X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-פי הפרסום, כתב בחשבון הטוויטר שלו עיתונאי מהעיתון ל"אנשים חושבים", חיים לוינסון, את דברי הבלע דלקמן: "למה שלא ישרפו את עמונה ונגמור עם זה"?
▪  ▪  ▪
לוינסון. מסית [צילום: מן הטלוויזיה]

רבות דובר על האכיפה הסלקטיבית כנגד אנשי ימין. מעצרים מנהליים, צווי הרחקה, אלימות בעת מעצר וכיוצא באלה. לאחרונה שמענו אפילו על עינויים של בני נוער שרובם ככולם (למעט אחד כמדומני) שוחררו לאחר מעשה בלא שננקט כנגדם הליך כלשהו.
וכך, למדנו לדעת שהמשטרה עצרה בימים האחרונים יהודי אשר בעקבות גל ההצתות האחרון פרסם בדף הפייסבוק שלו קריאות לנקמה בערבים על-ידי שריפת כפרים ערבים. כאמור, התגובה של המשטרה הייתה מיידית והיהודי נעצר. אינני בקיא בפרטים כך שאיני יודע לומר אם בדין נעצר...
באמירת אגב איני יכול שלא להעיר שההצתות מהם אנו סובלים כבר שנים מושתקות בדרך כלל. הפעם עקב ריבוי השריפות, הנזקים העצומים, סיכון חיי אדם ופינוי יישובים שלמים, לא ניתן היה להמשיך ולטייח תוך הסתרת העובדה אותה מכיר כל ילד עברי - להרבה מהשריפות אחראים פורעים ומחבלים ערבים.
בכל מקרה, מהשריפות הרבות קיבל "אדם" נוסף השראה, כך מכל מקום על-פי מה שפורסם ברבים. על-פי הפרסום, כתב בחשבון הטוויטר שלו (אולי מישהו יסביר לי מה זה...), עיתונאי מהעיתון ל"אנשים חושבים", חיים לוינסון, את דברי הבלע דלקמן: "למה שלא ישרפו את עמונה ונגמור עם זה"? דע עקא שלוינסון הנ"ל משמש ככתב פוליטי בעיתון הארץ ומתברר שה"פוסט" הנ"ל שאותי זעזע ממש עורר תגובות נזעמות של רבים.
בהיות הנ"ל ממוצב באותו עיתון שבעיני חצה מזמן את הקווים וחבר ברוחו לאויב הערבי הקם עלינו להשמידנו, אותי באופן אישי לא הפתיעו הדברים. מה כבר אפשר לצפות ממי שמועסק בגוף שקופת השרצים שלו מקיפה אותו עד כי כמעט לא נשאר ממנו דבר מה הגון, שלא לדבר על לאומי או ישראלי או יהודי...
רק את הבתים?
עמירה הס שכמדומני עברה לגור לא רחוק מהמוקטעה, גדעון לוי הפועל בעקביות בארס כנגד ההתיישבות והמתיישבים, עמוס שוקן שפרשיות עלומות וסרט מביך בעל תוכן מיני בוטה קשורים עם שמו, ושותפים בבעלות על העיתון שהנם בעלי זיקה לנאצים יימח שמם - מה כבר אפשר לצפות ממין חבורה שכזו?
אז כאמור, מהם אין לי כל ציפיות. אבל מרשויות החוק?
עמונה הוא ישוב יהודי המונה מאות נפשות. סוגיית קיום היישוב הוכרעה על-ידי בג"ץ, ותושביה (אזרחים נאמנים, מסורים ותורמים - גם בצה"ל בחיילות קרביים), מנהלים מאבק ציבורי נגד ההכרעה הנ"ל (בעייתית מאוד כשלעצמה ומקורה בגוף הממונה על הצדק כשבפועל הוא פועל נגדו ומתעלם מהשוויוניות המתבקשת...).
למה בדיוק התכוון לוינסון הממליץ לשרוף את עמונה "ונגמור עם זה...." - לשרוף רק את הבתים? אולי על יושביהם? ומי בדיוק ישרוף? ומתי? האם לפני שהמדינה תפנה ואם כן למה ומדוע? האם בצוותא חדא עם רשויות החוק? ובכלל מה פירוש "ונגמור עם זה"? והרי מילים מובילות לאלימות. תמיד יימצא אותו אזרח שייקח את דבריו של לוינסון ברצינות ויקום לבצע. או אולי התכוון ה"משורר" לסאטירה, להומור ה"מיוחד" רק לו ולשכמותו? אולי?
והאם אין בדברים משום הסתה חמורה, פגיעה ברגשות הציבור, רמיסת כבודם של תושבי עמונה, והתעלמות מזכויות האדם שלהם ומזכותם הדמוקרטית לפעול באמצעים פרלמנטריים, ציבוריים וחוקיים להסיר רוע הגזירה מעליהם? מה עם הדמוקרטיה מר לוינסון?
הבעיה כמובן היא לא אותו גס רוח וסר טעם המסית ומרעיל בארות תוך שהוא פוגע קשות בתושבי עמונה, מכאיב להם, מפחיד אותם ופוגע בהם קשות. ולא רק בהם אלא גם בילדיהם, בקרוביהם ובעמך ישראל המזדהה עמם. השאלה הנוקבת היא היכן המשטרה, אותה משטרה שעצרה ביעילות ומיד את מי שקרא לשרוף כפרים ערבים?
אשמח לקבל תשובה, אולי מהמשטרה...

תאריך:  28/11/2016   |   עודכן:  28/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה שלא ישרפו את עמונה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
במסגרת
שמ  |  28/11/16 18:26
2
על יצור אומלל כמו חיים הנ"ל
נתין המדמנה  |  28/11/16 18:45
3
הבה נאחל ללוינסון ולמשפחתו את
רון4  |  29/11/16 07:37
 
- תגובה
יוכי 1  |  30/11/16 16:48
4
עמונה היא סמל.
סמל לכל  |  29/11/16 08:15
 
- מסכים שעמונה היא סמל
בעז ש  |  29/11/16 09:04
5
מאז בחירתו של טראמפ,
לא ברור.  |  29/11/16 11:25
6
אני בטוח
רפי לאופרט  |  29/11/16 19:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקרב על עמונה
פרופ' עמיחי כהן
חוק ההסדרה מאיים למוטט את העמדה בה אוחזת ישראל מזה יובל, ואשר שירתה אותה היטב במחלוקת על יהודה ושומרון. גם הסכנה של פתיחת הליך בבית הדין הפלילי הבינלאומי היא מוחשית ומשמעותית
מנחם רהט
המחנה הלאומי מחויב להציל את הבג"ץ מידי עצמו וממלתעות השמאל    הרוב הישראלי שלח אותו לשלוט, בין היתר כדי לשים קץ לעריצות המשפט
אליקים העצני
שגם הטוב בידידי ישראל בעולם, המתנגד ל"שתי המדינות", אינו יכול לפתוח את פיו כל עוד ראש ממשלת ישראל בעצמו דוגל בפומבי בחזון-העוועים הזה
ישראל רוזן
חוק ההסדרה לא גזל ולא עוול    סערת עמונה היא דוגמה בולטת לאפסות המשפט
עו"ד אביעד ויסולי
כל הטענות המשפטיות המושמעות בפרשת עמונה, אינן נכונות במקרה הטוב ומופרכות מן היסוד במקרה הפחות-טוב. בדיקה מעמיקה שלהן מעלה, כי ניתן להותיר את עמונה על-כנה בלא כל בעיה. זה עניין פוליטי לחלוטין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il