X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טרחתי ושלחתי מכתב למוסף זה, למדור המיועד לפרסום תגובות קוראי מוסף זה. משלא פורסם מכתבי זה, באותו מוסף, עד עצם היום הזה - ומאחר שחושב אני שמן הראוי שעובדות הקשורות לעניינה של משפחת שוקן בעיזבונו של הסופר, פרנץ קפקא, תהיינה בידיעת הציבור הרחב - עושה אני שימוש בבלוג זה, המתפרסם באינטרנט, למען יפורסמו הדברים ויגיעו לידיעת הרבים
▪  ▪  ▪

לפני כשבועיים ימים ליתר דיוק ביום ששי, תאריך 24.3.2017 - פורסמה במוסף הארץ, כתבה מקפת אודות ההליך המשפטי שנסב סביב עזבונו הספרותי של הסופר הדגול, פרנץ קפקא והחלטת בית המשפט העליון לאשרר פסיקת בית המשפט לענייני משפחה, במחוז תל אביב להעביר עיזבון ספרותי זה - כפי שפירש בית משפט לענייני משפחה, צוואתו של הסופר והמחזאי, מקס ברוד, שהחזיק בעיזבון ספרותי זה והעבירו בצוואתו בתנאים מסוימים למזכירתו, אלזה חוה הופה. כתבה זו התפרשה על-פני שמונה עמודי מוסף זה, כפי שפרשה כתבו המוכשר של מוסף זה, העיתונאי הילו גלזר.
מאחר שלא הוזכרה בכתבה מקפת זו - ולו גם מילה אחת - אודות עניינה של משפחת שוקן, מבעלי עיתון הארץ, בעיזבונו הספרותי של הסופר, פרנץ קפקא, סברתי, כי עיקרון הגילוי הנאות וחובת השקיפות מחייבת פרסום עניינה של משפחת שוקן בעיזבונו הספרותי של הסופר, פרנץ קפקא - ולו גם באיחור ובנפרד מפרסום כתבה זו, במוסף הארץ. על כן, טרחתי ושלחתי מכתב למוסף זה, למדור המיועד לפרסום תגובות קוראי מוסף זה. משלא פורסם מכתבי זה, באותו מוסף, עד עצם היום הזה - ומאחר שחושב אני שמן הראוי שעובדות הקשורות לעניינה של משפחת שוקן בעיזבונו של הסופר, פרנץ קפקא, תהיינה בידיעת הציבור הרחב - עושה אני שימוש בבלוג זה, המתפרסם באינטרנט, למען יפורסמו הדברים ויגיעו לידיעת הרבים.
הנה מביא אני המכתב, כפי שנשלח למדור התגובות של מוסף הארץ ללא כל שינוי שהוא, כדלהלן:
"אג"נ
הנדון: ולמה לא נכתב בכתבה על האינטרס של הוצאת "שוקן" בעיזבון קפקא?
1. תמוה הדבר - וזאת בלשון המעטה בלבד - שבכתבה המצוינת והמרכזית של מוסף הארץ (17.2.2017) של הילו גלזר, הנפרשת על פני שמונה עמודים תמימים, אין מוזכר - ולו רק מפאת הגילוי הנאות - עניינה של הוצאת "שוקן" בכתבי קפקא ובעיזבונו הספרותי.
2. מן הראוי להביא, לעניין זה מדבריו של העיתונאי, חנוך מרמרי, העורך הראשי של "העין השביעית" בשנים 2012-2015 - שהיה עורך עיתון הארץ בשנים 1991-2004 ולפני-כן העורך הראשון של "העיר" - שפורסמו ב"עין השביעית", בתאריך 14.9.2009, שציטט - בין היתר - דבריו של הכתב, ניר חסון, בכתבה שפרסם בהארץ, בחודש מרס 2007, בכותרת: "רטיבות ודלות: כך מופקר בית הספרים הלאומי". לעניין כתבי קפקא, בו כתב הוא דברים, בזו הלשון:
"הוצאה אחרת שיש לה חשבון פתוח עם משפחת הופה היא הוצאת שוקן של משפחת שוקן (שבבעלותה עם עיתון 'הארץ'). לאחר מותו של קפקא קנה זלמן שוקן מהוריו של קפקא את הזכויות לפרסם את כתביו ואת הזכויות על כתבי היד שלו. במשך עשרות שנים קיבלה משפחת שוקן תמלוגים ממכירת ספריו של קפקא ברחבי העולם. אלא שאת כתבי היד המקוריים, שברוד לקח לביתו, מעולם לא קיבלה לרשותה ואף לא קיבלה כסף ממכירתם לארכיונים. מקורבים להוצאה אישרו השבוע את המידע ומסרו כי 'אם בעיזבון של מקס ברוד נותרו כתבי יד של פרנץ קפקא הרי שהם שייכים למשפחת שוקן ולא לברוד'.
בהקשר לכך, כתב חנוך מרמרי, כי: "יפה שמו"ל הארץ אינו מחוק, כפי שנוהגים מן הסתם מו"לים אחרים, את הפסקה הזאת. אבל עמוס שוקן הוא בוודאי הראשון להבין הן את המשמעות התרבותית והן את המשמעות הכספית של התנהגות משפחת הופה. הוא בוודאי אינו מזלזל בזכויות הקניין, בחוקי הירושה ובדיני העיזבון שהם לב הפרשה. כל הסכסוך הוא משפטי באופיו, ועליו להיות מיושב בבית המשפט. ואם כך, מדוע משפחת שוקן אינה יוצאת למאבק משפטי כדי לממש את זכויותיה על כתבי קפקא?".
3. ומה יהא על עיקרון השקיפות והגילוי הנאות? האם לא היה מקום להזכיר עניין זה בכתבה כה מקיפה אודות עיזבונו הספרותי של פרנץ קפקא והסכסוך המשפטי בעניין עיזבונו זה?
בכבוד רב
ד"ר חיים שטנגר, עו"ד
אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו ומה יפה ירושתנו, שיכולים אנו לעשות שימוש בכלי תקשורת אחרים, חוצה למוסף הארץ שהינו מוסף לאנשים חושבים, אשר - ככל הנראה אין מי האחראים על מדור התגובות בו חושבים, כי ראוי ליידע קוראי מוסף חושבים אלה, באשר לחובת הגילוי הנאות, באשר לזיקה שיש למשפחת שוקן ולעיזבונו הספרותי של הסופר, פרנץ קפקא. כך נותרו קוראיו החושבים של מוסף לאנשים חושבים אלה, במחשבה, כי אין למשפחת שוקן כל זיקה לעיזבונו הספרותי של הסופר, פרנץ קפקא. ואנו חובתנו לעובדות המדויקות, מילאנו בפרסום מכתב זה, שימצא מקומו אם לא במדור התגובות של המוסף לאנשים חושבים, הרי לפחות יפורסם הוא באינטרנט, מקום בו ישכון הוא - לנצח נצחים. והלא תסכימו עמנו, כי יפה לנו פרסום מאוחר זה, מפרסום במוסף לאנשים חושבים, הנדפס על נייר כאשר סופם של דברים הופך מוסף נייר זה, לסמרטוט נייר וסופו אבדון מוחלט. הלא כן?

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה - בין היתר - בתחומי רישוי עסקים ותכנון ובנייה, בנוסף לשאר התחומים המשפטיים, בהם עוסק המשרד דוגמת: המשפט הפלילי, דיני מעצרים, דיני מיסוי, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  06/03/2017   |   עודכן:  06/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המכתב שלא פורסם במוסף לאנשים חושבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
בתי-המשפט, רואים מקום לעצור חשודים בביצוע עבירות פליליות, לכאורה, כאשר אין הם מוכנים להניח לנושא חופש הביטוי וחופש הפרסום, לדחוק אל צד קיום נורמות חברתיות מחייבות, לרבות - ביצוע עבירות פליליות, לכאורה, בחסות חופש הביטוי והפרסום
יורי מור
חנינא פורת
חלה התקדמות אך רוב התוכניות נותרו במגירה    תמ"א 35 הציעה תוכנית מהפכנית: לחלק את שטח המדינה לשישה טיפוסי מרקמים: מרקם עירוני, עירוני-כפרי, כפרי, שמור משולב, שמור ארצי מרקם חופים והמרקם האחרון - מרקם שימור
חיים שטנגר
הנכונות להקריב את חייו למען מטרה נעלה אחרת כמו הצלת חיי אדם אחר היא המאפיין או ההגדרה של הגיבור. לא ברור לנו, בכל הכבוד הראוי, כיצד יסודות אלה חברו ודבקו בחייל, אלאור אזריה, שהפך לגיבור מיתי בעיני חלק ניכר מן העם, אך זו עובדה מוכחת
מחלקה ראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il