X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתרפסות של אובמה כלפי האירנים, גרמה לאובדן האמון של מצרים סעודיה והמפרציות בארצות הברית אובמה בגד בבני בריתו בעולם הערבי אובמה תמך "באחים המוסלמים". מובארק ניזרק לכלבים אובמה לא מכיר בשלטונו של גנרל אסיסי
▪  ▪  ▪
אובמה. אוס, כשלונות [צילום: Pablo Martinez Monsivais/AP]

שמונה שנות כהונתו של אובמה כנשיא ארה"ב, מסמלות רצף של כישלונות בניהול מדיניות יחסי החוץ, ובפרט הכישלון במזרח התיכון. המורשת של אובמה מתאפיינת במנהיג שהיה מצוי בשקיעה שעמד בראש מעצמה בנסיגה. הקטסטרופה היא ממורשת אובמה. כישלונו המדיני מחובר גם לכישלונו הפוליטי, כמנהיג המפלגה הדמוקרטית שנחלה מפלה אלקטוראלית קולוסאלית. כישלון בבחירות לנשיאות, לסנאט ולקונגרס.
לאחר שהוא קיבל את פרס נובל לשלום, הוא כנראה התבלבל. הוא לא הבין שהוא ניבחר להיות מנהיג של מעצמה שיש לה אינטרסים, ידידים ואויבים, ולא על-מנת להיות מטיף סוציאלי שחולם על עולם אידיאלי שאינו קיים בעולם הריאלי.
הוא לא הפנים שמצפים ממנו להיות המנהיג המוביל של העולם הדמוקרטי החופשי, ולא מסתפקים בכך שהוא נואם מזהיר המאמין רק בדיפלומטיה שכשלה לפתור כמעט את כל המשברים והסכסוכים האלימים ולעקור את הטרור האיסלאמי המשתולל בעולם.
להלן אינדקס הכישלונות של ממשל אובמה:
המערב בהנהגתו של אובמה הפך למשותק מול האיום הסורי(הכימי).
האיום האירני(האטומי) והאיום הרוסי(בחצי האי קרים ובסוריה).
מורשת אובמה נחלה כישלון מוחץ בניסיונה הנאיבי לטעת בעולם האיסלאמי מושגים של משטר דמוקרטי.
אובמה ניצח כנואם מזהיר, אך נכשל כמנהיג בכל מהלכיו והחלטותיו בתחום המדיני בהמשך דרכו. הוא נכשל באפגניסטן, בפקיסטן, במצרים, בעירק, בסוריה, בלוב, בקוריאה הצפונית, באוקראינה ואפילו בכניעה לאירן, למרות "ההסכם האטומי".
בתקופת כהונתו כמנהיג העולם החופשי, הוא מותיר אחריו מורשת של פייסנות, הססנות, השלמה וכניעה לטרור האיסלאמי ולתוקפנות הרוסית. ממשל אובמה מותיר אחריו אדמה חרוכה.
אובמה מותיר אחריו עולם שבו ארה"ב מאבדת את כוחה והשפעתה הדומיננטית. רוסיה עושה כל העולה על דעתה בסוריה.
טורקיה החברה בנאטו הופכת לדיקטטורה איסלאמית. האיחוד האירופי מתפרק בגלל נטל הפליטים והטרור האיסלאמי. עולם שבו מתחולל רצח עם בסוריה בסיוע אקטיבי של הרוסים והאירנים וארה"ב שותקת.
ההתרפסות של אובמה כלפי האירנים, גרמה לאובדן האמון של מצרים סעודיה והמפרציות בארצות הברית. אובמה בגד בבני בריתו בעולם הערבי. אובמה תמך "באחים המוסלמים". מובארק ניזרק לכלבים. אובמה לא מכיר בשלטונו של גנרל אסיסי.
סעודיה ומדינות המפרץ חשות שאובמה נטש אותן ולא יוכלו להתבסס על המטריה הביטחונית האמריקנית.
העוצמה הצבאית והטכנולוגית שיש לארה"ב בוזבזה ולא הופעלה ע"י אובמה כנדרש, בגלל הססנותו, דבר שהוביל לניצחונות תעמולתיים של אירן, רוסיה וסוריה, בעימותים שהיו לו איתם.
אובמה הנהיג מושג דיפלומטי חדש "מנהיגות מאחור".
מדוע הוא נימנע לצאת בנאום שיהדהד בעולם כולו, כדי לגולל בפני העולם על רצח העם בסוריה ופשעי המלחמה בחלב. מדוע הוא לא האשים בפומבי את אסד, פוטין ואירן בפשעי מלחמה שיובאו לדין בבית המשפט הבינלאומי בהאג.
העדר המנהיגות המצופה ממנו, כמנהיג המעצמה החזקה בעולם, גרמה שהמערב הדמוקרטי מצוי במסלול של בלבול והחלשות, מול האיסלאם המצוי במסלול של תוקפנות.
אובמה הירבה להטיף לדמוקרטיה ולזכויות אדם וחופש הביטוי, אבל בפועל שיתף פעולה עם המשטרים הכי קיצוניים שיש בהם דיכוי והעדר כל סממן דמוקרטי אמיתי כמו בסעודיה, אירן, טורקיה, קטר, כווית.
התנפצה האשליה שאובמה האמין ותמך בה שלפיה מהפכת תחריר של "האביב הערבי" היה מהלך היסטורי שיסחוף את כל העולם הערבי-מוסלמי, אל עבר הדמוקרטיה והמתינות.
התנפצה האשליה שאובמה האמין בה שלפיה ניתן לפתור כל סכסוך אלים פרובלמאטי באמצעות מהלך דיפלומטי.
ארה"ב בהנהגתו של אובמה השקיעה דם וממון רב, כדי לבנות "דמוקרטיה", באפגניסטן ובעירק, והיא בורחת ומשאירה תוהו ובוהו.
מדיניותו של אובמה במדיניות החוץ שלו התאפיינה בהססנות, בעיוורון, בפייסנות, בחוסר תגובה החלטי בזמן אמיתי של האירועים שחייבו זאת, ובהעדר הבנה של המנטאליות, התרבות והכבוד המוסלמי.
מדיניות כושלת שנקבעה בהשפעת צוות היועצים של הנשיא.
המערב ובראשו ארה"ב בהנהגתו הכושלת של אובמה, נכשלו מוסרית ומעשית בגלל העדר תגובה לאור הזוועות המתחוללות בסוריה.
מורשת אובמה מותירה כתם מוסרי וכישלון מוסרי ומנהיגותי, בגלל העדר תגובה ופעולה מול פשעי המלחמה המבוצעים נגד העם הסורי ע"י אסד, רוסיה ואירן.
תקציר גאוגרפי של הכישלונות
לוב - במשבר שהתחולל במרד נגד קדאפי, ארה"ב לא השתתפה עם בריטניה וצרפת להפלתו של קדאפי. היא הובילה "מנהיגות מאחורה". מושג דיפלומטי של בריחה.
אפגניסטן - לאחר שארה"ב השקיעה דם וממון רב כדי לבנות "דמוקרטיה", היא בורחת ומשאירה תוהו ובוהו והטליבאן משתלט.
סוריה - כשפרץ המרד שגרם להרג המוני, תוך שימוש בנשק כימי. אובמה שלח נושאת מטוסים ואיים על אסד בטילי טומהוק. הוא התקפל לאחר איום של פוטין ונכנע ל"הסכם" שלא פוגעים באסד בן בריתו של פוטין.
עירק - לאחר שארה"ב השקיעה דם וממון רב כדי לבנות בעירק "דמוקרטיה", היא בורחת משם ומשאירה מדינה בתוהו ובוהו שמצויה במלחמת אזרחים. מדינה מפורקת ללא "דמוקרטיה", דאעש משתלט.
מצרים - אובמה הפקיר את הנשיא מוברק, בן הברית של המדינה הערבית הגדולה ביותר. מהפכת תחריר וניצחונו של מורסי ו"האחים המוסלמים" בבחירות שהתקיימו היו בעיני אובמה ניצחון של הדמוקרטיה. ואולם כאשר התחוללה מהפכת הנגד והשתלטותו של הגנרל אסיסי על מצרים, אחרי שחיסל את האחים המוסלמים וכלא את פעיליהם בכלא, כולל את הנשיא מורסי, אובמה יצא נגדו. אובמה הגיב בזעם. קיצץ בסיוע הצבאי. נוצר קרע ומשבר אמון. סיסי נבחר בסוף בבחירות. קיבל סיוע כספי מסעודיה ונשק מסוריה. אובמה הפסיד.
סעודיה - לאור מדיניות החנפנות וההתקפלות של אובמה בפני אירן שסעודיה רואה בה סכנה, נוצר משבר אמון עם ארה"ב. גם הנסיכויות במפרץ, חוששות מהמשטר השיעי של אירן ומההתקרבות בין אובמה לאירן שהפקיר אותן.
קטר - "המדינה" העשירה הזו, היא המממנת הראשית של כל הקבוצות האיסלאמיות הקיצוניות (האחים המוסלמים) שמסכנות את המשטרים בסעודיה, בירדן, במצרים וכן מסייעת לקבוצות הטרור השונות. ארה"ב שמצהירה שהיא נלחמת נגד הטרור האיסלאמי, מעלימה עין מקטר.
אוקראינה - רוסיה כבשה את חצי האי האוקראיני של קרים ותומכת בהתקוממות של תומכיה במזרח אוקראינה נגד השלטון האוקראיני. כיצד הגיב אובמה על הכיבוש הלא חוקי? במחאה דיפלומטית חריפה וסנקציות מגוחכות. פוטין ניצח, אובמה התקפל פעם נוספת.
ישראל - נוצר משבר אמון גם בין ישראל לאובמה, לאור כל המהלכים הידועים שהתרחשו בתקופה האחרונה (אירן, חמאס, ג'ון קרי, המלחמה בעזה, טורקיה).
אירן - בבחירות שנערכו בזמנו באירן בשנת 2009, המשטר של משמרות המהפכה דיכא באכזריות את האופוזיציה. המוני העם האירני התקוממו נגד הדיכוי של השלטון האיסלאמי הדיקטטורי. אובמה, הנשיא ההומאני והליברלי שתק ולא יצא בנאום להגנתם. עוד דוגמה לצביעות ולכישלון המוסרי מנהיגותי שלו.
פרשן רשת הטלוויזיה "פוקס ניוז": כהונת אובמה מסתכמת בשש מילים: משבח מוסלמים. מתעלם מנוצרים. מאשים יהודים.

תאריך:  02/01/2017   |   עודכן:  02/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבור מה קיבל הנשיא הכושל פרס נובל?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
8 שנים כושלות שהביאו לא מעט
האשמה בעם הטפש  |  3/01/17 20:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
בנק הפועלים הוא לא באמת בנק שמשרת פועלים, או שאולי מתכוונים לומר בנק שחי על חשבון פועלים    אלו בנקים שנותנים למנהלים שלהם מיליוני שקלים כמשכורת, מצנח זהב, ואופציות
יוני בן-מנחם
במפלגת הליכוד יש שמחה לאידו של ראש הממשלה נתניהו ובכיריה לא פוסלים תרחיש שבו ייאלצו לבחור ממלא-מקום לראש הממשלה. פרטי החשדות נגד נתניהו אינם ידועים במלואם אך במערכת הפוליטית מעריכים שהחקירות יובילו לרעידת אדמה פוליטית עזה
שלום בן
מדינה המתיימרת להיות מובילה בכל תחום אפשרי כמעט, המתגאה במקבלי פרס נובל, בייצוא נשק מתקדם, רשות שזה עתה ביצעה רכש בהון עתק של מטוסי קרב מהליגה הראשונה, לא יאה לה לצאת "לקבץ נדבות" ולהידמות לרשות חסרת תקציב לחגוג את 70 שנותיה, בפרט כשזה כלל אינו נכון
עודד ערן
התהליך שהחל בחודשים האחרונים אשר יצר את השינוי העמוק במחירי הנפט בעולם אינו מפתיע    ב-28 בספטמבר השנה, כשהתכנסו באלג'יריה שרי הנפט של אופ"ק הם ציינו את הגידול בכמויות הנפט שנאגרו אצל הצרכנים הגדולים ואת החלטתם לפעול להקטנת הזרימה היומית ממדינותיהם
ראובן לייב
ישראל, כרגיל, אינה ערוכה לחורף, המפתיע אותה כל שנה מחדש. היא סובלת מהעדר ניקוז של מים, מכבישים מוצפים וחסומים, מרמזורים שיוצאים מכלל פעולה, מהפסקות-חשמל ממושכות, מדירות השקועות במים, ומבני גיל הזהב הקופאים מקור, כי ידם אינה משגת חימום-דירתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il