X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - פרס אוסקר, פרח, נלעג, מתעכבת והשפעה חנוכה שמח ושבוע טוב
▪  ▪  ▪
קרי. מסלף [צילום: אנדרו הרניק/AP]

א. שכתוב
נאום ג'ון קרי הנו דוגמה טובה לכל מי שמחפשים סילופים בריש גלי. כך סבור פרופ' אלן דרשוביץ, המשפטן הנודע, שהיה פרופסור בבית-הספר למשפטים של אוניברסיטת הרווארד. "ג'ון קרי משכתב מחדש את ההיסטוריה. הנאום הזה צריך לזכות בפרס האוסקר למיצג הבדיוני הטוב ביותר", קובע הפרופסור חד-הלשון.
איני מנומס כמו דרשוביץ, ומזמן אני תמה מה לגם לוטננט קרי כשטבל במי הנהרות בוויטנאם, וכיצד זה השפיע לרעה על מוחו עד עצם היום הזה. בכל אופן מזעזע לחשוב שאדם כזה ניהל את יחסי החוץ (גם אם היה שליחו של אובמה) של ארצות-הברית, והטביע את המזרח התיכון בים של להבות.
מכל מקום - קרי היה משרת נאמן של מדיניות אובמה, שמורשתו תרד לטמיון, ולא יישאר ממנה זכר בעוד שבועות ספורים. במדיניות החוץ, ולא רק בה, היה ממשל אובמה אסון נוראי לארצות-הברית, לעולם החופשי למזרח התיכון ולנו. הרבה מאמצים יצטרך הממשל הבא להשקיע בתיקון כל מה שקלקלו אובמה וקרי.
ב. נוּ
באזור התעשיה רעננה צדה עיני שלט רחוב, שנכתב בו, באנגלית, רחוב הנוֹפר. השגיאה צרמה את עיני, למרות שהשם המצוי בקרב הפרימיטיבים בקרבנו הוא נוֹפר. ולא היא. בעברית קיים צמח מים, ששמו נוּפר צהוב - צמח מוגן, שנהג לפרוח במקווי מים, בעמק החולה ובמקורות הירקון.
ג. התאפק
חופשת הקונגרס משרתת את זדונו של אובמה, שבחודש האחרון לכהונתו המבישה מפליא להשתולל; והחלטת האו"ם בענייננו אינה הנושא העיקרי. בין השאר, הוא החליט לגרש מארצות-הברית 35 דיפלומטים (קרי - אנשי מודיעין רוסיים), שמוצבים בארצות-הברית, לכאורה, בשל מעורבות רוסיה בחדירה למחשבי המפלגה הדמוקרטית במערכת הבחירות לנשיאות. שלא כצפוי (כפי שהיה במלחמה הקרה) רוסיה, שהייתה אמורה לגמול בגירוש כמה עשרות דיפלומטים (קרי - אנשי מודיעין אמריקניים), שמוצבים ברוסיה, התאפקה. ולדימיר פוטין הוכיח, כי הוא קורץ מחומר אחר, ואינו בליגה של אובמה - הברווז הצולע, שימיו ספורים בבית הלבן.
התנהגות פוטין הפכה את החלטות אובמה לנלעגות. תגובתו השקולה יכולה לשמש מודל חיקוי לתגובותינו מול השתוללות אובמה-קרי בימיהם האחרונים בשלטון, לפני שייעלמו לפח הזבל של ההיסטוריה. כפי שצייץ דונלד טראמפ, עשרים בינואר קרוב ...
ד. נושאת-מטוסים
שיבתה של נושאת-המטוסים דוויט ד' איזנהואר לנמל-הבית שלה בנורפולק, וירג'יניה, לקראת סוף 2016, הותירה את המזרח התיכון ללא נוכחות של נושאת-מטוסים אמריקנית - מצב בלתי-רצוי לחלוטין בתכנון האמריקני, בעיקר בזמן מלחמה בדאעש וכשגובר המתח עם רוסיה.
חיל-הים האמריקני תכנן שנושאת-המטוסים ג'ורג' ה' בוש תחליף אותה, אך היא עדיין במספנה בנמל-הבית שלה בווירג'יניה, ותצא לדרכה רק בעוד כמה חודשים, כדי להיות במרחב הפעולה של הצי החמישי האמריקני - בגלל עיכובים בתחזוקתה, שתסתיים רק בחודש יולי (ואחריה יצטרכו אנשיה לעבור אימון קדם-תעסוקה).
נושאת-מטוסים אינה כלי-שיט בודד. מלווים אותה כלי-שיט רבים. כך, מסדר הכוחות של הצי החמישי נגרעת עוצמה גדולה של כלי-טיס ושל כלי-שיט.
זו לא הפעם הראשונה שבעיות תחזוקה מפריעות לחילופי נושאות-מטוסים, שמוצבות במזרח התיכון. באוקטובר 2015 התעכבה אייזנהואר, ולא החליפה את נושאת-המטוסים תיאודור רוזוולט. חיל-הים החליט לשנות את סדר ההצבה של נושאות-מטוסיו במזרח התיכון, ושלח לשם את נושאת-המטוסים הארי ס' טרומן, שהגיעה לאזור לאחר כחודש, שלא הייתה בו נושאת-מטוסים אמריקנית.
לחיל-הים האמריקני יש יעד - אחת-עשרה נושאות-מטוסים בסדר כוחותיו. מכאן נגזרה הקביעה, שיוצבו ברחבי העולם שש נושאות-מטוסים - ומהן שתיים במזרח התיכון ושתיים באוקיינוס השקט. התכנון הזה, שלא הביא בחשבון בעיות תחזוקה, חיוני כיוון שהוא מאפשר לתכנן את חופשות הימאים ואת אימוניהם. הוא מניח שמונה חודשי הצבה קרבית - במקום חצי שנה, שהייתה נהוגה עד לפני זמן-מה.
ה. החלטה חשובה
בסיכומו של תהליך שיפוטי, שזוהם קשות על-ידי הצהרות שר הביטחון הקודם והרמטכ"ל, יוכרע השבוע דינו של אלאור אזריה, החובש, שירה במחבל בחברון. אין לי מלים על אי-הגינותו של משפט צבאי, אלא לצטט את מה שאמר עליו ז'ורז' קלמנסו, נשיא צרפת: "צדק צבאי הוא לצדק כמו שמוזיקה צבאית היא למוזיקה".
אם נתעלם מהשפעת דבריהם הנלוזים של רא"ל גדי איזנקוט ושל משה יעלון - עוד בטרם נערך תחקיר מבצעי - על שיקוליה של אב-בית-הדין הצבאי, ההחלטה בעניין אזריה תעצב את הצבא, ותשפיע מאוד על יחס הציבור הישראלי אליו. ראשי הצבא ומשרד הביטחון חרדים מהתמיכה הציבורית באזריה ומהשפעת פסק-דינו על המוטיווציה של חיילים.
הצבא השקיע מאות אלפי ש"ח בשכירת התובע במשפט, ואנשיו זועמים על כך, שמשפחת אזריה השקיעה הון תועפות בשכירת סניגוריו של בנה במקום להסתמך על פרקליט צבאי. משפחת אלאור גייסה מהציבור את ההון הנדרש להגנת בנה.
אני משער, שאזריה יורשע, גם על-מנת להסתיר את המחדל הפיקודי, שהיה בבסיס האירוע. האם במשפט צבאי יש סיכוי לחייל פשוט, שהפיקוד על חטיבתו ועל גדודו הוציאו עליו חוזה, בתיאום עם הרמטכ"ל ועם שר הביטחון?!

תאריך:  03/01/2017   |   עודכן:  03/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרת נאמן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אחלה כתבה .תודה (: ל"ת
שעין  |  3/01/17 19:09
2
הערות לסדר
גולדבלט משה  |  3/01/17 20:48
3
ביטאת יפה את שרבים רבים
ראומה  |  3/01/17 22:01
 
- מצטרפת לקביעה
אניהי  |  4/01/17 04:47
4
על קרי ואובמה
שמעון מהצפון  |  4/01/17 04:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב בן-יוסף
העולם והערבים לא יכולים להיות יותר ימניים ויותר ציוניים מהשמאל המשיחי שלנו שקבע מזמן כי ההתיישבות היהודית המחודשת באדמת המולדת ההיסטורית היא בלתי חוקית ושהאליל "שלום" הוא הבסיס לקיומנו
אליקים העצני
אצלנו, יש כאלה שציפו מנשיא אמריקני ששמו הפרטי חוסיין שילחץ, ימחץ, ידרוס את הימין בישראל, לאחר שאפסו סיכוייהם לנצחו בדרכים דמוקרטיות    והנה, לא רק תוחלתם נכזבה, אלא כמו בפורים, חג שלא במקרה הם אינם אוהבים, נעשה להם 'ונהפוך הוא'!
יוני בן-מנחם
בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק מציע את רעיון הפדרציה כדי לפתור את הפיצול בין הגדה והרצועה והמחלוקות עם פתח. ברש"פ אומרים כי הרעיון משרת את ישראל ונועד להנציח את שלטון חמאס ברצועת עזה
דוד בדין
השתלטות חמאס על מוסדות אונרא וסגל העובדים של אונרא צריכה להדליק נורה אדומה באשר לאפשרות שכספים שמעבירות המדינות התורמות לארגון. הכספים עושים דרכם למימון משכורות של פעילי חמאס והג'יהאד האיסלאמי
אסתר שניאורסון גרי
לפי שכל תוכניות השלום ומפות הדרכים מבית הגות השמאל גזו ונעלמו, כך גם החקירות שהם תולים בהן תקוות, לא יביאו להם את השלטון    החליפות שנתפרו לכבוד אוסלו, מוטב להם להישאר עדיין בארון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il