X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם המדינה בה חי האפיפיור מאשרת בשתיקתה את מחיקתן של שלושת אלפים שנה של היסטוריה יהודית ולמעלה מאלפיים שנה של היסטוריה נוצרית? האם ספרד מוכנה על-פי אותו עקרון להחזיר את אנדלוסיה למוסלמים שנתנו לה את שמה המקורי?
▪  ▪  ▪
3000 שנה [צילום: ארי בוסל]

בעקבות ההחלטה שניסתה למחוק את זהותה היהודית של ירושלים, אותה העבירו שונאי ישראל בארגון אונסקו, פרסמתי היום מאמרי מחאה שהסבירו את עמדתנו ב"קוריירה דה לה סרה" האיטלקי, ב"אל מונדו" הספרדי וב"טיימס אוף יזראל" בשפה האנגלית:
לבוב דילן, חתן פרס נובל לספרות 2016, יש שיר נפלא בשם Forever Young שמתחיל במילים: May god bless and keep you always/ May your wishes all come true.
דילן סיפר שלקח את השורות המופלאות האלה מתפילה יהודית עתיקה, המופיעה בספר "במדבר", פרק ו', פסוקים כ"ד-כ"ה. התפילה הזו היא המסמך המקראי הקדום ביותר שנמצא אי-פעם. היא נתגלתה חקוקה על לוחיות כסף מימי בית המקדש הראשון, שנתגלו במערות קבורה בירושלים, כתובים בעברית עתיקה. החוקרים תיארכו אותן לסביבות שנת 600 לפנה"ס. כבר אז הייתה ירושלים עיר יהודית תוססת, שחייה, תפילותיה, חיי המסחר שלה ואפילו סיכסוכיה התנהלו בעברית.
עברית אגב, הייתה גם השפה בה השתמש ישו שש-מאות שנה מאוחר יותר כשהגיע בפעם הראשונה לירושלים, רכוב על חמור צעיר.
אולי משום כך בוטה ומכעיסה כל כך ההחלטה האחרונה של ארגון אונסקו, המכחישה את הקשר בין ירושלים ליהודים וליהדות. הם אפילו לא טורחים להסביר את ההחלטה, רק קובעים באופן שרירותי שבית המקדש ורחבת הכותל הסמוכה אליו שייכים לפלשתינים, תוך שהם משתמשים רק בשמות הערביים של שני האתרים (למרות שמסגד אל-אקצה נבנה על חורבות בית המקדש רק 1,300 שנה מאוחר יותר).
זוהי מחיקה. אונסקו החליט למחוק את ההיסטוריה כפי שהייתה באמת מסיבות פוליטיות. בדרך הוא מחק גם את היושרה של עצמו, את ייעודו ואת שארית האמון והכבוד שעוד נותרו למישהו כלפיו.
עירו של דוד המלך
מה שמביש עוד יותר, הוא שמדינות דמוקרטיות בעלות תודעה היסטורית - ביניהם איטליה, צרפת וספרד - נמנעו בהצבעה הזו. האם המדינה בה חי האפיפיור מאשרת בשתיקתה את מחיקתן של שלושת אלפים שנה של היסטוריה יהודית ולמעלה מאלפיים שנה של היסטוריה נוצרית? האם ספרד מוכנה על-פי אותו עקרון להחזיר את אנדלוסיה למוסלמים שנתנו לה את שמה המקורי? האם צרפת, שבה חיים הרבה יותר מוסלמים מאשר בישראל, מסכימה לתת להם מדינה משלהם באמצע פריז? אני יודע שזה נשמע כאילו אני מקצין את זה בכוונה למחוזות האבסורד, אבל למה זה אבסורד כשמדובר במדינות אירופה, וזה לא אבסורד כשמישהו מנסה לשלול מישראל לא רק את ההווה שלה, אלא גם את עברה?
ההחלטה הזו היא כה קיצונית, ומניעיה כל כך בוטים, שאפילו בתוך הארגון היא עוררה אי-נוחות. יו"ר אונסקו התנצל עליה ואמר שהוא "מודע לקשר בין ישראל לירושלים ולא יכחיש זאת לעולם". מנכ"לית הארגון, אירינה בוקובה, התנערה ממנה והבהירה ש"ירושלים היא עירו של דוד המלך". אני מסיר את כובעי בפני היושרה של שניהם, אבל היא רק מדגישה את הטירוף: שני האנשים הבכירים ביותר באונסקו נאלצים להודיע רשמית שמה שכתוב בתנ"ך ובספרי ההיסטוריה הוא נכון, מפני שהארגון שהם עומדים בראשו טוען את ההפך.
לא שהופתענו. האובססיביות של חלק מארגוני האו"ם כלפי ישראל כבר מזמן אינה סוד. בעשור האחרון היו למועצת זכויות האדם של האו"ם 61 החלטות שגינו הפרות שונות של זכויות אדם ברחבי העולם - החל מ-400 אלף הנרצחים בסוריה, דרך דארפור, אפגניסטן, עירק ושאר מוקדי הסכסוך בעולם. באותו עשור היו לארגון 67 החלטות שגינו את ישראל. זו אינה טעות דפוס. מועצת זכויות האדם של האו"ם גינתה את ישראל - דמוקרטיה מתוקנת המקפידה על הדין הבינלאומי ועל זכויות המיעוטים - יותר פעמים מאשר את שאר העולם כולו.
התערכות שערורייתית
גם ארגונים אחרים של האו"ם השתתפו בטירוף האובססיבי הזה. בשנת 2014 למשל היו לעצרת הכללית של האו"ם 24 החלטות גינוי. 20 מהם היו נגד ישראל, רק אחת עסקה בסוריה. ארגון הבריאות העולמי גינה בדוח האחרון שלו רק מדינה אחת - את ישראל. הגינוי עסק במה שהארגון כינה "הכיבוש הישראלי של הגולן". הוא לא הזכיר במילה את העובדה שבצד השני של הגולן, בסוריה, נרצחים עשרות אלפי ילדים ושהמעורבות היחידה של ישראל בענייני בריאות היא בכך שאנחנו מביאים ילדים שנפצעו בסוריה לבתי החולים שלנו ומטפלים בהם.
אני יכול להמשיך עם הדוגמאות, אבל נדמה לי שהבנתם את הרעיון. העובדות לא משנות כנראה לאו"ם וארגוניו השונים. כשאתה אומר להם שההסבר האפשרי היחיד הוא אנטישמיות, הם מעמידים פני מזועזעים ואומרים שזו בושה וחרפה שהישראלים תמיד שולפים את הטיעון הזה.
באמת?
יש לכם הסבר אחר לעיסוק אובסיסבי בעם אחד, בקבוצה אחת, בסכסוך אחד? יש לכם הסבר אחר לעובדה שהמדינה היחידה במזרח התיכון המקפידה על חופש דת לכל אזרחיה (נסו לנקוב בשמה של עוד מדינה אחת כזו במזרח התיכון), דווקא היא מותקפת על בסיס יומיומי? יש לכם הסבר אחר לכך שהדוח מתעלם מן העובדה שישראל אוסרת על יהודים להתפלל על הר-הבית כדי שלא לפגוע ברגשות המוסלמים? יש לכם הסבר אחר לעובדה שהדוח מוחה על כך שהיהודים העולים להר-הבית "שייכים לימין" שזו כבר התערבות שערורייתית לגמרי בפוליטיקה הפנימית של ישראל. מה זה עניינכם לאיזה צד פוליטי הם שייכים? ומי הכתיב לכם את הסעיף הזה בהחלטה?
מלבד העובדה שזה שערורייתי, זה גם מסוכן. הר-הבית הוא האזור הנפיץ ביותר במזרח התיכון, אולי בעולם. אינתיפאדת הסכינים של השנה האחרונה פרצה סביב תיאוריות קונספירציה שמפיץ האיסלאם הפונדמנטליסטי, לפיהן ישראל מנסה לשנות את הסטטוס-קוו על ההר. ישראל הרשמית הסבירה וחזרה והסבירה שאין לה שום כוונה לשנות את הסטטוס-קוו, או לפגוע בזכויות המוסלמים בו. אני חבר באופוזיציה הישראלית, אבל בנושא הזה אני יכול להעיד שהממשלה אומרת אמת ועומדת בה למרות כל הקשיים.
כשצעירים פלשתינים מוסתים קוראים החלטות כמו ההחלטה האחרונה של אונסקו, הם משתכנעים שהשמועות נכונות. בשלב הבא הם לוקחים סכין, אקדח או בקבוק מולטוב ויוצאים לבצע פיגועי טרור. אנשים ימותו. אנשים חפים מפשע, שלא עשו דבר רע מימיהם ימותו. זה בדרך כלל מה שקורה כשארגונים חסרי אחריות מתערבים בנושאים נפיצים שהם אינם מבינים בהם דבר.
כשהארגון יבוא להצביע על אישור ההחלטה, המדינות שנמנעו צריכות הפעם להפסיק להתחמק מנקיטת עמדה. הם צריכות להתייצב לצד ההיסטוריה, האמת והעובדות, או שיהיה עליהן להודות שיש להן בעיה עם היהודים. אם הן לא ינקטו עמדה אמיצה, זו תהיה תזכורת נוספת למה היהודים צריכים שתהיה להם מדינה חזקה ועצמאית משלהם.

תאריך:  19/10/2016   |   עודכן:  19/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגון אונסקו מוחק את ההיסטוריה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מחיקת היסטוריה?
נדב  |  19/10/16 14:00
2
שעטנז
באום  |  19/10/16 14:09
 
- אין ביאיר לפיד יושרה והגינות
מזוייף  |  23/10/16 06:12
3
מי הסגיר את ישו?
uzi_za  |  19/10/16 16:06
4
יש הבדל בין מחיקה למירמה!
תביעה משפטית.  |  19/10/16 16:47
5
אנטישמיות עצמית
מקשה על הסברה   |  23/10/16 17:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רבקה שפק ליסק
פוליטיקאים מערביים מפרשים את הסכמת החמאס להשתתף בבחירות (שבינתיים נידחו למועד מאוחר יותר) כפרגמטיזם, מתינות ונכונות לקחת חלק בהליך דמוקרטי כעדות לרצונם לוותר על חלומם לחסל את ישראל וכוויתור על המאבק המזויין
יהודה דרורי
אם השמאל הישראלי המתון רוצה לשרוד ואף להתפתח בעתיד עליו לזכור שהמילה "שמאל" הפכה לקללה בארץ ובעולם
איתמר לוין
טוענת שראש הממשלה הוא גם זה שהחליט שלא ליישם את דוח לוי להסדרת ההתנחלויות    "זכויות פרט מגיעות באופן שווה לאזרחים, אבל זכויות לאומיות - רק ליהודים"
איתמר לוין
טוען שהכנסת היא שצריכה לפרש את חוקיה במקרה של חוסר בהירות    מציע להתקדם ל"שלום כלכלי" עם הפלשתינים    קורא להידבר עם החרדים בנושאי לימודי הליבה ולהימנע מכפייה
יוני בן-מנחם
ישראל ניצבת בפני מערכה מדינית קשה בשבועות הקרובים במיוחד בכל הקשור למדיניותה בנושא ההתנחלויות    נתניהו נכשל עד כה במאמציו להבטיח כי ממשל אובמה לא ינקוט צעדים לרעת ישראל במועצת הביטחון
רשימות נוספות
נתניהו: 'בצלם' - קיקיוני והזוי  /  איציק וולף
נציג בצלם יופיע בפני מועצת הביטחון   /  עידן יוסף
משא-ומתן חשאי בין ישראל לרש"פ  /  יוני בן-מנחם
בנט רוצה את כל ארץ-ישראל  /  יהודה דרורי
הרי עמון, ומואב ורדי  /  אפרים הלפרין
מצרים מסייעת למחמד דחלאן  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il