X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
העסקה - לפי שווי חברה של 140 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
שאול אלוביץ

חברת אינטרנט זהב מודיעה היום כי היא עתידה לרכוש את מלוא ההחזקות של חברת קווי זהב מידי בעל המניות בחברה, אליעזר פישמן, ולא רק 60%, כפי שהוסכם תחילה בין הצדדים. רכישת 40% הנוספים מקווי זהב מתבצעת על-פי אותו שווי חברה של קווי זהב בעסקה המקדימה, קרי כ-140 מיליון דולר.
אינטרנט זהב מודיעה כי היא הגיעה לסיכום עקרוני בעניין זה עם פישמן, וכי תגדיל את ההחזקות תמורת סכום של כ-56 מיליון דולר. העסקה הקודמת בין הצדדים נחתמה ביולי 2006.
הרכישה עדיין כפופה, בין היתר, לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת. אולם כעת, כאשר הבעלות המלאה בשתי החברות עתידה להיות במסגרת אינטרנט זהב, מאמינה החברה שהאישורים הנדרשים יוצאו בתוך זמן קצר. לאחר קבלת אישורים אלו, אמורה אינטרנט זהב להחזיק במלוא מניות 012 קווי זהב, ולמזגה בחודשים הקרובים עם פעילות התקשורת הנוכחית של הקבוצה. מנכ"לית קווי זהב, סטלה הנדלר, תמשיך לכהן כמנכ"ל חברת התקשורת הממוזגת.
הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, התקשתה לאשר את המיזוג שבין קווי זהב ואינטרנט זהב בשל העובדה שאליעזר פישמן הוא בעל המניות הגדול בכבלים עם אחזקה של כ-30% באופן ישיר ובאמצעות אחזקותיו בידיעות אחרונות, ובשל העובדה ששאול אלוביץ' מחזיק בכ-28% ממניות המתחרה yes. השניים למעשה מתחרים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, ואמורים היו לשתף פעולה בתחום האינטרנט והשיחות הבינלאומיות.
העובדה שהשניים מחזיקים בכשליש משתי החברות המתחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית במסגרת של דואופול, לא איפשרה לקן לאשר את המיזוג, בדומה לאישורים שהעניקה לאחרונה למיזוגים בין בזק בינלאומי ובזקכל, וכן למיזוג בין נטוויז'ן וברק.
פישמן ניסה השנה להנפיק את קווי זהב בלונדון לפי שווי של עד 210 מיליון דולר, שירד לבסוף לרמה של כ-150 מיליון דולר - וכשל. את המכירה לאלוביץ' ביצע פישמן כאמור לפי שווי חברה של 140 מיליון דולר.
שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת אינטרנט זהב המיועד לכהן כיו"ר החברה הממוזגת, אמר היום כי "לאחר חתימת העסקה הקודמת, למדנו היטב את האיכויות המיוחדות של 012 קווי זהב, את הניהול המקצועי של הנדלר ואת הסינרגיה המצוינת שביכולתנו להשיג על-ידי מיזוגה עם פעילות התקשורת הקיימת שלנו, ולכן שאפנו להרחיב את העסקה ולרכוש את הבעלות המלאה ב-012, רכישה אשר גם תקל ותזרז את מתן האישורים הרגולטורים הנדרשים. אני סמוך ובטוח שעסקה זו תהווה בסיס לצמיחתה של קבוצת אינטרנט זהב ומיצובה בצמרת חברות התקשורת בישראל".
אלי הולצמן, מנכ"ל אינטרנט זהב המיועד לכהן כסגן יו"ר החברה הממוזגת, מסר ש"העובדה שאינטרנט זהב תחזיק בבעלות מלאה בשתי החברות טרם מיזוגן, תקל ותייעל את תהליכי המיזוג. אנו מצפים להוציא אל הפועל את תוכניות המיזוג באופן מהיר ואפקטיווי כדי לאפשר לקבוצה ליהנות בהקדם האפשרי מהסינרגיה הצפויה בחסכון בהוצאות, כמו גם ביצירת מקורות הכנסה נוספים. מהיכרותי את מטרות החברה הממוזגת בפרט והקבוצה שלנו בכלל אני מסתכל באופטימיות אל עבר השנה הבאה כשנת מפנה, שבה הכנסותיה של קבוצת אינטרנט זהב צפויות לעבור באופן משמעותי את רף מיליארד השקלים וזאת ברווחיות משופרת. אני צופה שהתוצאות הצפויות יתרמו לשיפור השירות ללקוחותינו, לרווחת צוות העובדים וליצירת ערך לבעלי המניות שלנו".
ב-1997, בצוותא עם חברת התקשורת הגדולה טלקום איטליה ועם חברת עורק, השקיע פישמן בקווי זהב, שנכנסה אז לתחרות בבזק בשוק השיחות הבינלאומיות. אלא שפישמן החליט אז להגדיל את החזקותיו ולהשתלט על קווי זהב ושילם כ-93 מיליון דולר עבור 52% ממניות עורק בחברת השיחות הבינלאומיות. למעשה, הוא רצה אז לחלוק בסיכון עם טלקום איטליה, אך האחרונה סירבה להצטרף לעסקה והותירה אותו עם 74% ממניות קווי זהב שנרכשו על-פי מחירי ימי הבועה לפי שווי חברה של קרוב ל-200 מיליון דולר.
ביוני 2005 החליט פישמן לרכוש גם את חלקה של טלקום איטליה, בעסקה סיבובית שבה הוא מכר לחברה האיטלקית את אחזקותיו בעסקי הכבלים התת ימיים - מד נאוטילוס - והשתלט באופן מלא על קווי זהב. עסקת רכישה זו כבר התבצעה, ככל הידוע, על-פי שווי חברה לקווי זהב הנמוך בחצי מזה לפיו בוצעה עסקת עורק.
בעקבות משבר הפסדי הלירה הטורקית, חיפש פישמן ביוני 2006 להשלים את עסקת מכירת 50% ממניות קווי זהב לקרור תמורת 290 מיליון שקל, אך העסקה לא יצאה אל הפועל, ופישמן העדיף לסגור את העסקה עם אלוביץ' לפי שווי חברה של 140 מיליון דולר.

תאריך:  03/12/2006   |   עודכן:  03/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישמן מוכר את מלוא החזקותיו בקווי זהב לאלוביץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ד"ר יצחק ברלוביץ מונה לתפקיד    נכנס לתפקידו ב-1.12.06    כיהן בשנים האחרונות כמנכ"ל משרד הבריאות וראש מינהל הרפואה
אור מרינגר
ארגון אלמנות צה"ל עתר נגד רשם העמותות על החלטתו שלא לתת לה אישור ניהול תקין    שופטת בית המשפט המחוזי דחתה את העתירה ומתחה ביקורת על דרך התנהלותה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי חוסר בוויטמינים מסויימים גרם לנכויות ומוגבלות אצל נשים מבוגרות
מירב לוי
בהפגנה יקראו הסטודנטים למנוע קיצוץ נוסף של 38 מיליון שקלים מתקציב המכללות האקדמיות לחינוך ב-2007    ההפגנה תתקיים לפני ישיבת ועדת החינוך של הכנסת שתדון בקיצוץ בתקציב המכללות האקדמיות לחינוך
הדר פרבר
לדבריו, ביקורו היה "חוויה רוחנית בלתי נשכחת... שאני מקווה כי תצמיח את הפירות לשיתוף פעולה בין כל חסידי הנצרות, ודיאלוג יעיל עם המוסלמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il