X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: קופיקס ב-5 שקלים? - הבטיח, אבל לא הבטיח לקיים כחלון - הכל פוליטיקה טראמפ: האמונה מתכון להצלחה צה"ל וטוהר המידות ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

קפה הפוך
אפשר בהחלט להבין את אבי כץ, מנכ"ל קופיקס, שהעלה את מחיר הקפה. כפי שהוא ציין הסיבה לייקור היא עליית מחירי שכירות וארנונה, ולא פחות הדיווח על רווחיות לרשות נ"ע בבורסה. בצדק הוא גם המתין שלוש שנים וחצי לכך. זאת עד שהמהפך שחולל בשוק הקפה, והמותג קופיקס שבבעלותו, יתבססו היטב בקרב הציבור ובתודעה הצרכנית.
עם זאת, פה בדיוק קבור הכלב. הצעד הזה הינו גול עצמי. נכון שגם 6 שקלים לכוס קפה הוא עדיין מחיר מוזל לכל הדעות. אלא דומה שה'חמישייה הפותחת' של כץ - חמישה שקלים שהפכו למיתוס, לסמל ולמותג מסחרי-מתנפצת לְמול הייקור המפתיע. המותג - ועימו המיתוס - כבר לא קיימים עוד. מעתה ייקור הקפה הלא צפוי הופך לתופעה צפויה. מדובר אפוא בנזק תדמיתי בלתי הפיך לרשת. וחבל.
נראה שהקדימון, שהיה הסנונית, שבישרה את ייקור הקפה, וסָדק את מיתוס חמישה השקלים, החֵל בייקור מחירים בסוּפר קופיקס לא מכבר, והשאר כבר היסטוריה.
כחלון הזדמנויות?
בניגוד ללמ"ס, מפרסום מחירי הדירות על-ידי לשכת השמאים עולה, שהמחירים עלו בלמעלה מאחוז במהלך הרבעון האחרון אשתקד, ובמשך השנה הקודמת כולה הם זינקו בכ-8.5%. אולם גם לפי הנתון השנוי במחלוקת של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שלפיו הדיור הוזל ב1.2% ברבעון הקודם, עדיין בשנת 2016 הדיור התייקר ביותר מ-6%.
אולם מתברר ששר האוצר, שנכשל לכל הדעות בנושא הדיור, לא מרים ידיים. הוא מיהר לפרסם תוכנית ארוכת טווח להוזלת הדיור, עם שחרור קרקעות מדינה, עד שנת 2024. וּמה עד אז? גם אם ככל הנראה מחירי הדירות לא ירדו בזמן הקרוב, לפחות מבחינה פוליטית האיש מסודר. הוא ינפנף בתוכנית עתידית זו כקלף מיקוח לציבור. ובכלל, עוד חזון לפרויקט, ובהתאם לאמרה העממית הידועה, או שהפריץ ימות, או הכלב, ובא לכיסא של כחלון גואל. הכל פוליטיקה כבר אמרנו?
שיעור באמונה
אחרי כיבוד השבת היהודית על-ידי טראמפ בטקס השבעתו לנשיא, ובעוד במדינת היהודים מוכנים לעתור לבג"ץ על כיתוב 'בס"ד', ולעורר סערה ציבורית בגלל מפקד שאומר 'שמע ישראל' - קַבלו את האני מאמין בה' של הנשיא האמריקני, המצביע על אמונה כמתכון לאושר ולהצלחה. זאת בנאום שנשא בבית הלבן, שמשום מה לא זכה להדים כמו נאומיו הפרובוקטיביים. ומי כמוהו כאיש עסקים יודע זאת. שיעור באמונה כבר אמרנו?
עודף מוסר?
בראש ובראשונה, עם כל הכבוד לסנגוריה הצבאית, והיתרון שיש בסניגורים הבאים מתוך המערכת ומכירים אותה היטב, אי-אפשר להתעלם מניגוד האינטרסים המונח ביסודה. זה בסדר שעורכי דין יגנו על חיילים נגד מוסדות חיצוניים. אולם העובדה שהם אמורים לפעול נגד המעסיק שלהם -הצבא- ולהגן על החיילים נגדו, בהחלט מעוררת חשש לגבי מידת ההגנה האוביקטיבית שלהם. לכן אפשר להבין את משפחת אזריה, ששכרה עו"ד פרטי בכסף מלא להגנה על בנה החייל.
יתר על כן, נכון שצה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם. אולם לפעמים נדמה ש'מוסריות יתר', כמו במשפט אזריה, פוגעת במוסר עצמו ובתדמית המוסרית של הצבא. בהחלט היה ראוי שהפרשה תיסגר בשקט במסגרת דין משמעתי. משהפרשה חרגה מכל פרופורציה תקשורתית-לא מעט באשמת התבטאויותיו המיותרות של שר הביטחון דאז, משה יעלון, עוד בטרם חקירה ראשונית - ה'מה יגידו' בעולם שיחק תפקיד מרכזי, ומכאן ההחמרה המשפטית המוגזמת כלפי החייל.
בכלל נראה לי שעדיף שאת ההקפדה המוסרית צה"ל יַפנה פנימה כלפי עודף פרשיות הטרדת הנשים במערכת, האומר דרשני ודורש טיפול שורש. גם השיעור הגבוה של החיילים הצורכים סמים, או סוחרים בהם, מדאיג מאוד. מעֵבר להיבט המוסרי והאישי, הדבר עלול לפגוע בתפקודם מה שאומר שזו פגיעה בביטחון המדינה.
פסוקו
משא וּמתן? פַּלֶסְ-תֵּן
משפחת סלולרי: בִּיז-פוֹן
לקוח צילם בפלאפון שודד בפעולה בבנק הפועלים: אַייפוֹנְבַּנְק
סיעודים תחת עֵין המצלמה: C עוֹּדִי
ביבי - האישה שלימינו: יד שרה
בקטנה
פורים מתקרב בצעדי ענק: רגעים של אדר
קופיקס: הלך הקונספט
דין? - וחשבון! אין דוחות חינם
שכר מינימום: מה אובד?
בין עמונה לאמוניה
מד"א ורכב המנכ"ל: יוקרה על גלגלים
שוטרים עבריינים: מי ישמור על השוטרים?
יהדות: לי זה קורה

תאריך:  20/02/2017   |   עודכן:  20/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי  כץ / Avi Katz  יד שרה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
אירן עושה כול מאמץ, מבלי לחסוך באמצעים, כדי להגיע למעמד של מעצמה בעלת שליטה ביכולת אטומית. רק לגבי תחום אחד עדיין אין תשובה חד-משמעית: האם כל המהלך הגרעיני האירני מיועד כנגד ישראל בלבד או שאירן מבקשת לשלוט בכול המדינות מפיקות הנפט במזרח התיכון
איתן קלינסקי
חוק ההסדר בכנסת ישראל לא נועד לשנות לטובה את חייהם הבלתי אנושיים של ילדי בית הספר לצמיגים בכפר חאן אל אחמאר
מוטי קפלן
תגידו התקשורת הכלכלית צרכנית באמת השתגעה? זה מה שחשוב ביוקר המחיה המטורף כבר שנים בישראל? לא היה כדאי להתמקד באמת בבעיות יסוד חמורות הרבה יותר מאבי כץ ו"קופיקסס"?
זהר הר נוי
לכל היתרונות המשפטיים הברורים שמעניקה מערכת המשפט הישראלי לנשים מסורבות גט - יתרונות שניתנים אך ורק לנשים, אין להתעלם גם מהעלייהום התקשורתי שישנו בנוגע לסרבני גט ממין זכר בלבד
שמעון זיו
כתגובה למכה צבאית של ארה"ב היא עשויה לפגוע בנו על-מנת לא להסתבך עם המערב    תרגיל דומה ראינו במלחמת המפרץ ב-1991 כאשר נתבקשנו על-ידי ארה"ב שלא להגיב על ירי טילים מעירק    ולכן, עלינו להיות ערים לצעדי טראמפ לא פחות מאשר לתהליכים באירן, ואם רוצים אנו לחסל את הסכנה צריך לעשות זאת בתבונה ויצירתיות באירן עצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il