X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרמטכ"ל לשעבר אומר לנו שאיום המנהרות לא היה קיומי, שר הביטחון לשעבר מספר לנו שהקבינט היה כמו גן ילדים, ראש הממשלה אומר שדיווח וכולם כאיש אחד בורחים מאחריות לזאת ייקרא ספין, פשוט ספין, מסיטים את הדיון לשוליו במקום להתמודד עם התוצאות
▪  ▪  ▪
בנט. קדח וקדח [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

עיינתי בדוח מבקר המדינה על צוק איתן, לא התעמקתי מילה מילה אבל בשורה התחתונה הסקתי שאותרו שתי בעיות בצנטרום של הפיילה של מערכת הביטחון והמערכת הפוליטית, והן:
1. לצבא לא היו תוכניות מבצעיות לטפל בנושא המנהרות.
2. במהלך התקופה שלפני המבצע ובמהלכו כיסת"ח הצבא את עצמו עם תוכנית פיקטיבית לתקיפות פתחי המנהרות מן האוויר, תוכנית שמציגיה ידעו שאין בה ממש.
ומכאן מתחיל רצף של שגיאות, כי על הצבא אחראי הרמטכ"ל, ועל הרמטכ"ל אחראי שר הביטחון, ועל שר הביטחון אחראי ראש הממשלה, וכאשר יש פערים בהיערכות הצבא לתרחישי מלחמה שונים, אנו מצפים מהדרג הפוליטי לעלות על כך, בייחוד דרג פוליטי עם ניסיון צבאי/מבצעי כה רחב, ובעניין המנהרות אף זה לא קרה.
רק השר בנט בין כל המומחים שמלהגים היום, קדח וקדח וקדח, לפני המבצע, במהלכו, ואחריו כמצופה מאדם הרואה איום, מבין באיזה עולם רע ואכזר אנו חיים, וממריץ את המערכת לתת דעתה לנושא, וכמובן שהדעת הזו נתקבלה באיחור רב וב"להט הקרב", ולכן הייתה מן הסתם מאוד צולעת.
על הרמטכ"ל לשעבר לעמוד על הבמה הציבורית ולהכות על חטא על כך שהצבא לא נערך לטפל בנושא המנהרות, והתוכנית הראשונה שגובשה והוצגה הייתה בשלבים מתקדמים של המבצע, רק בלחצו של ראש הממשלה, אשר נלחץ על-ידי השר בנט ובניגוד לעמדתם של שר הביטחון והרמטכ"ל.
על הרמטכ"ל לשעבר לעמוד על הבמה הציבורית ולהכות על חטא על כך שהצבא מרח את הקבינט עם כל מיני פתרונות קסם אוויריים אשר עובר לאותה עת היו חסרי כל ממש.
על שר הביטחון לעמוד על הבמה הציבורית ולבקש את סליחתו של השר בנט, אנחנו מעדיפים קבינט עם אנרגיה של גן ילדים, מאשר קבינט עם אנרגיה של בית אבות, אנו מעדיפים ראשים גדולים גם אם שיטות עבודתם אינן מקובלות על פני ראשים קטנים ועצלים המפחדים מהצל של עצמם.
ולראש הממשלה נאמר כי אינו נבחן בקילומטראז' של הדיונים הוא נמדד בתוצאותיהם, ותוצאותיהם היו מה לעשות, עגומות. טובי חיילנו קיפדו חייהם מאש אויב שפרץ מן המנהרות, הצבא לא נערך מראש לסיפור הזה, ועל הצבא אחראים הממשלה והעומד בראשה.
ומאד כואב שמכל השיח הזה נעלמים תושבי שדרות, שמנהרות אוויריות רוויות חומרי נפץ נפלו עליהם לאורך השנים, המדינה סיפקה תשובה הולמת ל"מנהרות האויריות" האלה עבור תושבי חיפה, תל אביב אילת וירושלים, אך תושבי שדרות (וסביבתה) נשארו חשופים לאש האויב, נראה שבעניין שדרות וסביבתה הטילים אינם איום כלל, ודאי שאינם איום קיומי.

תאריך:  02/03/2017   |   עודכן:  02/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיומי או לא קיומי - לא זו השאלה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יש בעיה עם מה שכתבת
אהוד פרלסמן  |  2/03/17 14:09
 
- שאלה מאד נכונה
ה.א  |  2/03/17 22:19
 
- יתרה מכך
ה.א  |  2/03/17 22:41
2
אף אחד לא שואל את השאלה הנכונה
אכן כך  |  5/03/17 10:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
בצלאל לביא
רצף האירועים הבלתי פוסק שהוא לחם חוקנו ישכיח ודאי תוך ימים ספורים את הדוח של מבקר המדינה וזה יהפוך לכרך חדש על מדף הדוחות שלו ושל ועדות החקירה השונות שעמלו להציף על פני השטח את המחדלים בעבר
עמוס גלבוע
הוא טועה, צה"ל ניצח כי השיג את המטרה: שקט ממושך ככל האפשר. מלחמה נמדדת בתוצאה הסופית שלה ומאז עלה החמאס לשלטון עוד לא הייתה לנו תקופת שקט כמו אחרי מבצע צוק איתן
אריאל י. לוין
בעוד בכירי המערכת הפוליטית בישראל מתקוטטים בשאלה האם היה מחדל בנושא המנהרות מעזה ומי אחראי לו, החמאס ממשיך לחפור אותן ולהתעצם לקראת העימות הבא
איציק וולף
הרמטכ"ל לשעבר מתנער ממסקנות דוח מבקר המדינה וטוען ששרי הקבינט מטאטאים את האחריות מעל עצמם    "אי-אפשר לראות במנהרות איום אסטרטגי קיומי על מדינת ישראל"
ד"ר אורי מילשטיין
ביום השנה ה-97 לנפילתו בתל-חי של הגיבור מספר אחת בעידן הציוני – יוסף טרומפלדור, כדאי לראש הממשלה, לשר הביטחון ולרמטכ"ל של צוק איתן ללמוד דבר או שניים מטרומפלדור, שהזהיר את האנשים אותם הנהיג ב-1919 מפני הפוליטיקאים ומפני הפוליטיקה, והתריע בפניהם שלא להתחבר אליהם, משום שהם אויבי החזון והמעש הציוני, וכל עניינם בקריירה פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il