X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בצמרת אש"פ יש חששות מצעדי נקם של ישראל וממשל טראמפ בעקבות ההחלטה במועצת הביטחון בעניין ההתנחלויות. הרש"פ תנסה להביא ליישום החלטת מועצת הביטחון אך במקביל היא נערכת לחידוש המשא-ומתן עם ישראל
▪  ▪  ▪
עבאס. אופוריה [צילום: וויסאם השלמון/פלאש 90]

הנהגת הרש"פ בראשות מחמוד עבאס שרויה באופוריה בעקבות החלטת מועצת הביטחון 2334 בעניין ההתנחלויות, מקורביו של יו"ר הרש"פ בטוחים שההחלטה חיזקה את מעמדו של מחמוד עבאס בקרב הציבור הפלשתיני ודחקה עוד יותר הצידה לשולי המפה הפוליטית את יריבו הפוליטי מחמד דחלאן שתקף כל העת את מדיניות יו"ר הרש"פ כי איננה משיגה שום הישגים מדיניים לטובת הבעיה הפלשתינית.
מבחינתו של מחמוד עבאס, החלטת מועצת הביטחון בעניין ההתנחלויות העלתה שוב את הבעיה הפלשתינית לראש סדר היום הבינלאומי והזימה את טענת ישראל כי הבעיה המרכזית של מדינות ערב איננה הבעיה הפלשתינית.
על-פי גורמים בכירים ברש"פ, מחמוד עבאס שוקל כעת לצרף את שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי לצוות המשא-ומתן הפלשתיני, ההערכה ברש"פ היא כי עניין חידוש המשא-ומתן עם ישראל הוא רק שאלה של זמן וכי ההחלטה במועצת הביטחון והוועידה הבינלאומית הצפויה בפריז במחצית החודש הבא יזרזו את ישראל ואת ממשל טראמפ להסכים לחידוש המשא-ומתן עמה בתנאים חדשים.
סגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב אמר ב-27 בדצמבר כי יש מוכנות של ראש הממשלה נתניהו ושל יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לפגישה משותפת ללא תנאים מוקדמים במוסקבה וכי המוכנות תקפה גם אחרי ההחלטה במועצת הביטחון. צירופו האפשרי של ריאד אלמאלכי לצוות המשא-ומתן הפלשתיני נועד לחזק את הצוות שכן לדעתו של מחמוד עבאס, אלמאלכי הוכיח יכולות מדיניות גבוהות,את ריאד אלמאלכי אמור להחליף בתפקידו כשר החוץ הד"ר זיאד אבו עמרו.
ריאד אלמאלכי אמר השבוע כי הרש"פ איננה רוצה לחשוף את קלפיה בפעם אחת וכי היא תטפל בנושא ההתנחלויות באופן הדרגתי. השלב הבא מבחינת הפלשתינים הוא הוועידה הבינלאומית בפריז שם ישתתפו נציגי 70 מדינות, ובהם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שיאשרו שוב בהחלטותיה את הטענה בדבר אי-חוקיות ההתנחלויות ואת אופציית שתי המדינות דהיינו הקמתה של מדינה פלשתינית לצד ישראל.
לקראת הוועידה ישא שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נאום מדיני שיפרט את עקרונות הסדר הקבע על-פי תפיסת ממשל אובמה, ועידת פריז אמורה לאמץ חלקים מהמתווה הזה כהחלטות ואולי גם מועצת הביטחון של האו"ם.
בצד האופוריה בהנהגה הפלשתינית יש גם בכירים החוששים מצעדי נקם מצד ישראל ומצד הממשל החדש של דונלד טראמפ. בסופו של דבר החלטת מועצת הביטחון 2334 היא על-פי סעיף 6 ולא על-פי פרק 7 המאפשר הפעלת כוח צבאי נגד ישראל והטלת סנקציות בינלאומיות עליה, בנוסף לכך ב-20 בחודש הבא צפוי להיכנס לבית הלבן נשיא חדש האוהד מאוד את ישראל שאיננו סבור שההתנחלויות הן מכשול לשלום.
החשש הוא שישראל תפסיק את העברת כספי המיסים שהיא גובה ומעבירה מדי חודש לרש"פ לצורך תשלום המשכורות או שהממשל האמריקני יפסיק את העברת כספי הסיוע לרש"פ ומעוד שורה של צעדי הינתקות אפשריים מהרש"פ שאינם קשורים לנושא הביטחון והמלחמה בטרור.
בעיה נוספת מבחינת הרש"פ היא כיצד לשמור על מומנטום מדיני ולהביא ליישום מהיר של החלטת מועצת הביטחון 2334 לפני שתהפוך להחלטה נוספת המונחת בארכיון של האו"ם. האו"ם קיבל כבר בעבר כמה החלטות הנוגעות שמגדירות את ההתנחלויות כבלתי חוקיות, ב1979 התקבלו החלטות מס' 445 ו 446 ושנה לאחר מכן ב 1980 התקבלו עוד שתי החלטות 465 ו 478 באותו העניין.
ישראל עלולה, מבחינת הפלשתינים להגיב על ההחלטה במועצת הביטחון דווקא בהגברת הבנייה ההתנחלויות, במקרה כזה אמורים הפלשתינים, כך אומר הד"ר מחמד א-שתיה חבר הוועדה המרכזית של פתח,לפנות שוב למועצת הביטחון ולנסות להביא את ישראל לעימות ישיר עם המועצה. אולם, בכירים באש"פ דורשים כי הרש"פ תגבש תוכנית מסודרת להתמודד עם השלב הבא אחרי ההחלטה במועצת הביטחון. רסאן שכעה, חבר הוועד הפועל של אש"פ, אומר כי השלב הבא הוא קשה ומסוכן יותר.
בראיון לסוכנות הידעות "אמד" ב-27 בספטמבר, אמר שכעה כי הרש"פ צריכה להיות מודעת לסכנות השלב הבא ולפעול בכל הכיוונים כדי לתמוך בהחלטת מועצת הביטחון ולבצעה באופן מעשי. בכירים אחרים ברש"פ מזהירים כי אסור "לנוח על זרי הדפנה" וכי מחמוד עבאס צריך לקבוע תוכנית עבודה ומהירה לביצוע החלטת מועצת הביטחון ולאילוץ ישראל ליישם את ההחלטה.
הדבר מצריך לדעתם מאמץ בינלאומי נוסף בתמיכה ערבית, הצטרפות של הפלשתינים במעמד של "מדינה" למאות מוסדות בינלאומיים ולנקיטת סנקציות נגד ישראל. אחד החששות בהנהגה הפלשתינית הוא מהצפוי מצדו של ממשל טראמפ בנושא מעמדה של ירושלים.
מקורבי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ מבטיחים כי הוא יאיץ את תהליכי העברתה של השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים וכי הוא מתכנן לבקר בעצמו בקרוב בירושלים כדי להדגיש את עובדת היותה בירת ישראל.
בכירי הרש"פ מאיימים כי העברת השגרירות לירושלים תהיה בגדר "הכרזת מלחמה" על הפלשתינים ועל העולם הערבי-איסלאמי שתסכן את חייהם של כל האזרחים האמריקנים השוהים במזרח התיכון.
העיתון המצרי"אליום אלסאבע" המקורב לחוגי השלטון פרסם ב-27 בדצמבר את פרוטוקול הפגישה של ד"ר סאאב עריקאת בוושינגטון עם היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס.
היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס שאלה על התגובה הפלשתינית במקרה של העברת השגרירות האמריקנית לירושלים או סיפוח גושי התנחלות חדשים.
סאאב עריקאת השיב לה: "אנו נצטרף ל16 ארגונים בינלאומיים באופן מיידי ונבטל את ההכרה של אש"פ בישראל, נקבע (מחדש) את היחסים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים עם שלטונות הכיבוש הישראלים, נטיל את האחריות על ישראל על קריסת הרש"פ ונקרא לעמים הערבים והאיסלאמיים לגרש את השגרירויות של ארה"ב מבירותיהם".

תאריך:  28/12/2016   |   עודכן:  28/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה אחרי החלטה 2334?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה רק להם מותר לנקום!
שוקי טבריה  |  28/12/16 11:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני הודיע באמצעות דוברו כי יציג מחר את חזונו לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלשתינים    מדובר, ככל הנראה, בצעד נוסף בסדרת הצעדים האנטי-ישראלים של ממשל אובמה המסיים את תפקידו בעוד כשלושה שבועות
מרדכי ליפמן
אחד מגופי האו"ם, כנראה הציניים ביותר, הוא המועצה לזכויות האדם, גוף זה שהוקם בשנת 2006 הספיק במהלך קיומו לגנות את ישראל 9 פעמים על... הפרות זכויות אדם, מתוכם 8 גינויים בשנה אחת
בעז שפירא
לו רצו הרצוג ושכמותו לדייק היו מבקשים "משאל אזרחים" אך הטשטוש המושגי משרת אותם בדרכם להגשים חלילה את מזימתם, לחלק את מדינת היהודים לשניים ולמסור חלקים ממנה לאויב
אליקים העצני
ההחלטה 2334 חשפה את שלושת מוקדי הסכנה והתרעלה המגולמים כולם באויב היושב ברמאללה: הסטטוס של "כיבוש", נוסחת "שתי המדינות" והסכמי אוסלו
אברהם פכטר
ההחלטה באו"ם - מהלך חד-צדדי של אובמה    ההחלטה - עקב תסכול וכשלון הפתרונות של ארה"ב באזור    אובמה מנסה לסנדל את טראמפ    התשובה של נתניהו - מהלך חד-צדדי    הכרזה על גבולות ביטחון - הגושים הגדולים ובקעת הירדן - קו הגנה אסטרטגי של ישראל    אי-הטלת ווטו - היא הוכחה של אובמה - יצא "החוסיין"    סוף-סוף הגיע העת - לשינויים בחוק חסינות חברי הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il