X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ פועל להגביל את חופש הביטוי של מתנגדיו הפוליטיים ושל עיתונאים מנגנון המודיעין הכללי ומשרד החוץ הפלשתינים מסייעים לו במשימה בדרך להפיכת הרש"פ לדיקטטורה
▪  ▪  ▪
עבאס. לא יכול לשאת ביקורת [צילום: STR/פלאש 90]

דפוסי ההתנהגות הפוליטיים של יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, בקשר לאופוזיציה הפלשתינית אינם שונים מכל שליט אחר במדינה ערבית, במילים אחרות מדובר בדיקטטור נוסף היודע לדכא היטב את מתנגדיו באמתלות שונות.
היריבות המרה שלו עם מוחמד דחלאן והשנאה התהומית שהוא חש כלפיו גרמה לו לעשות באחרונה שורה של צעדים חריגים, האחרון שבהם היה הנחיה שהועברה דרך משרד החוץ הפלשתיני לכל הנציגויות של אש"פ בחו"ל להצר את פעילותו של מחמד דחלאן באירופה בעקבות הכנס האחרון שהוא ארגן לפני שבועיים בפריז. יריבות פוליטית הינה דבר לגיטימי אך יו"ר הרש"פ חצה את "הקווים האדומים" בכך שהוא מפעיל את מנגנוני הביטחון שלו נגד מתנגדיו הפוליטיים ובראשם מוחמד דחלאן בדיוק כפי שעושים רודנים במדינות דיקטטוריות.
בשבועות האחרונים פועלים מנגנוני הביטחון של מחמוד עבאס לאתר מאות צעירים פלשתינים שהשתתפו בכמה ועידות שארגן מוחמד דחלאן לפעילי פתח בעין א-סוחנה שבמצרים.
חלק מהם אותר ונחקר וכ 10 מהם הועברו למעצר מנהלי תוך הטחת האשמות בהם מצד החוקרים כי מוחמד דחלאן ניסה בשיתוף פעולה עם המודיעין המצרי לארגן ניסיון הפיכה נגד יו"ר הרש"פ.
אחד הנושאים הרגישים של מחמוד עבאס הינו התיאום הביטחוני עם ישראל על-פי הסכמי אוסלו. עבאס מקפיד לקיימו ואף הגדירו בעבר במילה "קדוש". יו"ר הרש"פ יודע שהמלחמה בטרור מצדו והקפדה על התיאום הביטחוני הוא צינור החמצן שלו להמשך שלטונו. ישראל היא שמזרימה לו את החמצן השלטוני, צה"ל שומר על צירים העיקריים בגדה ומאפשר את הפעילות התקינה של מוסדות הרש"פ ברמאללה, השב"כ הישראלי כבר סיכל שתי התארגנויות גדולות של תנועת חמאס להפיל את שלטון הרש"פ ומדי חודש הוא מקבל מאות מיליוני שקלים מישראל לתשלום המשכורות של אלפי פקידי הרש"פ.
בשבוע שעבר פזרה המשטרה הפלשתינית בברוטאליות הפגנות ברמאללה ובית לחם נגד העמדתם לדין של 5 מחבריו של המבוקש באסל אלאערג' שנהרג בהתקלות עם כוחות צה"ל ברמאללה.
ההפגנות אירעו בזמן ביקורו של השליח האמריקני גייסון גרינבלט בארץ ועל-פי מקורות ברש"פ מחמוד עבאס רצה להדגים לממשל האמריקני כיצד הוא שומר על התיאום הביטחוני עם ישראל ומדכא ביד של ברזל כל ביקורת נגדו.
פעילות נגד עיתונאים ופעילים פוליטים
קבלן הביצוע של מחמוד עבאס נגד העיתונות הביקורתית נגדו הוא נאמנו, הגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הפלשתיני. מנגנון המודיעין הכללי פועל לאתר את מבקריו של עבאס באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. הפעילות הזו נמשכת כבר כמה שנים, בחודש אוקטובר שעבר עצר המודיעין הכללי הפלשתיני את העיתונאים מוחמד אבו ג'חישה ונידאל אלנטשה באשמה כי פרסמו קללות ונאצות נגד הרש"פ ומחמוד עבאס.
בקלקיליה זומן העיתונאי קייס אבו סמרה לשיחת אזהרה משרדי המשטרה הפלשתינית ובעיר שכם הועמד לדין העיתונאי טארק אבו זייד באשמה כי השמיץ את הרש"פ. עמאד אלאפראנג'י,ראש מועדון העיתונאים הפלשתיני אמר כי העיתונאים והפעילים הפוליטיים בשטחים מודאגים מאוד ממסע ההפחדה של הרש"פ.
הרש"פ פועלת גם בחו"ל נגד מבקריה. על-פי מקורות בפתח, בחודש אוקטובר שעבר שיגר מחמוד עבאס איגרת לשר החוץ ריאד מאלכי שבה הוא ביקש להכין תיק על כל הפעילים ברשת פייסבוק המותחים עליו ביקורת ומתגוררים בארה"ב, אירופה ומדינות ערב. ואכן, הרש"פ הכינה "רשימה שחורה" של הפעילים האלה.
עבד אלרחמן ט'אהר, מפיק סרטים המתגורר בירדן, סיפר כי קיבל איומים טלפונים על כך שהוא מותח ביקורת על הרש"פ, מעביר כספים למתנגדיו של עבאס ופועל כביכול בשירות המודיעין הירדני. גורמים בפתח מסרו כי המודיעין הכללי הפלשתיני העביר למשרד החוץ הפלשתיני רשימה של כל מתנגדיו של מחמוד עבאס המתגוררים בחו"ל כדי שהוא יפנה אל משרדי החוץ באותן מדינות כדי שירסנו את הביקורת.
שר החוץ ריאד אלמאלכי הכחיש את הדברים אך העיתון "ראי אליום" פרסם ב-14 באוקטובר 2016 כי שה"ח הפלשתיני שלח איגרת לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי וביקש כי יפעלו נגד הפעיל הפוליטי פאדי אלסאמין באשמת תמיכה בטרור והסתה נגד השלום. באיגרת הייתה בקשה למנוע מסלאמין לכתוב בדף הפייסבוק שלו ביקורת על הרש"פ ועל מחמוד עבאס. סלאמין הוא אחד המתנגדים החריפים של הרש"פ בארה"ב.
גם על עיתונאית פלשתינית נוספת, חנין וורדה אלעבד, המתגוררת בטורקיה הופעלו לחצים שלא למתוח ביקורת על הרש"פ. השבוע עצרו מנגנוני הביטחון הפלשתינים בחברון את העיתונאי עאמר אבו ערפה אך הוא שוחרר לאחר יום חקירה.
מעקב אחר הרשתות החברתיות
הרש"פ, כפי שניתן לצפות, מכחישה כי היא רודפת פעילים פוליטים ועיתונאים. על-פי מקורות פלשתינים, ראש הממשלה ושר המשפטים ראמי חמדאללה שלח ב-9 במרס אגרת אל הגנרל זיאד הב אלריח, ראש מנגנון הביטחון המסכל ברש"פ, שבו הוא מורה לו להגביר את המערב והפיקוח אחר החשבונות ברשתות החברתיות "המסיתות נגד המוסדות שלנו". האגרת הזו שהודלפה לכמה אתרי אינטרנט בשפה הערבית מעידה יותר מכל על יחסה של הרש"פ לחופש הביטוי. לא מדובר בהבעת דעות באמצעי התקשורת אלא בפוסטים שמפרסמים תושבי השטחים ופלשתינים המתגוררים בחו"ל.
לסיכום: הרש"פ ממשיכה לרדוף את מבקריה בכל מקום שידה משגת. יו"ר הרש"פ איננו יכול לשאת שום ביקורת, הביקורת איננה רק ביקורת פוליטית אלא גם ביקורת על מעשי שחיתות המיוחסת אליו, לשני בניו יאסר וטארק ולבכירים אחרים ברש"פ. תושבי השטחים, החיים בסמוך לישראל ורואים מקרוב את הדמוקרטיה הישראלית מבינים היטב כי הם חיים בדיקטטורה תחת שלטונו של עבאס, כך יהיו פניה של המדינה הפלשתינית אם היא תקום.

תאריך:  24/03/2017   |   עודכן:  24/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחמוד עבאס נגד חופש הביטוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא מפריע
יהודי מפוכח  |  25/03/17 07:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עמוס גלבוע
זאת אשליה    צריך להסתפק בקשרים מתחת לשולחן    האיומים האירניים על סעודיה שונים מאלו שעלינו    ואנחנו עדיין לא מדינה סונית
איתמר לוין
שלטונות כוויית הורידו את הסרט כדי לערוך אותו מחדש, בשל "רגע הומוסקסואלי"
אלברט שבות
השאלה המניע והתוכנית    המאמר הזה נכתב ברוח חג הפורים שבא עלינו לטובה    ישנה אומה שרוצה לחסל אותנו    היא הכריזה על זאת לפני שנים מספר והלכה לבנות את הפצצה    השאלה שאני רוצה לדון בה: מה עשתה ישראל בנידון
אלברט שבות
הבעיה שלנו מתחילה לא מהאיום הקיומי עלינו וגם לא מחלון ההזדמנות של אירן כי אם מהסכנה שמא נירדם, ולנו אין את הלוקסוס לתפוס תנומת צהריים כנהוג בכל העולם    בשאלה האירנית-ישראלית יש לנו סיבה טובה לנום שנת ישרים ולהרדם עמוק; כך עולה, לכאורה, מהתמונה הגדולה שאנו משקיפים עליה
מנחם רהט
התגברות הימין באירופה, ובלימת תזרים המזומנים לעמותות אנטי ישראליות, מבשרות הגעת עידן חדש ליבשת המתאסלמת
רשימות נוספות
האם המוסד חיסל בתוניסיה  /  יוני בן-מנחם
הזדמנות פז לשיקום מעמדה של ארה"ב  /  אריאל י. לוין
טילי שיוט על מתקנים של החות'ים  /  אביתר בן-צדף
מרכז השיח  /  אורית פרלוב
השאלה האירנית-ישראלית (2): המניע האירני מהו   /  אלברט שבות
מאיגרא רמא לבירא עמיקתא?   /  כרמית ולנסי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il