים לכנסת, אבל חייהם מנוהלים לא על-ידי חוקי הכנסת אלא על-ידי צווים של אלוף פיקוד המרכז. בעקבות זאת נטען, כי חוקים מהותיים, בעלי חשיבות ציבורית ויומיות רבה, דוגמת: איכות סביבה, נגישות נכים, כמו-גם שרותי רפואה והצלה, אינם חלים בשטחי יהודה ושומרון, בהם מתגוררים אלפי ומאות אלפי מתנחלים.
מן הראוןי לציין ולהזכיר, כי בתקופת שלטון ממשלת נתניהו הקודמת, הוגשה לוועדת השרים לענייני חקיקה, הצעת "חוק הנורמות", בידי חברי הכנסת דאז, אורית סטרוק ויריב לוין (המכהן, כיום, בממשלה הנוכחית, כשר התיירות), במטרה להחיל חוקים ישראלים שיחקקו בעתיד על תושבי יהודה ושומרון. בעקבות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, לחקיקה זו, "הקפיא" בנימין נתניהו - במעמדו כראש-ממשלה, בשעתו - הצעת חוק זו, ששבה עתה לדיון מחודש בפני וועדת השרים לחקיקה.
הצרה הצרורה בכל ההתנהלות המביכה והמיותרת הזו של שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, היא שגם היא עצמה, יודעת וגם/או אמורה לדעת לאור ניסיון העבר ששום דבר לא טוב, יצא מהתנהלות זו.
מלבד כותרות רעשניות, נזק פוליטי מיידי וניכר, למדינת-ישראל והגדלת שנאת ישראל בעולם, לא יקרה דבר. "חוק הנורמות" - בוודאות לא ייחקק, כחוק מחייב, בידי כנסת ישראל. זאת ועוד. ממשלת-ישראל לא תעז אפילו להביאו, כהצעת חוק, לכנסת.
בכל הכבוד הראוי לאמירות הנלהבות והמשתלחות של שרת-המשפטים, ח"כ איילת שקד, שנאמרו והושמעו, על ידה אתמול בפני באי ומשתתפי "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל", לפיהן: "חשוב ששר המשפטים יהיה בעל כוח פוליטי ויכולת פוליטית" וקביעתה, לפיה בית המשפט העליון עוסק בנושאים "שהוא לא אמור לעסוק בהם כמו יישוב סכסוכים אלא בקביעת מדיניות", הרי מכאן ועד שינוי מדיניותה הגורפת של הממשלה וגם/או שינוי תפיסתו הערכית-שיפוטית של בית המשפט העליון, עדיין רחוקה הדרך, מרחק רב - מרחק של ממש.
לכן, לפני שמצדדי החלתו וחקיקתו של "חוק הנורמות", כחוק מחייב ותקף, בספר החוקים הישראלי, שכן - לטענתם הם - הרי: "מטרת החוק היא לאפשר נורמליות ביהודה ושומרון והוא צעד ליצירת שוויון בחייהם של כלל אזרחי ישראל בכל רחבי הארץ״, בואו נתמקד בעשייה היומיומית השוטפות ובדברים החשובים לא פחות. האם עניין ונושא אפשרותו של זוג צעיר לרכוש דירה, במחיר סביר, לא בשטחי יהודה ושומרון, אלא במרכזה של ארץ, טופל והוסדר כבר בידי הממשלה, ששרת-המשפטים בה, שואפת להחיל חוקי מדינת-ישראל, גם בשטחי יהודה ושומרון? האם פתרה כבר ממשלת-ישראל צרתם המתמשכת והיומיומית של מאות אלפי ילדים רכים בשנים, B>בתוככי מדינת-ישראל גופה, אשר לא מצליחים, בהכרח, לסעוד ליבם בארוחת צהריים חמה ומשביעה?

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן
תאריך:  02/05/2016   |   עודכן:  02/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלת חוקי המדינה בשטחים - בכייה לדורות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
די לממשל הצבאי על אזרחי ישראל
גלית חדרה   |  2/05/16 18:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, עם כל רצונו הטוב והעז, כמו גם עם החלטתו המנויה וגמורה עימו, להעניק חנינה מהכלא לאסיר המורשע, נשיא המדינה, לשעבר, משה קצב, אינו פונה לעצמו, בבקשת חנינה הוא חייב לכבד הנוהל לפיו בקשות חנינה מופנית לטיפולו/לטיפולה של שר/שרת המשפטים ומועברות, אך ורק דרך משרד המשפטים, לאחר קבלת המלצת שר/שרת המשפטים, אם להעניק החנינה המבוקשת, אם לאו
שיה מלכין
על הטקטיקות המעולות של הקבצנים בפראג ובווינה    על הכלב של קבצני פראג    ועל המאפיה שעומדת מאחורי קבצני וינה
חיים שטנגר
חוק גישור החובה אמור לשנות, באופן דרסטי, הדרך בה מתגרשים אנשים בישראל. המחוקק יוצא מנקודת השקפה, כי מוטלת עליו חובה לעזור לבני-זוג החפצים להתגרש זה מזו וזו מזה, למנוע מלחמות גירושין, בבתי-משפט ובבתי-דין. הדרך למניעת מלחמות גירושין נקבעה בחוק זה, ולפיה מי המעוניינים בגירושין, לא יוכלו לפתוח בהליכי גירושין בדרך של הליכים משפטיים יזומים, על-ידם, קודם שיוכיחו שעשו כל האפשר, להגיע להסכמות בגישור
ארי בוסל
חוויות קולינריות ואחרות מארוחת צהרי חג הפסח בה התארחתי באזור החרדי של לוס אנג'לס עם מגוון אורחים - זוג דתי מאוד, אישה מדרום צרפת (קרי ממרוקו) ואיש מדרום אפריקה
חיים שטנגר
הביקורת המשתלחת של חברי כנסת, המשתייכים לרשות המחוקקת, כלפי הרשות השופטת, במתיחת ביקורת נוקבת על פסק-דין של שופט מכהן, פוגעת בעיקרון הפרדת שלושת הרשויות - המחוקקת, המבצעת והשופטת - וגורמת לטשטוש הגבולין והסייגים, שנתחמו בין שלושת רשויות אלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il