X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוצאות הבחירות משקפות מכה קשה ל"מורשת" אובמה, בעיקר תרבות ה"פוליטיקלי קורקט" אבל האליטות לא ירימו ידיים וישיבו מלחמה
▪  ▪  ▪
המאבק האמיתי היה על מורשת אובמה [צילום: AP Photo/Paul Sancya]

בספר של ההיסטוריון ואן לון, "סיפור האנושות", בפרק על המהפכה הצרפתית, הוא מביא את התיאור הבא: באולם הנשפים של ארמון ורסיי, רקדה האצולה הצרפתית. ואז נשמעו קולות: אש בוערת מתחת לרצפה, כי מתחת לרצפה הצטברה זוהמה של דורות. אבל המחוללים לא שמעו והצעקות גברו, והמחוללים המשיכו בריקודם. הקולות הפכו לשאגה ואז פרצו לשונות האש מעל לרצפה ומילאו את כל האולם, והמהפכה פרצה.
זה מה שקרה לכל החזאים והפרשנים והסוקרים. הם לא יכלו לראות את האש, הם לא יכלו לחשוב על ניצחון של טראמפ, כי כל עולמם היה נגד החשיבה הזאת, ואוזניהם היו אטומות ועיניהם כהות לכל בדל של סימן לטובת טראמפ. היהירות והביטחון העצמי שהפגינו, עיוורו אותם עוד יותר. אין חדש תחת השמש.
המאבק האמיתי לדעתי בבחירות הללו היה על זהותה ודמותה של ארה"ב או במילים אחרות: המאבק על מורשת אובמה. לא לחינם הנשיא אובמה (בניגוד לכל נשיא מכהן אחר בעבר) נטל עם רעייתו חלק פעיל בבחירות. הוא אפילו הצהיר בפני קהל אפרו-אמריקני, בצפון קרולינה, כי עליהם להצביע בעד הילארי, כי אם לא, אזי מורשתו תלך לאיבוד.
מקצת מרכיבים ממורשת אובמה, כפי שאני מבין אותה:
ראשית ומעל לכל, תרבות ה"פוליטיקלי קורקט". זה אומר קודם כל שהאזרח כלוא בתוך מכונה המייצרת עבורו מכבסת מילים ומושגים מקודשים, שאסור לו לסטות מהם. המילים והמושגים הללו צריכים לעצב את דעותיו של האזרח על-פי רצון האליטות המקדשות את ה"פוליטיקלי קורקט". תפקיד התקשורת הוא יותר לקדם את הרעיונות ה"נכונים" מאשר לדווח בצורה אוביקטיבית. האליטות הן אבות ה"פוליטיקלי קורקט".
בתרבות הזאת טובת החברה באה לפני טובת הפרט. טובת הכלל היא זאת שתתרום לפרט. בתרבות הזאת ישנם "חזקים" ו"מדכאים", וישנם "חלשים" ומדוכאים". חובה להחליש את החזקים ולחזק את החלשים גם אם אינם צודקים.
שנית, האיסלאם הוא כוח גדול, רודף שלום ודתו דת שלום. עדיפים "אחים מוסלמים" מתונים כבעלי ברית על-פני רודנים נאמנים לארה"ב.
שלישית, "אובמה קר". אבטחת רפואה לכל אזרחי ארה"ב. אובמה הצליח במה שנשיאים אמריקנים רבים ניסו לפניו ולא הצליחו. להערכתי, חרף המגרעות שלה, זאת המורשת המוחשית היקרה ביותר לאובמה.
רביעית, מדיניות הגירה ליברלית וחתירה להעניק חנינה ל-12 מיליון איש שנולדו למהגרים בלתי חוקיים בארה"ב, ולהפכם לאזרחי ארה"ב. זה בער בעצמותיו ותקוותו הייתה שהילארי תכניס לבית המשפט העליון שופטת כלבבו, ואז יוכל בית המשפט העליון להכשיר את החנינה, ולהוסיף למעשה מיליוני קולות למפלגה הדמוקרטית ולשנות עוד יותר את המאזן הדמוגרפי לרעת האדם הלבן.
חמישית, ארה"ב אינה מובילה יותר את העולם, אינה רוצה בכך. היא יותר זורמת עם הצד ההיסטורי "הנכון", מאשר מנסה להשפיע עליו ולעצבו. הרוב שהשיג טראמפ מייצג את כל אותם פרטים וארגונים בחברה האמריקנית שנקעה נפשם מתרבות "הפוליטיקלי קורקט" הכובלת, שרואים בזר סכנה לפרנסתם וזהותם. זאת, לדעתי הצבעת מחאה, המשקפת מגמה גלובלית.
במובן זה נראה לי, שתוצאות הבחירות הם בבחינת תחילתו של "אביב אמריקני", על צדדיו הטובים והרעים. האם זה מביא סוף לעידן ה"פוליטיקלי קורקט?". איני סבור כך. אבל הוא נתן לו מכה חזקה. האליטות של ה"פוליטיקלי קורקט" לא ירימו ידיים, ישיבו מלחמה, תהיה ריאקציה. לדעתי זהו התהליך. והשאלה הכי מסקרנת במסגרת הזאת: מה יעשה אובמה ב-60 ימי השלטון שנותרו לו? בין השאר ישאיר "מורשת קטנטנה" שלילית לישראל בדמות החלטה במועצת הביטחון?

תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצחון טראמפ - "אביב אמריקני"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממך ניתן לדרוש צניעות מחקרית
אלטע קאקער  |  24/11/16 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
אהוד פרלסמן
הם אף פעם לא סיפרו לנו על הסקרים הצופים ניצחון לטראמפ, ותמיד בישרו בשמחה על הסקרים הטובים ביותר לקלינטון    עכשיו הם מאשימים את הסקרים בשקרים שלהם
רון בריימן
דבריו של שר החוץ האמריקני המיועד (?) ניוט גינגריץ' מייצגים ניתוח נכון וראייה מפוכחת של מעמד ארצות הברית בעולם ושל הצורך לעמוד בתקיפות על האינטרסים החיוניים שלה - בעולם כולו ולא רק במזרח התיכון - מול כל מי שמאיים עליהם    זהו ההיגיון הבריא שלו, וטוב שהיגיון זה יהיה בשימוש גם על-ידנו, לגבי מדיניות החוץ והביטחון של ישראל
הנשיא האמריקני החדש הוא חידה גם בתחום ההיי-טק וראשי התעשיה ייאלצו לעבוד עם נשיא שהם לא ממש אוהבים    מה יהיה? כמה הערכות אפשריות
פסח רויטמן
התקשורת שידרה לנו במהלך כל מסע הבחירות סקרים שבהם הילרי קלינטון מביסה את דונלד טראמפ די בקלות    התקשורת גם קבעה כי קלינטון ניצחה בכל העימותים ביניהם    אז כיצד בסופו של דבר טראמפ ניצח?
איציק וולף
הילרי קלינטון שוחחה עם תורמיה הבכירים וטענה כי מכתביו של ג'יימס קומי על פרשת האימיילים גרמו לעצירת המומנטום של התמיכה בה וליציאת תומכיו של טראמפ לקלפיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il