X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק חוסין אובמה השני, מתגלה, על סף כהונתו השנייה, כנשיא ארה"ב, בכל חוסר הכבוד הראוי, כאחר הנשיאים הסמרטוטיים והחלשים של ארה"ב, מאז שנות העשרים של המאה הקודמת
▪  ▪  ▪
אובמה. סמרטוט [צילום: Pablo Martinez Monsivais/AP]
ברווזון צולע
מעט תגובה צינית ועולבת שבאה לידי ביטוי בציוץ בטוויטר של השגרירות רוסית, בלונדון, שפירסמה תמונה שדל ברווזון צולע עם הכיתוב: "צולע", התעלמה ממשלת רוסיה כמעט - ל-ח-ל-ו-ט-י-ן - מהחלטת גירוש הדיפלומטים שלה.

שלושה שבועות בלבד, קודם לתום כהונתו כנשיא הנבחר של ארה"ב, פועל ברק חוסין אובמה הראשון, כשהוא משוחרר מאימת הסנאט ובית הנבחרים, לראשונה, במה שנראה "כהתנהגות תקיפה ונחושה של נשיא ארה"ב". ברק חוסיין אובמה הראשון, "תפס אומץ" לפתע ובהודעה שפרסם, בסוף השבוע, הממשל האמריקני צוין, כי בצעד דיפלומטי חריג וחריף מגרשת ארה"ב 35 דיפלומטים רוסים מהמדינה וסוגרת שני מתחמים רוסיים לאיסוף מודיעין- בניו-יורק ובמרילנד - כל זאת כתגובה לממצאי ה-CIA לפיהם רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארה"ב.
ממשלו היוצא של הנשיא, ברק חוסין אובמה הראשון מסר, כי: "במוסקבה מתנהל קמפיין של הטרדה נגד דיפלומטים אמריקנים". לדיפלומטים הרוסים המשרתים בשגרירות בוושינגטון ובקונסוליה בסן פרנסיסקו ניתנו, בידי ממשל ארה"ב הנוכחי, 72 שעות, כל זאת כדי לארוז חפציהם ולעזוב את ארה"ב.
"אלו ההשלכות למעשיה של רוסיה", מסר הנשיא, ברק חוסין אובמה הראשון, מיד עם פרסום הצעדים התקיפים ביותר של ממשלו נגד מוסקבה. "הפעולות שלנו ננקטות לאחר סדרה של אזהרות הן במישור האישי והן במישור הפומבי ששיגרנו לממשלה הרוסית. זו תגובה הכרחית והולמת למאמצים לפגוע באינטרסים אמריקניים. כל אמריקני צריך להיות מודאג ממעשיה של רוסיה", נמסר עוד, בהודעה זו. ברק חוסין אובמה הראשון ציין, כי כבר בימים הקרובים יוגש דוח מקיף לקונגרס על פעולותיה של רוסיה.
גורם בכיר בממשל אובמה הסביר, כי הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, יוכל אמנם, בעתיד, לבטל הצו הנשיאותי ולאפשר לגורמי המודיעין הרוסי לשוב לארה"ב לאחר כניסתו לתפקיד, עם זאת "זה לא יהיה מומלץ", והוא בכל מקרה יזדקק לאישור הקונגרס לכך. "אנחנו מאמינים שהצעדים הללו חשובים מכיוון שרוסיה לא הולכת להפסיק", אמר הבכיר לסוכנות הידיעות רויטרס. "יש לנו כל אינדיקציה לכך שהם ימשיכו להתערב בבחירות דמוקרטיות במדינות אחרות, לרבות בבנות בריתנו באירופה".
ערעור האמון
הנשיא היוצא, ברק חוסין אובמה הראשון הוסיף ואמר: "זו הפרה של כללי התנהגות בינלאומיים. הסנקציות הן לא סך התגובה שלנו להתנהגות האגרסיבית של רוסיה. אנחנו נמשיך בפעולות אחרות ונוספות בזמן ובמקום שנבחר, ולא כולן יתפרסמו לציבור"."אתמול הנשיא אובמה אישר שורה של פעולות בתגובה להטרדה אגרסיבית של ממשלת רוסיה כלפי פקידים אמריקנים ופעולות סייבר הקשורות לבחירות הנשיאותיות בארה"ב", נכתב בהודעה הבית הלבן. "פעולות הסייבר של רוסיה נועדו להשפיע על הבחירות, לשחוק את האמון במוסדות הדמוקרטיים בארה"ב, לזרוע ספק על היושרה של הליך הבחירות שלנו ולערער את האמון במוסדות הממשל האמריקני. פעולות אלה אינן מקובלות ולא יהיו נסבלות".
עוד צוין בהודעת הבית הלבן, כי: "בתגובה לאיום על ביטחונה הלאומי של ארה"ב בעצם התערבותה של רוסיה בבחירות שלנו, הנשיא אישר תיקון לצו מנהלי שמאפשר לממשלת ארה"ב להגיב בצורה יעילה יותר על איומי סייבר משמעותיים, במיוחד במצבים שבהם אנשי סייבר זדוניים פועלים מעבר להישג ידן של הרשויות המקומיות".
העיצומים שפורסמו בידי ממשלו היוצא של אובמה, בסוף השבוע, הוטלו למעשה על תשעה גופים שונים, ובהם שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, סוכנות המודיעין הצבאית; על ארבעה קצינים, בסוכנות המודיעין הצבאית ושלוש חברות שסיפקו תמיכה מהותית לפעולות הסייבר של סוכנות המודיעין הצבאית. לפי הודעת הבית הלבן, סוכנות המודיעין הצבאית מעורבת באיסוף מידע באמצעות קציני מודיעין ומגוון של כלים טכניים, שנועדו "לחבל, לשנות או לגזול מידע, במטרה להשפיע ולהפריע לתהליך הבחירות בארה"ב". עוד נמסר כי משרד האוצר מייעד לשני אזרחים רוסים, פעולות סייבר שמטרתן לגרום לגזל של כספים ופרטי זיהוי אישיים וכן גזל זדוני של מידע כספי ורווח כספי. לפי הממשל האמריקני, אזרחים רוסיים אלה, אחראים לגניבה של יותר מ-100 מיליון דולר ממוסדות פיננסיים בארה"ב, אוניברסיטאות וסוכנויות ממשלתיות.
אפשר בהחלט להבין מידת ועצם תסכולו של ברק חוסין אובמה השני, המתגלה, על סף כהונתו השנייה, כנשיא ארה"ב, בכל חוסר הכבוד הראוי, כאחר הנשיאים הסמרטוטיים והחלשים של ארה"ב, מאז שנות העשרים של המאה הקודמת, עת החזיק במשרה זו, הנשיא הבדלני של ארה"ב, תומאס וודרו וילסון.
רצח עם
רוסיה סיפחה אליה חצי האי קרים וממשל אובמה לא הגיב כלל ומשהגיב, באיחור בולט, לסיפוח בוטה זה, הגיב הוא ברפיסות מוחלטת, עליה עברה רוסיה לסדר היום, בהתעלמות מוחלטת. רוסיה עושה - שנים - בסוריה כבשלה. מקימה בסיסים צבאיים ימים ואוויריים, כאחת, מעורבת, ראשה ורובה במלחמת האזרחים, סוריה לצד חייליו של הנשיא, באשר אל אסד, מגבה ותומכת ברצח העם האחרון, בחלב שבסוריה וממשלו של ברק חוסין אובמה הראשון מתעטף בשתיקתו. משסוף-סוף מבקש ממשל אובמה להעביר הודעת גינוי לרצח העם השיטתי המתבצע בסוריה, נמנע הדבר ממנו בווטו רוסי- סיני משותף. אובמה לא העז לשלוח כוחות צבא לסוריה, לעזרת המורדים או לתמוך באוקראינים שלחמו בבדלנים הרוסיים באוקראינה שהתנגדו לסיפוח חצי האי קרים. הסנאט הלעומתי בארה"ב היה מטרפד כל ניסיון של אובמה לשלוח כוחות צבא, בהיקף משמעותי לסוריה או אוקראינה.
על-רקע זה, יש להבין פעולת גירוש 35 הדיפלומטיים הרוסיים, בצו נשיאותי; הימנעות משלחת ארה"ב במועצת הביטחון של האו"ם למנוע גינוי ההתנחלויות בידי ישראל, בדרך של שימוש בזכות הווטו ופרסום ה"אני מאמין" של מזכיר המדינה היוצא בממשל אובמה, ג'ון קרי, בקשר לסכסוך הישראלי-פלשתיני.
הנשיא אובמה ומזכיר המדינה שלו, ג'ון פורבס קרי, נכשלו במשא-ומתן שהובילו בשנים 2013-2014 במטרה להביא לשלום ישראלי-פלשתיני. אובמה זכה לפרס נובל לשלום, בשנת כהונתו הראשונה כנשיא, בגין מה שהוגדר, בידי וועדת הפרס: "מאמציו יוצאי הדופן לחיזוק הדיפלומטיה הבינלאומית ושיתוף הפעולה בין עמים". מה הפלא שנשיא ארה"ב, הכושל, ברק חוסיין אובמה הראשון, מגיב "בצעדים תקיפים" נגד קבוצת דיפלומטים רוסיים, המואמנים ומשרתים בארה"ב, תוך שהוא מגרשד 35 מהם ומורה להם להסתלק מאדמת ארה"ב, תוך 72 שעות.
למעט תגובה צינית ועולבת שבאה לידי ביטוי בציוץ בטוויטר של השגרירות רוסית, בלונדון, שפירסמה תמונה שדל ברווזון צולע עם הכיתוב: "צולע", התעלמה ממשלת רוסיה כמעט - ל-ח-ל-ו-ט-י-ן - מהחלטת גירוש הדיפלומטים שלה, בצו הנשיאותי שפרסם הנשיא היוצא, הצולע וסמרטוטי - בכל חוסר הכבוד הראוי - ברק חוסיין אובמה הראשון. למעט תגובה מינורית שפורסמה, לפיה: "הנשיא אובמה מגרש 35 דיפלומטים בדז'ה וו למלחמה הקרה. כולם, כולל אזרחי ארצות הברית, ישמחו לראות את סופו של הממשל האומלל הזה" ותגובה רשמית של דובר הקרמלין שטען, כי הסנקציות "הורסות את היחסים הדיפלומטיים עם רוסיה", וכי "לא בטוח שהנשיא הנבחר טראמפ יאשר את הסנקציות", לא הגיבו הרוסים, כלל וכלל, להודעת הגירוש.
תגובה ראויה
פרשנים פוליטיים מייחסים תגובתה המינורית של רוסיה להודעת הגירוש והימנעותה מגירוש מקביל של דיפלומטים אמריקניים מרוסיה לארה"ב, בתקוותה של רוסיה, כי הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, יבטל הצו הנשיאותיו, עליו חתם הנשיא היוצא, ברק חוסין אובמה הראשון. פרשנים אלה מוצאים חיזוק לגישתם זו, בהודעת דוברו של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, דמיטרי פסקוב, שאמר - זמן קצר לאחר הטלת הסנקציות החדשות - כי הן תפגענה ביחסים בין שתי המדינות. דובר זה הוסיף ואמר, כי פוטין בעצמו יורה על "תגובה ראויה" לעיצומים. "מוסקבה מטילה ספק ביעילות של הצעדים האמריקניים שכן הממשל הנוכחי יעזוב את משכנו בעוד שלושה שבועות", הוסיף ואמר, אותו דובר, בשיחה עם עיתונאים.
בכל הכבוד הראוי, דעתנו שונה, לחלוטין. רוסיה ממשיכה בדרך התנהלותה העקבית, המונחית והנקבעת בידי נשיאה, ולדמיר ולדימירוביץ' פוטין והיא - ביצור מעמדה, מחדש, של רוסיה כמעצמה גלובלית ובמקביל - החלשת מעמדה של ארה"ב כמעצמה גלובלית. כך - נאמן לגישתו זו - משתדל פוטין, ככל האפשר להגיב לפעולותיה השוטפות של ארה"ב ובכך להעניק לה מעמד שווה לזה של רוסיה. לתפישתו הוא, הרי ארה"ב תחת הנהגתו וממשלו של הנשיא, ברק חוסיין אובמה הראשון - אותו הוא מתעב ובז לו, בכל נימי נפשו, בשלך היחס המזלזל שהפגין ומפגין הוא, כלפי רוסיה, בשנות כהונתו, כנשיא ארה"ב - הינה מדינה חלשה ורופסת, שאינה זכאית וראויה למעמד של מעצמה גלובלית, מעמד לו זכאית - כיום - מדינה אחת, בלבד בעולם - רוסיה. אולי - אולי זכאית למעמד זה, גם סין. נראה, איך תתנהג סין כלפי רוסיה. כך בדיוק נוהג ומתנהג פוטין הרואה עצמו - ובמידה רבה של צדק כ"קיסר" השולט בעולם וממשיך שושלת הצארים הרוסיים, שקדמה לעליית הקומוניזם (אבסורד שנרחיב עליו, ברשימה אחרת).
ואכן, העובדות מדברות בעד עצמן ומוכיחות, כי יש כיסוי להתנהלותו ותפישתו זו של פוטין. בעוד שהיינו מצפים, כי ארה"ב - בתוקף מעמדתה ועמדתה, כמדינה הקובעת ומעורבת בסכסוכים בינלאומיים - תפעל, יחד עם רוסיה להבאת הפסקת-איש, בסוריה, מידר אותה פוטין - ל-ח-ל-ו-ט-י-ן - מכל מעורבות שהיא, בסכסוך זה. פוטין הוכיח שוב לאובמה הרופס והסמרטוטי, כי הוא סמרטוט אמיתי וכי הוא - ורק הוא! - יקבע, מי יהיה צד להבאת הפסקת-אש, בסוריה. במשחק הכוחות הפוליטי הזה, שמעורבים בו, כוחנות ואגו לרוב, זכה - לבסוף - נשיא טורקיה, רג'פ טאיב ארדואן, נשיאה ה-12 של טורקיה. מי שהביאו לחתימת הסכם הפסקת-האש בסוריה, אתמול, הנשמר, עד כה, למעט הפרות, פה ושם היו טורקיה ורוסיה. ומה עם ארה"ב ואובמה. ארה"ב ואובמה - יוק. הם עשויים בעניינים"חשובים", דוגמת גירוש דיפלומטים רוסיים מארה"ב ואין להם זמן לעניינים "שוליים", דוגמת מעורבות בהסכמת הפסקת-איש במלחמת האזרחים בסוריה. ורוסיה שותקת - ושותקת.
הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  01/01/2017   |   עודכן:  01/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רופס מדי, מאוחר מדי, צולע מדי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מקומו בפח הזבל של ההיסטוריה ל"ת
אובמה נשיא רכרוכי  |  1/01/17 17:11
2
ממש לא מסכים לגבי אובמה!!!
אלי יזרעאלי  |  3/01/17 00:06
3
רופס, אבל גיבור גדול על חלשים ל"ת
וינטר הניה  |  14/01/17 22:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
הם לא לבד בים קברניטי המעצמות    למרות שנראה כי כללי המשחק ב-2017 ישתנו ולא מדינה עמוסת שרים ויועצים ואנליסטים מול מדינה עמוסה כחברתה גם היא מתעמתות בעולם אלא איש מול איש, נשיא מול נשיא, אגו מול אגו, עורמה מול עורמה - למרות זאת, הם לא לבד בים
אברהם פכטר
ההחלטה האנטי-ישראלית - תהפוך לקלף מנצח    החלטה גורפת כללית - היא חסרת סיכוי    הגיחוך שבהחלטה - שהר-הבית, הכותל המערבי, הרובע היהודי - הם שטח כבוש    ההיסטוריה היהודית - מלאה בהתקפות על קיומנו    נתניהו גורש "מהבית" - ועכשיו הוא גר בהתנחלות    סנטורים וחברי קונגרס - כבר הצהירו שישנו את ההחלטה
איתמר לוין
בפני דוד רוזן ניצבים מכשולים העלולים לסרס את נציבות הביקורת על הפרקליטות. מצד שני, יש לו נתונים סובייקטיביים האמורים לאפשר לו למלא בהצלחה את התפקיד
איתן קלינסקי
הגזענות טמונה בביטוי    ריח לא נעים של גזענות עולה מעצם העמדת התושב הערבי, הנתון כיום תחת שלטון כובש, כאיום על חיינו בארץ ישראל בעטיה של מציאות דמוגרפית שעשויה או עלולה להשתנות
אלברט שבות
במגילת העצמאות לא התחייבנו להקים מדינה דמוקרטית; ההתחייבות הזאת באה עם הזמן כאשר המונח "דמוקרטיה" תפס תאוצה בחבר העמים, וכל מי שרצה להיות "אין" אימץ אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il