X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שתי דייניות עמדו השבוע במוקד השערוריות התורניות, ולא בטוח שזה בא להן בטוב אפילו בן-גוריון, שהתקשורת באמת העריצה, סבל לא פעם מנחת זרועה
▪  ▪  ▪
נתניהו. לא הלך בדרכו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

קשה להתנתק מן הארץ, אף לא לזמן קצרצר. יוצא לו אזרח מצוי לשבוע ימים בלבד, לכל הדעות פרק זמן קצר, למטרות נופש, לימוד ותיירות, מתנתק מרצון ובששון מהאינפוזיה התקשורתית הממוסדת והלא ממוסדת (כלומר הרשתות החברתיות למיניהן), ומוצא בשובו עולם אחר: סערות שערורייתיות חדשות, שלא שיערום אבותינו, והשמחה רבה.
הפעם גיליתי בשובי מן ההינתקות הקצרצרה, שתי שערוריות תורניות, שאינן קשורות זו בזו, זולת המכנה המשותף המקרי: שתיהן עוסקות בנסיכות שהן דייניות.
הדיינית האחת היא ד"ר אילנה דיין, שהעלתה בתחקיר במסגרת 'עובדה' לא מעט סימני שאלה וקריאה מביכים ומדאיגים לגבי התנהלותה הבעייתית של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, ובסיומו גם תגובה תקיפה מבית נתניהו, שמציגה את דיין "אשת שמאל קיצונית שכל מאווייה הם להפיל את ממשלת הימין".
כמי שלא 'זכה' לראות את התשדיר (אף שניתן לראותו ביו טיוב), למדתי מן ההתייחסות התקשורתית והציבורית ל'אירוע הלאומי' התורן, וזה ממש לא מפתיע, שהמגיבים למיניהם נחלקים על-פי שיוכם השבטי. אמור לי למי אתה שייך, ואומר לך מה התייחסותך לאירוע. באופוזיציה חגגו: "אמרנו לכם שמדובר בקן של צרעות שמשבש את הליכותיו ויכולת ההנהגה של נתניהו", ובימין התרפקו על התגובה הנמרצת, התקיפה והתוקפניות, שנזקקה ל-697 מלים (כלומר, ארוכה יותר מכל הטור הזה שלנגד עיני הקורא), על-מנת לבטא את שאט הנפש של משפחת נתניהו מן התחקיר המביך.
שנאה יוקדת
על-מנת להעלות תרומה קונסטרוקטיבית קטנה להרגעת הרוחות, הנה תזכורת לימים עברו: לא היה בישראל ראש ממשלה אחד, שלא שוּפד בידי הברקודות התקשורתיות, ולא היה ראש ממשלה בישראל (ומן הסתם גם בעולם) שלא ראה בתקשורת גוף לְעומתי, עויין, אנטי ממלכתי, שתכליתו לחבל בפעילותו/באגו הנפוח שלו/בביטחון המדינה/ביחסי החוץ שלה/בכלכלתה/במיבנה החברתי שלה (מחק את המיותר, או הוסף תחומים כהנה וכהנה).
אפילו בן-גוריון, שהתקשורת באמת העריצה, סבל לא פעם מנחת זרועה. כך למשל הזעיק אליו ב"ג את ד"ר עזריאל קרליבך, מייסדו ועורכו המיתולוגי של 'מעריב' בימי גדולתו, כדי למחות באזניו על ביקורת שהטיח בו מאמר המערכת. קרליבך האזין בסבלנות, והפטיר בנימוס: "אדוני ראש הממשלה, אתה נבחר פעם אחת לארבע שנים; אנחנו נבחנים ונבחרים מדי יום מחדש" (זה הבסיס הערכי לעמדה הגורסת, שמי שמממן בכספו עיתון שמייצג עמדה הפוכה משלו, למשל 'הארץ' או 'ידיעות', הוא סתם מזוכיסט חסר תקנה).
כל 11 יורשיו של ב"ג בתפקיד, נקרעו גם הם לגזרים בידי התיקשורת והציבור. זוהי, חברים, מהותה של הדמוקרטיה. כך היא עובדת. זו תמצית זכות הציבור לערער ולבקר את בעלי הדם הכחול, שתמיד חושבים שכל החוכמה נמצאת רק אצלם.
תובנה חשובה נוספת מפרשת 'דיין 1' היא, שנתניהו יכול היה להסיר מעליו בקלות את הביקורת המנאצת, האובססיבית, ולהפוך את השנאה היוקדת כלפיו לגן של שושנים, אילו הלך בדרכו הנפסדת של שרון, שהפך מפוליטיקאי רדוף ומנודה, לאתרוג בתוך פקעת מגוננת של צמר גפן. די בכניעה קטנה מצידו של נתניהו לגחמות אובמה/האיחוד האירופי/הערבים/האו"ם ושאר דורשי רעתנו, וגם הוא יוכל לזכות בתהילת עולם אתרוגית. העובדה שאינו נוקט במהלך זה, עומדת בהחלט לזכותו.
לשון ביבים
נחזור לדמוקרטיה ולשערורייה אחרת, שבמרכזה דיינית אחרת, היא נשיאת העליון מרים נאור. פרשת 'דיין 2', מעידה שהגברת הנאורה לא הייתה כל כך נאורה, כשהטיחה בשרת המשפטים איילת שקד, האשמות הלקוחות מלקסיקון המאפייה: "אקדח על השולחן". לבד מן השימוש בלשון ביבים, נטולת מזג שיפוטי, התברר השבוע למי שנשאר בארץ, שלפעמים גם שופט עליון מאיים בהצעות שאי-אפשר לסרב להם, בנוסח המאפייה, אם תתקבל בניגוד לדעתו הנוסחה היותר דמוקרטית וצודקת לבחירת שופטים, שנועדה ע"י שקד לתקן מעט את שיטת השיבוט העצמי המעוותת, שהיא הכי בלתי דמוקרטית בעולם, כפי שהוכיח פרופ' (למשפטים) מני מאוטנר (הארץ, 8.11.16).
עם כל הכבוד לנשיאת הבג"ץ, הגיע הזמן שגם בבג"ץ יבינו מה שמבין כל סטודנט שנה א' במדע המדינה ומשפטים, באשר לעקרון הצודק של חלוקת הרשויות, שהוא נשמת אפו של המשטר הדמוקרטי. אוי לאותו ביזיון, שדווקא עקרון-על זה, שתפקידו לייצר בלמים ואיזונים למניעת עריצות פסולה מכל סוג, נרמס בזדון ובהתנשאות ברוח 'אני האדם הנאור', ברגלי הרשות שאמורה להגן על עקרון זה.
במציאות העגומה השוררת במקומותינו, מחויבת שרת המשפטים, לציבור ולדמוקרטיה, לדחות בבוז ובשאט נפש דימויים ומעשים מהווי המאפייה, שנועדו להפחיד (לשווא) ולהנציח עריצות משפטית בלתי נאורה.

תאריך:  09/11/2016   |   עודכן:  09/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבוע של דייניות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
השופר של בנט מדברר את אדונו
דיאכרון  |  9/11/16 14:58
2
משחק מילים למען דרעק
שמין  |  9/11/16 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הוועדה לבחירת שופטים
שמעון זיו
צריך לתת ביטוי לכל חלקי האוכלוסייה, דתיים כחילוניים, שמרנים כ מוליכי רפורמות, ערבים ועוד, רק כך נגיע לביטוי נכון וצודק של חוקים שחוקקו כאן, ואם לצורך כך צריך לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים כי אז יש לעשות זאת, ויפה שעה אחת קודם
ישראל רוזן
מדינה יהודית לאומית ודמוקרטית או: רמיסת הדמוקרטיה ברגל 'נאור'ה    במקום ההצהרה המופיעה שם על 'מדינה יהודית ודמוקרטית', יכולנו כבר מזמן לחוקק את 'חוק הלאום היהודי', שעדין ממתין לרוב בקואליציה שלא יחשוש מאימת הבג"ץ ונשיא ארה"ב
איתמר לוין
סגן השר איוב קרא מתלונן על העדר מועמד דרוזי לבית המשפט העליון    שמות של מועמדים הוא לא מוכן לספק, ובדיקה מהירה מעלה ששני השופטים המחוזיים הדרוזיים מונו לתפקידיהם רק בשנה האחרונה
אברהם פכטר
שקד נגד הנשיאה נאור    זכות הווטו של העליונים - בסכנה    מערכת המשפט סוערת בליבוי הפוליטיקאים    השיטה הישנה בוועדה - עבדה שני עשורים ויותר    הטענות של המתנגדים - על סף הקלישאות    אין סכנה לדמוקרטיה ולשלטון החוק    השיטה הישנה - שובחה והייתה גאוות המשרד    השיטה חבר מביא חבר - בסכנה    העיתוי לא מקרי - 4 שופטים חדשים ב-2017
איתמר לוין
בחירה של ארבעה שופטים לבית המשפט העליון היא עניין מורכב, בו יש להביא בחשבון שורה ארוכה של שיקולים    האם שקד יודעת שרוב עבודת העליון היא בתחום הפלילי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il