X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתקפה של ראש הממשלה על מבקר המדינה היא פגיעה חמורה בדמוקרטיה ומשקפת את כפיות הטובה שלו כלפי נאמניו. המבקר חייב לבדוק גם את מחדלי נתניהו ברצועה לאחר מבצע צוק איתן פן יאבד את מעט הקרדיט שעוד נותר לו בציבור
▪  ▪  ▪
יוסף שפירא [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]

ההאשמות שמפנים ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורביו כלפי מבקר המדינה השופט יוסף שפירא כי מדובר ב"אדם לא רציני" וכי הדוח שלו על הטעיית הקבינט במבצע צוק איתן נובע ממניעים פוליטיים, הן בושה למדינה ופגיעה חמורה בערכיה הדמוקרטיים.
נתניהו משמיע את זעקת הקוזק הנגזל בזמן שהוא זה שיזם את מינוי המבקר ועשה מלחמה קשה כדי שהמינוי ייצא לפועל, על-פי כמה ידיעות שפורסמו בתקשורת, המבקר אף עבר ראיון אישי אצל הגברת נתניהו לפני שהתקבלה ההחלטה הסופית למנותו לתפקיד. עכשיו התהפכו היוצרות ונתניהו טוען שהמבקר פועל נגדו ביחד עם חברי הכנסת ליברמן, בנט ולבני.
בסביבתו של נתניהו התלחששו לפני כשנתיים כי נתניהו נחוש לשלוט במדינה ביד רמה וכי הוא ידאג למנות לתפקידי "שומרי הסף" את נאמניו כדי שיותר לא "יתפרו" לו תיקים פליליים או דוחות ביקורת חמורים.
ואכן הוא הצליח למנות את השופט בדימוס יוסף שפירא לתפקיד מבקר המדינה, את אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי לממשלה ואת רוני אלשיח' לתפקיד המפכ"ל. לפני יותר משנתיים פגשתי את מבקר המדינה בקבלת הפנים בבית הנשיא בירושלים לכבוד ביקורו של הנשיא אובמה בארץ, השופט בדימוס יוסף שפירא דיבר עמי בהערצה על נתניהו כשעיניו נוצצות וקולו נחנק מהתרגשות.
אז מה קרה לשופט שפירא? מדוע הוא שינה את יחסו לראש הממשלה? אינני יודע את הסיבות לשינוי, אני יכול רק להעריך בסבירות גבוהה שהשופט בדימוס שפירא עבר תהליך של התפכחות כשהחל לבדוק, במסגרת תפקידו, את הנושאים השונים הקשורים לנתניהו ולהתנהלותו, החל מפרשות "ביבי טורס" ומעונות ראש הממשלה, מחדל המנהרות והניסיון להטעות את הקבינט הביטחוני במבצע צוק איתן. מבקר המדינה הבין שהוא איננו יכול למעול בתפקידו נוכח הממצאים החמורים ולטאטא אותם מתחת לשטיח ולכן פעל כמתחייב מתפקידו כאחד משומרי הסף החשובים של המדינה.
לא מן הנמנע גם שמבקר המדינה החל להרגיש את כפיות הטובה של נתניהו על בשרו, כיצד נתניהו בוגד בו ומתרחק ממנו, כמו שעשה לנאמניו האחרים, הרי לפי ההיגיון של נתניהו הוא עצמו צח כשלג ואינו אשם בשום דבר, הוא מתנער ומתרחק מכל מחדל ותקלה כמו מאש, מאשים את הנאמנים לו, תוקע להם סכין בגב ואחר כך פוצח בעזרת מקורביו החנפנים והנכלוליים במסע השמצות נגדם בתקשורת. זו השיטה שלו.
כפי שהגדיר זאת מיליארדר ידוע שהיה בעבר חבר של נתניהו כשאמר: "נאמניו של נתניהו מתחלקים לשניים, בקבוצה אחת אלה שנתניהו כבר תקע סכין בגבם ובקבוצה השנייה אלה שנתניהו עומד לתקוע סכין בגבם". אם יש לנתניהו טענות נגד פוליטיקאים שישבו בקבינט הביטחוני במבצע צוק איתן וחשפו את מחדליו ושקריו שיתכבד ויתקוף אותם, מדוע הוא משתלח במבקר המדינה יוסף שפירא?
הציבור בארץ אינו מטומטם, כבר מזמן התחיל תהליך של התפכחות מנתניהו, הציבור לא יקנה את הטענה השקרית כי מבקר המדינה רודף מסיבות פוליטיות את ראש הממשלה, נתניהו היה צריך למצוא ספין יותר משכנע.
למרבה הצער, ממצאי מבקר המדינה מאששים את הטענות של חברי הכנסת ליברמן ובנט כלפי תפקוד הקבינט הביטחוני במהלך מבצע צוק איתן ומחדלי המלחמה ברצועת עזה.
עכשיו, כשקוראים את דוחות מבקר המדינה, ניתן להבין בבהירות גדולה יותר עד כמה הייתה המלחמה הזו כושלת, מדוע היא נמשכה יותר מ-50 ימים, את מידת הנזק הביטחוני והכלכלי שנגרם לישראל ובשורה התחתונה את האחריות האישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכל מה שקרה במלחמה. לא לחינם מתארים כאלה שקראו את טיוטת דוח מבקר המדינה על מחדלי מבצע צוק איתן כי הוא חמור מדוח ועדת וינוגרד על מלחמת לבנון השנייה.
גדעון סער מתעורר
לפני כמה חודשים כשהחלה פה "אינתיפאדת הסכינים" ונחשפו מחדליהם הביטחוניים של ראש הממשלה נתניהו והשר הכושל שלו גלעד ארדן כתבתי כי חובתו של גדעון סער לצאת בפומבי ולהשמיע באמצעי התקשורת את הביקורת המוצדקת שלו על מחדלי נתניהו.
נכון עושה השר לשעבר סער, שנאלץ לעזוב את הליכוד בגלל נתניהו, שהוא יוצא עכשיו להגנת מוסד מבקר המדינה. הגיע הזמן שבכירי הליכוד יאזרו אומץ, ייקחו דוגמה מגדעון סער ויגידו את אשר על ליבם לגבי התנהלותו השערורייתית של ראש הממשלה.
הגיע העת שהם יפסיקו את המשחק הכפול שלהם, מחד-גיסא לתדרך בצורה אנונימית עיתונאים נגד ראש הממשלה ומאידך-גיסא להתחנף לבנימין נתניהו. בדרך שבה הם הולכים הם יביאו לריסוקה של מפלגת הליכוד ושל הקריירה הפוליטית שלהם בבחירות הבאות, בסופו של דבר במדינה הזו אין סודות וזו רק שאלה של זמן עד שפרצופם האמיתי ייחשף ברבים.
החקירות הבאות של מבקר המדינה
מבקר המדינה יוסף שפירא כבר "נשרף" אצל נתניהו, מה שנשאר לו עתה זה להציל את כבודו ואת כבוד מוסד ביקורת המדינה, אולי יצליח לשקם מעט את תדמיתו שנהרסה בעיני הציבור בגלל נאמנותו לנתניהו. המבקר חייב לפתוח לאלתר בחקירת מחדליו של נתניהו וממשלתו אחרי מבצע צוק איתן. לבדוק בדחיפות מדוע אפשרה ממשלת נתניהו לחמאס לבנות מנהרות התקפיות חדשות בצפון עזה ובמזרחה לעבר ישראל ומדוע הזרימה לחמאס כמויות גדולות של מלט וברזל.
המבקר יוסף שפירא חייב לפעול בנחישות וללא משוא פנים ולעמוד איתן מול הניסיונות של נתניהו וחבורתו להכפישו ולהופכו לשעיר לעזאזל. אם ימלא את חובתו עד הסוף כשומר סף, הציבור יתמוך בו, אם יזגזג ויתחנף לנתניהו הוא יאבד את מעט הקרדיט שנותר לו בציבור.

תאריך:  08/05/2016   |   עודכן:  08/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו נגד מבקר המדינה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"אם בארזים נפלה שלהבת"
הגוי..  |  8/05/16 13:34
2
יואב, יוני חולה בביטיטיס.שלח א
בבר  |  8/05/16 22:39
3
אצ"ג:"לעסתי כתבם כלועס גללים"! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  10/05/16 16:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
לפני כ-50 שנה אמר פרופסור דן פטנקין שההתקדמות הגדולה במקצוע הכלכלה נבעה משיפור באיכות, זמינות ועדכניות הנתונים
שמעון זיו
והנה קם אלוף בצה"ל ומחליט להטיף לנו משהו שהוא מעורר פלצות, ומתי בערב יום השואה והגבורה, ככה סתם ביום נורא הוד זה החליט אלוף בצה"ל לחנך את עם ישראל, אמר מה שאמר סתם ולא פירש
אפרים הלפרין
האם דברי סגן הרמטכ"ל באים מהבטן שלו? האם זו רוח המפקד?    כאשר סיכוייו הפוליטיים של גבי אשכנזי כנראה אפסו, הרמטכ"ל החדש נכנס למרוץ על תפקיד ראש הממשלה?
אסתר שניאורסון גרי
יום השואה, מעבר למה שמסמל היום הזה, ואיני מדברת על לעמוד בצפירה, או לדבר על זה בהיסח הדעת, הוא לימוד שנצרב בנשמה. כמו להיכנס אל תוך נפשו של כל אחד מששת המיליונים, כל אחד שהיה עולם שלם לאביו ולאימו, שהיה כל העולם של הורה לילדיו, של משפחה, יום אחד בשנה רק לזכור בלי אש מחלוקת, בלי בזיונות, רק קונצנזוס, האם היה זה משהו גדול מדי לסגן הרמטכ"ל?
יצחק מאיר
יש לרעיון הזה השלכות מכוננות על תורת החברה הישראלית האידיאלית, על מיצובו של הפרט ברקמה של אומה, על מסכת החוקים והמשפטים המגנים על כל איש ואישה, על עני כעל שוע, על אזרח כעל גר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il