X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכירים בליכוד מודאגים מהפרשיות האחרונות הקשורות לראש הממשלה נתניהו ולבני משפחתו שעלולות להביא לסיום הקריירה הפוליטית שלו. לדבריהם, בקצב שבו מתפתחים הדברים עלול נתניהו להפוך מנכס של הליכוד לנטל מאוס
▪  ▪  ▪
נתניהו. לא לעולם חוסן [צילום: אריאל שליט/AP]

החודש האחרון שחלף היה מלא בדיווחים באמצעי התקשורת על שערוריות שונות הקשורות במישרין ובעקיפין לראש הממשלה בנימין נתניהו. הגודש של הדיווחים יוצר את הרושם כי ראש הממשלה הסתבך או עומד להסתבך בשורה של פרשיות והוא נכנס לביצה עמוקה שקשה מאוד יהיה לו להיחלץ ממנה.
נתניהו כבר כמעט טבע באמת במהלך שירותו הצבאי. העיתונאית רונית ורדי מספרת בספרה "ביבי - מי אתה אדוני ראש הממשלה" כי נתניהו כמעט טבע בתעלת סואץ במהלך מבצע של סיירת מטכ"ל במאי 1969. הוא הצליח לצאת בשלום אך בקצב הדברים הנוכחי נראה שלא תמיד יעמוד המזל לצידו.
בכירים בליכוד הרואים את מצבו של נתניהו כבר לא ממהרים להגן עליו. בשיחות פרטיות הם מדברים על קיצו האפשרי מבחינה פוליטית נוכח הפרשיות האחרונות ועל אפשרות הפיכתו מנכס של הליכוד לנטל מאוס. מנגד, הם רואים את יאיר לפיד. יו"ר "יש עתיד" מתחזק מבחינה פוליטית ומבסס את מעמדו בדעת הקהל כתחליף עתידי נקי כפיים ומועמד לראשות הממשלה.
אי-אפשר להאשים את ראש הממשלה בקשר כלשהו לחשדות המיוחסים לגיל שפר, מנהל לשכתו לשעבר, בעניין ההטרדות המיניות, כשם שאי-אפשר להאשימו בעבירה שבה נחשד בזמנו למנהל לשכתו האחר, נתן אשל. אבל הצטברות הפרשיות השונות הקשורות בלשכת ראש הממשלה מוסיפה לחשכת העננים מעל ראשו של נתניהו המתארת אותו כנגוע בשחיתות.
נגד ראש הממשלה נתניהו עצמו מתנהלת בדיקה משטרתית. על-פי דיווח בעיתון הארץ, הוא עלול למצוא את עצמו בקרוב בחקירה משטרתית באזהרה.
נתניהו הקיף את עצמו במקורבים שונים שהסתבכו בחשדות פליליים שונים. כבר נאמר עליו שהוא לא יודע לבחור את האנשים הנכונים שעימם הוא צריך לעבוד, אזכיר רק כמה שמות כמו ארי הרו, פרח לרנר ואבריאל בר יוסף. מעבר למקורבים הבעייתים השונים, שקיבלו תפקדי מפתח בלשכתו, ראש הממשלה לא השכיל להרחיק את משפחתו הקרובה מהשערוריות.
גורם בכיר בליכוד אמר לי כי גם אם נקבל חלקית את טענותיו של נתניהו, כי התקשורת רודפת אותו ואת בני משפחתו במשך שנים, אי-אפשר להסביר כיצד איפשר נתניהו לרעייתו שרה להתערב במינויים בכירים ובעניינים המדיניים והביטחוניים הרגישים ביותר, כפי שסיפרו למשל ראש המוסד לשעבר מאיר דגן ז"ל ועוד בכירים אחרים.
הגורם גיחך לגבי ההכחשות הגורפות שיצאו מלשכת ראש הממשלה בנושא בעקבות פרסומים בתקשורת ובתוכנית "עובדה". "כל חבר כנסת בליכוד, כל שר מהליכוד, יודע היטב כי קידומו תלוי במידת חנפנותו לרעיית ראש הממשלה". ראו - הוא אמר - כיצד התקדמו החנפנים כמו השר יובל שטייניץ והשרה מירי רגב". לדבריו, נתניהו עשה את אותן הטעויות שעשה ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, שאיפשר לבנו עומרי להתערב בענייניים הפוליטיים והמדיניים ואף מינה אותו לשליחו האישי ליאסר ערפאת. ומה הייתה התוצאה? בסופו של דבר הורשע עומרי שרון בפלילים ונשא עונש מאסר בכלא.
גם בני משפחת נתניהו עומדים כנראה להסתבך. על-פי הדיווחים בתקשורת, למשטרה כבר יש תשתית ראייתית להמלצה להעמיד את שרה נתניהו לדין בפרשה המכונה "מעונות ראש הממשלה". השבוע היא נחקרה במשטרה 12 שעות על הפרשה.
שמו של יאיר, בנו של ראש הממשלה, נקשר בכמה דיווחים הקשורים למיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. אומנם לא מדובר בחשדות פליליים, אך נודף מהפרשיות האלה ריח חריף של נהנתנות וניצול עקיף של מעמדו של נתניהו כראש ממשלה בישראל.
טעות נוספת של נתניהו היא השימוש בקרובי משפחתו, עורכי הדין יצחק מולכו ודוד שמרון, במשך שנים רבות בעניינים רגישים שונים הקשורים ליחסי החוץ, הביטחון והכלכלה של מדינת ישראל. עד היום לא ברור מה התגמול הכספי שהם מקבלים עבור שירותיהם. האם נתניהו משלם להם שכר סמלי או שהם מתוגמלים בצורה אחרת שאיננה ידועה לציבור. במבחן התוצאה, המשרד שלהם משגשג ופורח מבחינה כלכלית. האם זה בגלל כישוריהם המשפטיים או בגלל קשריהם? איש במערכת המשפטית בישראל לא טרח במשך שנים לבדוק את הנושא הזה ביסודיות.
ראשי ממשלה קודמים, כמו אהוד ברק ואריאל שרון ז"ל השתמשו בשירותיהם ובעצותיהם של עורכי דין המקורבים אליהם כמו גלעד שר ודובי ויסגלס, אך העסיקו אותם באופן רשמי כפקידים בלשכת ראש הממשלה שעליהם חלים כללי התקשי"ר. הם חתמו על טופסי ניגוד עניינים והתנתקו באופן רשמי מהעניינים הפרטיים שבהם טיפלו במשרדיהם. זאת ועוד, עורך הדין יצחק מולכו הינו במשך שנים קונסול הכבוד של אוסטריה. גיל שפר הינו קונסול הכבוד של יפן וד"ר צביקה ברקוביץ' הרופא האישי של נתניהו הינו קונסול הכבוד של רומניה. האם מישהו בדק אי-פעם כיצד הם התמנו לתפקידים האלה ומהם המניעים לכך?
נתניהו עדיין מוביל בסקרי דעת הקהל כמתאים ביותר להיות ראש הממשלה. אבל הוא איננו יכול להמשיך ולסמוך על כך שאין לו בינתיים תחליף פוליטי. מי שעוקב אחרי הרשתות החברתיות יכול לזהות בנקל סימנים של שחיקה במעמדו של ראש הממשלה גם בקרב אוהדיו ותומכיו בליכוד. גולשים שונים משווים את מעשיו למעשי השחיתות של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט היושב בכלא. פרשיות הצוללות, הספינות והגז יצרו שחיקה נוספת בתדמיתו של ראש הממשלה. הסדק בתדמיתו הולך וגדל.
גורמים בליכוד חוששים מכך שנתניהו עומד להסתבך בפלילים, מכך שמערכת אכיפת החוק לא תוכל יותר להמשיך ולהעניק לו חסינות בגלל הלחץ הציבורי והתקשורתי, ובסופו של דבר מי שתינזק תהיה מפלגת הליכוד. גורם בכיר בליכוד אמר לי: "נתניהו עושה בושות לליכוד. אי-אפשר להמשיך ולהאשים את התקשורת ברדיפתו כשהוא ממשיך להתנהל בצורה הזו. אם נתניהו לא יתעשת וישנה את התנהלותו לאלתר ייגרם לליכוד נזק אדיר. ייתכן שכבר עתה מדובר במצב בלתי הפיך".
ישנם בכירים בליכוד שמחשבים כבר עתה את הקיצין, הם מאשימים את נתניהו עצמו בהדרדרות במעמדו ובאפשרות כי הוא עצמו יביא לנפילתו. לדבריהם, התעסקותו המתמדת בתחזוקה הפוליטית האישית של כסאו, שגיונות הגדלות שלו ושל בני משפחתו הם הגורמים למצבו הנוכחי. לכך יש להוסיף היעדר הישגים מדיניים, ניהול כושל של מבצע צוק איתן ומערכת יחסים עכורה בתוך הליכוד. אין ספק שנתניהו חטא בחטא היוהרה שסיבך אותו בכל הפרשיות האלה.
הנהנתנות המוגזמת שלו ושל בני משפחתו, הביטחון שלו שהוא עושה טובה למדינה בכך שהוא ראש ממשלה, שהמדינה חייבת לו ולכן מותר לו לעשות הכל, הבוגדנות שלו כלפי מקורביו ותקיעת הסכינים בגבם, דיכוי כל הבכירים המוצלחים בליכוד כמו ישראל כ"ץ וגדעון סער - כל אלה יהיו בעוכריו והוא עלול לסיים את הקריירה הפוליטית שלו בבושת פנים גדולה ולהיכנס להיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל כראש הממשלה המושחת ביותר בתולדות המדינה.
לא לעולם חוסן.

תאריך:  02/12/2016   |   עודכן:  02/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עושה בושות לליכוד
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
מטיחים בראש הממשלה האשמות והוא
ריטה  |  2/12/16 10:18
 
- אוי ריטה ריטה
Vered  |  2/12/16 18:28
 
- אוי ורד ורד - הסתכלת במראה? ל"ת
שושנת יעקב  |  4/12/16 18:40
2
לאט לך בן מנחם !
ישמעאל   |  2/12/16 10:41
 
- כל אחד כותב מפוזיציה
אורי רעננה  |  2/12/16 16:55
3
הטעייה..לבכירים יש שם זו דעתך ל"ת
ירדנה  |  2/12/16 13:00
4
בן מנחם צודק בכל מילה!
עזרא מנצור  |  2/12/16 13:04
5
כדאי לאנשי הליכוד לדעת כלהלן:
מיכל מירושלים  |  2/12/16 13:56
 
- צודקת אחותי! ל"ת
gog&magog  |  2/12/16 15:39
 
- אוסלו הביא רבין ופרס לא הליכוד
ישראל עמיאל  |  3/12/16 23:22
 
- הוא שאמרתי: אם הלכוד יפול יבוא
אוסלו ב'   |  4/12/16 09:53
 
- סגירת חוב ע"י העשרת קבלנים?
מיכל מירושלים  |  4/12/16 09:58
6
נתניהו עושה כבוד לליכוד !
רון ה.  |  2/12/16 14:30
7
השטויות של יוני בן מנחם
עודדי  |  2/12/16 15:31
 
- מאז זרמו הרבה מים בירדן ל"ת
מיכל מירושלים  |  2/12/16 17:59
8
חשרת עננים
באום  |  2/12/16 18:25
 
- הבקבוקים זה חמור מאד
ה.א  |  3/12/16 13:46
 
- Message
באום  |  3/12/16 14:39
 
- מעולה. שנון ומשעשע. ל"ת
ל-ה.א  |  4/12/16 11:10
9
הוא לא "עושה בושות לליכוד" !
גדעון8  |  2/12/16 18:57
10
מאמר השמצות מטעם
Alice  |  2/12/16 23:13
 
- הבחור המקדיש כל יום כמה שעות
"מנהיג" שמאלני  |  3/12/16 05:44
11
קשקוש
מגיב ותיק  |  2/12/16 23:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אילנה דיין היא פורעת חוק המתחפשת לשריף    הפרקליטות והמשטרה מפרות צווים    קבוצות ספורט מתעלמות מחוקי העבודה    הבדואים עושים בנגב כרצונם    רבנים עונים לשאלות בחוסר אחריות    הנוסעים חסרי אונים מול אגד והרכבת
אליקים העצני
אין להכליל, ובכל הנוגע לפרט הערבי עומד מולנו אדם, לא "ערבי". ובכל זאת, הגם שלא כל מוסלם טרוריסט, כמעט כל הטרוריסטים בעולם - מוסלמים! זה מחייב אבחנה בין היחידים לחברה שלהם
גיא חזן
חוסך אשר לא מעוניין בשרות מוצרי המדף הפנסיוני של החברות השונות יכול על-פי בחירתו לחסוך את הכסף בקרן השתלמות IRA או בקופת גמל IRA
בעז שפירא
אתם בועטים בקודשי ישראל אך נזהרים בכבודם של גויים, בראייתכם אלאור אזריה הוא רוצח והרשעתם אותו בטרם משפט והמחבל הערבי שניסה לרצוח נפש את חבריו החיילים הפך לקורבן
ראובן לייב
בתקופה של התעוררות לאומנית-פופוליסטית זולה ודוחה - מצטיירת קנצלר-גרמניה, שתרוץ בקרוב לכהונה רביעית, כמנהיגה היחידה שעשויה להגן על פוליטיקה מתונה ושפויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il