X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הגעגועים לשקט, לשלום, ולקץ הסכסוך עם הפלשתינים, מובילים רבים וטובים בתוכנו להיאחז בכל רעיון ובכל תוכנית שלום כל אלה הממשיכים להאמין ולקדם את פתרון הבעיה הפלשתינית, שהיא גם הבעיה שלנו, משוכנעים שהנוסחה "2 מדינות ל 2 עמים" היא גם הכרחית וגם אפשרית לדעתם, אך ללא שום סיכוי
▪  ▪  ▪
הרצוג. מעין הצהרת בלפור [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

תוכניתו המדינית החדשה של בוז'י הרצוג לפתרון הסכסוך, היא מאין "הצהרת בלפור" ישראלית לטובת פלשתין עצמאית, שתמומש אם ואולי רק בעוד כעשר שנים. זאת בתנאי שהפלשתינים יפעלו בהתאם להנחיות של בוז'י הרצוג, כפי שהוא ניסח אותן בתוכניתו - "עשר הנקודות" שפורסמה בהארץ.
לכאורה מדובר בתוכנית מאוזנת ומדורגת, הבנויה על ההיגיון הרציונאלי של פטריוט ציוני וישראלי. ואולם היא מנותקת לחלוטין מההיגיון והתבונה של ההנהגה הפלשתינית הכושלת. על-פי תמונת המצב הפוליטית גם של ההנהגה הפלשתינית וגם של ההנהגה הישראלית, התוכנית המוצעת היא אשליה!
מדובר בעוד תוכנית על הנייר התיאורטי, שתצטרף לספריה גדולה הכוללת כבר עשרות הצעות קודמות שפורסמו התאיידו וחלפו: התוכנית של ח"כ חיליק בר. התוכנית של ח"כ עמיר פרץ. התוכנית של ח"כ ברלב. תוכנית שלום אוסלו. התוכנית של הנשיא ביל קלינטון. מפת הדרכים של הנשיא בוש. התוכנית של ג'ון קרי. התוכנית של הקווארטט בחסות האו"מ. התוכנית של יוזמת ז'נבה. התוכנית הסעודית. התוכנית "על המדף" של ציפי לבני. תוכנית ההיפרדות של בוז'י הרצוג.
התוכנית של האלוף גיורא אילנד. התוכנית של עמי איילון וגלעד שר. תוכנית "המפקד הלאומי". תוכנית הפשרה הטריטוריאלית. התוכנית של יגאל אלון. תוכנית הקנטונים האוטונומיים. תוכנית הקונפדרציה הירדנית פלשתינית. התוכנית לאוטונומיה פלוס של מדינה מינוס. התוכנית למדינת כל אזרחיה. התוכנית הנצחית המוסכמת על כל העולם - "2 מדינות ל 2 עמים".
אופטימיות מגויסת "כפתרון" למציאות מייאשת
הגעגועים לשקט, לשלום, ולקץ הסכסוך עם הפלשתינים, מובילים רבים וטובים בתוכנו להיאחז בכל רעיון ובכל תוכנית שלום. כל אלה הממשיכים להאמין ולקדם את פתרון הבעיה הפלשתינית, שהיא גם הבעיה שלנו, משוכנעים שהנוסחה "2 מדינות ל 2 עמים" היא גם הכרחית וגם אפשרית לדעתם, אך ללא שום סיכויי.
טבעו של האדם לקוות לטוב. להאמין בתקווה. להיות אופטימי. גם פוליטיקאים ומעצבי דעת קהל הם בני אדם שנוהגים לייצר ולשווק אופטימיות גם כאשר המצב מייאש. ואולם כאשר האופטימיות היא מגויסת, מלאכותית, ובמידה רבה לא ריאלית, היא עלולה להוביל לטראומה לאומית של אכזבה הרסנית. אינפוזיה מלאכותית של אופטימיות עשויה להוביל לאילוזיה הרסנית.
האמנם יש פתרון לבעיה הפלשתינית?
למרות התמיכה של רוב מנהיגי ומדינות העולם, ולמרות שהדבר נראה כהכרחי, מדינה פלשתינית לא תקום בטווח הנראה לעין, בגלל סיבות שלא ניתנות לפתרון בשלב זה, ובעיקר לאור הזעזועים המתחוללים באזורנו מסביבנו. לנוכח התוהו ובוהו המתעצם בעולם המוסלמי של מלחמת כולם בכולם, שיש לו השפעה גורפת גם על החברה הפלשתינית המפולגת בתוכה, אין שום סיכויי ותבונה להאמין באפשרות של הקמת מדינה פלשתינית בתקופה הקרובה.
הפלשתינים דורשים "צדק" ולא מדינה
מבט מפוכח על הבעיה הפלשתינית, על-פי התנהלות הנהגתה, מוביל לאפשרות שהפלשתינים אינם מעוניינים באמת בפשרה, בקץ הסכסוך, ובהקמת מדינה, אלא הם בישראל, ממשלה רוצים אך ורק בצדק. "צדק פלשתיני" שמשמעותו היא זכות השיבה. אף בהווה ובעתיד לעולם לא תסכים לחזור לגבולות 1967 ולזכות השיבה, ועל כן אין שום סיכויי לפתרון.
"פתרונות מדיניים" ו"פתרונות צבאיים" כולם נכשלו
כדי להיות מציאותיים, חייבים להשלים עם העובדה שלסכסוך הקיים בינינו לבין הפלשתינים, אין פתרון אמיתי בשלב זה, בגלל פערי עמדות שלא ניתנות לגישור, כדי להגיע לשלום ולביטחון ולהקמת מדינה פלשתינית. מסתבר בשלב זה, שהמקסימום שישראל מוכנה לוותר ולתת, קטן אפילו מהמינימום שהפלשתינים מוכנים לקבל. כל הניסיונות של "פתרונות מדיניים" נכשלו עד כה. גם כל הניסיונות של "פתרונות צבאיים" נכשלו עד כה.
הסרבנות הפלשתינית איננה טקטית אלא אסטרטגית
כל הצעות הפשרות והויתורים מרחיקי הלכת שהוצעו לפלשתינים בכל הועידות ובכל המשאים והמתנים בעבר על-ידי אהוד ברק. אהוד אולמרט. ציפי לבני. פרופ' שלמה בן עמי. שמעון פרס. יוסי ביילין, נדחו על ידם!
הלקסיקון הפלשתיני דחה את כל תוכניות הפשרות מאז הצהרת בלפור ועד ימינו. הם אמרו "לא" לכל תוכניות השלום. עובדה מוצקה. לפלשתינים יש רק תוכנית שלום אחת בלבד!
שלום תמורת זכות השיבה!
דרוש שיח מפלגתי ולאומי מציאותי חדש
צריך להשלים בשלב זה עם העובדה שלא ניתן להגיע לפתרון ולהסכם כולל שיוביל לשלום, לביטחון ולמדינה פלשתינית. המקסימום שישראל מוכנה לוותר הוא אפילו לא המינימום שהפלשתינים מוכנים לקבל.
כל עוד לפלשתינים יש תביעה אולטימטיבית בלתי מתפשרת לזכות השיבה ולנסיגה לגבולות 67, אין שום סיכויי לפתרון!
כל עוד החמאס שולט על מחצית האוכלוסייה הפלשתינית ומתנגד לכל פשרה ולכל הסכם, אין שום סיכויי לפתרון!
כל עוד האיסלאם הקיצוני השולט במרחב המזרח תיכוני, וגורר אחריו גם את הרחוב הפלשתיני, אין שום סיכויי לפתרון!
אין שום סיכויי שיקום אנואר סאדאת פלשתיני
על-רקע הזעזועים בכל ארצות ערב הסובבות אותנו, אין שום סיכויי שיקום מנהיג פלשתיני מתון, כולל אבו מאזן, שירצה ויוכל לעמוד מול כל הפליטים הפלשתינים במחנות בלבנון, בסוריה, בירדן, בגדה ובעזה, כדי לשכנע אותנו להסכים לוותר על זכות השיבה, "בתמורה" להסכמה ישראלית אפשרית להסכים למדינה פלשתינית. אם אומנם יקום מנהיג פלשתיני אמיץ שכזה הוא ירצח. אין שום סיכויי שיקום אנואר סאדאת פלשתיני.
כשלון התנועה לאומית הפלשתינית החילונית
התנועה הלאומית הפלשתינית החילונית בהנהגת אבו מאזן והפתח איבדה את הרלוונטיות שלה ואולי אפילו סיימה את דרכה ההיסטורית. רוח הקיצוניות האיסלאמית ברשות החמאס נושבת ברחוב הפלשתיני. ראוי להזכיר את ימי מנהיגותו של המופתי, חאג' אמין אלוחסייני שהוביל את המרד הגדול שהוביל את החברה הפלשתינית לחורבן.
האמנם הפלשתינים ויתרו על חזון המדינה? בקרב כמה מומחים למתרחש בצמרת הרשות הפלשתינית, קיימת סברה שלפיה אבו מאזן ותומכיו הגיעו למסקנה שבשתיקה שאין להם יכולת ורצון לקחת על עצמם אחריות להקמתה של מדינה, עם כל מה שהדבר יחייב אותם להסכים על ויתורים לישראל, ויכולת עמידה מול לחצים פנימיים מצד האוכלוסייה ובראשם החמאס.
ים ומדינייםהפלשתינים: קורבן נצחי שמעניק להם יתרונות כלכלי
מסתבר שהם מעדיפים להמשיך במצב הקיים בלית ברירה שמשמעותו להיות קורבן נצחי בגלל הכיבוש הישראלי. מצב שמעניק להם תמיכה מדינית וכספית מתמדת, מצד מדינות וארגונים בינלאומיים, שמאפשרים להם המשך שליטה תוך המשך המאבק המדיני נגד ישראל.
המצב הזה מעניק להם יתרונות. צה"ל מבטיח לרשות ביטחון מפני השתלטות חמאסית. ישראל מספקת לרשות תנאי קיום חיוניים לאוכלוסייה כמו: חשמל, מים, רפואה ופרנסה לעשרות אלפים.
אבו-מאזן והרשות הפלשתינית מוכרים ומתקבלים בעולם כנציגי מדינה. לרשות יש נציגויות דיפלומטיות ברחבי העולם. הם חברים מוכרים בארגונים בינלאומיים רבים. אבו-מאזן משייט בעולם ומתקבל בכבוד כנשיא מדינה למרות שאין מדינה. הכבוד והגאווה הפלשתינית באה על סיפוקה בהנפת הדגל של "המדינה" הפלשתינית מעל בניין האומות המאוחדות.
מציאות זו מעניקה לפלשתינים ליהנות מכל העולמות. גם להיות מוכרת בעולם "כמדינה". גם להיות קורבן נצחי. גם לא לקחת אחריות ותמיד רק להאשים את ישראל בכל כישלונותיהם.
אלה הם עיקרי תוכניתו של הרצוג
הפלשתינים
יפעלו ללא פשרות נגד אלימות טרור והסתה.
יפעלו לשיקום מחנות הפליטים בגדה ובעזה.
יפעלו לגיבוש פיוס לאומי בין הפתח לחמאס.
הישראלים
ישלימו את בניית גדר הביטחון להגנת י"ם והגושים.
יקפיאו לחלוטין את הבנייה מחוץ לגושי ההתיישבות.
תימשך הפעילות הביטחונית בכל מרחבי הגדה וסביב רצועת עזה.
המשא-ומתן ללא תנאים מוקדמים, יפתח בתום פרק זמן של עד עשר שנים, בהתניה שישרור שקט מוחלט בשנים אלה. המשא-ומתן יתנהל בחסות הקהילה הבינלאומית ומדינות האזור, שהיעד הסופי הוא להגיע לקץ הסכסוך והתביעות, לקבוע הגבולות והקמת המדינה הפלשתינית.
הציבור ראוי לדעת, האם מר הרצוג הציג תוכניתו זו בפני אבו מאזן, או שהסתפק בפרסומה בהארץ.
זאת ביודעו שאין לה שום סיכויי מעבר לפרסומה.

תאריך:  08/03/2017   |   עודכן:  08/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצהרת בלפור ישראלית לטובת פלשתין עצמאית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מתי-
אבנר צפוני  |  8/03/17 10:36
 
- מה שהיה הוא שיהייה
יעקבב  |  8/03/17 18:40
 
- כל ילד,
שעבר בהצלחה  |  9/03/17 06:06
2
באיזה רשות הרצוג המוקיון ל"ת
חייל  |  8/03/17 19:02
3
מאמר טוב ודברים הגיוניים שבצדם
הבהרות לאמריקנים  |  8/03/17 21:01
4
זכות השיבה כבר מומשה!!!!
כהן צדק  |  10/03/17 01:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דוד בדין
ב-31 במרס 2016 השיק הגוש האיסלאמי בחטיבת הביניים אל-שג'עיה ג' קמפיין הטפה דתית ("דעווה") שנועד לחזק את הערכים האיסלאמית בקרב התלמידים ולעודד אותם להתפלל ולהשתתף בתפילת הרבים. פעילות ד'והגוש האיסלאמי בבית הספר נערכה בתיאום המורים שנטלו בה חלק פעיל
אליקים העצני
התרגלנו להאשים בכל מום רע את 'התקשורת העוינת'. היום יש גם לימין תקשורת משלו, ועדיין לא נמצא מי שישאל לטיבה של "הוועידה האזורית" הזאת, שבוקר אפל אחד נתניהו עלול להפיל אותה עלינו בהפתעה
איציק וולף
חבר הכנסת מן הליכוד טען שפתרון שתי המדינות 'מת' וכי לשיטתו אין לאפשר לערבים להצביע לכנסת, אלא אם ישרתו בשירות צבאי או לאומי    "כן, זו דמוקרטיה"
יוני בן-מנחם
סבב ההסלמה האחרון בדרום הארץ יצר כללי משחק חדשים בין ישראל לתנועת חמאס. המצב הביטחוני הפך לנפיץ יותר ובחמאס לא שוללים אפשרות לעימות צבאי נוסף בחודשים הקרובים
תומר ישראלי
ברור שהשמדת המנהרות הייתה פעולה עם אפקטיביות זמנית ומקומית    עד היום (עברו רק שנתיים וחצי...) חמאס הקים מחדש מנהרות חוצות גדר וממשיך לעסוק בכך בכל יום שעובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il