X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בכירים בעבודה תוקפים את החלטת פרץ להסיר את הסגר בשטחים החשש: החמאס ינצל את "המתיחות" ברשות לביצוע פיגועים פרץ בתגובה: ההקלות - "לרגל הרמדאן"
▪  ▪  ▪
היו"ר אבו מאזן וקונדוליסה רייס. יצילו את המצב?

הדר פרבר
רייס: יש לחזק את מעמדו של אבו-מאזן

בסוף השבוע האחרון, ערב יום הכיפורים, החליטה מערכת הביטחון על הטלת סגר מלא על כלל שטחי יהודה, שומרון ורצועת עזה. ההחלטה, התקבלה אז, בעקבות הערכת מצב מיוחדת שהתקיימה במשרד הביטחון, ועל-רקע החשש כי ארגוני הטרור יגבירו את מאמציהם להוציא אל הפועל פיגועים בלב ישראל. היום (שלישי, 03.10.06) הבהירו גורמים צבאיים בשיחה עם Nfc, כי בעקבות הערכת מצב מחודשת, החליטה מערכת הביטחון על ביטול הסגר.
לא כולם, כך נראה, אהבו את החלטתו שר הביטחון, עמיר פרץ. גם לא תומכיו מבית. בשיחה עם Nfc הבהירו גורמים במפלגת העבודה כי "פרץ טעה כאשר החליט לבטל לחלוטין את הסגר". דווקא עכשיו, הם אומרים, במצב של הידרדרות ביטחונית בשטחים, על-רקע המתיחות בין הפת"ח לחמאס, ישנו חשש כי הממשלה הפלשתינית תהיה מעוניינת בהחמרת המצב הביטחוני מול ישראל.
"המטרה של החמאס היא להחזיר את האשמה לידי ישראל. הרי זו לא הפעם הראשונה שהחמאס ניצל ממערבולת פנימית על-ידי פיגועים בישראל... קיים חשש שהעימותים האלימים בין הצדדים יגלשו לעבר ישראל, כפי שהיה בעבר בעת יריבות בין פת"ח לחמאס". ולכן, הם מוסיפים וטוענים, "על ישראל לתת לפלשתינים ליפול למלכודת של עצמם, ולצמצם ככל שניתן את הפעילות ההתקפית של צה"ל כנגד יעדים בשטחים".
בשיחה עם Nfc, הזהיר אהוד יתום, לשעבר ח"כ מטעם הליכוד, ומי שהיה בכיר בשירות הביטחון הכללי, כי "ארגון החמאס ימשיך בניסיונותיו להוציא אל הפועל פיגועים לשטח ישראל. "חמאס לא נואש מניסיונותיו לעודד פיגועים. בחודשים האחרונים הוא ניסה להוציא אל הפועל מספר פיגועים שנכשלו בעקבות ערנותם של אנשי השב"כ".
בתגובה לפניית מערכת Nfc, טוען דובר שר הביטחון, כי עמיר פרץ, הורה לפתוח את מעבר רפיח לתנועת פלשתינים לרגל הרמדאן. לדבריו, "המעבר יהיה פתוח במשך יומיים, ופתיחתו נועדה להקל על האוכלוסיה הפלשתינית. המעבר נפתח אך בשבוע שעבר במשך שלושה ימים כדי להקל על הלחץ במקום". עוד הוא ציין, כי במעבר קרני הורחבו שעות הפעילות "על-מנת להגדיל את היקף הסחורות העוברות במקום".
רייס מגיעה להציל את המצב
שרת החוץ האמריקנית, קונדוליזה רייס, ממשיכה במסעה הדיפלומטי במזרח התיכון. מחר, צפויה רייס להיפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, עם חבר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, ועם חבר הפרלמנט מטעם תנועת הפת"ח, מוחמד דחלאן.
במסגרת ביקורה במזרח ירושלים, צפויה רייס להיפגש גם עם שניים מבכירי התנזים: חוסיין א-שייח', מי שהיה מנהיג המחנה היריב לזה של מרואן ברגותי, וכן עם כדורא פארס, מבכירי מנהיגי התנזים. ממידע שהגיע ל-Nfc עולה, כי במחנה הימין יש כבר מי שמעלה קולות התנגדות ביחס לפגישתה של מזכירת המדינה עם השניים.
"מי שבודק היטב את עברם של השניים הללו, יכול למצוא כי גם הם היו מעורבים בטרור נגד ישראל", טוענים המתנגדים. "לשבת ולנהל הידברות אמריקנית עם מי שרוצה במותם של ישראלים, זו טיפשות שיש לחשוף ברבים".
ואולם, גם אלה המתנגדים, נבלעים היטב בין קולות התומכים ביוזמה האמריקנית. "את החמאס צריך להשאיר בחוץ, וכך לנסות ולנהל מגעים עם כל נציג של הפת"ח", אומר לנו אהוד יתום, הידוע בעמדותיו הימניות. בשיחה עם Nfc התבטא יתום: "אני סבור כי יש להיפגש עם כל מי שמייצג היום את תנועת הפת"ח על-מנת לנסות ולקדם את מערכת היחסים בינינו לבין הפלשתינים. צריך לגרום לממשלת החמאס לעבור מן העולם, על-מנת שנוכל לנהל דוח שיח הגיוני עם ממשלה מטעמו של אבו מאזן". עמדה דומה לזו שמציג יתום מעלים גם גורמים במפלגת "קדימה", וכן בכירים במפלגת העבודה.
רייס נפגשה הבוקר (ג') עם גורמים בקהיר בתקווה להחיות את תהליך השלום הישראלי-ערבי ולקדם את הדרך לנושאים נוספים באזור. במהלך הפגישה, בה נכחו שרים משש המדינות החברות במועצה לשיתוף פעולה במפרץ ושרי מצרים וירדן, דנו הגורמים השונים במאמצים הדרושים על-מנת לחזק את מעמדו של אבו-מאזן ברשות, וכן בשאלת הגרעין האירני. ביום חמישי הקרוב תיפגש רייס עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עם שרת החוץ, ציפי לבני, ועם שר הביטחון, עמיר פרץ.

תאריך:  03/10/2006   |   עודכן:  03/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת על ההחלטה להסיר את הסגר
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
שר הביטחון עלק
חייים  |  3/10/06 22:07
2
מה אכפת לפרץ? עוד כמה קורבנות שלום.
העיקר הערבים  |  3/10/06 22:10
3
שיקול
אילתי1  |  3/10/06 23:26
4
למה אתם מחכים ?
א.ל. רמת-גן  |  3/10/06 23:37
5
מה אפשר לחקות ממטומטם כזה
מריו  |  3/10/06 23:43
 
- אני מצפה שתדע לאיית את המילה לחכות
מיקי ספינלי  |  4/10/06 00:02
6
פרץ תפסיק עם המחוות
מוריה  |  4/10/06 00:01
7
איזה טומטום! שכחת שגלעד שליט חטוף?
רמץ  |  4/10/06 00:08
8
ביטול הסגר בשטחים...
אחת שאיכפת לה...  |  4/10/06 06:43
9
עם פרץ סר הביטחון ל"ת
רפאלי  |  4/10/06 06:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
ניר יהב
ההסכם עשוי להוביל להפסקת המשבר בנושא הקמת הממשלה ברשות הפלשתינית    סקר פלשתיני מגלה כי קיים תיקו בין החמאס לפתח וכי 56% בעד ממשלת אחדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il