X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נראה בעינינו הדבר, בלתי ראוי ובלתי תקין, כי מי שהינו בעל מקצוע, שניתן לנקוט נגדו הליכים משמעתיים, הרי יומרו ההליכים הפליליים הצפויים לו, בהליכים משמעתיים, שעה שלא ניתן לעשות כן, בעניינו של אזרח רגיל שאינו בעל מקצוע
▪  ▪  ▪
עו"ד נבות תל צור [צילום: פלאש 90]

פרשת עסקת הטיעון שהושגה בין עו"ד נבות תל-צור לבין הפרקליטות בכל הקשור להתנהלותו הפלילית, לכאורה, של עו"ד נבות תל-צור, בכל הקשור להיותו אחד מפרקליטיו של אהוד אולמרט, בקשר למשפטו של אהוד אולמרט, שהתנהל בבית המשפט המחוזי, בירושלים, מעוררת בכל הכבוד הראוי אי-נחת, זאת בלשון המעטה, בלבד.
כזכור, שימש עו"ד נבות תל-צור, כאחד מפרקליטיו של אהוד אולמרט, בכל הקשור למשפטו הפלילי של אהוד אולמרט, שהתנהל בבית המשפט המחוזי, בירושלים, כאשר במסגרת המשפט הידוע, כ"משפט הולילנד", ייצג עו"ד נבות תל-צור הנאשם, דני דנקנר, מבכירי בנק הפועלים. כפי שפורסם ברבים, הרי בתחילת המשפט הפלילי שהוגש נגד אהוד אולמרט, בבית המשפט המחוזי, בירושלים, ניקר חשש בלבו של אהוד אולמרט, כי מזכירתו, לשעבר, שולה זקן, תחתום על עסקת טיעון, כפי שהציע לה הפרקליטות, לעשות כן, בשלב תחילת המשפט, בשנת 2012.
אהוד אולמרט לא הסתיר חששו, כי שולה זקן תחתום - בפועל ולמעשה - על עסקת טיעון, אשר במסגרתה הייתה אמורה היא להעיד נגדו - חשש שהפך למציאות דברים של ממש, שנתיים ימים, לאחר מכן. במצב דברים זה, הרי הציע אהוד אולמרט, לשולה זקן להתייעץ עם עו"ד נבות תל-צור. שולה זקן ועו"ד נבות תל-צור, נפגשו בביתה של אמה של שולה זקן, כאשר פגישה זו נערכה, בהסתר ובלא שפרקליטיה דאז, של שולה זקן, עורכי-הדין, עופר ברטל ודב גלעד-כהן, ידעו, דבר וחצי דבר, אודות קיומה של פגישה זו.
כפי שפורסם, בפגישה שהתקיימה בין עו"ד נבות תל-צור לבין שולה זקן, ייעץ הוא לשולה זקן לא לחתום על עסקת הטיעון שהוצעה לה, בידי הפרקליטות, תוך שהוא אמר לה, כי עסקת טיעון זו, אינה טובה לה ותוך ציון העובדה, לפיה, עד המדינה, במשפט נגד אהוד אולמרט - שמואל דכנר - עשוי להיפטר, לבית עולמו, בכל רגע נתון שהוא.
מפרסומים שונים, בכלי התקשורת, עלה, כי עו"ד נבות תל-צור, הציע לשולה זקן - לאחר אותה פגישה - בשמו של אהוד אולמרט, טובות הנאה כספיות שונות, דוגמת: שכר מוגדל שישלמו לשולה זקן, מקורבים לאהוד אולמרט ומימון ההוצאות הכספיות, שתהיינה צפויות, לשולה זקן, למימון שכירת שירותיהם המקצועיים של עורכי דין פרטיים, אם וככל שתחליט, שולה זקן, להחליף סניגוריה, שייצגו אותה במסגרת הסניגוריה הציבורית.
מן הראוי להדגיש ולציין כבר בשלב זה כי מתיאור עובדתי זה עולה ומצטיירת עבירה של הדחת עד, בידי עו"ד נבות תל-צור ואהוד אולמרט, בצוותא חדא, בנסיבות בהן העונש המירבי על עבירה שכזו, הינו תשע שנות מאסר. אין כל ספק, כי לו היה מדובר, באזרח מן השורה, שאינו עורך-דין, במקצועו, הייתה הפרקליטות נוקטת בדרך של הגשת כתב אישום נגד אזרח זה, בגין עבירה של הדחת עד.
אין כל ספק, כי לא ניתן לנקוט בהליכים משמעתיים, נגד אזרח החשוד בפלילים ושקיימות ראיות, לכאורה, נגדו, המקימות עילה להגשת כתב-אישום, נגדו, שעה שהוא אינו חבר בגוף מקצועי, שניתן לנקוט נגדו, בהליכים משמעתיים, במקום בהליכים פליליים כך שבמצב דברים זה, לא ניתן להציע לו חלופה של עונש משמעתי, במקום עונש בפלילים, דוגמת מאסר וגם/או מאסר על תנאי, תוך הכתמת מעמדו של אזרח, בכתם והרשעה בפלילים.
בעניינו של עו"ד נבות תל-צור, נקבע במסגרת עסקת הטיעון כי עוו"ד נבותתל-צור יודה, כי הוא פעל בניגוד עניינים ובכך ביצע עבירה של התנהגות שאינה הולמת עורך-דין, שכן עצתו שירתה - ראש ובראשונה - האינטרס של אהוד אולמרט. המדינה הסכימה לסגור התיק הפלילי נגד עו"ד נבות תל-צור בתמורה להודאתו המשמעתית. יצוין, כי אהוד אולמרט נדון לחודש מאסר בפועל על חלקו בשיבוש, שבא לידי ביטוי בלחץ הכבד שהפעיל הוא על שולה זקן, שלא לחתום על עסקת הטיעון.
בכל הכבוד הראוי, לא נראה הדבר מתאים והולם, בנסיבות העניין, כי מי שהינו בעל מקצוע, שניתן לנקוט נגדו הליכים משמעתיים, הרי יומרו ההליכים הפליליים הצפויים לו, בהליכים משמעתיים, שלא ניתן במסגרתם עונש של מאסר וגם/או להטיל עונש של מאסר על תנאי, אלא כל שניתן הוא להטיל סנקציות משמעתיות.
נראה בעינינו הדבר, בלתי ראוי ובלתי תקין, כי מי שהינו בעל מקצוע, שניתן לנקוט נגדו הליכים משמעתיים, הרי יומרו ההליכים הפליליים הצפויים לו, בהליכים משמעתיים, שעה שלא ניתן לעשות כן, בעניינו של אזרח רגיל שאינו בעל מקצוע, שניתן לנקוט נגדו הליכים משמעתיים ולהמיר הליך פלילי צפוי, בהליך משמעתי. לדעתנו אנו, הרי התנהלות שכזו, מהווה אפליה בוטה ובלתי ראויה של מי שניתן לנקוט נגדו בהליכים משמעתיים ולהמיר הליך פלילי, בהליך משמעתי, שעה שדבר שכזה לא ניתן לנקוט ולעשות, במקרה של אזרח, שאינו בעל מקצוע, שלא ניתן לנקוט נגדו בהליכים משמעתיים וכנגזרת מכך, לא ניתן להמיר הליך פלילי צפוי ואמור להתנהל נגדו, בבית משפט, בהליך משמעתי המתנהל בבית-דין לענייני אתיקה, של גילדה זו וגם/או אחרת.
בכל הכבוד הראוי במצב הדברים הקיים נראית בעינינו תמוהה, תמוהה מאוד, כל זאת על דרך ההמעטה בלבד, תגובתו של עו"ד נבות תל-צור, מבכירי עורכי הדין בארץ בתחום הצווארון הלבן ועומד בראש מחלקת הליטיגציה במשרדו של עו"ד רם כספי, לפיה, מהיום הראשון לחקירתו הסכים הוא שהייתה בעיה של נראות בכך שייעץ לשולה זקן, לאחר ששימש פרקליטו של אהוד אולמרט. לדברי עו"ד נבות תל-צור, הסכים הוא לקבל על עצמו ההשעיה מלשכת עורכי-הדין, כדי לסיים הפרשה. לדבריו, הרי סגירת התיק הפלילי מוכיחה, שלא נפל פגם פלילי בהתנהגותו - כפי שטען הוא לאורך כל הדרך. יודגש, כי בתקופת ההשעיה, יוכל עו"ד נבות תל-צור לעסוק, למשל, בייעוץ ללקוחות, אך הוא לא יוכל להופיע בבית המשפט ולא לייצג לקוחות, בכל הליך אחר.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  24/11/2016   |   עודכן:  24/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מותר פרקליט החשוד בפלילים מחשוד רגיל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מילים בסלע
אלי יזרעאלי  |  28/11/16 23:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
מכל תיאור מצב הדברים העובדתי והמשפטי, גם יחד, עולה, כי ניתן גם ניתן להסדיר עניין הרעש הנטען, העולה מהרמקולים המותקנים בצריחי המסגדים, באמצעות ובעזרת החוק למניעת מפגעים והתקנות שהותקנו, על-פיו והאוסרות קיומו של רעש בלתי סביר
חיים שטנגר
כמה מניינים בודדים מאיתנו נתנו הסכמתם/הסכמתן להקדיש פעמיים בחודש שעות מספר מפעילותיהם היומיומית השוטפות, לדחוק מטלות ומחויבות ההווה, הדוחקות והתובעניות, אל צד ולעסוק ב"שטיפה רוחנית של הנפש"
חיים שטנגר
דומה, כי לכאורה, כל הקשורים בהגשת כתב-האישום המתוקן ו"הרזה" בעניין נשיא ביהמ"ש המחוזי לשעבר, השופט יצחק כהן, שהוגש לבית משפט השלום, בראשון-לציון, עושים כל שביכולתם לכאורה ובכל הכבוד הראוי, כדי לסיים, מהר ככל האפשר, מתחת לרדאר ורחוק מהעין הבוחנת של הציבור, בכלל, פרשה מביכה ומטרידה זו
חיים שטנגר
החלטנו להביא דברים, בפומבי ולייעץ למי שזמנו, כספו וכבודו יקרים לו, כי מוטב לו, שידיר רגליו ממסעדה זו השוכנת בתחנת הדלק, בצומת רעננה. הדברים חמורים במיוחד, כאשר ה"שירות" האמור להינתן במסעדה זו, מצטמצם, אך ורק להזמנת המוצר בקופה
חיים שטנגר
הגיע הזמן שהמחוקק הישראלי יעבור רוויזיה משפטית-עסקית מהותית ותיאסר בחוק - באופן דווקני ופרטני קיומה של השבתה ושביתה, כאחת. יש לקבוע, בחוק, כי מי שיהיה מעורב בשביתה והשבתה, יהיה צפוי לסנקציה פלילית ואזרחית, גם יחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il