X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מזל שנשאר עוד מוסד בג"ץ תנו לאלאור אזריה לערער על פסק הדין טראמפ מוחק את השפעתו של אובמה בפוליטיקה העכשווית וזורק אותה לפח הזבל של ההיסטוריה
▪  ▪  ▪
זירת האירוע באום אל חירן [צילום: דוברות המשטרה]

מזל שנשאר עוד מוסד בג"ץ
איזה מזל יש לנו שבגל ההתלהמות היומיומי והבלתי פוסק - ולא משנה מה הוא הנושא העומד על הפרק - נותר לנו, לפליטה המוסד המושמץ הזה, הקרוי בהית-המשפט העליון, היושב לדין כבית משפט גבוה ולצדק - ובקצרה מוסד הבג"ץ. איזה מזל שאחרי גל של שיסוי והתלהמות, מצד משטרת ישראל דווקא, מתבררות עובדות חדשות ושונות, לחלוטין, מזו שפרסמה המשטרה, עובר וסמוך לאירוע הדריסה, באום אל חיראן.
ויושם אל לב. כותבים אנו "אירוע הדריסה" ולא נוקטים בלשון של "פיגוע הדריסה", כניסוחה של משטרת-ישראל, מיד לאחר קרות האירוע. מיד לאחר שדרס תושב בידואי, במסגרת מבצע להריסת מבנים בלתי חוקיים ביישוב אום אל חיראן, דרס תושב בדואי ברכבו את השוטר, רס"מ ארז לוי ז"ל. קודם שנתבררו עובדות לאשורן, הרי נמסר לתקשורת הנמשטרה, כי: "לקראת הגעתם של כוחות הביטחון הגיח רכב של תושב האזור". עוד הוסיפו במשטרה כי מדובר בפעיל של התנועה איסלאמית, ששעט לעבר הלוחמים מתוך כוונה לבצע פיגוע דריסה. "המחבל הוא פעיל התנועה האיסלאמית הפלג הדרומי ונבחן קשר שלו גם לדאעש", הוסיפו במשטרה.
לאט-לאט התבררו עובדות נוספות. התברר, כי "המפגע" - שיש לו, אגב, שם ושמו יעקוב אבו אלקיעאן והוא אב לילדים ומורה למתמטיקה, נורה בברכו ויתכן, כי עובדה זו, גרמה לנעילת ברכו ולכן לא יכול היה הוא לעצורה רכבו והוא דרס שוטר, שלא מרצון חופשי ובוודאי שלא מרצון לפגוע בשוטרי משטרת-ישראל. משטרת-ישראל סירבה להחזיר לבני משפחת "המפגע" גופתו, עד שלא יתחייבו לקיים הפגנה מצומצמת ובשעות לילה דווקא. בנסיבות אלה הוגשה עתירה לבג"ץ להחזרת הגופה ולאפשר קיום הלווי, בכל שעה וללא כל תנאים.
שופט בג"ץ, יצחק עמית הוסיף וכתב בפסק-דינו, לשחרור הגופה לקבורה, כי: "אזכיר את המובן מאליו. ההלוויה נערכת בנגב, בשטח ישראל. משפחתו של המנוח משתייכת לעדה הבדואית שבניה הם אזרחי ישראל שומרי חוק וחלקם אף משרתים בכוחות הביטחון. לא נשמע ולו קול אחד בקרב העדה המשבח או מהלל חלילה פיגוע דריסה, והמשפחה והעדה הבדואית מגנים תופעה מעין זו פה אחד ובכל תוקף".
תנו לאלאור אזריה לערער על פסק-הדין
בית הדין הצבאי, שישב בעניינו של אלאור אזריה, בהרכב של שלושה שלושה, בראשות השופטת הצבאית, אל"ם מאיה הלר, הרשיע את החייל, אלאור אזריה, בהכרעת-הדין שלו, בהריגה. גזר-הדין צפוי להינתן בקרוב. התביעה הצבאית מבקשת להטיל עליו מאסר, הנע בין תקופה של שלוש לחמש שנות מאסר.
מתברר, כי הפרקליטות הצבאית הציעה לאליאור אזריה עסקת טיעון, לפיה יודה הוא בהריגה, שבה הורשע בידי בית-הדין הצבא, כמו-גם יביע צער וחרטה על מעשיו. כמו-כן דרשו בפרקליטות הצבאית - במסגרת הצעת עסקת טיעון זו - כי אלאור אזריה יתחייב שלא לערער על העונש, כאשר עשרת החודשים שהוא נמצא במעצר פתוח לא ייחשבו ויימנו בחישוב העונש. אליאור אזריה דחה הצעתה זו של הפרקליטות הצבאית, על הסף.
בדרך כלל מגיעות הצעות לעסקת טיעון מצד הסנגוריה ולא מצד התביעה. עם זאת, אין כל מניעה שהתביעה תיזום עסקת טיעון. לו הייתה הצעת עסקת הטיעון מגיעה מטעם הפרקליטות הצבאית, קודם הרשעתו בפלילים של אלאור אזריה, היה בה הגיון משפטי וציבורי, כאחת. עכשיו - משהורשע אלאור אזריה, אין כל סיבה למנוע ולשלול ממנו זכות הערעור לבית-הדין הצבאי לערעורים. הציבור - כולו - ממתין להכרעת הדין של ערכאת הערעור.
לו היו הרמטכ"ל או אלוף הפיקוד עושים שימוש בסמכותם, ממתיקים פסק-הדין לאחר שיינתן, אם בקציבת עשרת החודשים שעשה אליאור עזריה במעצר, כעונש סופי או בחנינה גורפת, היה הכל בא על מקומו בשלום והציבור היה מקבל גישה זו בהבנה. הניסיון לשלול זכות הערעור מאלאור אזריה, נראה כמעשה נמהר, טיפשי ומנוגד לרחשי לב הציבור, שאהדתו נתונה לאלאור אזריה. חייל זה חייב להיענש, אבל לא בכל חומרת הדין, אלא בשום שכל וברגישות. זאת לא השכילו להבין ולהפנים בפרקליטות הצבאית.
ביטול הסכם הסחר הטרנס-פסיפי
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם על צו מנהלי המבטל חברותה של ארה"ב בהסכם הסחר הגדול וההיסטורי "שותפות הטרנס-פסיפית". ביטול ההסכם נחשב לאחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של טראמפ, שבמעמד החתימה בבית הלבן אמר כי הצו הוא: "דבר נהדר לעובד האמריקני".
במהלך מסע הבחירות וגם בנאום ההשבעה הבטיח טראמפ לבטל הסכמי סחר שהובילו לנטישת חברות אמריקניות למדיניות שונות, בראשן מקסיקו, ולירידה במספר העבודות במפעלים אמריקניים. טראמפ איים להטיל מכסים של יותר מ-30% על מוצרים של חברות אמריקניות שעברו לייצר במדינות זרות. בכך ובשורת מעשים נוספים ונילווים, מוחק טראמפ השפעתו של אובמה בפוליטיקה העכשווית והוא זורק אותו - בגלוי ובמופגן - עמוק עמוק לתוככי פח הזבל של ההיסטוריה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, דיני מיסוי, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  24/01/2017   |   עודכן:  24/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עניינים שוטפים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בהרבה דברים מחק טראמפ את אובמה
אלי יזרעאלי  |  25/01/17 00:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
14 מיליון יהודים בעולם, ותפקידו להגן על כולם. הוא ואותו סלע אדיר על כתפיו. בעוד הוא נושא את הסלע, עומדים שאר האלים ובני עמו, יורקים לעברו, זורקים עגבניות בשלות ותפוחים רקובים, ואף נעזרים בקליעים
חיים שטנגר
יש לקוות, כי החשדות נגד נתניהו ורעייתו יתבררו כעורבא פרח, הגם שלפי המידע והנתונים המתפרסמים ברבים, הרי לכאורה לא כך הם פני הדברים. יש מקום להבין במצב דברים זה ההתנהלות התוקפנית משהו של חלק ממקורבי ראש-הממשלה, כלפי ארנון מילצ'ן
חיים שטנגר
הסיבה האמיתית להתנגדות לבחירת דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב והרצון העז לקעקע חוקיות בחירתו, נובעת מהעובדה שהוא מאיים על תפיסתם והתנהלותם הפוליטית של מתנגדיו ועל סדר יומם הפוליטי השגרתי. זה השורש והבסיס להתנגדות להיותו נשיא לגיטימי של ארה"ב
חיים שטנגר
איך יכול אני להיות בטוח שהשיחות ששוחחו ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס, אשר היוו ומהווים בסיס לחקירתם, באזהרה, מצאו ביטויים - באופן מלא ומדויק?
חיים שטנגר
יותר מחצי מהחברים שלך בכנסת, יא גטאס. הם רוצים שידיחו אותך מהכנסת, כמה - כמה שיותר מהר. וואלה כמה שהם צודקים. למה שנשלם לך משכורת כל החודשים הארוכים האלה, כשיתנהל נגדך המשפט, עד שבסוף ירשיעו אותך? יש כבר כתב אישום והכל כבר סגור. אתה על בטוח תורשע ואתה תלך לבית סוהר להרבה שנים, יא בוגד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il