X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בואו נמנע זרימת מידע על מחירי דירות נמכרות באזורים שונים בארץ וכך לא נוכל לחשב מראש מחירי מיסי מקרקעין שונים, מראש. נכון שזה רעיון מזהיר? מה דעתך משה כחלון על רעיון "גאוני" שכזה?
▪  ▪  ▪
כחלון. הטבלות מראות אחרת [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

קם אדם בבוקר, מתפלל ומברך בורא עולם על שהחזיר לו נשמתו שהפקיד בידו, בליל הקודם, בחמלה רבה ואץ-רץ אל עמל יומו לקיים קללה-ברכה עתיקה שהוטלה בו, לפיה בזיעת אפיו יאכל לחם. בדרכו לפרנס עצמו מציץ, מעיף הוא מבט בעיתונות הכתובה והמשודרת, כדי "להיות מעודכן". פתע פתאום צדה עיניו רשימתו של העיתונאי, איתמר לוין שפורסמה, אתמול, תאריך 20.9.2016 ב-News1 ומגלה, כי שר האוצר הצחקני שלו, משה כחלון, מבקש לאסור על השמאי הממשלתי הראשי, טל אלדרוטי לפרסם טבלות מחירי הדירות, אחת לשלושה חודשים. מתברר, כי הטבלות מוכיחות לכחלון ולכל עם ישראל שמחירי הדירות ממשיכים לעלות חרף מאמצי כחלון להביא להוזלת מחירן.
"אתה הבנת את זה, ברוך? אני לא מבין, מה לא הבנת, הרי הכל ברור, לחלוטין. שר האוצר הבטיח להוזיל מחירי הדירות והוא לא מצליח בכך. אז מה עושים לא מפרסמים מחירי הדירות, שפורסמו עד כה, באופן רשמי וזהו. יופי טופי. עכשיו, לא יודעים מה המחירים האמיתיים של הדירות ולא יודעים שהמחיר שלהן עלה בחודשים האחרונים. צ'מע זה יופי של רעיון. אולי כשיבואו השוכרים ראות ת'דירה שאנחנו רוצים להשכיר להם נכבה לגמרי ת'אור ונשכיר להם דירה בחושך. ככה הם לא יראו הסדקים שבקירות. הברז המטפטף באמבטיה ועוד דברים שכל הזמן חשבנו איך להסתיר מהם. וואלה אני מתאהב, מרגע לרגע, ברעיון. נקרא לזה "השכרת דירה בחושך". קראתי שיש משהו דומה במועדון הזה ברחוב אלנבי. הם מחשיכים הכל ואנשים מגששים ומתחבקים בחושך. ככה מתאהבים בלי לראות את החצ'קונים שיש לכל אחד על הפנים. ככה יש גם סיכוי לכל המכוערים והמכוערים להתחתן או לתפוס משהו ללילה".
הרעיון הנואל הזה - בכל הכבוד הראוי - של שר האוצר, שתמיד מחייך למצלמה (על מה בעצם. מה היה מימש עד כה מכלל הבטחותיו המרובות?), מצרף לרעיון נואל נוסף, מארסנל רעיונות העיוועים של שר האוצר, במלוא הכבוד הראוי והוא - להטיל מס על מי שבבעלותם שלוש דירות, בלא כל קשר למחירי דירות אלה. כך יוצא שמי שיש לוי חווילה בסביון שערכה 10 מיליון שקלים, פטור ממס ואילו מי שיש לו שלוש דירות חדר, בשכונת התקווה, שערכן יחדיו 3 מיליון שקלים, ישלם מס בשל העובדה שיש לו שלוש דירות, ללא כל קשר למחירן ולשוויון המצטבר.
אין פלא שבשוק המקרקעין ושומת המקרקעין קמה מהומה רבתי בעקבות הצעתו זו של כחלון. העיתונאי, איתמר לוין מביא ברשימתו הנ"ל תגובות נזעמות דוגמת זו של יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, אוהד דנוס שאמר: "אם כחלון יצליח להשתיק את השמאי הראשי, תפרסם לשכת שמאי מקרקעין אחת לחודש טבלות מפורטות ומוסמכות על מחירי הדירות, על-פי מידע שנקבל ממאות חברינו בכל, כמו-גם של יו"ר ועדת ההשתלמויות בלשכה, השמאי, רונן וגנר שאמר: "הצעת כחלון הייתה נהוגה במשטרים אפלים. היא נובעת מחוסר הבנה של הנושא ומעידה על חוסר אונים, אוזלת יד וייאוש מהפעולות המנסות להוזיל את הדירות".
ברשימה זו מצוטטת גם תגובה של התנועה לאיכות השלטון, לפיה: "מימוש ההצעה הוא פגיעה בזכות הציבור לדעת" וכן של יזם נדל"ן בכיר, שאמר: "הצעתו של כחלון מזכירה לי מה שהיה נהוג בעבר אצל שליטים מסוימים, שאם שליח היה מביא לו ידיעה רעה, היה הורג את השליח". כפי שמדגיש העיתונאי, איתמר לוין, ברשימתו זו ובצדק רב כי: "השמאי הממשלתי הוא עובד בכיר במשרד המשפטים, וכפוף לשרה איילת שקד ולא לשר כחלון. עצם נסיונו של כחלון להתערב בעבודתו השוטפת של משרד אחר, שבראשו שר אחר (שלא ממפלגתו) מעורר תמיהה רבה". לעניין זה נדגיש, כי אגף שומת מקרקעין הוא אגף במשרד המשפטים אשר פועל כיחידת מטה מקצועית, ותפקידו לקיים מערך של שירותים מקצועיים בתחום שמאות המקרקעין למשרדי הממשלה וליחידות הסמך.
על אגף שומת מקרקעין ועל השמאי הממשלתי הראשי (שנקרא בעבר המעריך הממשלתי הראשי), העומד בראש אגף זה, מוטלים תפקידים וחובות שעליהם לקיים ולספק, מכוח חוקים מפורשים. אגף זה מספק שירותים של: ביצוע שומת מקרקעין; סקירות של שומת מקרקעין כבקרה לשומות מקרקעין שנערכו עבור משרדי הממשלה בידי שמאי מקרקעין פרטיים; גיבוש נורמות עבודה מקצועיות לפתרון סוגיות מיוחדות בשמאות המקרקעין (הקרויים: "קווים מנחים"); ייעוץ בתחום הנדל"ן לוועדות ממשלתיות ולמועצת שמאי המקרקעין, כמו-גם קיום מערך של קבלת החלטה בדבר השגות ועררים המוגשים על-ידי אזרחים על חיובים ומיסים שומתיים שנערכו על-ידי זרועות הממשלה.
המחוקק - בהטילו חובות חוקיות על אגף שומת מקרקעין והעומד בראשו - רצה להשפיע על מחירי הקרקעות והדירות בישראל. משמעות רבה וצודקת, יש לכתוב לעניין זה ב"ויקפדיה", בו נכתב, כי: "האגף כמו גם לחוות הדעת האחרות שמופקות בו יש השפעה על הפעילות הכלכלית הנובעת מעסקי מקרקעין ובנייה במדינה. השמאי הממשלתי הראשי מוסמך בחוקים, בהחלטות ממשלה ובחוזים שונים שהמדינה צד להם להיות הפוסק בענייני שווי של מקרקעין".
התנהלותו הרעיונית של משה כחלון בכל הקשור לפתרון משבר מחירי הדירות וניסיונותיו הנואשים לגייס כספים לקופת המדינה, בכל מחיר, מזכירים רעיון מפחיד, בכל הכבוד הראוי של פרופ' יעקב נאמן, שכיהן בשנת 1980 כמנכ"ל משרד האוצר, בתקופת היותו של יגאל הורביץ, שר האוצר ("משוגעים. רדו מהגג" - זוכרים?). ה"רעיון המוצלח" של פרופ' יעקב נאמן, בהיותו מנכ"ל האוצר, היה כי לא תאופשר פתיחת כספות של הציבור בבנקים, אלא בנוכחות פקיד המס או לאחר קבלת אישורו. הצעה זו גררה גל תגובות נזעמות, ובעקבות כך נזנחה לחלוטין.
בואו נבטל גם קיום הסימולטור שמפעילה רשות המיסים, שהינה אגף של משרד האוצר, שבעזרתו מחשבים מחירי מס רכישת מקרקעין. בואו נמנע זרימת מידע על מחירי דירות נמכרות באזורים שונים בארץ וכך לא נוכל לחשב מראש מחירי מיסי מקרקעין שונים, מראש. נכון שזה רעיון מזהיר? מה דעתך משה כחלון על רעיון "גאוני" שכזה?

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין
תאריך:  21/09/2016   |   עודכן:  21/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק במשטרים אפלים פוגעים באור השמש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכנסת להם חזק שטנגר. חזק חזק ל"ת
מרטין שוורץ  |  21/09/16 11:05
2
כחלון הוא סתם פוליטיקאי שגרתי ל"ת
מעוז מתתיהו  |  21/09/16 23:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
לא ברור, מדוע ועל שום התעקשה הממשלה לקרוא על שמו של האלוף, רחבעם זאבי, קבוצת מבנים בפארק רבין, שהינו אתר הנצחה למורשת הקרב של חטיבת "הראל" ולא למורשת הקרב של חטיבת "יפתח", שגנדי השתייך אליה - ואליה בלבד
חיים שטנגר
במסגרת הסבסוד שמסבסדת המדינה מוצרי מזון בסיסיים, יש לסבסד גם תשלומם של אגרות משפט הנדרשות לתשלום, בעת נקיטת הליכים משפטיים מסוימים בבתי-משפט. הזכאות לקבל סעד משפטי וזכות הגישה לערכאות, הינן זכויות יסוד, המצדיקות סבסוד תשלומי גובה אגרת משפט, כדי שהליכי משפט והגישה לערכאות יהיו נגישים לכל
חיים שטנגר
הגיעה העת, כי היועץ המשפטי לממשלה, יפעל לגריעת ומחיקת סעיף 71, על תתי-חלופותיו, מחוק בתי-המשפט ומספר החוקים, כדי למנוע מצב של זילות מערכת המשפט - מצב בו עוברים כלי התקשורת השונים, מעשה של יום ביומו ומעשה של שעה בשעה, על האיסור הפלילי המגולם בסעיף זה ואין פוצה פה ומצפצף
חיים שטנגר
הגיע הזמן שהחרד"לים יבינו שהם חלק מהחברה הישראלית. כמו שהם מתגייסים לצבא. כמו שהם משרתים שירות מילואים פעיל, משלמים מיסיהם, במועד וכחוק ומקיימים שאר חוקי המדינה, כך חייבים הם לדווח למשטרה, אם בוצע לידיעתם, מעשה של פשע
חיים שטנגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il