X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מופע ההיתממות של רינה מצליח ראוי באמת לפרס פוליצר ישראלי (אילו היה כזה). "התקשורת מבקרת כל ממשלה?! באמת, גב' מצליח? כל ממשלה? או אולי הוגן יותר להודות שמדובר "במיוחד את הממשלה הזו"?
▪  ▪  ▪
מצליח. אג'נדה פוליטית [צילום: פלאש 90]

<ממשלה, כ ל ממשלה". מסתבר שיש מקרים שבהם העקרון הנשגב הזה אינו מיושם. תלוי בטיב המילוי.
הומור לא איפיין מעולם את הופעותיה של רינה מצליח, הפרשנית הפוליטית של ערוץ 2. לכן אי-אפשר היה להחמיץ את המופע הדידאקטי שלה ב"אולפן ששי" האחרון, במסגרת הדיון הלעוס במזימתו של ראש הממשלה נתניהו לשים קץ לתוחלת חייו הקצרים של תאגיד השידור הציבורי.
בניסיון לנגח את השר יובל שטייניץ, שהוזמן לאולפן כדי לייצג את עמדת הממשלה - ובעיקר לשוות לדיוני האולפן חזות מטעה של אולפן אוביקטיווי מקצועי - העלתה מצליח טיעון משעשע עד דמעות: אין שחר לטענות הליכוד והימין כאילו התקשורת שמאלנית - טענה - "תפקיד התקשורת הוא לבקר את הממשלה, כל ממשלה, ומה לעשות, ובשנים האחרונות זו כל הזמן ממשלת ליכוד" - סיכמה, בלא להיאנח עמוקות, דבר שייזקף לזכותה.
מופע ההיתממות של רינה מצליח ראוי באמת לפרס פוליצר ישראלי (אילו היה כזה). "התקשורת מבקרת כל ממשלה?! באמת, גב' מצליח? כל ממשלה? או אולי הוגן יותר להודות שמדובר "במיוחד את הממשלה הזו"?
הבה נפליג מעט לאחור. קיץ 2005. פינוי גוש-קטיף. אירוע ללא ספק טראומטי, שגרם שסע פנימי בעם ישראל. לא זכור לי שהתקשורת הישראלית אז שיקפה את סערת הנפש הלאומית, או נתנה ביטוי לאיזושהי ביקורת נוקבת על החלטתו המאוד מפתיעה של ראש הממשלה אריאל שרון, שביצע פליק-פלאק מסחרר בעמדותיו.
אני זוכר לעומת זאת את התקשורת האוביקטיווית שלנו, מזמרת בקול אחד את שבחיי גירושם של 8,000 בני אדם מבתיהם. התזמורת האדומה במיטבה.
וכאשר נערך המשאל בקרב מתפקדי הליכוד בנושא, ושרון הודיע כי יכבד את החלטת המתפקדים, אך בסופו של דבר ציפצף עליה בלי הנד עפעף. מעניין, אינני זוכר שמישהו מאבירי הדמוקרטיה שבקרב חבריך למקצוע, רינה מצליח, אלה שהתמחו בהשמעת זעקות מרות על סתימת פיות פאשיסטית, ביקר אותו על כך.
אני בטוח שעמיתך לאולפן שישי, אמנון אברמוביץ', יוכל גם להשכיל אותך בשאלה, מדוע הוא טרח והעניק פתאום לרוצח מסברה ושתילה, תואר אתרוג.
האם ייתכן שהתיאוריה המרתקת אותה העלית בליל שבת, בדבר תפקיד התקשורת הישראלית, הייתה בשנת 2005 שרויה בערפל כה כבד? או שאולי בעצם מדובר בתופעה שורשית הרבה יותר, המשקפת מאפיינים קבועים בהתנהגותה של התקשורת שלנו זה שנים רבות, גם אחרי שהעיתונות המפלגתית המסורתית כאילו פסה מהעולם?
אני זוכר, למשל, פרשה מדהימה שאירעה לפני רצח רבין ז"ל, לקראת הבחירות האישיות שעמדו להיערך ב-1996, פרשה שאותה כבר פירסמתי באתר News1, ולפיה עורך מעריב דאז, יעקב ארז, מנע את פרסומם של שני סקרי בחירות, שכל "חטאם" הכבד היה בכך, שבישרו אז לראשונה, שנתניהו גובר על רבין!
זו פרשה המוכרת לי לא מהאזנה לשידורי סא"ל שמועתי, אלא מידע אישי. עלי הטיל העורך ארז להכין לדפוס את החומר ששיגר למעריב מכון הסקרים. אני גם הייתי הטמבל ששאל בישיבת בכירי אגף החדשות ביום ראשון, למה לא פורסם הסקר, ונענה ע"י ארז במבט מלגלג במלים: "לא היה מקום"...
השיח הקצר והמאלף בינינו הניב דממה מבישה בחדר הישיבות. שתיקת הכבשים. אבל היה גם מעשה. מכון הסקרים... הוחלף. כל עוד פירסם סקרים שהצביעו על יתרונו של המועמד המועדף פוליטית - הוא היה כשר למהדרין. ברגע שהתוצאות הניבו סיפור אחר, הוא שילם את מלוא המחיר.
אינני רוצה להטיל דופי באיש, אבל במציאות של היום, שבה אנו עדים לתקשורת שברובה המכריע מוטה פוליטית וללא בושה, לא אופתע אם יתברר שישנם עוד גופי תקשורת, מודפסת ואלקטרונית, המעדיפים שלא לפרסם סקרים או להצניע ידיעות, רק מפני שהן אינן נוחות לאג'נדה הפוליטית שלהם.
זה כמובן נוהג שאיננו חדש. ב-1982 למשל, ניהל שרון בניו-יורק את משפט הדיבה שהגיש נגד השבועון האמריקני טיים. קומץ כתבים ישראלים נכח באולם בית המשפט כדי לדווח. אחד העתונאים - וכאן אני מבקש להבהיר ולהדגיש: אדם שהיה אחד ממבקריו החריפים ביותר של שרון - סיפר לי, כי בתום אחת הישיבות שמע את אחד מעמיתיו (שלא סגר כהלכה את דלת תא הטלפון ממנו העביר בצעקות את דיווחו למערכת עתונו בת"א).
"נדהמתי" - סיפר לי אותו עתונאי - "הדיווח לא תאם כלל למה שהתרחש בישיבת בית המשפט! לא יכולתי להתאפק, ניגשתי אליו והערתי לו על כך. התגובה שלו הייתה מדהימה: 'כאשר מדובר בשרון - ה כ ל מותר!'"
זה היה כמובן, רינה מצליח, לפני ששרון הפך ליקיר נפשו של השמאל בתקשורת. לאתרוג שיש לשמור עליו מכל משמר. אולי תסכימי איתי, כי למרות שעברו 34 שנה מאז נקבע במסגרת חופש העיתונות אותו עקרון המתיר כסאח תקשורתי ללא גבולות, בתנאי שהיעד לכך הורשע פוליטית - הפרינציפ ההוא תקף גם כיום. לדוגמה, צריך רק להחליף את השם שרון בנתניהו, וגם מיתממים כמוך ישתכנעו.
בליל שבת דיברה רינה מצליח, בלי לגחך, על הכלל המחייב את התקשורת במדינה דמוקרטית לבקר כל ממשלה. מעניין, פעם נהגו חבריה להשתמש בדימוי הצבעוני בדבר "התקשורת המתפקדת ככלב השמירה של הדמוקרטיה".
אחרי שהתברר, שהכלבים הללו נובחים רק כאשר זה כדאי להם מבחינה פוליטית, הם יצאו מהאופנה.

תאריך:  30/10/2016   |   עודכן:  30/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מופע ההיתממות של רינה מצליח
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
יש לדאוג שמאמר זה יועבר לידיה
לשגרו אליה  |  30/10/16 17:25
2
או שקרן או שכחן
הירונימוס  |  30/10/16 18:14
 
- בטח "מבורך"
מגיב ותיק  |  30/10/16 19:38
 
- ראייה מעוותת של המציאות
igal7386@gmail.com  |  30/10/16 21:50
 
- השקרן האמיתי
נימוס  |  30/10/16 22:11
3
וגם שטיפת המוח בעניין אוסלו
מאיר_5728  |  30/10/16 19:34
 
- גם היום אוסלו נחשבת להצלחה
דוד ש  |  31/10/16 05:32
 
- אוסף
שמ  |  31/10/16 07:47
 
- הכול נכון,אבל למה לבלבל לסמול
בני בנקר  |  31/10/16 10:15
4
רינה מצליח המגעילה
שםלי  |  31/10/16 03:53
5
מיליטנטיות של המאמין התמים
יאיר4  |  31/10/16 06:28
6
רינה מצליח איננה עיתונאית
כ.ב.  |  31/10/16 08:03
7
זה לא התממות. זה ״בגידה״ ב עם
ישע  |  31/10/16 08:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון גרובר
ריבוי המכללות יוצר עודף עורכי-דין, ומאידך הולך וגובר המחסור ברופאים ובמורים איכותיים
אורי שרגיל
עיתונות שמציתה אש    אין כל צורך בגילויי גאווה, התלהבות, והתגייסות למען ארגוני 'זכויות אדם ', כי האדם 'זה לא משהו' שיש להתגאות בו
פסח רויטמן
צריך איזשהו "מבוגר אחראי" שיסביר לילד הזה, עמית סגל, שכאשר במשפט אזרחי אתה משלם לצד השני זה סימן שהפסדת!
גסטון סיידמן
ניתן לראות כיצד אירן מסוגלת לתאם ולהכין השטח לכבוד הנוכחות של רוסיה בסוריה, וכיצד אך נתלה הצלחה בהצטרפות סין למהלך בו הושגו הסדרים שונים הנוטפים למדיניות החוץ שלהם עם אירן
יעקב שטרכר
המגע של המדינה נותנת הזיכיון לתשובה הזכיין רצופה התנגשויות. בעולם העסקים לא מקובל לנהל יחסים תוך חיכוך מתמיד. האם לא הגיע הזמן שהמדינה שהיא הריבון נותן הזיכיון תחל להסיק מסקנות שיובילו לניתוק הקשר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il