X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לאונרד כהן היה סופר, משורר, מוזיקאי, מלחין, פזמונאי וזמר יהודי-קנדי. יצירתו מאופיינת בביטויי רגשות עזים ובמורכבות מילולית ומטאפוריות רבה. עבודתו השפיעה על מוזיקאים רבים בעולם ולשיריו הוקלטו גרסאות כיסוי רבות. כהן עוטר באות מסדר קנדה
▪  ▪  ▪
לאונרד כהן ז"ל [צילום: AP]
אַחֲיוֹת הַחֶסֶד
הֵן לֹא נֶעֶלְמוּ אוֹ עָזְבוּ
הֵן הִמְתִּינוּ לִי כְּשֶׁכּוֹחוֹתַי לְהַמְשִׁיךְ הִתְכַּלּוּ".
מתוך "אחיות החסד" ללאונרד כהן; תרגום: נדבי נוקד.

בתאריך 17.7.2013 כשחיבקתי אותך ונשקתי לך, על שפתייך, בארנה 02, בברלין, שבגרמניה - כשברקע שר לאונרד כהן המנוח, שירו "סוזאן", מתחת לשמיים שחורים כדיו וזרועים מיליוני כוכבים מאירים ומנצנצים, כחול אשר על שפת-ים - דמה האושר להיות מושלם. לא היה בעולם דבר שיפריד בינינו. ידענו שאתמול היה טוב ונפלא יהיה גם מחר. לפני יומיים נחתנו בברלין. לאחר שהתמקמנו במלון 'Park inn Alexanderplaz'. הכרתי לך ברלין שידעתי, בשפה גרמנית ישירה, ללא כל תרגום שהוא. האושר ריחף מעל. השמיים היו צחים ולא היו כל עננים באופק.
סיירנו בפארק "פרידריכסהיין" המרהיב בירקותו והכרנו דוגמה וחלק מן האפרים הגרמניים. המשכנו לכיוון כיכר "אלכסנדרפלאץ" ושכחתי להפנות שימת ליבך לפסל 'השעון העולמי', המראה השעה בערים שונות בעולם, בגלל שהייתי נרגש למדי. עברנו בשער ברנדנבורג ההיסטורי ורציתי להראות לך גם קתדרלת ברלין והאוניברסיטה העתיקה ביותר של ברלין. אבל את, קצרה רוחך. מה לך אוניברסיטה, מה לך קתדרלה? את רצית להכיר את "מוזאוני הקניות", שבעיר. אז נגררתי אחריך, ככלבלב שוטה, ברחוב הקורפורסטנדאם, הלא הוא "הקו'דאם", בקצרה והכוונתי אותך ל"מוזאוני קניות" דוגמת ה-"KaDeWe"; "קאופהאוס גלריה"; "Alexa" או למרכזי קניות דוגמת: "Europa Center" וכן ה-"Potsdamer Platz Arkaden". מה לא עושים למען ועבור אהבה? זה ברור? נכון?
ואחר יומיים מטורפים של שיטוט אחר זהות יהודית, שואה וכמובן - קניות, הגיע מועד ההופעה של לאונרד כהן. התענגנו על השירים במופע. החיוך שכן קבע, באולם ארנה 02. ואז, באמצע ההופעה - משום מקום - לאחר שכהן המנוח (קשה לי לחבר המלה "המנוח", בצמוד לשמו, שדומה על כולנו, שהמוות והוא אינם בני-זוג קרובים ואינם חברים קרובים ורעים להתרועע) קרא מילות השיר המוכר והידוע "If It Be Your Will", באו ועלו לבמה, שתי זמרות הליווי - האטי וצ'ארלי ווב, המוכרות בשמן הבימתי: "האחיות ווב". שתיהן, יחד עם הזמרת, שרון רובינסון, נתנו ממד וחיזוק קולי ומלודי, שנשלב היטב ובאופן מתאים בהופעה. שרון רובינסון שרה גם שיר סולו.
לאונרד נורמן כהן (באנגלית: Leonard Norman Cohen) נולד בתאריך ‏21 בספטמבר 1934 ונסתלק מקרבנו בתאריך 7 בנובמבר 2016. דבר מותו פורסם ברבים בידי בני משפחתו, אך ורק בתאריך 10 לחודש נובמבר ונבלע בהמולה התקשורתית שנוצרה עם בחירתו של דולנד טראמפ - בתאריך 9 לחודש נובמבר 2016 - לתפקיד נשיא ארה"ב. לאונרד כהן היה סופר, משורר, מוזיקאי, מלחין, פזמונאי וזמר יהודי-קנדי. יצירתו מאופיינת בביטויי רגשות עזים ובמורכבות מילולית ומטאפוריות רבה. עבודתו השפיעה על מוזיקאים רבים בעולם ולשיריו הוקלטו גרסאות כיסוי רבות. כהן עוטר באות מסדר קנדה (CC).
לאונרד כהן שייך לדור "הטרובדורים המשוררים", בתרבות האמריקנית (הגם שהוא נולד למשפחה יהודית ממוצא פולני וליטאי ממעמד הביניים במונטריאול, במחוז קוויבק, בקנדה) שהמפורסמים שבהם הם: בוב דילן,; ברוס ספרינגסטין, אלן גינסברג, ג'ק קרואק וויליאם בורוז. לאונרד כהן הודרך בכתיבת שירתו בידי המשורר היהודי-קנדי אירווינג לייטון, מהחשובים והחדשניים שבמשוררי קנדה, שהשפיע השפעה רבה על לאונרד כהן.
משנת 1951 ואילך למד לאונרד כהן באוניברסיטת מקגיל והחל בכתיבת שיריו, כשהוא נתמך בקרן שהוריש לו אביו. ספר שיריו הראשון, Let Us Compare Mythologies ("בואו ונשווה מיתולוגיות"), יצא לאור בשנת 1956. ספרו השני, The Spice Box of Earth ("קופסת התבלינים של העולם"), פורסם ב-1961 והפך אותו למוכר ומפורסם בין אוהדי השירה בקנדה. לאחר שקיבל תואר אקדמי במקגיל, למד סמסטר אחד בבית הספר למשפטים באוניברסיטה זו. שנה אחת למד באוניברסיטת קולומביה. הוא כתב ספרים גם לאחר מגוריו באי הידרה, ביוון. הוא פרסם קובץ שירים בשם Flowers for Hitler ("פרחים להיטלר", 1964) ושני ספרים: "המשחק הכי אהוב" (1963) ו"מפסידנים יפים" (1966). בחודש מרס 2008 התווסף שמו להיכל התהילה של הרוק אנד רול.
בתאריך 21 לחודש אוקטובר 2016 הוציא לאונרד כהן אלבומו האחרון בשם: "You Want It Darker", שהופק בידי בנו, אדם כהן. מתארחים בו מקהלת בית הכנסת "שער השמים" שבמונטריאול והחזן הראשי, גדעון זלרמייר. מדובר ביצירה אפלה ומינימליסטית ובה שורות - באנגלית - דוגמת: "אני כאן, אני כאן, אני מוכן, אלי" ומלים - בעברית - דוגמת: "הנני, הנני". השיר תואר כ:"יצירה בנבכי הדת, שצליליה מזכירים לכהן את ילדותו".
לאונרד כהן שכתב בשירו "סוזאן" (בתרגומה של נעמי שמר) שורות אלמותיות אלה: "ספן אחד ידעתי שפסע מעל המים שהרבה לראות בעוני ממרומי מגדל הסבל וכשראה כי יורדי הים אותו יבינו הוא אמר: "היו כולכם כספנים במצולה" ובעצמו הוא לגווע עוד בטרם השמים נפקחו אליו כמו שער צללו כמו עופרת בלב ים" שכיוון לישועה הנוצרי, נקבר בטקס יהודי. קהילתו של כהן, "שער השמיים", הודיעה כי כהן - ששמו השני היה אליעזר - נטמן בטקס קבורה יהודי כבקשתו, לצד קברי הוריו, קברי סביו וסבתו וקברי הוריהם, ונאמר עליו קדיש.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאונרד כהן - משורר האמת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מטריד מיני סידרתי
אטילה ההוני  |  13/11/16 12:50
2
בין 17.7. לבין ברלין
אלי יז  |  19/11/16 01:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
דולנד טראמפ, הגיע אל "הבטן הרכה" של מיליוני אזרחי ארה"ב. אזרחים אלה הרגישו ששלטון ברק חוסיין אובמה השני, בגד בהם בגידה אישית, חמורה, שלל מהם זכויות אזרח בסיסיות וכי הילרי רודהם דיאן קלינטון, מתכוונת להמשיך ולבגוד בהם, חברתית וכלכלית ו"לא לספור אותם ממילימטר"
חיים שטנגר
בואו נעשה קצת סדר בדברים ונבהיר ת'עניינים למי שלא מצוי - ראשו ורובו "בתוך העניינים", למרות שבהיותו אזרח מדינת-ישראל, הרי ככזה הינו באופן אוטומטי, ירצה או לא ירצה - אזרח המדינה ה-51 של ארצות הברית. לכן, חייבים כל אחת ואחד מאיתנו לעסוק ולספר בתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב, לנתח אותן ולשמוע, כמה שיותר דברים עליהן
חיים שטנגר
טוב הדבר, שסוף-סוף נפנה והתפנה המחוקק בישראל, כדי "לעשות סדר", בחוק העונשין, שהתקבל בשנת 1977, קרי, לפני קרוב ל-40 שנה - חוק שהתיישן, זה מכבר והגיע העת למלאו תוכן, מחדש, בדרך של הוספת תיקונים והשלמות לו והתאמתו למציאות הפלילית המשתנה
חיים שטנגר
טוב הדבר, לדעתנו אנו, כי מדינת ישראל "מתבגרת" ואינה משמשת עוד, בתפקיד ובמעמד של "שוטר כשרות", מטעם המדינה. טוב המדינה, כי המדינה לומדת דעת, שיש מקום להפריט מוסד ההשגחה על הכשרות ולהעבירו, לטיפולו של גוף מסחרי פרטי, שאינו חלק בלתי נפרד ממוסדות המדינה ורשויותיה
חיים שטנגר
עם פרישתה של השופטת, מרים נאור, לגמלאות ומינויה של השופטת, אסתר חיות, כנשיאת בית המשפט העליון תחתיה, יש לכנס הוועדה לבחירת שופטים, באווירה רגועה וללא מתחים מיותרים, בין המערכת המבצעת למערכת השופטת, על כל המשתמע והכרוך בכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il