X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההמנון הלאומי שייך לכלל עם ישראל ולמרות שחלק נכבד מהציבור בארץ, רואה בסמל, אלאור אזריה, סוג של חייל "שלנו", הרי אין מדובר בגיבור לאומי וזאת, על דרך ההמעטה בלבד. אבל מכאן ועד להפיכתו לכוכב ולגיבור לאומי עדיין רחוקה הדרך מרחק רב
▪  ▪  ▪
מחאה מחוץ לבית הדין הצבאי במשפט אזריה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

"עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ,
הַתִּקְוָה בַּת שְׁנוֹת אַלְפַּיִם,
לִהְיוֹת עַם חָפְשִׁי בְּאַרְצֵנוּ,
אֶרֶץ צִיּוֹן וִירוּשָׁלַיִם"
מתוך "התקווה" - המנון מדינת ישראל".
מיד בתום קריאת גזר-הדין שגזר הרכב שופטי בית-הדין הצבאי המיוחד בקריה, בראשותה של אל"ם מאיה הלר, על סמל אלאור אזריה, בו נקבע ריצוי עונש מאסר של 18 חודש בפועל על אזריה, פרצו בני משפחת אזריה בשירת ההמנון הלאומי של מדינת ישראל, בקולי קולות, בתוככי אולם בית-דין צבאי זה. איש לא מנע מהם מלהשלים שירת מילות ההמנון הלאומי של מדינת ישראל עד תום ויש להניח שקולות השירה חדרו ובקעו גם אל מחוץ לאולם המשפטים של בית-הדין הצבאי והגיעו גם לאוזניהם של שופטי הרכב בית-הדין הצבאי.
איש לא מחה, עד לרגע כתיבת שורות אלה, על הפקעת ההמנון הלאומי של מדינת ישראל ועשיית שימוש ציני ומניפולטיבי בו, בידי משפחת אזריה, מיד ולאחר שתמו ונסתיימו דבריהם של השופטים, כפי שבאו הם לידי ביטוי בגזר-הדין, שקראה ראש ההרכב המיוחד של בית-הדין, דקות ספורות, קודם לכן.
בשימוש הציני והמניפולטיבי שעשו בני משפחת עזריה במילות ההמנון הלאומי, ביקשו - וממשיכים הם לבקש - השגת "צדק" למקורב זה שלהם ו"זיכויו" מהרשעתו, בהכרעת-הדין, בהריגת מחבל, בדרך של ערעור וקריאת תיגר מיידית ו"ספונטית" על פסק-דינו של בית-הדין הצבאי המיוחד. להשלמת התמונה והאירוע הסוריאליסטי ההזוי הזה, צעק מי שצעק, בחללו של אולם בית-הדין הצבאי, על-רקע שירת התקווה, המשפט "אתה גיבור".
ייכתבו דברים ויוגד היגדם כבר עתה ברורות ומפורשות. אין בכוונתנו ברשימה זו להתייחס עניינית ופרטנית לשאלות יסוד אם הרג אזריה את המחבל באירוע הירי בו היה הוא מעורב, אם לאו, כמו-גם אם היה מקום לזכותו בהכרעת בית-הדין הצבאי המיוחד, אם לאו. עם זאת, בכל הכבוד הראוי ובמלוא ההבנה לכאבם ולמצוקתם של בני משפחת עזריה, קרוביהם ושאר דורשי טובתו של החייל המורשע, איש לא התיר להם - במלוא הכבוד הראוי - להפקיע ההמנון הלאומי שלנו, של מדינת ישראל (ולא שלהם!), כמו-גם לעשות בו שימוש פרטי, פרטני, מניפולטיבי וציני, כפי שעשו הם זאת באולם בית-הדין הצבאי, הקריה. ובכלל - ממתי שרים ההמנון הלאומי באולם משפטים?
צר לנו, אבל אי-אפשר להתחמק מההשוואה המיידית, המתחייבת והמתבקשת, במקרה זה. ההמנון הלאומי שייך לכלל עם ישראל ולמרות שחלק נכבד מהציבור בארץ, רואה בסמל, אלאור אזריה, סוג של חייל "שלנו", הרי אין מדובר בגיבור לאומי וזאת, על דרך ההמעטה בלבד. במקרה הטוב ביותר, מדובר בחייל מבולבל, נבוך וחסר אונים שירה במחבל, כדי למנוע סכנת חיים לו ולסובב.אבל מכאן ועד להפיכתו לכוכב ולגיבור לאומי, מסוגם של בר-כובא, יהודה המכבי ועוד אחרים, עדיין רחוקה הדרך מרחק רב - ורב ביותר.
למי ששכח (או השכיח), הרי נביא מעט ממשפטי גזר-הדין של בית-הדין הצבאי, שניתן, אך אתמול, אבל נשכחו והושכחו, בלהט השמירה על "האתוס" הלאומי-לאומני של דורשי רעתו (ולא טובתו!) של אלאור אזריה. "על צה"ל לחרוט על דגלו את הצורך בשמירתו הקפדנית של ערך קדושת החיים, הרם מכל הערכים, וזאת לאור התוצאות הקשות הנלוות להפרתו ולפגיעה בו", כותבים חברי הרכב בית-הדין הצבאי, בגזר-דינם. מישהו מתנגד לכך? אז נכון שמחבלים הם רוצחים, אבל למה להגיע לקיצוניות ולהתרוצץ, ברחבה מחוץ לבית-הדין הצבאי, אנה ואנה, עם שלטים עליהם כתובה הסיסמא: "מוות לערבים"? ולא - לא יעזור לכם - כותב שורות אלה אינו שמאלני, גם לא במסתרים.
שופטי בית הדין הצבאי המיוחד, בקריה, כתבו - עוד - בגזר דינם, כי מעשיו של אזריה: "פגעו במספר ערכים חברתיים, אשר שומה עלינו להגן עליהם, על-מנת לחזק את חוסנה המוסרי והערכי של החברה בכללותה ושל צה"ל, כצבאה של החברה, בפרט". חברי הרכב בית-הדין הצבאי סבורים, כי הערך העיקרי שנפגע הוא עקרון קדושת החיים. אתם לא מסכימים לכך, המתינו להגשת ערעור על פסק-דין זה - ככל שיוגש - וחכו להחלטת ערכאת הערעור, בערעור עצמו. מקצוע המשפט אינו נמנה על המקצועות המדויקים דוגמת מקצוע המתמטיקה. בתחום המשפטים הכל אפשרי ויתכן שערכאת הערעור תוציא אלאור אזריה, זכאי וחף מכל אשמה. אבל המתינו להחלטת ערכאת הערעורים ואל תייצרו החלטות בדרך של הקמת בית-דין שדה, הפועל על בסיס רגשי ומניפולטיבי.
ובהזדמנות זו, הרי נייחד כמה מלים לממסד הצבאי ובכללו למערכת הפרקליטות הצבאית. למה אתם, המסד הצבאי, ממשיכים ולוחצים - בלי הרף - על משפחת עזריה שלא להגיש ערעור ולפעול בדרך של המתקת גזר הדין או הגשת חנינה לנשיא המדינה? בני משפחה זו מבקשים זיכוי מוחלט לבנם וזאת ישיגו הם, אם בכלל, אך ורק בערכאת ערעור. ואתם, אנשי הפרקליטות הצבאית - מה התעקשתם כל כך על הגבלת ימים להגשת הערעור ונלחמתם על "שאלה עקרונית" זו, כאריות בסוגר המתאמצים, בכל כוחם, לפרצו? אלאור אזריה מצוי, ממילא - בתקופה זו - במעצר פתוח, אז מה הבעיה לגלות, מעט רוחב לב ולהסכים לבקשת הסנגוריה לעיכוב ביצוע עד להגשת הערעור. האמינו לי, ההתעקשות הזו לא הוסיפה, לא לכם ולא לממסד הצה"לי, כל מכובדות שהיא, אלא היפוכם של דברים התרחש, כתוצאה מכך. וזאת - זאת על דרך ההמעטה בלבד.
בואו ונסכים, לפחות על כך, שאת ההמנון הלאומי של כולנו, קרי "התקווה" יש לשיר באירועים פומביים ולאומיים, כמו בערב יום הזיכרון, ביום השואה ועוד ואין להפקיעו ולעשות בו שימוש באירועים פרטיים, אפילו שיש למישהו הרגשה שמדובר באירועים "לאומיים", לכאורה, הגם שברור לו, שהאירוע אינו אירוע לאומי, בעליל.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה - בין היתר - בתחומי רישוי עסקים ותכנון ובנייה, בנוסף לשאר התחומים המשפטיים, בהם עוסק המשרד דוגמת: המשפט הפלילי, דיני מעצרים, דיני מיסוי, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  22/02/2017   |   עודכן:  22/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלאור אזריה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקווה, אלאור אזריה ואנחנו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפרוסטיטוציה של ההימנון
אלי יזרעאלי  |  24/02/17 07:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
במלחמה הבלתי נמנעת, העתידה והצפויה בין המערכת הפוליטית לבין המערכת השיפוטית, דומה כי תגבר ידה של המערכת הפוליטית. ב"מלחמה המלוכלכת" הזו, של יצירת דעת קהל, הדלפות לתקשורת ושימוש בבמות ציבוריות הרי הפוליטיקאים מנוסים ומיומנים - בהרבה - מהשופטים, שכל כוחם הוא בכתיבת פסקי-הדין שלהם וגם אז נזקקים הם לעזרתה הצמודה של התקשורת
יוסי ברנע
ביקורת על ספרו של בן מזריץ - היו זמנים ברוסיה, עלייתם של האוליגרכים, סיפור אמיתי של שאפתנות, הון בגידה ורצח, 2016, כנרת זמורה ביתן, 234 עמודים
חנינא פורת
זכותו של כל תלמיד לסיים 12 שנות לימוד    דב ברנע היה בין אלה שלא מוכנים היו לחנך את הנערים הללו במסגרות שהתאמו לבני הארץ וחיפשו בהתמדה דרכים חדשות שתאפשרנה להתמודד עם אתגר זה
חיים שטנגר
אם לא נמצא פתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני - בכוחות עצמנו - במרוצת השנים הקרובות, הרי הגידול המספרי של הפלשתינים, כמו-גם של חלק ניכר ונכבד מתושבי מדינת-ישראל מהמגזר הערבי הרואים עצמם פלשתינים לכל דבר ועניין שהוא, יעלה לנו במחיר יקר
אלברט שבות
"לא הועילו הצעקות של החבר'ה: אתה כבר בארץ איתנו, אין פה אנגלים, אתה יכול כבר לדבר יא-חמור! אבל אני בשלי לא מדבר, לא יכול לדבר    לקח לי כמה ימים עד שדיברתי כמו ילד קטן שנולד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il