X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היוזמה המדינית של הנשיא א-סיסי תקועה בגלל מחלוקות עם יו"ר הרש"פ ועם חמאס. הוועד הפועל של אש"פ קיבל החלטות המהוות התרסה על יוזמתו של הנשיא המצרי
▪  ▪  ▪
א-סיסי. שתיקה רועמת [צילום: MENA via AP]

כמה שבועות חלפו מאז הודיע הנשיא המצרי עבד אלפתאח א-סיסי על יוזמתו המפתיעה להביא לחידוש המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים, אחריה ביקר שר החוץ המצרי סאמח שוכרי בישראל ונפגש עם ראש הממשלה נתניהו אולם מאז שומרת ההנהגה המצרית על שתיקה רועמת בכל הקשור ליוזמה של הנשיא א-סיסי.
כלפי חוץ נראה כי התנופה של היוזמה המצרית נבלמה בעוד יו"ר הרש"פ עסוק בפעילות מדינית אינטנסיבית בנושא היוזמה הצרפתית דווקא. מחמוד עבאס כינס ב-7 באוגוסט את הוועד הפועל של אש"פ ועדכן אותו על פגישותיו בשבוע שעבר בפריז עם הנשיא הצרפתי פרנסואה הולנד ועם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי.
בישיבת הוועד הפועל של אש"פ התקבלו שורה של החלטות הסותרות את יוזמתו של הנשיא א-סיסי, כלהלן:
  • תמיכה ביוזמה הצרפתית ובמאמצים הבינלאומיים לכינוס ועידה בינלאומית לשלום עם כל הסמכויות לפני תום השנה הנוכחית.
  • תמיכה בהחלטות ועידת הפסגה הערבית האחרונה במאוריטניה והדבקות ביוזמת השלום הערבית מבלי לשנותה או לשנות את משמעותה באופן כלשהו.
  • קריאה למזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אלריט להגביר את המאמצים להגיש למועצת הביטחון של האו"ם הצעת החלטה בנושא ההתנחלויות.
החלטות הוועד הפועל של אש"פ הן התרסה ברורה נגד היוזמה המצרית והן משקפות את המתיחות הקשה בין הרש"פ למצרים מאחורי הקלעים שלא ניתן לה ביטוי פומבי עד כה.
המתיחות בין מצרים לרש"פ החלה לפני כמה שבועות על-רקע שתי התפתחויות, מצרים דחתה בקשה של הרש"פ לכנס ועדה של הליגה הערבית כדי לדון בהגשת הצעה למועצת הביטחון בדבר הפסקת ההתנחלויות ואילו יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס דחה בקשה אישית של הנשיא א-סיסי להתפייס עם יריבו המר מחמד דחלאן. הנשיא המצרי מעוניין שמחמד דחלאן יחליף את מחמוד עבאס בתפקיד יו"ר הרש"פ מיד לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים, דבר שעבאס מתנגד לו בתוקף.
ממה חוששת ההנהגה הפלשתינית?
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס רוצה בבינאום הסכסוך עם ישראל וגרירתה לפורומים הבינלאומיים כדי להכפישה ולהתחשבן עמה על הצעדים שהיא נוקטת בשטחים. מטרת הוועידה הבינלאומית, שהוא פועל ביחד עם צרפת לכנסה בסוף השנה, היא לכפות על ישראל נסיגה לקווי 67 וקביעת לוחות זמנים מוגדרים לנסיגה מלאה.
היוזמה המצרית המדברת על ועידה אזורית שתשיק משא-ומתן ישיר בין ישראל לפלשתינים בחסות מצרית מאפשרת לישראל, לדעתו של מחמוד עבאס, להתחמק מהיוזמה הצרפתית ומהמלכודת הבינלאומית שהוא מנסה לטוות לה.
חשש נוסף של הפלשתינים הוא מההתקרבות החשאית בין ישראל לסעודיה ומדינות המפרץ והאפשרות להכנסת שינויים ביוזמת השלום הערבית, כינוס ועידה אזורית ייתן לגיטימציה לקשרים בין ישראל למדינות ערב המתונות מבלי שנפתר הסכסוך הישראלי פלשתיני.
הקשיים בקידום היוזמה המצרית
אחד מעמודי התווך של היוזמה המצרית הינו השגת הסכמה של כל הפלגים הפלשתינים לגבי אופי ההסדר עם ישראל. מצרים נטלה לידיה מחדש לפני כחודש את משימת התיווך בין הפלגים הפלשתינים כדי להשיג פיוס לאומי, נציגי כל הפלגים זומנו לקהיר לשיחות עם ראשי המודיעין המצרי אולם ביקורה של משלחת חמאס בקהיר בוטל על-ידי המצרים בגלל התנגדותה ליוזמתו של הנשיא א-סיסי ובגלל עמדותיה בנושא הביטחון על גבול רצועת עזה עם מצרים. כתוצאה מכך חזר נושא התיווך בין הפלגים הפלשתינים לידיה של קטר.
אולם, גם קטר נתקלת בקשיים רציניים להפגיש בין משלחות של חמאס ופתח בדוחא, הסיבה לכך היא המתיחות המחריפה בין שתי התנועות על-רקע ההכנות לבחירות המוניציפליות בגדה ורצועה, לפיכך נדחו השיחות למועד בלתי ידוע, מה שברור הוא שהן לא יתקיימו לפני ה-8 באוקטובר שהוא היום שנקבע לעריכת הבחירות.
על-פי מקורות פלשתינים המתווך טוני בלייר פועל מאחורי הקלעים לנסות ולקדם מחדש את היוזמה המצרית אולם הקשיים שבפניהם הוא ניצב הינם גדולים. מקורות ברש"פ טוענים כי מחמוד עבאס הצליח להשיג בפגישתו האחרונה עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הסכמה לקידומה של היוזמה הצרפתית שישראל מתנגדת לה בתוקף.
לא מן הנמנע כי ישראל ומצרים ממתינות לסיום חופשת הקיץ ולהתבהרות התמונה המדינית בכל הקשור ליוזמה הצרפתית כדי לנסות ולקדם אז מחדש את היוזמה המצרית, בינתיים עסוק יו"ר הרש"פ בקידום החלטות בתוך מוסדות אש"פ, הרש"פ ותנועת פתח כדי לחשק את ההנהגה הפלשתינית ולהביע את התנגדותו ליוזמה המצרית.
בסביבתו של מחמוד עבאס אומרים כי שום מדינה ערבית לא תוכל לכפות על הפלשתינים מתווה להסדר מדיני שהם אינם מעוניינים בו וכך יהיה גם הפעם, מחמוד עבאס הוא לקראת סיום תפקידו הפוליטי ואין לו שום כוונה לוותר על האסטרטגיה שלו ביחס לישראל ועל "הקווים האדומים" של הפלשתינים.

תאריך:  09/08/2016   |   עודכן:  09/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאן נעלמה היוזמה המצרית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש לקוות שהיוזמה המצרית
יהודי מפוכח  |  9/08/16 19:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
ועדת הכספים דחתה לעת עתה, צו של האוצר שנועד להקטין את הפער במיסוי עובדים פלשתינים בתוך ומחוץ לקו הירוק    חברי ועדת הכספים דורשים הבהרות לפשר הבקשה ומה מקורה
איתמר לוין
הפרקליטות הסכימה להימנע מהרשעת נער ערבי שיידה אבנים - אך בעניינם של קטינים יהודים טענה שמדיניותה העקבית היא לדרוש מאסר בפועל
אריאל י. לוין
ראש מספן ציוד, תת-אלוף יוסי אשכנזי: צריך להיערך לאפשרות שלארגוני טרור יהיו יכולות להבריח סמים מתחת למים - ולהשתמש בהן גם להעברת נשק
איתמר לוין
נאור: המדינה התעכבה ללא הצדקה במשך עשרה חודשים בטרם הגישה את הבקשה להעביר לבעלותה את הספינה "אסטל", שנתפסה בדצמבר 2012 בדרכה לרצועה
רון בריימן
מוסף הארץ, שהתגייס לדברר את הרוצח ברגותי, מסר מפיו "שאם יתקיימו בחירות לנשיאות הרשות - בכוונתו להתמודד על התפקיד"    המשמעות: מתוך ה"כלא" הישראלי ובין נופש לבין לימודים אקדמיים, מנהל מי שנשפט ל-5 מאסרי עולם בגין 5 מעשי רצח מערכת פוליטית ותקשורתית שנועדה להריצו לתפקיד "הנשיא" של רשות הטרור הפלשתינית
רשימות נוספות
כספי צדקה - למימון החמאס  /  איתמר לוין
בית רוצח הנערה ייהרס בחלקו  /  איתמר לוין
נתניהו: הפלשתינים מעודדים ילדים להרוג  /  איציק וולף
הסכנה ליציבות הרש"פ  /  יוני בן-מנחם
הניחו להם למות  /  יהודה דרורי
דילמת השבוי  /  ענבל בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il