X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
7 נקודות של לפיד שלושה אלופים - מעידים במשפט החייל מחברון הסיוע ההיסטורי - מארה"ב המופע ההזוי וההיסטרי של ברק. ליברמן - גיבוי לחיילי צה"ל הסרטון של נתניהו התנפלות גסה ובוטה של ח"כ גטאס - על פרס לסיום חידה לבוגרי 5 יחידות
▪  ▪  ▪
פגישת אובמה-נתניהו. לא מפרגנים [צילום: מן הטלוויזיה]

7 הנקודות של לפיד - הקוסם הפוליטי
הנקודות של לפיד - מזכירות לי את 7 הנקודות ההזרקה של קוסם הקוסמטיקה מברזיל שבא להרצות ולהראות לנשות ישראל איך לשמר את הנעורים הנצחיים. התשובה הכי חכמה שלו הייתה למראיינת ששאלה אם בגיל 32 היא יכולה לשמר את עצמה? התשובה המפתיעה הייתה בעוד שנה (33) את תהיי מבוגרת והבעל יקח בחורה צעירה בת 20.
ובכן - התוכנית של לפיד, מתאימה לתשובה המוחצת של קוסם הקוסמטיקה ומתאימה ללפיד - הקוסם הפוליטי חברתי. אבל אם נתבדה - והוא יהיה ראש ממשלה, הוא יציג שיא עולמי של ראש ממשלה, שלא סיים תיכון (ללא בגרות), כמעט עשה מסלול ישיר לדוקטורט בבר-אילן. וזה די מתסכל לחשוב שהשקעתי 20 שנות לימוד בכל הדרגות האקדמיות, 22 שנות שירות בצה"ל + 15 שנות מילואים, אם אפשר היה לא ללמוד ולשרת בעיתון במחנה. הסיכוי של לפיד - כמו סיכויו של נר - תוכנית -7 הנקודות של לפיד.
1. הגבלת הכהונה של ראש ממשלה לשתי קדנציות. אז ראשית על לפיד להבחר.
2. לפני הגבלת הקדנציה לשתי תקופות על לפיד קודם לתקן את תקנון מפלגתו לשתי קדנציות, כי היום הוא תקוע כראש מפלגה ל-20 שנה.
3. גם בראש הגוש שמאל מרכז-כרגע יש לגוש הימין יתרון מספרי.
4. לא כל הצעה על הנייר, טובה ומצליחה במציאות המשתנה והמתעתעת.
5. יש יתרונות בשתי קדנציות אבל יש בה גם חסרונות כמו למשל: מה קורה כשאין מועמד חלופי ראוי-ומה קורה שהמועמד הקיים נתמך על-ידי רוב האוכלוסייה. הדוגמה העכשווית היא ארה"ב בה שני המועמדים לא ראויים בעיני הציבור אבל הם נאלצים לבחור את הפחות ראוי ורצוי, כי אין להם ברירה על-פי החוקה, והם יבחרו את הפחות שנוא עליהם.
6. החלום של פתרון אזורי, והקמת מדינה פלשתינית מפורזת אינה המצאה של לפיד ואינה פתרון של לפיד. קדמו לו, ניסו כבר בינתיים הפתרון לא נראה באופק ושום לפיד מדיני לא יאיר ולא יפתור בשלב זה את הפלונטר וזה נראה ונשמע כמו המזרח התיכון החדש של הנשיא פרס, על אשפוזו ובעיותיו.
7. בינתיים המצב הוא שהוא נכשל בשילובו בממשלה הן כשר אוצר והן כחבר הממשלה ההישגים המעטים בוטלו והגוש הדתי חרדי כבר הצהיר שהם לא ישבו עם לפיד. אז יש למה לחכות אבל לא לפתח ציפיות לטווח ארוך ולא להכין לפידים למצעד.
הסכם הסיוע - לישראל
נחתם הסכם הסיוע לישראל בסכום היסטורי (38 מיליארד דור) שהוא הישג חסר תקדים לישראל אבל יש לא מפרגנים, לא נהנים, מבקרים, אפשר היה לקבל עוד אם הביבי הזה, השחצן, העקשן, לא היה מרגיז את אובמה עם אירן. לא חשוב שאובמה רצה לסיים את הקדנציה עם הישג היסטורי כמחווה לישראל, לא חשוב שיש כמה סעיפים שהסכום לא סופי, אם יהיה מצב חרום או מלחמה קטנה ) והרי זה מוצר נגיש באיזור) למרות זאת לא שומעים פרגון לא מילה טובה, רק רוטנים ובכינים בע"מ. וכמובן צריך להוסיף שאילו הם היו בשלטון הם היו עושים זאת, ללא ספק, הרבה יותר טוב ולישראל הייתה אורה ושמחה. וזה מזכיר את הקבצן שמקבל 5 שקלים, זורק אותם וטוען שזה לא מספיק.
התנפלות גסה ופרועה של ח"כ גטאס על פרס
התנפלות הפרועה, הבוטה והמעליבה של ח"כ באסל גאטס על שמעון פרס, בנוסח המסורת של עיתון הנאצי דר -שטירמר, שתיאר את פרס שידיו שטופות בדם העם הפלשתיני, כשהוא נאבק על חיו- הם דוגמה רעה וחולנית של ערבים אזרחי ישראל, עם נציגים בכנסת -מהרשימה המשותפת (זועבי, זחלקה ואחרים) - שמבקשים בהשמדת ישראל - תומכי טרור ודוחקים גם את הערבים המתונים-ויש גם כאלה, אל מעבר לקווים של מתנגדי ישראל. ואם אלה חלק מהדעות של אזרחי ישראל הערבים -מה יגידו אזובי אבו מאזן. ולאור עמדה עלובה זאת של ח"כ בכנסת ישראל אנו מקווים למזרח תיכון חדש לפי חלומו וחזונו של פרס-הלוואי לו יהי.
הגיבוי של ליברמן - לא לחייל אלא לצה"ל
דברי שר הביטחון ליברמן אנחנו צריכים לגבות את החיל אזריה, בלי קשר לתוצאות המשפט. בעקבות דבריו אלה כבר נשמעו טענות וביקורת על כך ששר הביטחון, בניגוד לקודמו ולדברי הרמטכ"ל מגבה חיל שמואשם בהריגה. ובכן לפי הערכתי, דברי שר הביטחון לא באו לומר שהוא מצדיק את מעשה החייל, את זה יחליט בית הדין שר הביטחון בא לגבות את כלל חילי צה"ל, שהרי במשפט אזריה נשמעו קולות שצה"ל זרק את החיל לכלבים ומתנער ממנו בשל המעשה. לאור העדויות שנשמעו עד כה במשפט מתברר שצמרת הצבא, צמרת הפיקוד בשטח-מיהרה מדי להתנער מהחיל ולגנותו, ובהרגשה שבאמת זנחו אותו לאנחות. מתברר גם שאם החיל טעה בהתנהלותו הספציפית היא באה בשל חוסר הכנה, חוסר פיקוד בשטח ויישור קו מהיר מדי עם הפיקוד הגבוה. אם נשווה את הצבא שקולט את החיל כבית או משפחה הרי ברור שהורים לא מתנערים או זונחים ילד שפשע או טעה או חרג מהמסגרת. הוא הכלל בצה"ל על-פי ליברמן גם חיל שטעה חייל של צה"ל הוא ואם שגה יש להענישו במסגרת הפנימית ולא במשפט פוליטי פומבי. ואם לכך התכוון ליברמן זאת הייתה צריכה להיות עמדת הצבא מלכתחילה. אין חיל או קצין שבמהלך השירות ואם מדובר בשירות מבצעי לא טעה או שגה על צה"ל לשמור עליו בתוך המסגרת ולא להפקירו לתקשורת או למשפט הרחוב. כאשר יש מקרה של ירי על כוחותינו ברור שהייתה טעות גם אז לא זונחים ולא מתנערים בודקים, מתקנים ואם צריך מענישים. במסגרת הזאת דברי שר הביטחון היו במקומם.
הסרטון של נתניהו - האפקט הושג
הסרטון של נתניהו מעורר סערה בפוליטיקה המקומית ותגובה נמהרת במקצת מצד ממשל אובמה. אבל זה בדיוק מה שרצה נתניהו-שידע מה יבוא בעקבות הסרטון. את הדברים האלה, על הישובים ביש"ע, הוא כבר אמר בהזדמנויות שונות, עוד לפני 10 שנים ואין בהם כל חדש. הרי ברור לכולי עלמא, שאת גושי ההתיישבות לא יחזירו ולא יורידו, ופינוי גוש-קטיף לא יחזור על עצמו. לא מחאת ארה"ב ובוודאי לא מחאת אבו מאזן לא יורידו אף ישוב יהודי מתוך הגושים הגדולים. כאשר עראפת סירב להצעה של ברק כאשר אבו מאזן סירב להצעה הפנטסטית של אולמרט הם חרצו את גורלם לרעה ובעתיד בכל הסדר לא יקבלו את מה שיכלו כבר להשיג. בכך המשיכה ההנהגה הפלשתינית את המדיניות השגויה שלהם מאז הצעת תוכנית החלוקה ב-1947 עד ימינו אלה. מה שפתטי בכל הנושא הזה שהגברת ציפי לבני, שבממשלת אולמרט ובממשלת נתניהו הייתה ממונה על הקשר וניסיונות ההסדר עם אבו מאזן במשך כ-4 שנים, לא הגיעה להסכם על כלום לא השיגה כלום ולא קדמה כלום והיום היא מעבירה ביקורת נלהבת-גם על כלום. כהערה ניתן לומר, שהביטוי "טיהור אתני" - לא מצלצל יפה ואפשר היה לוותר עליו.
המופע ההזוי של ברק בערוץ 2
ברק התראיין בערוץ 2 אצל יונית לוי ונתן הופעה אגרסיבית ובוטה בנוסח ההופעה היסטורית וההיסטרית בזמנו אצל ניסים משעל. כשהוא צועק עליו וכמעט מרביץ לו בנוסח ניסים משעל - ניסים משעל. אבל יונית לוי לא נבהלה, למרות שהופתעה והמשיכה בראיון, בדרך הנכונה.
הקטע הזה הפך לקלאסיקה של הופעה אגרסיבית כשמעצבנים את ברק ולא מסכימים לדבריו ומקשים עליו בשאלות. גם הלוק החדש עם הזקן - הוסיף לסצנה המפחידה והמוזרה. יוני תלוי אומנם הופתעה מההתקפה אבל לא נבהלה ולא נסוגה מעמדתה וכל הכבוד לה.
שלושה אלופים במשפט החייל מחברון מעידים למען צה"ל
האלופים עוזי דיין ואלוף ביטון העידו היום במשפט החיל מחברון. תא"ל זכאי יעיד בהמשך הפרשנות ברשתות ובתקשורת לגבי מהות ותוכן עדותם במשפט זה היא שגויה ולא נכונה. האלופים באו להעיד לא ישירות לטובת החיל אותו לא ראו ולא הכירו, הם באו להעיד לטובת צה"ל, התנהלותו, תדמיתו והערך שחיל גם כשהוא טעה או חרג הוא נשאר תחת מטרית צה"ל. הערך לא משאירים חיל פצוע בשטח, חל גם לגבי חיל שטעה או שגה--ויש לטפל בו במסגרת הפנימית של הצבא. העיקרון במשחק השחמט הוא להגן על המלך, טעית, נכשלת, אתה מפסיד את המשחק בשח-מט. החילים הם הפיונים שעל הלוח, לא הם מנצחים או מפסידים את המשחק החיל היורה הוא פיון במערכה ולכן ריכוז האש של הצבא והתקשורת על החיל הייתה טעות מלכתחילה, שהפכה אירוע בשטח לנושא ציבורי תקשורתי מחוץ לפרופורציות ובמקרה זה צה"ל ירה לעצמו בשתי רגליו ובתדמיתו. העובדה שעדות האלופים יכולה, אולי, בעקיפין לעזור לחיל היא משנית. כך צריך לראות וכך צריך לפרש זאת. ובנימה אישית אני במערכת המשפטית מזה45 שנה מתוכם שנים רבות במערכת הצבאית לא זכור לי מקרה קודם שבו שלושה אלופים באו להעיד במשפט צבאי בנוסף לעדויות של המפקדים מדרגת סמל ועד המח"ט. מה שנותר לחכות להחלטת השופטים.
לסיכום
חידה במתמטיקה לבוגרי 5 יחידות: חידה מתמטית לסוף שבוע לבוגרי 5 יחידות. בשל העבודות המתבצעות ברכבת ישראל רכבת יוצאת מחיפה לכיוון תל אביב במהירות של 90 קמ"ש ומנגד רכבת יוצאת מראשון לציון לכיוון חיפה במהירות של 100 קמ"ש מתי יפגשו? הפותר נכונה, יקבל כרטיס נסיעה חינם לשנה משר התחבורה כץ. ולסיום סיפור עם מוסר השכל על הרכבת: לאריה יש גור אריות, לגמל נאקה, לפרה עגל וכך הלאה למה לרכבת ישראל אין רכבת קטנה כי הרכבת תמיד יוצאת בזמן.

תאריך:  22/09/2016   |   עודכן:  22/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבוע סוער - עבר על כוחותנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
באמת תענוג לקרוא.
אהוד פרלסמן  |  22/09/16 11:11
2
הזכרת את ציפי שפיצר(ליבני) ומה
בני בנקר  |  23/09/16 13:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי מיכאל
הסכם החשמל שנחתם לאחרונה (ספטמבר 2016) מסדיר את החזר החובות הפלשתינים לחברת החשמל וכן את אחריות הרשות לגביית החוב עבור החשמל המסופק על-ידי חברת החשמל הישראלית וכן את אחריותה לתחזוקת רשת החשמל הפלשתינית ביהודה ושומרון.
אריאל י. לוין
הבעיה הגלובלית של הטרור האיסלאמי הקיצוני הודגמה השבוע במלוא חריפותה - בירושלים ובניו-יורק. אבל כל עוד ארה"ב תימנע מלהגדיר את הבעיה, היא לא תוכל להילחם בה
אלברט שבות
על שלושה עמודים העולם הערבי עומד: על שלטון פיקציה, על תקשורת פיקציה, ועל ערכי פיקציה; לאמת לא נותר מקום    האמת בעולם הערבי היא מיכשול שיש לצלוח
אפרים הלפרין
15-V הייתה תנועה שחרתה על דגלה את חיסולו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היא שפכה מיליונים לרחובות ובמקום 15-V מלשון VICTORY היא הביאה מפח נפש, 15-L מלשון LOSS    מעניין מה יהיה ב 2019
אלי אלון
בשבועות האחרונים משודר בתדירות גבוה בתחנות הטלוויזיה תשדיר מטעם משרד התחבורה המתאר בצילומים יפים את פרויקט "רכבת העמק" המתחדשת. התשדיר נפתח במילים "התוכניות הופכות למציאות" כבדרך אגב, קורא התשדיר לציבור להישמר בקרבת מסילת "רכבת העמק" מחשש לפגיעה מהרכבת - תשדיר מיותר ובזבזני שנראה כי מטרתו העיקרית להאדיר את משרד התחבורה והעומד בראשו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il