X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לישראל צפוי מאבק מדיני קשה אחרי הבחירות לנשיאות בארה"ב. על הפרק תוכניות לתעל את ישראל לכיוון פתרון שתי המדינות, כינוס ועידה בין לאומית והחלטה במועצת הביטחון נגד ההתנחלויות
▪  ▪  ▪
[צילום: קרולין קסטר, AP]

הלחץ המדיני על מדינת ישראל יגבר כנראה אחרי הבחירות לנשיאות בארצות הברית. הנשיא אובמה רוצה להשאיר את חותמו על הערוץ הישראלי-פלשתיני והפלשתינים נחושים לגרור את ישראל למוסדות הבינלאומיים במסגרת האסטרטגיה של מחמוד עבאס לבינאום הסכסוך.
הפעולות האלה מתוכננות להתבצע ב"אזור הדמדומים" לפני שיכנס לבית הלבן הנשיא החדש ויקבע את מדיניותו במזרח התיכון.
על-פי מקורות אמריקנים, ממשל אובמה בוחן כמה אפשרויות ובהן קידום החלטה בנושא הישראלי-פלשתיני במועצת הביטחון של האו"ם או בפורום בינלאומי אחר, לשימור האפשרות לישום פתרון שתי המדינות בעתיד.
לא רק האמריקנים מתכוונים לנסות ולהוביל את ישראל למחוזות מדיניים חדשים גם הפלשתינים פועלים באותה המגמה. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ינסה להוביל לפחות שני מהלכים בזירה הבינלאומית כדי להפעיל לחץ על ישראל, האחד בשיתוף עם צרפת לכינוס ועידה בינלאומית על-פי היוזמה הצרפתית, והשני, הגשת הצעת החלטה למועצת הביטחון של האו"ם שתגנה את מדיניות ההתנחלויות של ישראל.
בנאומו בשבוע שעבר בעצרת הכללית של האו"ם התייחס יו"ר הרש"פ לנושא הפניה למועצת הביטחון והודיע כי הפלשתינים יגישו את הצעת ההחלטה אלה בזמן המתאים תוך שהוא מביע תקווה כי ארצות הברית לא תטיל עליה וטו.
על-פי מקורות בתנועת פתח,מחמוד עבאס קיבל הבטחה כלשהי משר החוץ האמריקני ג'ון קרי, בפגישתם בשבוע שעבר בניו-יורק, ובתמורה הוא מיתן את נאומו בעצרת הכללית של האו"ם והוציא ממנו את "ההפתעה המדינית" שהכין ושמהותה אינו ידוע באופן ודאי.
שה"ח ג'ון קרי הבטיח לו כנראה את תמיכתה של ארה"ב בכינוס ועידה בינלאומית ועל-פי כמה מקורות פלשתינים אף את האפשרות שהנשיא אובמה ישא נאום ובו יתווה את קווי המתאר של ההסדר הישראלי-פלשתיני העתידי.
בראיון שהעניק יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לעיתון "אל-איאם" ב-25 בספטמבר הוא גילה שאכן שר החוץ ג'ון קרי הודיע לו שארה"ב תומכת במאמציה של צרפת לכנס ועידה בינלאומית אולם מאידך-גיסא יש כמה צעדים שארה"ב עושה שיוצרים את הרושם שהיא רוצה להכשיל את הוועידה הבינלאומית.
ברש"פ מעריכים כי גם אם הוועידה הבינלאומית לא תצא לפועל השנה, צרפת תכיר בכל מקרה במדינה הפלשתינית והכרתה בה תגרור עוד 11 מדינות ללכת בעקבותיה.
הרש"פ קיימה בחודשיים האחרונים התייעצויות עם כמה מדינות ערביות אשר לא גילו התלהבות מכוונתה להגיש למועצת הביטחון של האו"ם הצעת החלטה שתגנה את מדיניות ההתנחלויות של ישראל.
ההערכה של מדינות ערב הייתה כי הממשל האמריקני יטיל וטו על החלטה כזו והמטרה לא תושג, מדינות ערב המתונות הפעילו לחצים על יו"ר הרש"פ שלא ללכת למהלך כזה אך הוא החליט לשמור אותה כאופציה שתנוצל בעיתוי המתאים מבחינתו.
עיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח ב-25 בספטמבר מפי מקורות פלשתינים כי ההערכה היא שהרש"פ תגיש את ההצעה למועצת הביטחון בנושא ההתנחלויות רק לאחר הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-9 בנובמבר.
ככל הנראה יגישו הפלשתינים את הצעתם למועצת הביטחון במרווח הזמן שבין יום בחירת הנשיא החדש לבין מועד כניסתו לבית הלבן.
לפני כן תגשש הרש"פ כדי לראות מה מידת רצינות הכוונה של ממשל אובמה להטיל וטו על החלטה כזו במועצת הביטחון.
מחמוד עבאס מעריך כי אחרי ה-9 בנובמבר ירגיש הנשיא אובמה משוחרר יותר מכבליו המדיניים ומהמחויבות שלו כלפי ישראל.
ייתכן גם שהפלשתינים ידחו את הפניה למועצת הביטחון עד לאחר כניסתו של הנשיא החדש לבית הלבן אם תיבחר לתפקיד מועמדת המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון, מקורות ברש"פ מעריכים כי אם ייבחר דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב יטיל ממשלו מייד וטו על הצעת החלטה כזו במועצת הביטחון.
יו"ר הרש"פ סבור שהלחצים האמריקנים עליו מקבלים רוח גבית מהחולשה שמפגינות מדינות ערב המתונות ואי רצונן להתעמת עם ממשל אובמה.
מחמוד עבאס מעריך כי אם יעמוד איתן מול הלחצים של מדינות ערב הן יקבלו בסופו של דבר את העמדה הפלשתינית ויתקפלו. העיתון "ראי אליום" דיווח ב-25 בספטמבר כי ירדן העבירה מסר לרש"פ מסר באמצעות הגנרל מאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלשתיני הרואה עצמו כיורשו של מחמוד עבאס, כי היא חוזרת בה מהתערבותה בנושא המצב הפנימי בתנועת פתח ובעצם מהדרישה שהפנתה למחמוד עבאס להתפייס עם יריבו המר מחמד דחלאן. ירדן העבירה גם לרש"פ רשימה של 16 פעילים שגורשו מתנועת פתח ודרשה להחזירם לשורות הארגון, דבר שיצר "משבר שקט "בינה לבין הרש"פ.
עכשיו התקפלה ירדן לאור התנגדותו התקיפה של מחמוד עבאס.
גם שר החוץ המצרי סאמח שוכרי הודיע ב-25 בספטמבר כי למצרים אין שום כוונה לכפות את עמדתה על הרש"פ או על העם הפלשתיני.
יו"ר הרש"פ מעודד מן ההתפתחויות האלה, בכל מקרה הוא איננו מעוניין בשינוי המצב הנוכחי, הוא רוצה לבנאם את הסכסוך עם ישראל ולהיכנס לנרטיב הלאומי הפלשתיני כאסטרטג שהצליח לבנאם את הסכסוך ולמלכד את ישראל בזירה המדינית הבינלאומית ובמוסדותיה מבלי שעשה שום ויתור על "הקווים האדומים" של הפלשתינים.

תאריך:  26/09/2016   |   עודכן:  26/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחרי הבחירות לנשיאות בארה"ב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שוב ערימה של שטויות הזויות
ל-יוני בן מנחם  |  26/09/16 16:09
2
מעניין, הבן אדם, גם נביא
אריה123  |  26/09/16 18:49
3
אולי תתחיל גם לנחש מספרי לוטו ל"ת
בלק בן ציפור  |  27/09/16 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
אסירים ביטחוניים הכריזו על שביתת רעב של 3 ימים במחאה על מותו של המחבל יאסר חמדוני    הפלשתינים מאשימים את ישראל בהוצאתו להורג
מתי דוד
הם מודאגים מהייאוש הפלשתיני ומהכיבוש הישראלי    הם לא מודאגים מכל שאר האירועים בעולם
איתמר לוין
עומר אבו-סארא נשא נאום אנטישמי ארסי בהר-הבית, זמן קצר לאחר חטיפת הנערים    בית המשפט: נאומים כאלה מניעים ומעוררים רבים לבצע מעשי טרור נפשעים
שמעון זיו
נאומים משחר ההיסטוריה עשו את שלהם, מי לא זוכר את נאום סעדאת בפני הכנסת, ומי לא זוכר את נאומו של מרטין לותר קינג
מתי דוד
כל אלה הממשיכים להאמין ולקדם את פתרון הבעיה הפלשתינית, באמצעות נוסחת "2 מדינות ל 2 עמים", משוכנעים שאמנם זה גם אפשרי וגם הכרחי. אנשים אלה ממשיכים בניסיונות לשווק את "הצהרת בלפור" הישראלית למען הקמת מדינת פלשתין עצמאית בידיעה שאין לכך סיכוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il