X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד שבוע של חילופי האשמות סביב דוח המבקר על "צוק איתן" ההזדמנות של נתניהו מול סוריה שני פלשתינים משני הקצוות לקראת גזר דינו של אלאור אזריה
▪  ▪  ▪
לא הסיבוב האחרון [צילום: פלאש 90]

גם החמאס מגיב

בשבוע שעבר התעסקו רבות בדוח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן. גורמים במערכת הפוליטית החלו להאשים זה את זה בהתנהלות המבצע. השבוע התקבלה תגובתו של הצד השני, כאשר החמאס הגיב על הדוח, המוכיח לשיטתו ש"האויב הציוני נכשל", ונאמר שבימים הקרובים יהיו עוד הוכחות לכישלון.
הדבר לא הפסיק את פרץ ההאשמות, כאשר שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, אמר שתגובת החמאס נובעת מפעילותו של "שר ההדלפות" שפוגע בצה"ל ובביטחון הלאומי. הדברים נאמרו ברמיזה לשר החינוך, נפתלי בנט, אותו יעלון מאשים בהדלפת חלקים מהדוח. לכך יש להוסיף את אזהרתו של גורם ביטחוני בכיר, לדבריו חמאס שיקם את כל היכולות שהיו לו לפני המבצע.
מאחר שהאידיאולוגיה של החמאס שוללת את קיומה של מדינת ישראל, לא משנה כמה מבצעים יהיו וכמה חזק יפגעו בחמאס; הוא עדיין ינסה להשתקם. לכן נראה, כי בעתיד הנראה לעין ישראל והחמאס ימשיכו להתעמת. מה שכן אפשר לעשות, הוא להפסיק את האשמות וההתנגחויות בינינו. דבר זה רק פוגע בחוסן הלאומי שלנו ומעלה את המוטיבציה בקרב אויבינו. ניתן רק לקוות שבפעם הבאה שתידרש פעולה צבאית נגד החמאס, היא תבוצע באותה התלהבות שבה הפוליטיקאים מתנגחים.

הזדמנות בגולן

ב-15 בפברואר אמורה להתקיים הפגישה הראשונה בין דונלד טראמפ לבנימין נתניהו, מאז נכנס טראמפ לתפקידו. נכון לעכשיו, עדיין לא ידוע על מה השניים ידברו. שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, דן שפירו, אמר שלהערכתו השיחה תתמקד בסוריה. הממשל החדש רוצה להמשיך את השיחות מול רוסיה, במטרה להגיע להסדר בנוגע לסוריה ולחסל את דאעש.
שיחה בין טראמפ לנתניהו אודות סוריה היא בהחלט אפשרות סבירה, לנוכח המצב במדינה זו והרצון של טראמפ להגיע לסיום הלחימה. אם זה יהיה כיוון השיחה, לנתניהו תהיה הזדמנות לקבוע עובדות ישראליות בשטח מבחינת סוריה בנוגע ליחסה של דמשק לירושלים, התחמשותה וניסיונותיה להשיג פצצות גרעין. יותר מכך: נתניהו יכול לקבע את הבעלות הישראלית על רמת הגולן, ולבטל כל דרישות עתידיות בנושא.

מוטיבציה שקרית

פרקליטות מחוז חיפה הגישה השבוע כתב אישום נגד המחבל מוחמד יוסף שינאווי, שרצח את גיא כפרי, פצע את יחיאל אילוז וניסה לפגוע באישה נוספת. לפי כתב האישום, השנאה של שינאווי כלפי יהודים החלה בתקופת לבנון השנייה, כאשר היה בן 11. בכתב האישום נאמר, כי באותה תקופה התחזקה אצלו האמונה שהיהודים הם כופרים ויש לפגוע בהם פיזית. בסופו של דבר, מה שפעל כזרז לפיגוע היה העובדה שחברתו כינתה אותו "אוהב יהודים".
העובדה ששימוש בכינוי זה היא שהביאה בסופו של דבר לפיגוע, רק מוכיחה את עוצמת השנאה של שינאווי. שנאתו הייתה כה עמוקה, שהוא לא יכול היה לסבול את העובדה שמכנים אותו "אוהב יהודים". אני מאמין, כי שינאווי הוא מקרה יוצא דופן. רוב הערבים שיקראו להם אוהבי יהודים, לא ילכו לרצוח יהודים כדי להראות שזה לא נכון. לכן אסור להשתמש במקרה זה כדי לצאת נגד אוכלוסייה שלמה.

השומרוני הטוב

מקרה שונה לחלוטין מזה של שינאווי, הוא המקרה של מוחמד ג'מאל. האחרון, מהכפר לובן א-שרקיה, היה הראשון שיצר קשר עם כוחות ההצלה לאחר תאונה שהתרחשה בדרך למעלה לבונה שבבנימין. לאחר שהתקשרו לכוחות ההצלה, ג'מאל ומשפחתו כיוונו את הכוחות וסייעו בחילוץ הפצועים והלכודים. לאחר האירוע, גורמים בצה"ל יצרו קשר עם ג'מאל והודו לו על העזרה. הוא מצידו אמר שמדובר במעשה שמובן מאליו, כאשר אתה מסייע לאדם שזקוק לעזרה.
החברה הפלשתינית צריכה לראות סיפורים שכאלו, ולהבין שהציבור היהודי בארץ לא רואה אותם כמובנים מאליהם. הסכסוך הישראלי-פלשתיני מעלה ספקות וחששות של כל צד כלפי השני. כדי להגיע לדו-קיום אמיתי, מקרה שכזה לא צריך לעשות כותרות, אלא להיות חלק משגרת חיינו במדינה.

קיבל התחשבות

הפרקליטות הצבאית ביקשה לגזור על אלאור אזריה בין שלוש לחמש שנות מאסר והורדתו לדרגת טוראי. התובע, סא"ל (מיל.) נדב וייסמן, טען, כי ראוי לדון את הנאשם לתחום הנמוך של מתחם הענישה, אולם אין להתחשב מעבר לכך. בשלב הטיעונים לעונש אמר אזריה מצידו, שהוא מבקש מבית הדין לחון אותו לפי מידת הרחמים.
העונש המקסימלי על הריגה הוא עשרים שנים בכלא, כאשר התביעה בעצמה מתחשבת באזריה ומבקשת עד חמש שנים. אי-אפשר לדון את אזריה למידת רחמים יותר ממה שהיה לו עד עכשיו. יש לומר זאת שוב: אנחנו במדינה דמוקרטית, ואזריה נשפט לפי חוקי המדינה. אזריה הורשע בהריגה, והכרעת הדין הסבירה שלב אחרי שלב למה נפסק כך. אזריה לא טעה אלא פשע, והוא יצטרך לקבל על עצמו את הדין.

תאריך:  02/02/2017   |   עודכן:  02/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אריאל י. לוין
הממשלה חייבת התנצלות לתושבי הדרום על שהתעלמה מדיווחיהם על חפירת המנהרות    אם צה"ל היה באמת מפקיר את אלאור, מלכתחילה לא היה משפט
שיני עפאף
הרשיתי לעצמי להסתכל עלינו מהעמדה של צופה מהצד, ושאלתי את עצמי בו-זמנית האם אוכל להיות אוביקטיבית ולהפסיק לרגע להאשים את הממשלה ואת הימין הקיצוני ואת שונאי הערבים ואת אותם קולות אשר קראו לי בפרצוף במשך 33 שנה אין ספור פעמים "ערבייה מלוכלכת", ו"לכי לגור בעזה"
עידן יוסף
נמשכות ההפגנות במגזר הערבי עקב הריסות הבתים הלא חוקיים    טענות לטיוח מצד המשטרה כדי ליצור מיצג שווא של פיגוע
עידן יוסף
סוריה מאשימה את ישראל כי היא שביצעה בלילה תקיפה נגד מטרות צבאיות בשטחה ומאיימת בתגובה    דיווחים על הרוגים סורים ועל כך שמטוס האדיר הוא שתקף
דניאל גלילי
החלוקה האמיתית במזרח התיכון היא על-פי גבולות של שבט וקבוצה אתנית ולא על-פי גבולות של מדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il