X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר התברר למחנה השמאל כי חליפות הנצחון נתפרו מוקדם מדי ובנימין נתניהו (שוב!) יהיה ראש ממשלה, הופנו בהמשך העיניים לארה"ב, אולי משם תבוא הישועה
▪  ▪  ▪
פרידמן. מונה [צילום: AP]

ימים קשים עוברים על מחנה השמאל. ב-2015 אוכזב קשות כאשר נתניהו ניצח בבחירות. בחודש שעבר התעצם מפח הנפש שלו כשדונלד טראמפ נבחר לנשיא. ביום ששי הוא בחר כשגריר ארה"ב בישראל את דייוויד פרידמן, תומך נלהב במפעל ההתנחלויות. מה הפלא שזהבה גלאון הייתה קרובה להיסטריה: "מינוי קטסטרופלי!" זעקה באולפן ששי. חסר לטראמפ שעוד יכריז על מעבר השגרירות לירושלים.
נדמה לי שישראלים רבים טרם עמדו על השלכות שתי המהלומות האלקטוראליות שהשמאל הישראלי ספג בשנתיים האחרונות. תחילה ב-17 במארס 2015, בתוצאות הבחירות לכנסת, ואח"כ ב-8 בנובמבר השנה, בתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב.
לשני ההליכים הדמוקרטיים הללו היה מכנה משותף בולט אחד: בשני המקרים החלו חגיגות הנצחון עוד בטרם נפתחו הקלפיות, ובשני המקרים היה מפח הנפש של המחנה הפוליטי המאוכזב כה חריף, עד שהוליד זעקות זעם בנוסח "זה לא ראש הממשלה/הנשיא שלי".
את האלמנט המשעשע סיפקו בעיקר אלה המכונים "פרשנים", ששפכו את מלוא מררתם על הסקרים שאיכזבו, על ההמונים הנבערים מדעת, הניפו את תיאוריית הקונספירציה הפוטינית, או ביקרו את שיטת הממשל האמריקנית, המעדיפה את מספר האלקטורים הגדול יותר (טראמפ) על פני מספר המצביעים הגדול יותר (קלינטון).
האשראי בקשר לגילוי הזה, למשל, שייך ל"פרשן" ואקס ח"כ של מרצ, ניצן הורוביץ. כל עוד ניבאו הסקרים שהילרי קלינטון תנצח, פימפם לנו הורוביץ נונסטופ בערוץ 2, כי יתרונה המוחץ במספר האלקטורים הופך את סיכויי הנצחון של טראמפ לאפסיים. אבל מהרגע שתחזיות האלקטורים "הבטוחים" שלה התרסקו - שינה גם ה"פרשן" את דעתו על שיטת הבחירות בארה"ב, שהפכה לדבריו ל"מעוותת"...
קרירות וניכור
כאשר התברר למחנה השמאל כי חליפות הנצחון נתפרו מוקדם מדי ובנימין נתניהו (שוב!) יהיה ראש ממשלה, הופנו בהמשך העיניים לארה"ב, אולי משם תבוא הישועה. 8 שנים לא הסתירה התקשורת בישראל את הנאתה הרבה מעוינותו האישית של הנשיא ברק אובמה כלפי נתניהו.
הכתבים המדיניים התחרו ביניהם בדיווחים מ"מקורות יודעי דבר בוושינגטון" (כלומר, מקורות שאף אחד מהם לא ייאלץ להכחיש את המצוטט מפיו) על הקרירות והניכור הנושבים מהבית הלבן ושות' כלפי ראש ממשלת ישראל. כל מפגש בין הנשיא לראש הממשלה נמדד בשעוני-עצר, כדי שהציבור יבין שבחדר הסגלגל הוא אישיות בלתי נסבלת, שזמנו נקצב בדקות. פרשנים מדיניים הפכו בן לילה למומחים לניתוח שפת הגוף, והסבירו כי גופו של אובמה סובל מרעידות בלתי נשלטות בעוצמה של 7 בסולם ריכטר, מהרגע שנתניהו נכנס לפגישה.
מי שלא הסתפק במידע הקודר הזה, יכול היה לשאוב נבואות זעם נוספות שסיפקו לו שני עיתונאים אמריקניים שהוגדרו כ"מקורבים לאובמה" - טום פרידמן מהניו-יורק טיימס וג'פרי גולדברג. עורך אטלנטיק, וישראלי אחד, שמעון שיפר, איש ידיעות אחרונות, שתיאר (בעיני רוחו) את הצי ה-6 האמריקני, מפגיז את נמל חיפה.
מהרגע שבו הבטיחה הילרי קלינטון את נצחונה בקרב על מועמדות המפלגה הדמוקרטית, בעוד שהמפלגה הרפובליקנית נראתה כמועמדת להתרסקות, בעלייתו המטאורית של אחד, טראמפ, פרחו בארץ כנען התחזיות האופטימיות ביחס למה שצפוי לנתניהו המסכן תחת שלטון צמד הקלינטונים. היה גם מי שדאג להזכיר לנו שהאלרגיה כלפי נתניהו משותפת לביל ולהילארי.
בקיצור, העתיד המדיני נראה "ורוד"...
לכן נקל לתאר את ההלם שאחז את שמעון שיפר, נחום ברנע, ברק רביד, חמי שלו, ערד ניר,נדב אייל ומואב ורדי (רשימה חלקית), כאשר נתבשרו על התוצאה המפתיעה בארה"ב. בצר לה, החלה התקשורת לפרסם טפטופים ספקולטיוויים מנחמים (אם אני לי מי לי), כאילו כל הבטחות הבחירות של דונלד בטראמפ, בדבר חיזוק הקשרים עם ישראל, מתמוססות והולכות. "הימין הזדרז מדי לשמוח" - הרגיע אחד החזאים.
השגריר לא קובע
ואז נמסר ביום ששי, כי הנשיא הנבחר החליט למנות את יועצו דייוויד פרידמן לשגריר ארה"ב בישראל. פרידמן, בן 57, יהודי אורתודוכסי מלונג-איילנד, שהוא פרקליט המתמחה בליטיגאציות ופשיטות רגל, נחשב לבעל עמדות ימניות חד-משמעיות (תמיכה נלהבת בהתנחלויות) ושימש בזמן הבחירות כיועצו של טראמפ לענייני יהודים.
צריכים הייתם לחזות בחדשות אולפן ששי בערוץ 2, כדי לקבל יותר מרמז, כיצד קיבל השמאל הישראלי את דבר המינוי. יו"ר מרצ זהבה גלאון, שהוזמנה לאולפן, כינתה אותו בשצף קצף "מינוי קטסטרופלי". היא לא מסרה אם מרצ תעתור לבג"ץ נגד המינוי. חבר הפאנל, ערד ניר, הזדרז להרגיע את חבריו המודאגים: "השגריר לא קובע".
אפשר להבין את ח"כ גלאון. היא הייתה מעדיפה כשגריר אצלנו מישהו דוגמת מרטין אינדיק למשל, שכיהן אצלנו בשתי קדנציות, ומבקריו בימין טענו כי הוא מייצג את עמדות שלום עכשיו. הם לא טעו בהרבה. מאז 2005 מכהן אינדיק כחבר דירקטוריון הקרן החדשה לישראל.
ארגון השמאל של יהודי ארה"ב, J STREET, כינה את המינוי "פזיז". יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ איימן עודה הגדיר את החלטתו של טראמפ "החלטה אומללה". מה שמזכיר לי, כי במהלך הדו-קרב במחנה הדמוקרטי בין קלינטון לבארני סנדרס, השמיע הסנטור היהודי הרדיקלי דעות אנטי-ישראליות (זה עוד היה הרבה לפני שתומכיו שרפו את דגל ישראל בוועידת המפלגה הדמוקרטית בקליוולנד).
חברו לסיעה של עודה, ח"כ ג'מאל זאחלקה, התראיין אז אצל ירון לונדון בערוץ 10, ולא הסתיר את שביעות רצונו הרבה מהתבטאויותיו של סנדרס. "זו בשורה טובה לפלשתינים", אמר זאחלקה, "סוף-סוף יש סיכוי לשינוי במדיניות הפרו-ישראלית של ארה"ב".
לכן, סביר להניח כי כבר בימים הקרובים ייפתח אצלנו בתקשורת קמפיין מאורגן נגד מינויו של השגריר פרידמן. שלא תתפלאו גם אם מישהו/י במכללת בצלאל, יפיץ פוסטרים "אמנותיים" של השגריר פרידמן עם עניבת חנק על פניו. זו כמובן לא תהיה הסתה אלא סתם פרשנות מדינית לגיטימית.
חסר לטראמפ שעוד יכריז בקרוב על מעבר שגרירות ארה"ב לירושלים. קשה להיות שמאלן.

תאריך:  18/12/2016   |   עודכן:  18/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגריר שכזה, ממש קטסטרופה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
על דאטפת אטפוך.
בנט נזקק כעת  |  18/12/16 13:17
2
הכרזה על ביבי
יאיר דקל  |  18/12/16 13:35
3
הבעיה של השמאל
באום  |  18/12/16 17:44
4
אינשאללה ירבו קטסטרופות כאלה
כ.ח.  |  18/12/16 18:59
5
השמאל והשגריר האמריקני.
א.ל. רמת-גן  |  18/12/16 20:38
6
חחח
אהרון שחר  |  18/12/16 21:22
7
עוד שגריר כזה וניצחונו!
מיכל מירושלים  |  19/12/16 08:20
 
- גבירתי, כנראה שלא קראת את
לא שונא ישראל  |  19/12/16 15:36
8
אני מאוד מקווה
ימני שפוי  |  20/12/16 08:43
9
הוא ממש מומחה גדול לפשיטות
סנילץ  |  20/12/16 16:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
אור לוין
דונלד טראמפ הוא נשיא ארה"ב הנבחר    מיליוני אמריקנים עדיין לא מבינים איך זה קרה, אבל לטובי החוקרים כבר יש תשובות: שילוב בין תהליכי עומק בחברה, נטייה לנוסטלגיה וכמובן פופוליזם חוצה גבולות הם בין החשודים העיקריים בתופעה    מה אפשר ללמוד מכל זה והאם אנחנו צריכים להתחיל להיות מודאגים? הינה כמה השערות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות, קצרות בדרך כלל. והפעם - בעקבות סיור בארצות-הברית (1)    והפעם - גנרלים, בשם הדמוקרטיה, ריצה, תיאום וושקט
רועי אורן
את הבחירות בארצות-הברית הכריעו כנראה שני דברים: הפצת ידיעות שקריות ברשתות החברתיות, ומעורבותו העמוקה של הקרמלין במוסקבה כדי להבטיח את ניצחונו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ    מדובר בעבירות קשות שאזרח רגיל היה כבר נשפט עליהן ונשלח למאסר ממושך
איתמר לוין
בכירים לשעבר ב-CIA יוצאים נגד ההדלפות לפיהן רוסיה סייעה לטראמפ להיבחר וטוענים שיש צורך בהרבה יותר הוכחות
יעקב שטרכר
בכלכלה לכל פעולה משקית יש מחיר    מדיניות לא סבירה עלולה להוביל למשבר כלכלי חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il