X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל – בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם – חלם ונרצח, מסל"ט, תוגה, טירוף והפרה שבוע טוב
▪  ▪  ▪
יאיר שטרן

א. מחולל
כשהבריטים רצחו אותו בדם קר, כשלא היה חמוש, בכ"ה בשבט תש"ב, לפני 75 שנה, הם לא ידעו, שכבר נחרץ גורלה של האימפריה להתחסל. רק קומץ ליוו את אברהם שטרן - הוא "יאיר", מחולל תנועת לוחמי חרות ישראל (לח"י) - בדרכו האחרונה.
שגיונם של הבריטים להכרית את לח"י ואת המרד, שהציתה בארץ-ישראל, לא הובילם הרחק. גם יהודים, שעלזו על רציחתו, התאכזבו לנוכח האהדה הרבה לרעיונותיו של "יאיר", שגוברת משנה לשנה ומדור לדור, למרות שרק מעטים מאנשי לח"י נמצאים עדיין עמנו.
"יאיר" היה יכול להיות מדען באוניברסיטה העברית, ולהתמחות בתרבות קלאסית. במקום זאת, הקדיש את חייו לתקומת ישראל. הוא פיקד על הקורסים הצבאיים, שערך אצ"ל בשיתוף עם צבא פולין, עד פרוץ מלחמת העולם השנייה. כשפרצה המלחמה, פרש מהאצ"ל כיוון שראה את המלחמה בבריטים כחשובה ביותר.
כשנתיים אחר כך, נתפס "יאיר" בדירה בשכונת פלורנטין. הבריטים לא היססו וחיסלו אותו במקום, אך לא הצמיתו את אש המרד ואת הרעיונות, שחולל "יאיר".
ביום שלישי תקיים מדינת ישראל, ש"יאיר" חלם עליה ונרצח במאבקו להקמתה, טקס ממלכתי לזכרו בבית-העלמין בנחלת יצחק בתל אביב. מאות צעירים ומבוגרים יגדשו את רחבת קברו, וישירו בתום האזכרה את שירו, "חיילים אלמונים".
ב. נחתים עם מסל"ט
כ-300 נחתים מכוח המשלוח 2 יוצבו בקרוב במחוז הלמנד באפגניסטן, והם יביאו עמם כמות גדולה של כלי-טיס קטנים בלתי-מאוישים - ובעיקר, מסוקים ללא-טייס (מסל"טים) זעירים.
למרות שעקב מגבלות ביטחון מידע, אין הנחתים מפרטים את הרכב הכוח ואת ציודו, נראה, שהמסל"ט העיקרי, שיהיה בשימושם, הוא אינסטנט איי. הנחתים הפעילו את המסל"טים הללו בתרגילים שונים, גם בליילה, כדי לסייר את 'הצד השני של הגבעה'. אלה כלי-טיס זעירים וזולים, שכל נחת יודע להפעילו ולא רק מש"קי מודיעין.
ג. עצובים
עצב עמוק ביטאו כתבים ופרשנים לנוכח החום, שהתקבל בו ראש הממשלה בבית הלבן.
אובמה, הנשיא האנטישמי, וממשלו העוין כבר אינם נותנים את הטון, ובבית הלבן השתדלו מאוד להפגין את החיבה בין הנשיא טראמפ לראש הממשלה נתניהו.
בוושינגטון הבירה עבר כחודש, וכמעט כל ענייני אובמה נמחקו כבר בקצב מהיר, והושלכו לפח הזבל של ההיסטוריה. זה אינו נראה למפסידים בבחירות לנשיאות בנובמבר, שמזנבים לשווא בממשל טראמפ, ובעקבותיהם - העיתונאים הישראלים, שעוד לא נרגעו מתבוסת הילארי.
נתניהו צריך לתכנן אסטרטגיה ועדיפויות לאומיות, ולרתום אליהן את הרצון הטוב של ממשל טראמפ - אל מול אופוזיציה, שמדקלמת מנטרות על חלומה שנגוז, ומול קואליציה, שרוותה הרבה תסכול בעידן אובמה.
ד. מדליקים
ספרתי היום בערב כעשר מכוניות, שנסעו מולי, בכביש בין-עירוני בשרון, ולא הדליקו אורות.
ראשית, צריך להגיד - למרות שהסיכוי לראות שוטר על כבישי ישראל קטן מהסיכוי לקבל שיחה מאריאלה - מדליקים הישראלים אורות, גם ביום, בכבישים בין-עירוניים.
שנית, טירוף אמיתי לנסוע בלי אורות. ביום חורפי אינך נראה, אלא עם אורות. בין ערביים הדלקת אורות חיונית, כדי שתיראה.
שלישית, מאחד בנובמבר עד 31 במארס חובה להדליק אורות בנהיגה בכבישים בין-עירוניים (ושוב - רוב מוחלט של הנהגים עושים זאת).
ה. טיל שיוט
לפי העיתון ניו-יורק טיימס, הציבו הרוסים בחשאי, לפחות, סוללה אחת של טילי שיוט מדגם SSC-8 - וזו הפרה של ההסכם INF משנת 1987, שאסר להציב משגרים קרקעיים לטילי שיוט, שטווחם 3,400-300 מיל.
טיל השיוט SSC-8 אינו טיל חדש, אך הוא טרם הוצב מבצעית. הטיל בעל יכולת לשאת ראש גרעיני, נוסה בראשונה בשנת 2008. בשנת 2014 הכריז ממשל אובמה, כי בפיתוחו הפרו הרוסים את הסכם INF בין המעצמות.
בשבוע שעבר נודע, כי הרוסים הציבו את טילי השיוט האלה באחרונה, וגורם בכיר בפנטגון הגדיר זאת כהפרת הסכם INF. נראה, כי הרוסים הציבו שתי יחידות של משגרים - בדומה למשגרי הטיל איסקאנדר. ביחידה כזו יש ארבעה כלי-רכב, היכולים לשגר טילים, ובצמוד אליהם יחידות שירותים, שעוסקות בתחזוקת הטילים, בטעינתם ובהנחייתם. מומחים סבורים, שיעברו כמה חודשים עד שהסוללות הללו יהיו מבצעיות; ולכן, תמוה כיצד ידעו ממשל אובמה וממשל טראמפ על הצבתן.
אין הרבה מידע על הטיל SSC-8. נראה, כי זו גרסה קרקעית של טיל השיוט הרוסי קאליבר, שמשוגר מספינות ומצוללות. הטיל קאליבר יכול לשאת ראש-קרבי של כחצי טונה חומר-נפץ קונוונציונלי, או ראש-קרבי גרעיני. ספינות רוסיות ירו כמה פעמים טילים קאליבר לעבר סוריה. לטיל קאליבר יש כמה דגמים, ומעריכים, כי טווחו המרבי הוא כ-1,500 מילין.
במערב תמהים איזה משגר קרקעי משמש את SSC-8. לכאורה, יכולים הרוסים להשתמש במשגר של הטיל לטווח קצר איסקאנדר. אם עשו זאת, יתקשו גורמי מודיעין במערב להבדיל בין הטילים איסקאנדר לבין הטילים SSC-8.
שאלה אחרת הנה איך תגיב ארצות-הברית על הצבת הטילים הללו. הנשיא טראמפ שואף ליחסים חמים עם רוסיה, אך בקרב המחוקקים הרפובליקניים יש מי שמודאגים מהצבת הטילים הללו. חלקם - כמו הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקקיין מאריזונה, יו"ר ועדת הסנאט לכוחות מזוינים - מדגישים את הצורך בתגבור ההרתעה האמריקנית על-ידי שיפור במערכים הגרעיניים של ארצות-הברית ושל נאטו ובמערכי המודיעין שלהן.

תאריך:  19/02/2017   |   עודכן:  19/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אברהם שטרן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
עיקר חששם של המעטים שהעזו להתנגד ובגלוי נבעה מהידיעה שחיי יהודים רבים יילקחו על-ידי הרוצחים המשוחררים    אינני מנהל מעקב כזה אך על-פי הפרסומים מתברר שכבר לפני כשנה היו שבעה יהודים שנרצחו על-ידי משוחררי עסקת שליט
אלברט שבות
עשינו על-פני הזמן מלחמה ושלום, אך בניגוד לטבעם של הדברים לא אכלנו מעודנו את פירות המלחמה והשלום שלנו    נהפוך הוא, אנו חיים בכל רגע נתון בחוסר וודאות מוחלט
ראובן לייב
איך אמר דונלד טראמפ לבנימין נתניהו? - "מדינה אחת, או שתי מדינות - מה שבא לכם תעשו". נשיא ארה"ב" לא רק נשמע כמי שלא אכפת לו מה יהיה המוצא מהסבך, אלא גם נראה כמי שאין לו שמץ-מושג בנושא הטעון. את הסדק הזה, סביר להניח, ייטיב נתניהו לנצל עד תומו
איתן קלינסקי
ילדותי כבר ידעה לשאול שאלות, שלמרבה הצער מתחמקים מלשאול אותה - מדוע מלחמה זו הסתימה בעקירת כפרים בהם חיו אנשים שחלקם ברח וחלקם גורש    מדוע במלחמה זו נעשו דברים שלא היו צריכים להיעשות
רפי לאופרט
הניסיון הנואל של מרגלית להפליל בכל מחיר את נתניהו בפרשת הספינות-צוללות, היה כה שקוף ונואל עד שאפילו יריבי נתניהו מושבעים יתקשו שלא לחייך בסלחנות נוכח ה"פדיחה" שביים והציג לציבור בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il