X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
טורקיה מתקרבת שוב לרש"פ כדי להפגין תמיכה בבעיה הפלשתינית. טורקיה מנסה להחזיק את המקל הפלשתיני משני קצותיו אך תמיכתה האמיתית הינה בתנועת חמאס
▪  ▪  ▪
[צילום: Martin Meissner/Associated Press ]

חודש ימים חלף מניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה ונראה כי הנשיא ארדואן מתחיל לשחק מחדש בזירה הפלשתינית לאחר ששיפר את היחסים עם רוסיה בעקבות פגישתו האחרונה עם הנשיא פוטין בסנט פטרסבורג. לאחר שטורקיה מידרה כמעט לחלוטין את הרש"פ במשך תקופה ארוכה ממגעיה עם ישראל לקראת חתימה על הסכם הנורמליזציה ותיאמה עמדות רק עם ח'אלד משעל יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, היא אירחה בסוף השבוע שעבר את שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי כאילו שהיחסים בינה לבין הרש"פ מעולם לא היו טובים יותר.
יש לזכור כי מפלגת השלטון בטורקיה הנקראת "הצדק והפיתוח" הינה שלוחה של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית המתעבת את הרש"פ והעומד בראשה, אולם בכירי השלטון בטורקיה מטיבים לשחק את המשחק מול מחמוד עבאס ובכירי הרש"פ אשר גם הם יודעים את האמת המרה ומשתתפים בהצגה, כדברי האמרה "ההצגה חייבת להימשך".
הרש"פ גינתה בחודש שעבר את ניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה למרות שמחמוד עבאס היה מאוד שמח בסתר ליבו אילו הצליחה ההפיכה והוא היה מתפטר אחת ולתמיד מהנשיא ארדואן התומך בחמאס ובהשתלטותו בכוח על רצועת עזה ב2007, ההשתלטות הזו הייתה למעשה הפיכה צבאית אך לארדואן נוח להתעלם מהעובדות כשמדובר בגוף המשתייך ל "אחים המוסלמים".
זה לא הפריע לשר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי לחזור ולגנות במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הטורקי מוולוד אוגלו את ניסיון ההפיכה ולטעון כי "פלשתין הרגישה כאילו ניסיון ההפיכה היה נגדה" וכי היא תומכת ברצון העם הטורקי ובלגיטימיות של שלטון ארדואן. אלמאלכי שיבח את "היחסים המצוינים" בין טורקיה לרש"פ וחזר על השקר הטורקי כי הסכם הנורמליזיציה עם ישראל נועד לשפר את המצב ההומניטרי ברצועת עזה.
בכירי הרש"פ יודעים היטב מה הניע את הנשיא ארדואן להתפייס עם ישראל, היו אלה אינטרסים אחרים בכלל, שבראשם עומד שיפור מעמדה האזורי והבינלאומי של טורקיה שהסתבך בשנה האחרונה ורצונה ב "דריסת רגל" ברצועת עזה במסגרת חלומו הרטוב של ארדואן להפוך לסולטאן של האימפריה העות'מאנית החדשה שהוא חולם להקים.
טורקיה ניצלה את ביקורו של שר החוץ הפלשתיני באנקרה כדי להודיע על הקמת ועדת שרים משותפת ועל הגשת סיוע לרש"פ באמצעות המוסד הטורקי לשיתוף פעולה בינלאומי שיתמוך במוסדות פלשתינים במזרח ירושלים, עוד סוכם בביקורו של ריאד אלמאלכי בטורקיה על הקלות במתן אשרות כניסה לפלשתינים לטורקיה והגדלת המלגות לסטודנטים פלשתינים.
טורקיה גם סייעה באחרונה בכסף לבניית קונסוליה פלשתינית באיסטנבול שתיפתח בקרוב. שר החוץ הטורקי הודיע גם כי טורקיה תסייע בפיתוח אזור תעשיה בג'נין ותשפיע על מדינות נוספות להכיר ב"מדינת פלשתין".
הרש"פ זוכה כעת לקבל פירורים של פיצוי מטורקיה אשר רוצה להחזיק את המקל הפלשתיני משני הקצוות, בזמן שאת עיקר מאמציה בזירה הפלשתינית היא משקיעה בסיוע לשלטון החמאס ברצועת עזה, הכסף הטורקי האמיתי הולך לשם כדי לבסס את מעמדה של טורקיה למורת רוחן של הרש"פ ומצרים.
הטורקים מעריכים כי שיפור המצב ההומניטרי ברצועה יחזק את שלטון חמאס ברצועה, שהוא למעשה שלטונם של "האחים המוסלמים", ויאפשר לה דריסת רגל בתוך הרצועה דבר שמחזק את האינטרסים האזוריים שלה.
בחודש הבא תשגר טורקיה עוד ספינת סיוע הומניטרי לרצועת עזה לקראת חג הקורבן (עיד אלאדחא) המוסלמי.
כלפי חוץ משדרת טורקיה כי היא בעד השגת פיוס לאומי פלשתיני וחיסול המחלוקות בין פתח לחמאס, ראש ממשלת טורקיה בן עלי ילדרים הודיע כי יפנה לקטר כדי שתמשיך במאמצי הפיוס בין הצדדים אך מדובר ב"מס שפתיים" טורקי.
הנשיא ארדואן היה רוצה מאוד שתנועת חמאס תשתלט גם על שטחי הגדה המערבית דבר שיהווה הישג וניצחון היסטורי של תנועת "האחים המוסלמים".
מחמוד עבאס משתף פעולה עם ההצגה הטורקית כדי להראות שהוא עדיין בעניינים, שהוא זוכה לתמיכת מדינות העולם ומקדם את ענייני הפלשתינים, הרש"פ מברכת על הסיוע הטורקי לעזה מכיוון שהיא טוענת באופן רשמי כי היא האחראית החוקית על הרצועה למרות שבפועל אין לה שום השפעה על הנעשה שמה.
המשחק הכפול של טורקיה משרת גם, בלית ברירה, את האינטרסים של הרש"פ אשר למעשה הינה חלשה וחייבת להשלים עם מהלכיו של ארדואן במיוחד לאור העובדה שמעמדו הפנימי בטורקיה התחזק לאחר ניסיון ההפיכה הכושל.

תאריך:  14/08/2016   |   עודכן:  14/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טורקיה משחקת משחק כפול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יוני היקר
כבש 44  |  18/08/16 08:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר ישראל-טורקיה
מירב ארד
לדברי תא"ל (מיל.) יעקב נגל בוועדה לביקורת המדינה: ההסכם עם טורקיה הוא דוגמה ומקרה-בוחן להחלטות סדורות    הדגיש כי שרי הקבינט מקבלים דוח מודיעיני יומי
ענבל בר-און
דן מרגלית מחלק לביבי ציונים על יחסי החוץ שלו    בתחום אפריקה וטורקיה הוא מקבל טוב מאד, ובתחום ‏האמריקני הוא מקבל נכשל
איתמר לוין
ג'ובראן: ההחלטה על ההסכם היא בעלת אופי מדיני מובהק ונמצאת בסמכות הממשלה    קובע שאין ממש גם בבחינה לגופן של טענות העותרים נגד ההסכם
יראון פסטינגר
למרבה הצער, לא ניתן להתעלם מהתחושה כי הסכום של 21,000,000 דולר לכשעצמו הגבוה פי 4 או פי 5 ממה שניתן היה לקבל בתביעת פיצויים מבית משפט כלשהו מגלם בתוכו הודאה מצד מדינת ישראל באשמתה למה שהתרחש, ללא כל הצדקה
אריאל י. לוין
מול אלאור אזריה, שזוכה לתמיכה פוליטית למרות שהפר את החוק ואת הפקודות, יש להציב את החיילים שנטרלו השבוע בתקיפות אך במידתיות את המחבלת שניסתה לדקור אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il