X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתנהלות של ראש הממשלה ומקורביו ממאיסה אותם על הציבור אשר נמאס לו לגלות שערוריות חדשות מבית מדרשו של נתניהו. אין מנוס מבדיקה מקיפה של מערכות החוק בנושאי הצוללות, הגז ומערכת הקשרים בין נתניהו למשרד שימרון-מולכו
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

השבוע שוחחתי עם דמות בכירה במערכת השלטון הישראלית אשר הייתה מזועזעת מקצב ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות במדינה ומהתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושאים השונים.
האיש שמדינת ישראל וביטחונה כה יקרים לו ואשר הוא שותף סוד לכמה מהסודות הכמוסים ביותר במדינת ישראל הסכים רק לומר את המשפט הבא.
"מן הראוי שבנימין נתניהו, כבן של היסטוריון, יפנים את דבריו של אברהם לינקולן, הנשיא ה-16 של ארה"ב שהיה אחד מהמשפיעים ביותר על מדיניותה ואמר "אתה יכול לרמות את כל האנשים חלק מהזמן וחלק מהאנשים כל הזמן, אבל אתה לא יכול לרמות את כל האנשים כל הזמן."
ואכן, הוא צודק.
על-פי גורמים יודעי דבר, הזחיחות בלשכתו של נתניהו התחלפה בימים האחרונים בדאגה עמוקה, אנשים חדשים שהצטרפו לספינה מרגישים כבר את החורים הנבקעים בה ועושים חשבון נפש אם היה כדאי להם לעלות עליה, ניסיון העבר מוכיח כי זו רק שאלה של זמן עד שבנימין נתניהו יתחיל להאשים אותם בטביעתה של ספינתו.
גם האמרה של נתניהו "לא יהיה כלום כי אין כלום" נשמעת שדופה ומגוחכת להפליא נוכח קצה הקרחון של מחדלי ראש הממשלה ולשכתו והחשדות הכבדים למעשי שחיתות במסגרת תופעת ההון-שלטון.
על-פי פרסום בעיתון הארץ, גורמים בכירים המעורים בבדיקה המתנהלת נגד ראש הממשלה מעריכים כי לא יהיה מנוס אלא לזמן אותו לחקירה באזהרה בנוגע למעשים החורגים גם מטוהר המידות.
אותה דמות המקורבת לנתניהו המכונה "המכבס" צריכה כבר להתחיל ולדאוג.
השבוע החולף לא היה קל לנתניהו, גורמים שונים החלו לנעוץ בו את שיניהם, נפתלי בנט, יו"ר "הבית היהודי" עם השרה איילת שקד עשו לו בית ספר בכל הקשור ל "חוק ההסדרה" ומבקר המדינה השופט בדימוס שפירא קיבל סוף-סוף אומץ והטיל בטיוטה הסופית של הדוח שהוא מכין על מחדל המנהרות ב"צוק איתן" את האחריות המלאה על ראש הממשלה נתניהו ועל שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון.
שר החינוך נפתלי בנט התגלה כדובר אמת וכמי שחשף את נתניהו במחדליו בכל הקשור למלחמה האחרונה ברצועת עזה.
שערוריית הצוללות
בכירים בליכוד אומרים כבר בחדרי חדרים כי ראש הממשלה נתניהו איננו יכול להמשיך ולהאשים את התקשורת הישראלית בשמאלנות נוכח החשיפות האחרונות על התנהלותו והתנהלות מקורביו, אף אחד כבר לא קונה את הטיעונים האלה במפלגת השלטון. בכיר בליכוד אומר כי גם החנפנים והלקקנים הקבועים של משפחת נתניהו כמו השרים יובל שטייניץ,מירי רגב וצחי הנגבי יתקשו ככל שיחלוף הזמן להמשיך ולהגן על מחדליו.
שערוריית הצוללות היא מדאיגה ביותר והיא קשורה בקשרי עבותות לביטחונה וחוסנה של מדינת ישראל.
היכן נשמע כדבר הזה שראש ממשלה מסתיר משר הביטחון שלו שהוא הולך לקנות צוללות בסכום של 1.5 מילארדי יורו?
האינטגרטי של שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון ידוע לכל, ואם הוא אומר כי יש צורך בחקירה מקיפה של הפרשה יש לקחת ברצינות רבה את דבריו. הדברים מונחים כעת לפתחם של מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות.
סוגיית הצוללות במישור הצבאי-אסטרטגי היא רצינית, מקצועית ומסובכת מכל מיני היבטים של יכולת ההרתעה של ישראל שאין זה המקום לפרטה.
שלושה מראשי המל"ל, ד"ר עוזי ארד,יוסי כהן והאלוף יעקוב עמידרור חייבו בראיה ארוכת טווח וחיזוק הזרוע התת-מימית של מדינת ישראל כולל הגדלת סד"כ הצוללות עד תשע צוללות. היו גורמים בצה"ל שחלקו על כך אך מדובר בויכוח לגיטימי.
מה שלא לגיטמי הינו מכלול החשדות נגד עו"ד דוד שימרון, קרוב משפחתו ויד ימינו של נתניהו, בנושא השקיפות וניגוד העניינים ואופן קבלת ההחלטות בנושא הצוללות, ספינות חיל-הים וכמובן הגז של מדינת ישראל.
כאן אין לשכוח את המינוי של אבריאל בר יוסף, הנחקר בחשדות של קבלת שוחד בנושא הגז, לתפקיד ראש המל"ל ולבדוק כיצד מינה אותו ראש הממשלה מלכתחילה לתפקיד שהוא איננו מתאים לו כלל ועיקר.
ההודעה שפרסם השבוע המל"ל בראשות יעקוב נגל על ההתנהלות בנושא רכישת הצוללות מתפרשת כניסיון להגן על ראש הממשלה, האם זה תפקידו של המ"לל?
משה בוגי יעלון, שר הביטחון לשעבר, הצביע מייד על חוסר ההתאמה בין ההודעה הזו לעובדות בנושא הצוללות.
לכן, אין מנוס מהקמת ועדת חקירה ממלכתית בעלת סמכויות מלאות שתבדוק את כל תהליך קבלת ההחלטות בנושאי הגז, הספינות והצוללות כדי לבדוק את הכשלים החמורים ולהמליץ כדי למנוע תופעות כה חמורות בתחומים שהם בנפשנו.
אין זה רק תפקידה של האופוזיציה לדרוש זאת, גם ראשי הסיעות בקואליציה כמו יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר "כולנו" משה כחלון צריכים לעמוד על כך, הגיע הזמן שיתעוררו, כחברים בממשלה הם נושאים גם כן באחריות.
עורכי הדין דוד שימרון ויצחק מולכו
גורמים במערכת הפוליטית הבקיאים בנעשה בלשכת ראש הממשלה מגחכים כשהם שומעים את טענותיו של בנימין נתניהו כי מעולם לא שוחח עם עורך דינו דוד שימרון בענייני ביטחון.
מי שמכיר את היחסים בין השניים מטיל ספק גדול בטענה הדחוקה הזו של ראש הממשלה. גם אם טענתו של נתניהו היא נכונה נשאלת השאלה
האם נהג עורך הדין דוד שימרון בשקיפות? האם לא היה צריך להודיע לראש הממשלה כי הוא מייצג לקוח הקשור לעסקי הצוללות?
הקשרים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין עורכי הדין יצחק מולכו ודוד שימרון מדאיגים מאוד גורמים בכירים במערכת המדינית-ביטחונית בישראל.
גם המערכת המשפטית נדרשה כבר לכך ועל-פי פרסומים שונים השניים נאלצו לחתום על הסכם ניגוד עניינים בתחום עסקי התקשורת מכיוון שראש הממשלה נתניהו הוא גם שר התקשורת ולשני עורכי הדין האלה יש לקוחות בתחום התקשורת.
גורמים מדיניים בכירים טוענים כי לשניים יש קשרים עסקיים פורחים בזכות קרבתם לראש הממשלה נתניהו.
עורך הדין יצחק מולכו מעורב גם במגעים וקשרים בינלאומיים ועל-פי גורמים מדיניים הוא מעורב גם בנושא הגז הפלשתיני.
גורם מדיני בכיר אומר: הרי הם משרתים את נתניהו בשכר סימלי ומאידך-גיסא יש להניח כי הקשר שלהם עמו מביא להם לקוחות ורווחים נאים, האם אין פה ניגוד עניינים? מדוע ראש הממשלה לא מסדיר את העניין והיכן היועץ המשפטי לממשלה?
גורם בכיר אחר אמר לי כי מבקר המדינה חייב לעשות ביקורת מקיפה על הקשרים בין ראש הממשלה נתניהו למשרד שימרון-מולכו ובמידת הצורך להעביר את הממצאים למערכת אכיפת החוק.
יש להפסיק את פעילותם מטעם ראש הממשלה כל עוד הם ממשיכים בפעילות עסקית משלהם,אומר אותו גורם, אם ראש שהממשלה רוצה להעסיק אותם שיתכבדו ויקחו חופשה מעבודתם במשרד ויתמנו ליועצים במשרד רה"מ בכפוף לתקשי"ר כפי שנעשה בעבר עם עורכי הדין גלעד שר ודובי ויסגלס כשעבדו אצל ראשי הממשלה ברק ושרון.
האם נתניהו מושחת?
שר החינוך נפתלי בנט נזעק בסוף השבוע להגן על ראש הממשלה וצייץ בטוויטר את הציוץ הבא: "בעניין הצוללות, ראש הממשלה נתניהו לא מושחת, לעולם הוא לא ימכור את ביטחון ישראל עבור כסף".
אולם כמה גורמים במערכת הפוליטית מטילים בטוהר כוונותיו של בנט, מדובר בתרגיל "הפוך על הפוך" אומר גורם פוליטי בכיר, בנט הדביק לו את הכינוי "מושחת" במסווה של הגנה עליו, פתח דיון ציבורי, ועכשיו התקשורת תתחיל לעסוק בהרחבה בסוגיה.
השבוע צייץ אחד העיתונאים הפועל תחת הכינוי "סקופר" בטוויטר את הציוץ הבא: "כישתגלו נסיבות מינויו של צחי ברוורמן למזכיר הממשלה, על-פי החלטת שרה נתניהו ובניגוד חמור לאזהרות של גורמי מקצוע בכירים ביותר- הארץ תרעד".
הציוץ הזה מתחבר לסיפור אחר ששמעתי מגורם בכיר שראה אדם מקורב מאוד לנתניהו, שעוסק במקצוע יוקרתי, מסתודד שעות ארוכות במסעדה באחד הישובים בהרי ירושלים עם אחד מטייקוני הגז הידועים בארץ.
ההתנהלות הזו של נתניהו עצמו והעובדה שהוא מרשה גם למקורביו להתנהל בצורה כזו תהייה בעוכריו ותסבך אותו חזק עם מערכת אכיפת החוק.
בקצב הזה נתניהו יסיים את הקריירה הפוליטית שלו בדיוק כמו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט או ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר, העם ימאס בו, כבר עכשיו יש סימנים לכך, אם מערכת אכיפת החוק לא תמצה עמו את הדין ההכרעה תעבור לציבור והוא שימצה איתו את הדין בצורה דמוקרטית.

תאריך:  20/11/2016   |   עודכן:  20/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם לינקולן / Abraham  Lincolin  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלי כהן / Eli Cohen  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גולדה מאיר  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד שר / Gilead Sher  גלעד שר /  "  דוד אזולאי / David Azulai  דוד אמסלם / David Amsalem  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הארץ / Haaretz  הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party  חיים כץ / Haim Katz  חיל הים  יואב גלנט / Yoav Galant  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקוב עמידרור  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירי  רגב / Miri Regev  ממשלת ישראל / Israel Government  משה כחלון / Moshe Kahlon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  ניגוד עניינים  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עוזי ארד  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ש"ס  שרה נתניהו / Sara Netanyahu
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקראת מיצוי הדין?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה חושב ע ל י ך יואב יצחק?
יעקב עמר  |  20/11/16 18:17
2
יוני אתה שקוף...
הרואה   |  21/11/16 12:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי התייחס לפרשת הצוללות ואמר כי נתניהו לא ימכור את ביטחון ישראל עבור כסף    גלאון: האנשים שאמורים להיות שומרי הסף של החוק הפכו לשומרי הסף של נתניהו
עידן יוסף
סדר היום של הוועדה בראשות שקד יופיע לצד פירוט הצעות החוק    לא יתאפשרו הערות הציבור ולא החלטות הוועדה
זוהר בן-אשר
הבעיה העיקרית בחוק ההסדרה איננה הזלזול בבית המשפט העליון, זה קורה כל הזמן אצל ממשל נתניהו - אלא עצם מעמדם ומשמעותם של השטחים עליהם השתלטה ישראל ב-1967
עידן יוסף
עמידה ביעדים הלאומיים להורדת גזי חממה תביא לתועלת למשק הישראלי של כ-100 מיליארד שקל על פני 15 שנה
איתמר לוין, עידן יוסף
טוען שהחוק נוגד עקרונות יסוד משפטיים, מאפשר הפקעה של קניין פרטי, עומד בסתירה למחויבות הממשלה להישמע לבית המשפט וסותר גם את המשפט הבינלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il