X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשל טראמפ מתעלם מיו"ר הרש"פ ומקידום רעיון המדינה הפלשתינית. רק לאחר פגישת טראמפ-נתניהו אמור הממשל החדש לפתוח בדיאלוג מדיני עם הרש"פ
▪  ▪  ▪
עבאס. לא הוזמן לבית הלבן [צילום: ויסאם האשלמוןqpkta 90]

ב-12 בחודש דצמבר שעבר ביקרה משלחת של הרש"פ בוושינגטון בראשותם של ד"ר סאיב עריקאת מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ והגנרל מאג'ד פרג' ראש המודיעין הכללי הפלשתיני, היא נפגשה עם שר החוץ דאז ג'ון קרי ועם סוזאן רייס היועצת לביטחון לאומי. מעבר לתיאום העמדות עם ממשל אובמה היוצא לבין הרש"פ לקראת ההצבעה במועצת הביטחון בנושא ההתנחלויות, ביקשה הרש"פ לנצל את תקופת המעבר בין הממשלים כדי להעביר מסרים לממשל טראמפ.בכירי הרש"פ ביקשו מג'ון קרי וסוזאן רייס למסור לנציגי הממשל החדש כי הרש"פ הינה שותפה אסטרטגית של ארה"ב בכל הקשור למלחמה בטרור.
הם ביקשו שהממשל החדש יפעל ביחד עם הקונגרס לבטל את החוק האמריקני מ-1987 המגדיר את אש"פ כארגון טרור וגם להגדיל את הסיוע הכספי האמריקני לרש"פ שהצטמק בחמש השנים האחרונות.
סוזאן רייס וג'ון קרי יעצו מצדם לבכירי הרש"פ שלא לעשות שום צעדים מוקדמים שעלולים להתפרש כהתגרות בממשלו של דונלד טראמפ כמו מתן "אור ירוק" לאלימות נגד ישראל, הפסקת התיאום הביטחוני עמה, פירוק הרש"פ או פניה לבית הדין הבינלאומי בהאג. מאז שנכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן לא הצליחו בכירי הרש"פ להגיע אליו, הקשר היחידי שהיה בין רמאללה לוושינגטון היה באמצעות הקונסול הכללי האמריקני בירושלים.
הפלשתינים הביטו בעיניים מודאגות בפגישות של בכירים ישראלים עם יועציו הבכירים של הנשיא טראמפ בעוד הניסיונות הישירים והעקיפים שלהם ליצור קשר עם הבית הלבן נכשלו. נראה כי הנשיא טראמפ התעלם במכוון מהרש"פ ומהעומד בראשה מאז שנכנס לבית הלבן.
הנשיא טראמפ החל בסדרה של פגישות ושיחות טלפוניות עם המנהיגים במזרח התיכון, הוא אירח את עבדאללה מלך ירדן והוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ב-15 בחודש בוושינגטון. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לא קיבל שום טלפון מהנשיא טראמפ ולא הוזמן עד כה לבית הלבן.
הנשיא טראמפ גם לא השיב לאיגרת ששלח אליו יו"ר הרש"פ בנושא העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים וגם לא לשתי אגרות ברכה אחרות של מחמוד עבאס אליו בעניין ניצחונו בבחירות וכניסתו לבית הלבן.
מסר אמריקני כפול לפלשתינים
סוכנות הידיעות AP דיווחה ב-10 בפברואר כי הגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הפלשתיני נפגש בימים האחרונים עם בכירים בסוכנות המודיעין המרכזית (CIA).
גורמים פלשתינים רש"פ מעריכים כי הפגישה הייתה עם ראש הסי. איי. איי החדש מייק פומפאו וכי היא עסקה בעיקר בנושא המלחמה בטרור. זו היא הפגישה הראשונה של בכיר מהרש"פ עם גורם בכיר בממשל טראמפ שעסקה כנראה רק בתחום הביטחוני.
על-פי גורמים פלשתינים בכירים, נציגי הממשל שנפגשו עם הגנרל פרג' בעיקר הקשיבו לדבריו ולא הביעו עמדות בנושא הסכסוך הישראלי-פלשתיני וכי לאחר הפגישה הצפויה בין הנשיא טראמפ לראש הממשלה נתניהו בוושינגטון צפוי שיוזמנו בכירים פלשתינים נוספים לשיחות עם נציגי הממשל החדש.
בצד הזמנת בכיר פלשתיני בתחום הביטחון לוושינגטון, שיגרה ארה"ב מסר אחר של תמיכה בישראל לקראת פגישתו הקרובה של ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא טראמפ וסיכלה את מינויו של סלאם פיאד, ראש הממשלה הפלשתיני לשעבר, לתפקיד ראש משלחת האו"ם בלוב.
ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם אמרה כי ארה"ב לא מכירה במדינה פלשתינית וכי איננה תומכת במסר שמינוי סלאם פיאד יעביר באו"ם.
ברש"פ הביעו פליאה על המהלך שכן סלאם פיאד נחשב למקורבו של מחמד דחלאן והיחסים בינו לבין מחמוד עבאס מעורערים כבר תקופה ארוכה, פיאד נחשב לאופוזיציה של הרש"פ ואיננו מתומכיה.
בכל מקרה, המהלך האמריקני הזה נתפס כמכה קשה לרש"פ ולכבוד הפלשתיני והא מסמל מבחינת הפלשתינים את העויינות של ממשל טראמפ כלפיהם ותחילת סגנון נקיטת סנקציות נגד הרש"פ.
המהלך הזה מצטרף למהלך קודם, מלפני כשבועיים ימים, של הקפאת הסיוע הכספי לרש"פ בסך 221 מיליון דולר שהנשיא אובמה אישר בימיו האחרונים בבית הלבן ושנתפס כמחטף בלתי מוצדק על-ידי ממשל טראמפ.
מינוי איש קשר לממשל החדש
גורמים פלשתינים בכירים מסרו כי יו"ר הרש"פ שוקל ברצינות למנות את איש העסקים האמריקני ממוצא פלשתיני, ד"ר עדנאן מג'לי, לתפקיד ראש הממשלה הפלשתיני החדש במקומו של ד"ר ראמי ג'אדללה.
עדנאן מג'לי הינו מקורב ליאסר עבאס, בנו של יו"ר הרש"פ, באחרונה הוא ביקר ברמאללה ונועד עם מחמוד עבאס. לדברי גורמים ברש"פ, לעדנאן מג'לי יש קשרים הדוקים עם גורמים במפלגה הרפובליקנית ויו"ר הרש"פ שוקל להשתמש בשירותיו כדי שיהפוך לאיש קשר של הרש"פ עם ממשל טראמפ.
לאן פני הדברים?
משרד החוץ הפלשתיני פרסם לפני כעשרה ימים הודעה שבה קרא לשר החוץ האמריקני החדש רקס טילרסון לפתוח בדיאלוג ישיר עם שני הצדדים, ישראל והפלשתינים, לאור התעלמות הממשל מהרש"פ. סביר להניח כי הנתק בין ממשל טראמפ לבין הרש"פ הינו זמני בלבד, הנשיא טראמפ איננו מעוניין בקריסת הרש"פ וייתכן שהוא רוצה תחילה לתאם עמדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולגבש את מדיניותו בנושא הישראלי-פלשתיני לפני שהוא ייפגש עם מחמוד עבאס. לארה"ב יש תפקיד חשוב במזה"ת והיא עוסקת כבר כ-20 שנה בתיווך בין ישראל לבין הרש"פ.
הנשיא טראמפ החל כבר לטפל בחלק מהנושאים הקשורים לסכסוך הישראלי פלשתיני, הוא מתנהל בזהירות רבה ומשאיר את המשחק פתוח עבור כל הצדדים, הבית הלבן פרסם הודעה משתמעת לשני פנים בנושא ההתנחלויות ועד כה הוא לא הודיע על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.
בשבוע שעבר נפגש הנשיא טראמפ בוונשיגטון עם עבדאללה מלך ירדן. בתדרוך לעיתונאים ירדנים אמר המלך עבדאללה כי הצליח להבהיר לנשיא האמריקני את חששותיה של ירדן מהשלכות העברת השגרירות האמרקינית לירושלים.
גורמים פלשתינים בכירים מעריכים כי הנשיא טראמפ מבין ששני הנושאים המיידים המסכנים את אפשרות חידוש התהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים הינם העברת השגרירות האמריקנית לירושלים ומדיניות ההתנחלויות של ישראל.
לכן, הנשיא האמריקני לא יעביר את השגרירות לירושלים בטווח הזמן הקרוב ויסתפק בצעדים סמליים בלבד כמו עבודתו של השגריר החדש לישראל, דיוויד פרידמן, ממשרד בירושלים מבלי להעביר את מבנה השגרירות מתל אביב לירושלים.
לגבי הבנייה בהתנחלויות, ההערכה ברש"פ היא כי המקסימום שראש הממשלה נתניהו יכול להשיג מן הנשיא החדש הינו חידוש ההבנות של הנשיא ג'ורג' בוש עם ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל בדבר המשך הבנייה בתוך גושי ההתנחלויות במסגרת הגידול הטבעי וכי הנשיא טראמפ מתנגד לבניית התנחלויות חדשות.
באשר לחידוש התהליך המדיני ועריכת אותה "עסקה"(DEAL) שהנשיא טראמפ מתכנן להגיע אליה בין שני הצדדים באמצעות חתנו ויועצו הבכיר ג'ראד קושנר, הרי שגורמים ברש"פ טוענים כי אין "חדש תחת השמש" ולהערכתם, נשיא טראמפ יבין מהר מאוד כי אי-אפשר להניע את התהליך מחדש בהתבסס על הרעיון של ראש הממשלה נתניהו בדבר "מדינה פלשתינית מינוס" מכיוון שהפלשתינים לא יקבלו לעולם את נקודת הפתיחה הזו.
לכן, להערכתם, בסופו של דבר, הנשיא טראמפ יצטרך לבחור את יוזמת השלום הערבית כבסיס לקידום המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים תוך ניסיון להכניס בה שינויים שישראל רוצה, והצגתם כדרישות אמריקניות כדי שלא להביך את הפלשתינים. אולם לפני כן הנשיא טראמפ צפוי להקים את הציר החדש במזה"ת לבלימתה של אירן ולמלחמה באיסלאם הקיצוני.
הציר הזה מתבסס על המדינות הסוניות המתונות, מדינות המפרץ בראשותה של סעודיה, מצרים, מרוקו וירדן. הציר הזה בהחלט יכול גם לשמש כציר הנותן את חסותו למשא המתן בין ישראל לפלשתינים.
לכן, לא מן הנמנע כי לאחר שהנשיא טראמפ ייפגש עם נשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי הוא יתמוך ביוזמה המצרית כשלב ראשון לקידום המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים.
כזכור, היוזמה המצרית דיברה על ועידה אזורית בהשתתפות המדינות המתונות שתתכנס בקהיר כדי להשיק את המשא-ומתן המתחדש בין ישראל לפלשתינים.
מחמוד עבאס התנגד ליוזמה המצרית והעדיף על פניה את היוזמה הצרפתית וועידת פריז, עתה שהיוזמה הצרפתית כבר נגוזה אפשר להתחיל ולדבר מחדש על היוזמה המצרית.

תאריך:  13/02/2017   |   עודכן:  13/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקשרים בין ממשל טראמפ לרש"פ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יוני חרטתן יקר.
כבש 44  |  13/02/17 11:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הדעת לא סובלת שיונצח שלטונו היחיד של אבי ניסנקורן גם להבא, כיו"ר ארגון העובדים הגדול במדינה, מבלי לאפשר לשלי יחימוביץ' להתמודד למולו בבחירות הוגנות
שרית שחם
מתוך הניסיון שצברתי בליווי סוכנים מתחילים, חלק גדול מהם מגיע עם ציפיות לפיהן בנדל"ן "עושים הרבה כסף", ואז עוברים חודשיים שלושה ולא נסגרה שום עסקה. אותו סוכן מתחיל להסתובב עם תחושת כישלון, לפיה הנדל"ן לא עובד בשבילו
רון בריימן
מספר ה"מתנחלים"/"מתיישבים" מעבר ל"קו הירוק" גדול מ-800 אלף, כלומר כ-10% מאזרחי ישראל, והם אינם ניתנים לעקירה, למגינת ליבם של הששים אלי עקירה למען "השלום", למען גורמים אנטישמיים באירופה ובינינו, למען שביעות רצונו של האויב השמח שמלאכתו נעשית בידי אחרים, ולתפארת מדינת ישמעאל
עו"ד יוסף ויצמן
בית המשפט העניק בצורה נדירה לחייב הפטר מחוב מזונות - מתוך התחשבות במצבו הרפואי הקשה. בדרך גם ניתן שיעור לנציגי הביטוח הלאומי
בעז שפירא
על נתניהו לדעת שנסיעתו הקרובה לארה"ב היא אולי החשובה בקריירה הפוליטית שלו ועל-פי תוצאותיה גם ישפטו אותו דברי הימים של העם היהודי    שעת כושר היסטורית נקרתה לעם היושב בציון ועל העומד בראש מדינת היהודים לנפץ אחת ולתמיד את מיתוס ההיתכנות של "מדינה פלשתינית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il