X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אם תבדקו באתר הרשות השופטת שמפרסמת הנהלת בתי משפט, בו מפורסמים קשרי משפחה בין שופטים לבני משפחתם, לא תמצאו כל פרסום על קשר משפחתי בין השופטים: אורי שהם, ג'ורג' קרא ואמנון לבני משפחה העובדים במשרד המשפטים ומחלוקותיו
▪  ▪  ▪
היכן השקיפות?

בשבוע החולף גילה משרד המשפטים לאחר שניתן צו גילוי בידי שופט בית המשפט לעניינים מנהליים, בירושלים, ד"ר יגאל מרזל - שמותיהם של שופטים ושופטים שיש להם בני משפחה המועסקים, באופן שוטף וקבוע, בפרקליטויות השונות, במשרד המשפטים וביחידות סמך שהינן באחריותו ובפיקוחו של משרד המשפטים. רשימות אלה נחשפו בעקבות עתירה מנהלית שהגשתי לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, על-פי הוראות חוק חופש המידע.
תחילה סירב משרד המשפטים למסור מידע מבוקש זה. בחודש אפריל השנה מסר הוא רשימה של כ-20 שמות של בני משפחה שכאלה. משהתעקשתי וטענתי, כי הרשימה אינה שלמה, נאלץ משרד המשפטים לגלות - בשבוע החולף - עוד 40 שמות נוספים. רשימה חדשה זו, בניגוד לרשימה הקודמת, אינה כוללת בכל המקרים פירוט הקרבה המשפחתית, כאשר בשלושה מקרים לא צוין שמו של השופט שהוא קרוב משפחה של עובד הפרקליטות הדווקני, אליו קשור הוא.
עוד התברר, בעקבות חשיפת רשימת השמות החדשה, כי לשופט בדימוס, ד"ר עודד מודריק יש קשר משפחתי כפול לפרקליטות המדינה - והוא לא חשף אותו בפני הצדדים במשפטו של הרב יאשיהו פינטו. דברים אלה התבררו, לראשונה, לאחר שמשרד המשפטים העביר מידע נוסף על קרבת משפחה בין עובדיו לבין שופטים.
בדיעבד התברר, כי השופט, ד"ר עודד מודריק, לשעבר סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דן בתיק פינטו, למרות שבתו, עו"ד רוני מודריק, עובדת בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) שהגישה כתב האישום ואשר יוצגה בידי הממונים עליה. בעקבות פרסום הרשימה השנייה התברר, כי בעלה של רוני מודריק הוא עו"ד מאור אבן-חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כאשר גם עובדה זו לא צוינה בפני הצדדים. כפי שנחשף בשעתו ב-News1השופט, ד"ר עודד מודריק שוחח בלשכתו בארבע עיניים עם עו"ד רחלי חזן, שהייתה ממלאת-מקום פרקליטת המחוז וממונה ישירה על עו"ד רוני מודריק.
יש לציין ולהדגיש, כי עו"ד אבן-חן היה התובע המוביל במשפטו של דני דנקנר בפרשת בנק הפועלים, שהתנהל בפני השופט צבי גורפינקל, שהיה עמיתו של השופט, ד"ר עודד מודריק, בבית המשפט המחוזי. לא ברור, האם הצדדים היו מודעים לקרבה זאת.יודגש, כי בבית המשפט העליון לא יכולים להופיע בניהם של שופטים המכהנים בו. עד לרגע זה לא פורסמה ברבים עמדתו של עו"ד אסף רוזנברג, הממונה על אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, אם בדעתו לנקוט בהליכים משמעיים, אם לאו, נגד הפרקליטים, עו"ד רוני מודריק ועו"ד מאור אבן חן, בגין המעשים וגם/או המחדלים, לכאורה, המיוחסים להם, כפי שהזדרז ופרסם עמדתו ברבים, בעניינה של פרקליטת מחוז תל אביב, לשעבר, רות דוד-בלום.
השופט, ד"ר עודד מודריק, פרש ממשרתו כשופט בבית המשפט המחוזי, בתל אביב, בחודש אוקטובר החולף ומכהן - כיום - כפרופסור באוניברסיטת אריאל. לא ברור, אם קיימת מניעה לנקוט גם נגדו בהליכים משפטיים, חרף פרישתו מתפקידו, לפי כללי האתיקה החלים על שופטים. כללי אתיקה אינם מחייבים שופטים בדימוס. עם זאת נקבע בהם, שיש לזכור, כי סביבתו הקרובה והרחוקה של שופט הורגלה להתייחס אליו כמו אל שופט, וכי יחס זה נמשך והולך, גם לאחר תום הכהונה. ראוי לו אפוא לשופט בדימוס כי ישווה נגד עיניו רוחם מגמתם של הכללים וכי יכוון התנהגותו ואורחותיו על פיהם.
גם הרשימה המשלימה, לכאורה, שהגיש משרד המשפטים, באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים לא הייתה שלמה ומושלמת. למרות ששופט המחוזי, בירושלים, ארנון דראל, פסל עצמו - בהגינותו וביושרו הרב - מלדון בעתירתי, בשל נגיעתו האישית לעתירה, לא נכלל שמו/שמה של קרוב/בת משפחה ברשימה המשלימה שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים, לבית המשפט המחוזי, בירושלים. ברשימה משלימה זו נכתב ששופט בית המשפט העליון, אורי שוהם (הנזכר פעמיים ברשימה משלימה זו), מכהן כשופט בית המשפט המחוזי, בתל אביב-יפו. באשר לעו"ד אלכסנדרה קרא ועו"ד אייל זנדברג, לא פורט, ברשימה, מי הם קרוביהם בתפקיד השיפוטי וגם/או המעין שיפוטי, כמו-גם מה תפקידם במשרד המשפטים. בעקבות בקשה נוספת לחייב משרד המשפטים להגיש רשימה מושלמת, מגובה בתצהיר תומך, קבע השופט, ד"ר יגאל מרזל, המשך דיון בעתירתי זו, לאחר הפגרה.
אתמול נתברר לאחר בחירת השופט, ישעיהו שנלר, לתפקיד נציב הביקורת על הפרקליטות, שבנה של רעייתו מנישואים קודמים מכהן כפרקליט במחוז חיפה. בעקבות זאת הודיעה שרת המשפטים, איילת שקד, על ביטול בחירת השופט שנלר, לתפקיד נציב הביקורת על הפרקליטות. מחדל זה הוסבר בכך, כי השופט, ישעיהו שנלר, נישא, אך לאחרונה ולכן טרם עודכן המידע במשרד המשפטים. לדידי אני - בכל הכבוד הראוי ובלי כל קשר לעובדה המקרה הדווקני - במאה ה-21, בה הטכנולוגיה משוכללת ביותר, חייב משרד המשפטים להיות מעודכן ברשימות של בעלי הקרבה לשופטים ושופטים מכהנים, בזמן אמת.
לכן, ביקשתי מבא-כוחי, עו"ד אורי פנטילט, לפנות לנציגת משרד המשפטים, בפרקליטות מחוז ירושלים, עו"ד אחוה ברמן במכתב, בו נתבקשה היא לפנות בשנית ובהקדם לכלל עובדי משרד המשפטים והפרקליטויות, שיחויבו להצהיר, בהתאם לתקשי"ר, על קרבתם לבעלי תפקידים שיפוטיים וגם/או מעין שיפוטיים, בעבר ובהווה - אם וככל שהינה קיימת - ולתקן הרשימות הנ"ל שהוגשו, בהתאם ובכך, לחסוך ולמנוע ממני, מראש, הצורך, לפנות, בנדון, לקבלת סעדים, כאלה ואחרים, מבית המשפט מחוזי, בירושלים, הדן בעתירתי ולייתר הוצאות צפויות, מראש. אם תבדקו באתר הרשות השופטת שמפרסמת הנהלת בתי משפט, בו מפורסמים קשרי משפחה בין שופטים לבני משפחתם, לא תמצאו כל פרסום על קשר משפחתי בין השופטים: אורי שהם, ג'ורג' קרא ואמנון לבני משפחה העובדים במשרד המשפטים ומחלוקותיו או ביחידות סמך שלו.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  28/07/2016   |   עודכן:  28/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוסר השקיפות של מערכת המשפט והפרקליטות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יישר כוח.עלה והצלח למען ישראל
חתול רחוב  |  28/07/16 21:28
2
מערכת המשפט-הפרקליטות
מוטי עדן  |  29/07/16 16:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
מן הראוי, שחתן פרס ישראל, הרב, אלי סדן, יעמיד שותפו לניהול המכינה הישיבתית, הקדם-צבאית, "בני דוד" בעלי, על חומרתם של דברים ויאלץ אותו להתנצל בפומבי ובשער בת-רבים ויפה, שעה אחת, קודם
חיים שטנגר
כשתבינו, סוף-סוף, שמנעו מכם שוויון הזדמנויות, כמו-גם פגעו ביכולתכם להשתלב בשוק העבודה ולפרנס עצמכם, כמו-גם בבני משפחותיכם, התלויים בכם, יהיה כבר מאוחר מדי
חיים שטנגר
המון חברים, עורכי דין ולקוחות שאלו אותי אם איני חושש מאובדן לקוחות ואם אני לא צריך לדאוג לקיפוח פרנסתי, בגלל שאני "נכנס בשופטים ובמערכת המשפט". חבר מנוסה אחד, שפרש, מזמן, מעריכת-דין פעילה, אמר לי: "אתה לא מכיר אותם. הם לא יעזבו אותך. הם יחפשו אותך כל הזמן. פגעת להם במקום הכי רגיש, ב"סידור העבודה" של הילדים, הכלות והחתנים שלהם
חיים שטנגר
הגיע הזמן שמערכת בתי-המשפט תתאים עצמה, לרוח הזמן ולמציאות הטכנולוגית המתקדמת והשוטפת. כפי שכל בעל מכונית היום, מצטייד במצלמת דרך, המצלמת באופן שוטף, כלל האירועים, שעה שרכבו מצוי בתנועה, מן הראוי שכלל הדיונים המשפטיים, המתקיימים באולמות בתי-המשפט בישראל, יצולמו ויוקלטו, באופן יומיומי ושוטף
חיים שטנגר
הפיגוע האידיאולוגי הקרוב, כמו-גם בואם - הצפוי מראש של המחבל/המחבלת האידיאולוגיים, שיבצעו פיגוע הטרור הבא, ברחבי אירופה ושאר העולם הנוצרי, מתקתק, תקתוק יומיומי וקצוב, כפצצת זמן עתידית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il