X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: עדי ויצמן]
הסוחר מוונציה הזהות המינית
מחזהו של שייקספיר שעולה בסמינר הקיבוצים הופך את הסוחר מוונציה מסיפור בו האנטישמיות מתנוססת כמצב הקיים מאז ועד היום, למחזה היתולי בו חלק מהדמויות משנות את זהותן, ויוצרות מהומה רבה. כמוטיב החוזר ברבים ממחזותיו
[צילום: עדי ויצמן]

שייקספיר בבימויו המבריק והנועז של המחזאי יהושוע סובול, הופך כאן מקלאסיקה ידועה ולעוסה, למשהו כה שונה, פתלתל ומושך, שהקהל נלכד בקסמיו. ההצגה יכולה הייתה להימשך עוד כמה דקות, ובכך השחקנים היו מעניקים לקהל את התענוג להינות לא רק ממישחקם הנהדר, המקצועי והרבגוני, אלא גם מחידודי הלשון והתרגום המופלא של דורי פרנס, שלו היה מקבל את הזמן הראוי - היה הקהל קולט את הבדיחות והצחוקים שמצויים בטקסט כפי שפרנס תרגם.
עם כל זאת, ההצגה היא בבחינת פנינה יוצאת דופן, שלרק לעיתים נדירות זוכים לשכמותה במסגרת החוג לתיאטרון בסמינר הקיבוצים. היא מסוג ההצגות שלא תשכחנה, ותחקקנה בזכרון הקולקטיבי כעבודת מאסטר, יצירה נדירה, כמו למשל הצגת "מזריץ'" שעלתה בחוג לפני כמה שנים. נכס תרבותי ראוי בהחלט.
הקאסט שתוגבר עם שני בוגרים לשעבר, מציג יכולות מקצועיות ראויות לשבח. ממש הצגה מושלמת להעלותה על בימות רפרטואריות. בין כל התפקידים הרבים בהם משנים כמה מהם את זהותם המינית, בולטת במיוחד ליזה סטרוסלסקי, בוגרת לשעבר, בתפקיד לאנסלוט גובו, משרתו של שיילוק, ובהמשך של פורשיה. החן שלה, שפת הגוף שלה, המימיקה ועושר הבעותיה הם משהו נדיר, הראוי לתשומת לב. היא הבונבון של ההצגה.
כך מרשים בכשרונו וביכולתו הדרמטית והקומית רועי סער, כבר מקטע פתיחת המחזה, כאחד משני החיילים. את הכלה הנחשקת (בשל היותה יורשת עשירה) פורשיה, משחק בקוקטיות ינון כהן, כמיצוות כללי התיאטרון בימי שייקספיר, אז גברים מילאו תפקידי נשים על הבמה. לעומתו, בתפקיד הסוחר המתווך בין באסניו השקוע בחובות (רועי ביתן) לבין מלווה הכספים שיילוק (עידו חומסקי מלאך) - משחקת נפלא ירדן ניקפהמה.
שעשוע של הבימאי המבריק. תעתועי הזהויות המיניות.
שפע השחקנים, עם שמות הדמויות הצמודות לטקסט המקורי, חילופי הסצינות המהירות, שפע האירועים והתחמונים, ובעיקר - המוזיקה הכה מתאימה ומלבבת שעיצב אבישי מרידור (שחקן הקאמרי), מעניקים ברגעי הריקודים הכה שונים (בעיצוב טל קון) צבע נוסף לעלילה, וממש מחיים את הסיפור הקלאסי ומעבירים אותו לתקופתנו. מה גם שסובול עיגן את הסיפור בתקופת שלטונו של הדוצ'ה (מוסוליני). כך הוא יכול היה להשליך לסיפור את התנהלות המישטר הפאשיסטי על כל יחסו המתנער והמשמיד את ההומוסקסואלים, היהודים וכל יוצאי הדופן, במקום להיוותר בתקופת שייקספיר עם בעית האנטישמיות והתאכזרות השופטים לשיילוק היהודי בלבד. חילופי המינים, הבלטת היחסים בין הגברים שהייתה אסורה ודינה מוות, עליה חיפו תוך התחפשות למין השני - כל אלה מעצימים את המהומה והסערה הכלולים בכרטיס הצפיה בהצגה.
הצגה מאוד שנונה, מלהיבה, מלאת חיות, בשילוב מופלא של קלאסיקה עם עדכנות, טקסט נהדר מלא שנינות ובדיחות, ובימוי בלתי רגיל שיוצר מקבוצת השחקנים שרובם ייסיימו את לימודיהם בחדשי הקיץ- קבוצה מקצועית ומלוטשת, ואת ההצגה - לכזו שצריך לרוץ לראותה.
רק עד סוף השבוע הזה בסמינר הקיבוצים. ושאפו לשחקנים וליוצרים כולם.

תאריך:  19/03/2017   |   עודכן:  19/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסוחר מוונציה הזהות המינית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שקספיר
שקספיר  |  23/03/17 07:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
הדבר הנכון עבורכם לעשות הוא להגיד בדיוק מה אתם חושבים ולא לצפות שהקרובים לכם יבינו אתכם ללא מילים
שמואל פישר
אין כל סיכוי כי מישהו ידע כי יש בית-כנסת ורובע יהודי עתיק וחרב בקיסריה, אין גם סיכוי כי מי שיכנס בשערי החומות של קיסריה העתיקה יגיע בשגרת הילוכו לאותו אזור יהודי עתיק, אלא אם-כן הוא מכיר את הדרך מביקור קודם - שהרי אין כל שלט והכוונה למקום נסתר זה
משה ניסנבוים
רכישה באינטרנט - הפעם של מוצרי ילדים ותיקים לביה"ס - מהווה צרכנות נבונה ואלטרנטיבה שפויה למחירים בישראל
רבקה שפק ליסק
מספר היהודים בעולם על-פי האתר תולדות עם ישראל על ציר הזמן -700 לפנה"ס היה 800,000 ומתוכם בא"י 640,000. לאחר חורבן הבית הראשון ב-586 לפנה"ס נותרו בארץ 200,000 ומספר היהודים ירד בעולם בשל ההרוגים ל-400,000
איתמר לוין
שלמה רז, בעל דירה בחולון, הפך את חייהם של שכניו לגיהנום. הליך פלילי ופסקי דין במאות אלפי שקלים לא בולמים אותו. נותרו שני צעדים שיכולים וצריכים בתי המשפט לעשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il