X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לזכר אברהם שטרן וישראל אלדד יאיר היה הגפרור שהדליק את אש המרד, אך לצערנו גפרור נשרף מהר
▪  ▪  ▪
יאיר שטרן

חודש שבט הוא חודש הזיכרון לשני מנהיגי מחתרת שידעו שלהגשמת חזוננו חייבים להפעיל כוח. אברהם שטרן המכונה יאיר נרצח לפני 75 שנים בכ"ה בשבט תש"ב וישראל אלדד נפטר בראש חודש שבט תשע"ו.
לכוח יהודי מרכיבים שונים. חשוב מאוד שיהיה לנו הנשק היעיל ביותר. חשוב מאוד "ללמד יהודה קשת" - להתאמן וללמוד הלכות ותחבולות מלחמה. אך המרכיב החשוב בכוחנו הוא הרוח. רוח של אהבת ישראל. איש הרוח החשוב ביותר בתולדותנו ובכלל בתולדות העמים היה כמובן משה. באהבתו הגדולה לעם ישראל ניצב פנים מול פנים לפני הקב"ה ובתחינותיו הציל את עם ישראל מכליה עקב זעם הקב"ה על חטאיו. וכגודל אהבת ישראל שבערה בו - כך השנאה לאויבי ישראל.
מצרי מכה עברי? הרג אותו וטמן אותו בחול. עמלק מזנב ורוצח בנחשלים אחרינו? "מחה את זכר עמלק מתחת השמים"! המדיינים צוררים אותנו? "צרור את המדיינים - נקום את נקמת המדיינים"! האמורי רוצה להילחם בנו? "לא להשאיר מהם שריד ופליט!"
יאיר היה הגפרור שהדליק את אש המרד, אך לצערנו גפרור נשרף מהר. אז הופיע אלדד שידע ללבות את האש. גם הוא כאהבתו הגדולה לעם ישראל כך השנאה לאויבי ישראל. בכישוריו בכתב ובדיבור ידע לבטא את רגשותיו ולהעביר לקוראיו ולשומעיו שפה עברית שלא נשמעה בפי המנהיגות והעיתונות הממוסדת. שעה שאחרים התייחסו לשלטון הבריטי כאל "ממשלת המנדט" וכאשר כעסו כינו אותם "ממשלת הספר הלבן", בא אלדד וקבע: לא ממשלת המנדט ולא ממשלת הספר הלבן; אלא אויב! שלטון זר! עם ממשלת מנדט משלימים. עם ממשלת הספר הלבן מתווכחים. עם אויב נלחמים! בשלטון זר - מורדים!
בני אדם
היום אנחנו נתונים בפני אויבים אכזריים ומרושעים. עמלק מזנב בנחשלינו בנחשלות מניהגינו הפטפטנים ופוגעים בנו. מנפצים גוגלות באבנים. שוחטים בסכינים. שורפים בבקבועי תבערה. מרסקים במטעני חבלה. מרססים בפיגועי ירי. דורסים בכלי רכב. חוטפים דרך מנהרות מלמטה ומטילים טילי רקטות מלמעלה. אינם מבחינים בין ילדים לבין מבוגרים בין דתיים לחילונים - בין מתנחלים לשמאלנים. בין בחורי ישיבה לבין אוכלי טריפה. מפתיעים ושוחטים אישה עם ילדיה בקיבוץ מצר של השומר הצעיר ואשה עם ילדיה באיתמר.
ובממסד הפוליטי מדברים ומדברים ולא אומרים כלום. אסור לקרוא לרוצחים אויב אפילו לא מעיזים לקרוא להם ערבים. בפי הפטפטנים מכנים את הרוצחים "בני אדם", "פלשתינים". את הרצח "טרור" כאילו לא יודעים מי מבצע את הטרור והרצח. מתעלמים מכך שכל הכפר הסמוך ידע על הכוונות לרצח ועודדו את הרוצחים באיתמר ושהמוני הערבים בעזה וברמאללה ובשכם רוקדים על הדם ומפזרים סוכריות לכל עבר אחרי כל רצח של יהודים. ושהמוני הערבים במדינה שלנו בחרו בשונאי ישראל לכנסת. ושהערבים בעזה וביהודה ושומרון בחרו כמעט כולם בחמאס ומיעוטם באבו מאזן שגם הוא שונא ישראל מושבע.

תאריך:  05/02/2017   |   עודכן:  05/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אברהם שטרן  מתנחלים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
הייתכן שמאז 2006 התקשורת שינתה דרכה או שמא נתניהו שינה את דעותיו? התשובה היא ברורה לחלוטין
צבי גבאי
מדוע אצל הערבים החיוניות וההישגיות נמצאות אצל הבודדים ולא אצל הכלל - ישנם רופאים ערבים ידועים, אך אין במדינות ערב מרכזים רפואיים בעלי שם, ישנם חוקרים ופרופסורים ערבים דגולים הפזורים במדינות העולם, אך אין אוניברסיטה בעלת שם בעולם הערבי
יעקב שטרכר
לאחרונה פורסמו נתונים שהפריון בישראל נמוך מממוצע ה-OECD. האם הנתונים נכונים? -ד"ר אדם רויטר מנכ"ל חיסונים פיננסיים יחד עם נגה קינן טרחו לבדוק את הקביעה הזו בהרגישם אינטואיטיבית שהקביעה אינה נכונה
איתן קלינסקי
נתניהו מוצא שפה משותפת ותמימות במיוחד עם נשיא חדש בארה"ב, הדוגל בצמצום ההוצאה הציבורית ובהעמקת תהליכי ההפרטות. מדיניות המהווה חממה ובית גידול לצמיחת גידולי פרא של לאומנות פוליטית אגרסיבית ושטף של גלי גזענות ושנאה חסרת מעצורים
ראובן לייב
הן מגיעות השנה סוף-סוף לארץ במסגרת פרויקט מיוחד להקמת מערכים עירוניים לשיתוף כלי-רכב "ירוקים". יתרונן הגדול הוא בכך שאין הן פולטות דלק ולא מזהמות את האוויר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il