X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עיתונות שמציתה אש אין כל צורך בגילויי גאווה, התלהבות, והתגייסות למען ארגוני 'זכויות אדם ', כי האדם 'זה לא משהו' שיש להתגאות בו
▪  ▪  ▪
אברמוביץ'. על פניו השרופים [צילום: פלאש 90]

איני מצטט את עצמי למעלה בבחינת – אמרתי לכם. אני גם לא אמרתי, "בני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש...". הנשיא שלנו אמר ועשה הרבה רוח, גם בצל"ם, באו"ם. קשה לדעת מי פה משיג את מי. מאז שאמר הנשיא אפשר לקרוא דברים דומים ברוח איתנה ואובססיבית זו בכל רחבי הקשת התקשורתית המגובנת והמוסרית. האם יש קשר הדוק בין מוסר לטמטום או לגיבנת? לא בהכרח. גם הגמל אינו רואה את הדבשת שלו – אבל הוא ניזון מקש.
כשאומרים בצל"ם - למי מתכוונים? בצלם – הכוונה כמובן לאלוקים. היום, אחרי חמשת אלפי שנות ציביליזציה קשה לי להתפאר בכך שאנו ממש בני אדם. זה לא באמת משהו אחרי מה שעבר על היהודים ועדין. ההיסטוריה האנושית (מה בכלל אנושי בה?) נקראת על שמו של אנוש, בנו של שת, נכדם של אדם וחווה. וּלְשֵׁת גַּם הוּא יֻלַּד בֵּן וַיִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ אֱנוֹשׁ אָז הוּחַל לִקְרֹא בְּשֵׁם ה'" (ספר בראשית, פרק ד', פסוק כ"ו)". אז החלו הצביעות והשחיתות (האם זו מהות האנושי?) להתפתח ולהתפשט ברחבי העולם. בימי אנוש הוחל הפולחן האלילי והקוסמופוליטי של התנועה האוניברסלית - המוכר לנו כל כך היום, גם באו"ם ומוסדותיו הנאורים. המילה "הוחל" באה מן המילה "חולין", היפך הקדושה. כך מסביר הרמב"ם:
בימי אנוש טעו בני האדם טעות גדולה, ונבערה עצת חכמי אותו הדור; ואנוש עצמו, מן הטועים. וזו הייתה טעותם: אמרו הואיל והאל ברא כוכבים אלו וגלגלים אלו להנהיג את העולם, ונתנם במרום, וחלק להם כבוד, והם שמשים המשמשים לפניו - ראויים הם לשבחם ולפארם, ולחלוק להם כבוד. וזה הוא רצון האל ברוך הוא, לגדל ולכבד מי שגידלו וכיבדו, כמו שהמלך רוצה לכבד עבדיו והעומדים לפניו, וזה הוא כיבודו של מלך.
הפסיד את הממלכה
דברים אלה מחזקים את דעתי שאין כל צורך בגילויי גאווה, התלהבות, והתגייסות למען ארגוני 'זכויות אדם ', כי האדם 'זה לא משהו' שיש להתגאות בו. הוא, להערכתי, הקיום הרוחני-אנושי הנמוך ביותר במציאות, כולל הפרשנות שלה באמצעי התקשורת. האדם שבתוכנו כנראה תמיד יסלף או ישחית את המציאות באמצעים שהצמיח וטיפח, רובם ככולם מוסריים להחריד ודמוקרטיים כדי אימה. מה שכתב הרמב"ם על האופי האנושי, עובד האלילים, בא לידי ביטוי מרהיב ותצוגה מקסימה באמצעות סימה הכתבת בעיתון ערב מפורסם. קראתי בתוכו ביום שישי האחרון רשימה של אדם רהוט, גברת קדמון, על אוסף הגיגי השבוע שלה. הגיגיה נפרשו, בין השאר, כתחבושת צרי על פניו השרופים של הפרשן אמנון אברמוביץ' שנראה השבוע בתוכנית טלוויזיה נרדף ומקולל - לחרפתנו. זה הזכיר במקצת את קלונו של דוד בשעת מנוסה מפני בנו אבשלום שתפס את השלטון בירושלים, אלא שאברמוביץ' כבר הפסיד את הממלכה לתמיד. הנה לפנינו הגברת המנוסה של ידיעות, משופשפת כגפרור שלא יישרף לרוב.
"...הזעזוע הוא לא מדבריו של גולן. בחברה שבה לא רק מאחלים לגיבור ישראל שיישרף למוות אלא ממש שורפים אנשים, קשה להזדעזע...".
היא אומרת: חברה - החברה שלנו, אני, את ואתה ביחד, כולנו. חברה שבה ממש שורפים...
להפתעתי הרבה, עוד לפני שהגיעה תגובה נזעמת מהימין, המתנחלים וכל בני האדם היהודים ברי הדעת, אפילו של אובמה, נדפסה באותו עיתון, ממש בהמשך הדברים השורפים, תגובה נזעמת ובוטה לכתבה של סימה קדמון. אני לא מאשים רק אותה. כפי הנראה דבריה הם תוצאה מהיסח-דעת נורא שעובר על פני הדור שלנו ברוח דברי הנשיא היהודי המצוטט והפופולרי ביותר בעולם המוסלמי. אני שב לצטט, הפעם דברים נפלאים, מרפא לנפש המטושטשת:
"...מתי זה קרה לנו שהפכנו לחברה שבה אפשר לדבר כך, בגלוי, אל מול המצלמות, בלי להתבייש, אלא להפך – בגאווה, בארוגנטיות, בראוותנות, ואין מי שיגנה. מתי עברו המנהיגים ואנשי ציבור בשתיקה על הידרדרות מוסרית כפי שהיא מתרחשת בימים אלה בכל חלקה טובה, מהכנסת ועד לרשתות החברתיות. אף מילה על התבהמות המוסרית, על האלימות המילולית, על השחתת כל ערך שכיבדנו והלכנו לאורו...". עכשיו - דממה.
קשה להאמין ואסלח לכם אם לא תאמינו, את דברי הביקורת הקשים והנכונים האלה כתבה על עצמה - הגברת קדמון... כפי שנאמר בכתובים – החטא ועונשו. או לחלופין, הפוסל – במומיו פוסל. עכשיו נמתין בסבלנות לימים הנוראים כדי לגלות מי ינצח פה: רק האדם או גם היהודי שבקרבנו.

תאריך:  30/10/2016   |   עודכן:  30/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממש שורפים אנשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דברים נכונים ומעולים שכתב
דברי חוכמה  |  2/11/16 05:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פסח רויטמן
צריך איזשהו "מבוגר אחראי" שיסביר לילד הזה, עמית סגל, שכאשר במשפט אזרחי אתה משלם לצד השני זה סימן שהפסדת!
גסטון סיידמן
ניתן לראות כיצד אירן מסוגלת לתאם ולהכין השטח לכבוד הנוכחות של רוסיה בסוריה, וכיצד אך נתלה הצלחה בהצטרפות סין למהלך בו הושגו הסדרים שונים הנוטפים למדיניות החוץ שלהם עם אירן
יעקב שטרכר
המגע של המדינה נותנת הזיכיון לתשובה הזכיין רצופה התנגשויות. בעולם העסקים לא מקובל לנהל יחסים תוך חיכוך מתמיד. האם לא הגיע הזמן שהמדינה שהיא הריבון נותן הזיכיון תחל להסיק מסקנות שיובילו לניתוק הקשר?
רועי אורן
למרות שקיים הבדל בין זירות הקרב במוסול וברצועת עזה, על הצבא הישראלי יהיה להתכונן ביתר-שאת לפרוץ העימותים הקרובים בגזרות השונות
אפרים הלפרין
הסיפור המביך של ארי שביט עם העיתונאית האמריקנית, כמו שאר סיפורי הזימה שהתפוצצו בשנים האחרונות בישראל מעידים על דבר אחד מרכזי: אין מקום לרודפי שמלות בחיינו הציבוריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il