X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מתברר כי נוצר מקצוע של יועצי השקעות בנדל"ן, המייעצים לזוגות צעירים ולרווקים להשקיע ולרכוש דירות, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, בדרך של השקעה כספית נטו ולאו-דווקא לצרכי מגורים
▪  ▪  ▪
כחלון. מאבק נקודות וקרדיט פוליטי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

בתום שנתיים לקיומה של ממשלת נתניהו הרביעית, בה מכהן משה כחלון, כחבר ממשלה מן המניין, בתפקיד של שר האוצר ששם לו, כמטרה עיקרית, להוריד מחירי הדיור, ניתן לקבוע - כמעט בפסקנות ובנחרצות - כי משה כחלון איבד ההילה שהייתה לו, בממשלת נתניהו השנייה, עת כיהן הוא כשר התקשורת ואור יקרות זרח ממנו, בעקבות מהפכת הסלולר שהביאה לו תומכים רבים. אותו כחלון לקח פסק זמן מהפוליטיקה, לשנתיים ימים, לא נכלל בממשלת נתניהו השלישית, הקים סיעה פוליטית חדשה, בשם "כולנו" והשתלב בממשלה הקיימת, כשר האוצר.
הדגל שנשא משה כחלון, אל על, בתקופת כהונתו כשר אוצר בממשלת נתניהו הרביעית, היה ונותר, דגל שיפור מחירי הדיור. משה כחלון הכריז, כי הוא יפעל לכך שכל זוג צעיר בישראל, יוכל לרכוש דירה, מאמצעיו הוא וזו הייתה המהפכה שעומדת בייסוד תוכנית "מחיר למשתכן". הגם ששר הבינוי והשיכון, בממשלה הנוכחית, הינו יואב גלנט, הרי מי שעומד ודוחף הרפורמות בתחום השיכון והדיור, הינו משה כחלון ועל כן יש לזקוף הצלחות או כישלונות רפורמות אלה - בעיקר לזכותו או לחובתו של משה כחלון, כאשר יואב גלנט הינו בכל הכבוד הראוי שחקן משנה בתחום זה.
תוכנית מחיר למשתכן הינה תוכנית הדוגלת בשיטת שיווק של קרקעות המיועדות לבנייה של דירות מגורים, לפיה יזמים המעוניינים לזכות במכרז לפיתוח ובנייה במתחם הקרקע שעליו יבנו הדירות למגורים, מתחרים על המחיר הסופי של הדירה, אותו אמור לשלם המשתכן. מי שמציע המחיר הסופי הנמוך ביותר לדירה, על-פי תנאים שנקבעו במכרז, הינו הזוכה במכרז. לצורך פרסום המכרז, ניהול התהליך ובחירת הזוכה, הוקמה מנהלת פרויקט ייעודית, שמטרתה לפקח על כך שהקבלן יעמוד בהתחייבויותיו אל מול משרד השיכון ואל מול רוכשי הדירות, כמו-גם שלא ישנה, מחירי הדירות שנקבעו במכרז, בדרך של העלאת מחירי הדירות, לאחר זכיית הזוכים, במכרז זה.
ממשלת ישראל החליטה בשנת 2015 להרחיב תוכנית "מחיר למשתכן", באופן שבני זוג נשואים, או רווקים שגילם מעל 35 שנה, שלא הייתה בבעלותם דירה, משך חמישים וחמש השנים האחרונות, זכאים להשתתף בתוכנית "מחיר למשתכן". אחת ממטרות תוכנית זו הייתה להביא לירידת מחירי הדיור בישראל. בשנת 2016 נוצרו שני סוגי זכאים, במסגרת תוכנית זו וכל זאת כדי להגדיל סיכויי הזכייה של מי שיקדימו להירשם לתוכנית זו, במסגרת הסדרה הראשונה, כאשר מי שלא הצליח להקדים ולהירשם לסדרה השנייה, יכול היה להשתתף בהגרלה, בסדרה השנייה.
כפי שהתפרסמו דברים, בידי כתב חדשות "ערוץ 10", אבי עמית, בתוכנית הטלוויזיה של ערוץ זה, אתמול, התברר כי תוכנית מחיר למשתכן, הפכה - בפועל ולמעשה - לתוכנית השקעות, הטובה ביותר במשק, שכן אין מוטל כל מיסוי על מי הזכאי להשתתף בתוכנית זו והוא יכול לרכוש דירה זו, כדירה להשקעה ולא בהכרח, כדירה למגורים. מתברר ומסתבר, כי זכאי תוכנית מחיר למשתכן, יכולים לרכוש דירה - לשם דוגמה, בעיר עפולה - להשכיר דירה זו, שזכו בה במסגרת התוכנית לאחרים - ולמעשה ובפועל - להמשיך להתגורר, בדירה בשכירות, במרכז הארץ. זאת ועוד. מתברר כי נוצר מקצוע של יועצי השקעות בנדל"ן, המייעצים לזוגות צעירים ולרווקים להשקיע ולרכוש דירות, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, בדרך של השקעה כספית נטו ולאו-דווקא לצרכי מגורים.
אם לא די באמור ובמפורט לעיל, התברר במסגרת תוכנית החדשות של "ערוץ 10", כי בעיר, ראש העין, הוקמו בתי רפאים, במסגרת של שכונות רפאים, כאשר הדירות, באותן שכונות רפאים, נרכשו על-ידי זכאי תוכנית מחיר למשתכן, שמעולם לא באו לגור בדירות אלה, אינם מתכוונים לגור בדירות אלה ומנסים בכל כוחם להשכיר במחירי שכירות מגוחכים דירותיהם אלה, אולם אין דורש, שכן לא נבנתה כל תשתית סביבתית נדרשת, חוצה לבתים אלה, כך שהשכונות הפכו לשכונות רפאים והבתים נטושים, מאין מי שיבוא ויגור בהם.
מהעבר השני ניצבת תוכניתו הנואלת, בכל חוסר הכבוד הראוי, של שר האוצר, משה כחלון, שהחליט "לשחרר" דירות למכירה, בכך שהוא יאלץ מי שברשותם 3 דירות ויותר, לשלם מס, עבור כל דירה ודירה שבבעלותם, החל מהדירה השלישית. מתברר ומסתבר, כי תוכנית זו אינה פועלת, כלל וכלל.
ראש וראשונה, מי שבבעלותם 3 דירות ויותר, אינם נרתעים מהמס הצפוי. הם לא ימכרו דירותיהם ולא "ישחררו", דירות לשוק החופשי, בניגוד לתוכניתו "המבריקה" של משה כחלון, להביא לשחרור דירות, בדרך זו. זאת ועוד. חוק ריבוי דירות, הקובע הטלת מס על מי שבבעלותו, 3 דירות ומעלה מונח לפתח בג"ץ. לא בטוח, שבג"ץ לא יפסול חוק זה. משה כחלון עצמו הודה, שכיום לא יצליח להביא לחוקק חוק ריבוי דירות, מחדש, בכנסת, אם ייפסל, בידי בג"ץ.
הפוליטיקאי, משה כחלון, העושה בפוליטיקה הישראלית מאז סוף שנות ה-80 כשסייע לרמי דותן בבחירות לראשות עיריית חיפה ומי ששימש כעוזרו של עוזי לנדאו, שמינה אותו לראש לשכתו במשרד לביטחון פנים, על סף שלהי המאה הקודמת, מתחיל לאבד נקודות וקרדיט פוליטי, בקצב מזורז. איש לא זוכר לכחלון עוד הרפורמה בשוק הסלולר, בהיותו שר התקשורת, כמו-גם ההסדרים החדשים שהביא להנהגתם, בתחום הבנקאות. הכל זוכרים - כעת - כחלון אחר, כחלון המעורב, בטובתו או שלא בטובתו, בעניין התאגיד. וכל מי שמעורב בעניין התאגיד, מוצא תבשילו הפוליטי מוקדח, כשריח מאוס עולה מתבשיל פוליטי זה ואפילו שכחלון מנסה להתעקש, שהוא שייך ל"טובים". ביבי נתניהו הדביק אותו לנושא התאגיד ואם ירצה הוא, אם לאו, שערוריית התאגיד תדבק בו ואפילו יצעק ויצווח הוא ככרוכיה, שלא הוא הנבל, במחזה, לא יעזור לו דבר, כל מי ששמו נקשר בתאגיד, מחוסל - קרוב לוודאי - פוליטית, לחלוטין.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה - בין היתר - בתחומי רישוי עסקים ותכנון ובנייה, בנוסף לשאר התחומים המשפטיים, בהם עוסק המשרד דוגמת: המשפט הפלילי, דיני מעצרים, דיני מיסוי, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  26/03/2017   |   עודכן:  26/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשלון "מחיר למשתכן" ומיסוי שלוש דירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קורות חייה ופועלה - מבת מפונקת שעלתה ממצרים לפסגת המשפט הישראלי וליוצרת תיאורית "השינוי האישי" המהפכנית
חיים שטנגר
הכוונה היא ליגאל לוינשטיין, אלי סדן ושאר הלוינשטיינים, הסדנים, הרבנים התומכים בהם ובני דמותם, החושבים - וליתר דיוק בטוחים הם, עד שורש נשמתם כי להם ניתנה הארץ ורק להם
יגאל יששכרוב
בימי הנוצרים נקראה הבריכה "בריכת הלנה הקדושה" על שם אמו של הקיסר קונסטנטין    כיום, היא ניזונה ממי המוביל הארצי של "מקורות"
חיים שטנגר
פגיעה בפרטיות, בדרך של הקמת מאגרי מידע, הכוללים מידע אינטימי ואישי של אזרחי המדינה, הינו פסול, בין אם מדובר במידע, שמכוון לצרכים פוליטיים של ה"ימין" ובין אם מדובר שמידע המכוון לצרכים פוליטיים של ה"שמאל"
חנינא פורת
קיבוץ שובל - תפיסות החברים את הנגב, הבדידות, השכנים הבדואים והמחסור במים    מהר מאוד התברר שלמדינה סדרי עדיפות אחרים. הציבור לא ידע לא היכן שובל, לא העריך את קשיי המצור בנגב והפלמ"ח כבר פורק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il