X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דומה עלינו, כי הפתרון הפשוט והיעיל ביותר, למניעת שימוש בטלפון נייד סלולרי, הוא יצירתה של מערכת חישה אלקטרונית, לפיה לא יהיה ניתן להשתמש בטלפון סלולרי, בתוככי רכב, כל אימת שרכב זה, מצוי בתנועה, קרי, במצב נהיגה. כך, רק כך נמגר, אחת ולתמיד, תופעה מסוכנת והמסכנת חיי אדם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP/LM Otero]

פסק-דינו של שופט בית המשפט המחוזי, בירושלים השופט, אביגדור דורות - שפורסם יום אתמול, בידי העיתונאי, איתמר לוין ("מחלקה ראשונה" - תאריך 27.11.2016) ולפיו האיסור על שימוש בטלפון נייד סלולרי בשעת נהיגה, כולל גם השימושים הקיימים בטלפונים חכמים, ולא רק דיבור ושליחת מסרונים, מעורר שאלה נכבדה יותר, מבדיקת תכליות האיסור בשימוש בטלפון נייד סלולרי, בשעת נהיגה, כפי שעשה, פעל וניתח בית המשפט המחוזי, בירושלים, מצב הדברים, מבחינה משפטית ועובדתית - כאחת - בנתונים שהובאו בפניו.
ביושבו של בית המשפט המחוזי, בירושלים, אלי מדין, כבית משפט לערעורים פליליים, על הכרעת הדין המרשיעה של בית משפט השלום, לתעבורה, בירושלים (סגן הנשיא, כב' השופט, יהושע צימרמן), שהרשיע נהג רכב בשימוש בטלפון סלולרי, אגב נהיגת רכבו, בניגוד להוראת תקנה 28(א) לתקנות התעבורה, נדרש בית משפט נכבד זה, לפרשנותה המילולית והמשפטית של תקנה זו.
במסגרת בירור הערעור שהגיש אותו נהג רכב, על עצם עובדת הרשעתו, בנהיגת רכבו, תוך שימוש בטלפון סלולרי, בניגוד להוראת תקנה 28(א) לתקנות התעבורה, נדרש שופט בית משפט המחוזי, בירושלים, אביגדור דורות, לתקנת התעבורה שהותקנה, עוד בשנת 2007, וההתייחסות שנקבעה בה, נקבעה, אך ורק לשיחות ולמסרונים. בית המשפט המחוזי, בירושלים קובע - בפסק-דינו שניתן במסגרת הערעור - כי יש להחיל ההיגיון העומד בבסיס התקנת תקנת תעבורה זו, גם על שימושים דוגמת: גלישה באינטרנט, דוא"ל או ווטסאפ. בית המשפט המחוזי קובע, בפסק-דינו זה, כי מטרת התקנה הייתה להבטיח שהנהג יאחז בהגה בשתי ידיו וישתמש, אך ורק בדיבורית, לכן, קבע בית המשפט המחוזי, כי יש לאסור כל שימוש המחייב להסיר לפחות יד אחת מההגה.
בעקבות זאת דחה השופט, אביגדור דורות, הערעור שהוגש לו על הרשעת המערער, בבית משפט השלום, לתעבורה, בירושלים, על הרשעתו, בשימוש בטלפון נייד שלא באמצעות דיבורית. בית המשפט המחוזי, בירושלים, קובע, בפסק-דינו, כי אין זה משנה מה השימוש שעשה המערער, במכשיר הטלפון הסלולרי הנייד, כאשר הבחינו בו השוטרים. עוד נקבע - בפסק-דין זה כי אין כל מקום להתערב בממצאים העובדתיים שקבע בית משפט השלום, לתעבורה, בירושלים, בהכרעת-הדין שלו, לפיהם לא השתמש המערער בדיבורית, בעת שנהג ברכבו. רישיונו של המערער נשלל לשבועיים והוא נקנס, בנוסף, בקנס בגובה של 1,500 שקלים.
בכל הכבוד הראוי לפרשנות המשפטית-הטכנית, שפירש בית המשפט המחוזי, בירושלים, לשונה של תקנה 28(א) לתקנות התעבורה, הרי כפי שציינו, בתחילתה של רשימה זו - הרי אין ענייננו אנו, מצטמצם לבחינת התכליות האסורות שיסודן בתקנה 28(א) לתקנות התעבורה, אלא עניין לה בפתרון הסוגיה של שימוש אסור בטלפון נייד סלולרי, בזמן נהיגה.
דומה עלינו, כי הפתרון הפשוט והיעיל ביותר, למניעת שימוש בטלפון נייד סלולרי, הוא יצירתה של מערכת חישה אלקטרונית, לפיה לא יהיה ניתן להשתמש בטלפון סלולרי, בתוככי רכב, כל אימת שרכב זה, מצוי בתנועה, קרי, במצב נהיגה. כך, רק כך נמגר, אחת ולתמיד, תופעה מסוכנת והמסכנת חיי אדם של שימוש בטלפון סלולרי נייד, בשעת נהיגה. אשר למכשיר הטלפון הסלולרי הנייח, המותקן ברכב, הרי ניתן להשביתו, באמצעות מנגון שיאפשר הפעלת, אך ורק במצב של מנוע שאינו פועל. כך נשים סוף לשימוש בטלפון סלולרי, נייד ונייח, כאחת, בעת נהיגה. כל מילה נוספת - מיותרת.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  28/11/2016   |   עודכן:  28/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבטל יכולת שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים והלואי ויתבצע
סתם אזרח זקן  |  28/11/16 11:52
2
שימוש בסלולרי - מסוכן אבל....
אלי יזרעאלי  |  28/11/16 23:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
השופט המחוזי אביגדור דורות קובע: למרות שהתקנה אוסרת רק על שיחות ומסרונים - הרי שתכליתה מובילה למסקנה שיש לאסור כל שימוש אחר, כולל גלישה ומשלוח דוא"ל
מירב ארד
מספר התאונות הקטלניות בשנת 2015 היה גבוה ב-10% לעומת שנת 2014    במספר הפצועים קשה חלה עלייה של כ-13% ב-2015 ומספרים הגיע ל-1,896
עידן יוסף
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תתרכז בשנה הקרובה בטיפול במגזר הערבי, בהולכי הרגל ובמשאיות
עידן יוסף
מנכ"ל משרד התחבורה: שם מתמקדת פעילות המניעה    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "הרשויות אינן עושות הכל כדי למנוע תאונות - ובינתיים עוד ועוד אזרחים נהרגים"
עידן יוסף
שר התחבורה כ"ץ: "התמונה לגבי תחבורה ציבורית מורכבת"    מיקי רוזנטל: "הקול שלך חלש מדי בכל הנוגע לתחבורה ציבורית"    גפני: "אם אתם צריכים סיוע בתקציב לבטיחות בדרכים – אנחנו אתכם"
רשימות נוספות
כביש 89: עוד לא סיימו אפילו לתכנן  /  מחלקה ראשונה
חוסר מעש במאבק בתאונות הדרכים  /  איתמר לוין
פס"ד בנזקי תאונת דרכים: אחרי שבע שנים  /  איתמר לוין
תנועה נכונה  /  עו"ד אילון אורון
עברו באור אדום  /  איתמר לוין
זהירות, סלולר בדרך  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il