X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מצרים מציבה שורה של דרישות ביטחוניות בפני חמאס כתנאי לשחרור ארבע פעילים של התנועה העצורים בידיה חמאס מנסה להפעיל לחץ על מצרים אך הנשיא א-סיסי נחוש במדיניותו כי חמאס צריכה להוכיח במעשים כי איננה מסייעת לטרור במצרים
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

ערוץ הטלוויזיה אל-ג'זירה, המשדר מדוחא שבקטר והידוע בעויינותו למשטר המצרי, שידר השבוע תמונות של עצורים במתקן מעצר ביטחוני באזור "לאזוראלי" שבקהיר וטען כי שניים מהם הינם פעילים של הזרוע הצבאית של חמאס.
בדיווח נמסר כי השניים הינם חלק מקבוצה של ארבעה פעילים שנחטפו לפני כשנה על-ידי אנשי ביטחון מצריים בעת שחצו באופן חוקי את הגבול למצרים דרך רצועת עזה בדרכם לחו"ל ומאז נעלמו עקבותיהם. בני משפחותיהם של שני העצורים אף הופיעו בערוץ אל-ג'זירה ו"זיהו" כביכול את השניים.
מדובר בקבוצה המשתייכת לקומנדו הימי של חמאס שהייתה בדרכה לאימונים צבאיים באירן ויצאה מרצועת עזה באמתלה של טיפול רפואי ולימודים בחו"ל.
על-פי מקורות ברצועת עזה תנועת חמאס יזמה את הפרסום כדי להציף את הנושא באמצעי התקשורת הערביים, להביך את מצרים ולאלץ אותה להודות כי היא מחזיקה בארבעה. תנועת חמאס ניסתה באמצעות ערוץ אל-ג'זירה לנגח את מצרים בעולם הערבי ולציירה כמי שעוצרת ללא סיבה וללא משפט "לוחמים פלשתינים הנאבקים בכיבוש הישראלי".
על-פי פרסומים באתרי האינטרנט "פלשתין אלאן" ו"אלח'ליג' און ליין" ב-24 באוגוסט, מצרים הגישה לתנועת חמאס שורה של דרישות תמורת שחרורם של ארבעת פעילי הזרוע הצבאית המוחזקים בידיה.
  • הסגרת פעילי טרור שנמלטו ממצרים ומסתתרים ברצועת עזה.
  • הידוק אבטחת הגבול בין רצועת עזה למצרים למניעת הברחות.
  • הגשת סיוע לצבא המצרי במלחמתו נגד ארגון דאעש בצפון סיני.
  • ניתוק הקשר של תנועת חמאס עם תנועת "האחים המוסלמים" במצרים המוגדרת כ "תנועת טרור".
צלאח ברדאוויל, אחד מבכירי חמאס ברצועה, אמר כי מדובר ב"דרישות קשות" שאי-אפשר לעמוד בהן. ואכן בשבועות האחרונים גברה המתיחות בין מצרים לתנועת חמאס על-רקע סירובה של חמאס להיענות לדרישות המצרים או אפילו לחלק מהן, עקב כך הופסק למעשה התיווך המצרי בין הרש"פ לחמאס לצורך השגת פיוס לאומי.
על-פי מקורות בחמאס, מצרים גם דחתה בקשה של חמאס להתערב השבוע אצל ישראל כדי שתפסיק את ההפצצות האוויריות ברצועה שבאו בתגובה לירי הרקטה מעזה לעבר אזור שדרות.
מצרים לא מתקפלת
המשטר המצרי איננו מתרגש מהלחץ התקשורתי שאותו מנסה להפעיל עליו תנועת חמאס וממשיך בהגברת הלחץ עליה כולל המשך סגירת מעבר רפיח בפני תושבי הרצועה.
העיתון המצרי "אליום אלסאבע" המזוהה עם השלטון דיווח ב-23 באוגוסט כי הדיווח בערוץ אל-ג'זירה הינו שקר משולש שנרקם על-ידי קטר, תנועת חמאס וערוץ אל-ג'זירה. על-פי הדיווח, בכירים מתנועת "האחים המוסלמים", תנועת חמאס וערוץ אלג'זירה נועדו לפני כמה שבועות בדוחא בפיקוחו של השיח' יוסף קרדאווי ותכננו את פרסום הכתבה בערוץ אל-ג'זירה.
מדובר בתמונות מפוברקות, נטען בעיתון, ובאזור בקהיר המצויין בכתבה כאילו בו מוחזקים ארבעת פעילי חמאס אין שום מתקן ביטחוני או משטרתי.
המשטר המצרי שומר על עמימות בכל הקשור למעצר ארבעת פעילי חמאס ושומר את קלפי המיקוח שלו צמוד לחזה. נושא מעצר הארבעה הינו שיחת היום ברצועת עזה במיוחד שלפני כמה ימים הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס במהלך מצעד צבאי ברפיח כי הדרישה לשחרורם עומדת בראש סולם העדיפויות של התנועה.
תנועת חמאס מחריפה את טון הביקורת שלה כלפי מצרים, בכירים בחמאס טוענים כי הנשיא המצרי זקוק לשיתוף פעולה של התנועה כדי לקדם את היוזמה המצרית ולשמור על שקט ביטחוני בצפון סיני.
אולם, ניסיון העבר מוכיח כי הנשיא א-סיסי כי איננו מתקפל מול הלחצים של חמאס, המתיחות עמה תימשך עד שגורמים ערביים כמו ארגון הג'יהאד האיסלאמי או סעודיה יכנסו לתמונה ויחלו במאמצי תיווך להפיג את המתיחות, כך היה בעבר וכנראה שגם כך יקרה הפעם.

תאריך:  25/08/2016   |   עודכן:  25/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנוף הלחץ המצרי על חמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יוני היקר
כבש 44  |  26/08/16 09:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אריאל י. לוין
שר החוץ ההודי, מובשאר אכבר, מבקר בסוריה, לבנון ועירק - לאחר שעד כה נמנעה מדינתו מלהתערב בסכסוכים באזור    היחסים בין ישראל להודו התחממו בשנים האחרונות
יצחק מאיר
מי שכך עושה לנו עולם, אינו יכול להפסיק לאבד אותו, אינו יכול להמיט אסון נורא לא על החיים למות ולא הנותרים לחיות בלי חמלה
ענבל בר-און
צבי בראל מעיתון הארץ עוסק בטורו בהפגזות הסעודיות על אזרחים, ובעיקר ילדים, תימנים    אבל באו"ם לא טורחים לגנות כי הנפט הסעודי עושה להם את זה (וגם לארה"ב ולבריטניה)
אריאל י. לוין
טהרן אפשרה למטוסים רוסיים להמריא משטחה כדי להפציץ מטרות של דאעש בסוריה - ולשיתוף הפעולה הזה יהיו השלכות גיאו-פוליטיות נרחבות
אהרון שחר
העולם החופשי תחת מתקפה! שתי דתות תוקפות אותנו במקביל משתי גזרות! המלחמה נוחלת הצלחה מסחררת ומתקדמת היטב בכל הגזרות! הסיבה פשוטה: איש אינו מבחין בקיומה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il