X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מוכן אני להסתכן בביקורת מצד "ערביסטיים" ומומחים אלה וגם/או אחרים, כמו-גם "איסלמיסטיים" מובהקים ש"יסבירו" לי כי קיים הבדל מהותי של ממש, בין אנשי דאעש לאנשי החמאס. צר לי, איני מקבל ננימוק והסבר "אידיאולוגי" זה. מבחינתי אני, מדובר בארגוני טרור של מרצחים, המקדשים רצח, כמטרה בפני עצמה
▪  ▪  ▪
הפיגוע באיסטנבול

עם כל הצער הכרוך באובדן חיי אדם, הרי לא ניתן להתעלם מכך, כי סמיכותו של הפיגוע האחרון שנתרחש, אתמול (יום ג', 28.6.16), בשדה התעופה הבינלאומי של איסטנבול בטורקיה, משרתת היטב מטרותיה הפוליטיות והעכשוויות של מדינת ישראל. פתע פתאום מגלים מיליוני טורקים, כי "אחיהם" הערבים וגם/או הפלשתינים (מחק/י המיותר) אינם - בהכרח - אוהבים אותם וזאת, בלשון המעטה בלבד.
על-רקע הופעתו, הזחוחה משהו, של דובר הממשלה הטורקית שהודיע - בגאווה בלתי מסותרת בהופעה פומבית, על חתימת חוזה הפיצויים עם מדינת ישראל ותשלום 21 מיליון דולר ארה"ב, על ידה - שהוגדרו רשמיתכ"פיצויים ללא הכרה ונטילת אחריות למה שאירע על סיפון ספינת המרמרה", לחלק מבני משפחותיהם של מי שנכחו בשעתו על ספינת המרמרה" - הגיע הפיגוע בשדה-התעופה של איסטנבול, שבוצע, ככל הנראה, בידי שלושה מחבלים המשתייכים לשורות דאעש והוכיח, קבל עולם ומלואו, כי אין קיימת עוד מציאות דברים של מחבלים "טובים" אל מול מציאות דברים של מחבלים "רעים".
עדיין השבח לאל אין מוכן העולם הנאור (שגם טורקיה משתייכת אליו או לפחות טורחת כלפי חוץ להציג מצב דברים שהיא רוצה להשתייך אליו, דוגמת ניסיות ויה, הבלתי פוסקים, להתקבל כחברה, שוות זכויות, בשוק האירופי המשותף) לקבל מעשי רצח, המבוצעים, לכאורה, בשמה של אידיאולוגי זו וגם/או אחרים, שלא כמעשי רצח לשמם. רצח - גם אם הוא מבוצע, בכיסוי מלל אידיאולוגי - מוגדר, עדיין, בעולם הנאור, כרצח ואין עולם זה מוכן לקבל כל צידוקים, מכל מין וסוג שהוא, למעשי רצח שכאלה.
לדידנו אנו, הרי אין כל הבדל בין דאעש או בשמו האחר, המוכר בציבור, "ארגון המדינה האיסלאמית". למי ששכחו נזכיר, כי הארגון הפעיל המוכר ביותר כיום אשר קורא להשבת מוסד הח'ליפה הוא ארגון המדינה האיסלאמית, בהנהגת אבו בכר אל-בגדדי אשר מכונה בידי תומכיו "הח'ליפה אבראהים".ב-5 ביולי 2014 פורסם סרטון וידאו, שבו כביכול נראה לראשונה אל-בגדדי, כשהוא מנהיג את תפילת יום שישי במסגד א-נורי במוסול, ונושא נאום בו הוא קורא לכלל המוסלמים לציית לו. בעזרת ארגונו שואף אל-בגדדי ליצור חליפות רחבת ידיים תחת שלטונו אשר תכלול את כל העולם המוסלמי וכן שטחים נוספים בעלי קשר היסטורי לתרבות המוסלמית כמו שטחי ספרד ומדינת ישראל.
למי ששכח, נזכיר עוד כי דאעש הינו ארגון טרור, לכל דבר ועניין שהוא, הדוגל - באופן שיטתי - בביצוע מעשי רצח ביריביו האידיאולוגיים ומצדיק קיומם של מעשי רצח אלה, בשם האידיאולוגיה שלו.
חמאס (בערבית: حماس, ראשי תיבות של حركة المقاومة الاسلامية - בתעתיק מדויק: חרכת אלמקאומה אלאיסלאמיה, הלא היא "תנועת ההתנגדות האיסלאמית"
. פירושה ותירגומה של המילה "חמאס", מהשפה הערבית המדוברת, לשפתנו אנו, הינה - התלהבות, גבורה. מדובר בתנועה איסלאמיסטית-סונית פונדמנטליסטית פלשתינית, כאשר תנועה פוליטית זו, מוגדרת על-ידי מדינות רבות כארגון טרור. מטרת התנועה על-פי אמנת חמאס הינה, הקמת מדינה פלשתינית איסלאמית תיאוקרטית בשטחי ארץ ישראל ובכללם: שטחי מדינת ישראל (למעט רמת הגולן) ושטחי יהודה, שומרון וחבל עזה. הקו האידיאולוגי המקשר הינו הדגל האידיאולוגי, לפיו: "אללה הוא תכליתה, הנביא הוא דמות המופת שלה, הקוראן הוא החוקה שלה, מלחמת הקודש היא דרכה, והמוות למען אללה הוא הנעלה במשאלותיה."
למי ששכח, נזכיר עוד כי דאעש הינו ארגון טרור, לכל דבר ועניין שהוא, הדוגל באופן שיטתי בביצוע מעשי רצח ביריביו האידיאולוגיים ומצדיק קיומם של מעשי רצח אלה, בשם האידיאולוגיה שלו.
מוכן אני להסתכן בביקורת מצד "ערביסטיים" ומומחים אלה וגם/או אחרים, כמו-גם "איסלמיסטיים" מובהקים ש"יסבירו" לי - הסבר וחזסור, חזור והסבר, כי קיים הבדל מהותי של ממש, בין אנשי דאעש לאנשי החמאס. צר לי, איני מקבל ננימוק והסבר "אידיאולוגי" זה. מבחינתי אני, מדובר בארגוני טרור של מרצחים, המקדשים רצח, כמטרה בפני עצמה. לדידי אני, די לי בכך, כדי לדחות מעלי שני ארגונים אלה, יהא ההבדל האידיאולוגי ביניהם, אשר יהא.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  29/06/2016   |   עודכן:  29/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבו בכר אל-בגדדי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין בנמצא מחבלים טובים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
:רפול אמר:רוצה לדעת מה בראש הע
ברוך ג'מילי  |  2/07/16 22:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
הפיגוע בנמל התעופה באיסטנבול מציין שנתיים בדיוק למתקפה הגדולה ביותר של דאעש בעירק    אלא שבטווח הארוך, פיגועים כאלו דווקא מקרבים את סופו של הארגון
איציק וולף
לפחות 41 בני אדם נרצחו בסדרת הפיצוצים בשדה התעופה באיסטנבול ו-147 נוספים נפצעו    רוב ההרוגים - טורקים    דאעש עדיין לא פרסם הודעת קבלת אחריות
עידן יוסף
שני פיצוצים הרעידו את נמל התעופה, כתוצאה מפיגוע משולב של מחבלי דאעש    41 נרצחו, 147 נפצעו    לא ידוע על הימצאות ישראלים בין הנפגעים
אריאל י. לוין
ארגון CEP הודיע שפיתח אלגוריתם שיוכל לזהות ולהוריד בעצמו תכנים המסיתים לטרור    המכשול המרכזי: האם הרשתות החברתיות יסכימו להפעיל אותו
אריאל י. לוין
עוד רשמים מהכנס שערך השבוע ארגון שורת הדין: מי מסייע להישרדותו של משטר אסד? מה יקרה אם המערב יביס את דאעש בסוריה? ותנחשו איזה עמוד הסתה הורידה פייסבוק ואיזה נשאר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il