X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האלוף גולן הוזמן לטקס זה כמי שעומד על המשמר בכדי למנוע את חזרתם של מראות השואה. לא כל כך ברור האם העניין הזה, שהיה מובן לאלו שהזמינו אותו, נמצא על לוח לבו. והאם הוא עדיין מבחין בין אויב לאוהב כמו בימים שהיה מח"ט הנח"ל
▪  ▪  ▪
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

נאום 'הצלב הצהוב', שנשא סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן בתל יצחק, אמור להדאיג כל אזרח במדינה הנחשף לתהליך הסחף המוסרי אשר עובר על בכירי צה"ל. האלוף הוזמן לטקס זה כמי שעומד על המשמר בכדי למנוע את חזרתם של מראות השואה. לא כל כך ברור האם העניין הזה, שהיה מובן לאלו שהזמינו אותו, נמצא על לוח לבו. והאם הוא עדיין מבחין בין אויב לאוהב כמו בימים שהיה מח"ט הנח"ל.
לפני כעשרים שנה אמר עוזי לנדאו, כיו"ר ועדת חוץ וביטחון בתקופת ממשלת נתניהו הראשונה, שקציני צה"ל "הם שפוטים של הממשלה הקודמת" (של רבין ופרס). רק ימים יגידו האם אנו רואים לנגד עינינו את דעיכת התופעה, עליה הצביע לנדאו, של 'ימי אוסלו העליזים' או שמארת אוסלו טרם כלתה מעלינו.
לאור דבריו אלו של האלוף נותר רק להודות על שהמבנה החלקי במטס חיל-האוויר מעל אושוויץ, שנערך לפני מספר שנים, לא הוסבר בכך שהמטוס החסר פשוט חטף "מכה קלה בכנף".
בכדי לנסות ולברר כיצד מתפתחות תפיסות עולם כאלו בקרב יהודים בארץ, המוכנים למסור את נפשם למען העם והארץ, יש צורך לחזור ולקרוא דברים שנכתבו בידי אנשי רוח וסופרים אשר כתביהם תפסו, אצל חלק מבכירי צה"ל, בשנים האחרונות, את מקומו של התנ"ך. בספרו "הזהו אדם?" מתאר פרימו לוי את תהליך שאותו עבר עם הגעתו ברכבת לאושוויץ, והוא פונה אל הקוראים וכותב: "עתה שוו בנפשכם אדם שניטלו ממנו ביתו, הרגליו, בגדיו, הורחק מיקיריו, הכל, כל מה שהיה לו: אדם כזה לא יהיה אלא קליפה ריקה,..."
ברומאן "חיוך הגדי" של דויד גרוסמן המתאר את 'עוולות הכיבוש בשטחים' לטעמו מתאר ערבי, אחד מגיבורי הסיפור, את מעצרו בידי חיילי צה"ל, כך: "והחיילים לקחו את קליפתי אל בית המושל הצבאי של ג'וני (הכפר בו מתרחש כל הסיפור) והציבו אותה בתוך חדר אחד גדול, ושם כבר עמדו קליפות אדם רבות..."
עמוס עוז הקדים את גרוסמן במספר שנים כאשר תקף, כבר ב-67' בעיתון "דבר", את משה דיין על הטיעונים שהעלה להמשך אחיזת ישראל בשטחים ששוחררו במלחמת ששת הימים: " 'הבטחת מרחב מחיה לישראל', איני יודע כיצד לא רעד קולו של משה דיין כאשר נקט ביטוי זה. על כל הזיכרונות המחרידים הקשורים בו [ 'מרחב מחיה' הוא הביטוי בו השתמשו הנאצים כהצדקה לכיבושיהם]. 'מרחב מחיה' פירושו אחד, להוריש את הזר, הנחות, 'הפראי', ולפנות מקום לנעלה ל'מתורבת'-ולחזק."
את נאומו של רבין על הר הצופים אחרי ששת הימים כתב מורל'ה בראון בתפקידו כקצין חינוך ראשי בצה"ל. מעניין יהיה לדעת האם גם גולן ביקש ממישהו שינסח עבורו את הנאום ומה ייחסו של הכותב למפעל הציוני; האם הוא אימץ את ההשקפות של מורל'ה מ-67' או את אלו העדכניות יותר?
עוד קשה לדעת מה או מי גרם לאלוף גולן לומר את דבריו אך נראה שהוא יכול למצוא להם סימוכין בדברים הבאים: "תפקודה האידיאולוגי של השואה... מחזק את התפיסה העצמית של הישראלים... כקורבן מתמיד של ההיסטוריה... הוא מצדיק... התנהגות לא מרוסנת כלפי כל מה שנתפס כאיום, ולו דמיוני, על הזהות היהודית. הוא גם מצדיק, באופן עקיף, פוליטיקה מכוערת כלפי הילידים הפלשתינים, ומונע להכיר בתובנה שההיסטוריה היא זירה שבה מתחלפים תדיר תפקידי הקורבנות והתליינים."
דברים אלו נכתבו בספר "היסטוריה בדמדומים" מאת חבר "מצפן" פרופ' שלמה זנד. כאשר כותב זאת אנטי ציוני מובהק יש להצטער על כך שמרצים כאלו מלמדים באוניברסיטאות בארץ, אך הוא אינו יחיד ואף לא בודד. כאשר דברים דומים נאמרים ע"י סגן הרמטכ"ל יש מקום לדאגה וחרדה בעניין מידת ההשפעה של גורמים אנטי-ציונים כמו זנד על הלך הרוח של בכירי הצבא, בהנחה שמפעמת עוד רוח בהם.
אך אולי לא היו הדברים מעולם והאלוף לא מושפע מכל תחליפי התנ"ך. אם כך הם פני הדברים, אז יש לברר האם הוא עדיין נתון תחת רושם האירועים בתל-רומיידה. שהרי נקמת מחבל (מנוטרל) עוד לא ברא האל.

תאריך:  22/05/2016   |   עודכן:  22/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצלב הצהוב
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
לא טעות: השמצה ועלילה של בור
מב"י  |  22/05/16 21:30
 
- העלוב יאיר גולן,אינו אלוף אלא
קשקשן וברברן  |  23/05/16 00:30
2
מעורר החלחלה יאיר גולן
אניהי  |  23/05/16 07:03
3
גולן פשוט בור ועם הארץ  ל"ת
בושה לצבא  |  23/05/16 07:37
4
רגע עוד לא הדיחו את הבוגד הזה
שבץ חלובה  |  23/05/16 08:29
5
דבר אחד בטוח
צורי  |  23/05/16 09:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהושע ייבין
יהודים בעונת בין-הפרעות (נכתב ב-1926)    הפנים, פני אדם שלווים ואדישים, פתאום השתרבבו והיו לזרוביות של חיות; הידיים מתרוצצות, בעיניים האדומות אותה השלהבת הזרה שבעיני כלבי-ציד, בהריחם ארנבת בסבך היער
יצחק מאיר
אין בן-חורין מי שעול התלות באחר כובלת את ידיו ואת רגליו ואת ליבו ואת מוחו    גם אין בן-חורין מי שכובל את זולתו
רון בריימן
הפחדה והסתה מבית מדרשו של השמאל ושל מנהיגו התורן הרצוג: מסע ההלוויות, שורת הארונות. זהו הנשק של המחנה שהמיט על ישראל את מלחמת אוסלו ושואף להביא עליה גם "שלום" חזירי וגזעני
ציפי לידר
דומה שעיתונקיר הוא העיתון הדינמי, החי והתוסס של הקהילה, המהווה 'מוסד' בפני עצמו. העיתון מאופיין בתוכן ובסגנון קלילים, ומתעדכן בהתאם לחדשות
יעקב שטרכר
האם כחלון היה מגיב באותה נימה אם היו ממנים את חנין זועבי לשרת הדתות? כחלון עוד יכול להתעשת ולדרוש לא לבצע את מינוי ליברמן    ולא הוא יעזוב את הממשלה שתישאר עם 56 חברי כנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il