X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: שוֹתֵי הכביש אומני עירך קודמים 'משפחה נטו' - קל ומהיר ולקינוח אדמס האדם
▪  ▪  ▪
ליצן עצוב [צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90]

שותים ונוהגים
למרות הקמפיין הפרסומי הידוע, שהשיק משרד התחבורה - "אם שותים, לא נוהגים", שפרץ לתודעת הקהל, ודומה שכל זאטוט יודע לדקלם אותו, נראה שפרסומת לחוד והטיפה המרה לחוד.
הדוּחַ העגום, שפורסם לאחרונה, לפיו כל נהג שני שותה משקאות חריפים, אומר דרשני וחייב להדליק נורה אדומה בקרב רשויות החוק הנוגעות בדבר. המִמצא הזה מחייב לשלול את רישיון הנהיגה ממחצית האוכלוסייה הנוהגת. שהרי נהגים שתויים על הכביש הם מתכון קטלני לתאונות דרכים. מה הפלא שהרוגי התאונות הם במגמת עלייה?
יש לנקוט כל האמצעים החמורים למניעת מצב זה הן באכיפה, הן בענישה ובשלילת רישוי. לתשומת לב השר ישראל כ"ץ והמשטרה.
מחיר השעשועים
המחיר האסטרונומי שמשלמים ראשי הרשויות המקומיות עבור הופעת אמן ביום העצמאות, כ-150 אלף שקל (כשה'צנועים' שבאמנים מסתפקים בעשרות אלפים שקל בלבד), על חשבון הקופה הציבורית, כמובן, הוא מינִי שערורייה. לא סוד הוא שרוב הרשויות נתונות בגרעון כספי כבד. האומנם אם אין לחם יאכל הציבור שעשועים?
יתכן שההופעות היקרות של מיטב האמנים הן כרטיס הביקור של ראשי הרשויות לקראת הבחירות המוניציפליות או הארציות (מתי שיהיו), ומהוות נכס אלקטורלי עבורם. ואם כן הדבר חמור שבעתיים. ראוי שהציבור יצביע ברגליים ולא יבחר בהם ביום פקודה, כמחאה על בזבוז כספי ציבור.
מדוע לא יופיעו על בימת העצרת אומנים מקומיים, שעליהם גאוות העיר (או המועצה)? תהיה זו הזדמנות פז לגילוי כשרונות צעירים, בצד הכנסה, במחיר נמוך בהרבה. וכך גם האומן וגם הציבור יֵצאו נשכרים. האם אומני עירך אינם קודמים?
תהיו כחלון?
כמה סמלי הדבר שהצעד הראשון בהוזלת מוצרים, במסגרת תוכנית 'משפחה נטו', שגיבש שר האוצר משה כחלון, היה ביטול מס הקנייה על הפלאפונים.
זוכרים את המותג 'תהיו כחלונים', שנקשר בשמו של השר (למרות שאת מהפכת התקשורת החל קודמו השר אריאל אטיאס מש"ס), בהוזלת שירותי הפלאפוניה עם הכנסת התחרות לענף? אין ספק שהמיתוג, שהוא בעל ערך אלקטורלי, חשוב ביותר לכחלון במיצוּב מעמדו בדעת הקהל, במסגרת תוכנית כלכלית שהיא תעמולת בחירות נטו (והסרטון שהציג יוכיח).
אלא שכחלון כדרכו הולך בתוכנית זו (הממומנת מרזרבה זמנית) על הפופוליסטי והקל, תוך הסחת דעת הקהל מהפרויקט המרכזי שהבטיח במצע הבחירות שלו - הוזלת הדיור, שרק התייקר בשיעור ניכר במהלך שתי שנות כהונת השר בתפקיד, ובו נחל כישלון חרוץ. הוא נוכח לדעת שבמיזם מורכב זה לא די בכמה עלי תאנה, דוגמת 'מחיר למשתכן' ומיסוי דירה שלישית.
המסקנה - אל תהיו כחלון, וראוי שהשר יפַנה מקומו למומחים ממנו שיצליחו לחולל את המהפכה המיוחלת בנושא.
אדמס האדם
אמנם ד"ר אדמס, רופא וליצן רפואי ידוע, כדבריו, אכן נראה עוף מוזר משהו, אך אי-אפשר להתעלם מתכונותיו הייחודיות בקהילה הרפואית בפרט ובחברה האנושית בכלל. ההומניטריות שלו, היותו אוהב אדם וכה רגיש לסבל אנושי ולמצוקת הזולת, הן בהחלט תכונות יוצאות דופן בקרב ציבור הרופאים. גם העיסוק בליצנות הרפואית, כמו גם גישתו ההוליסטית הגורסת טיפול באדם, במקום התמקדות במחלה בלבד, הם חלק בלתי נפרד מאופיו האנושי והרצון לעזור לחולים בעזרת חוש הומור.
מה הפלא שאדמס גייס משאבים אלה כדי לרפא חולי דיכאון בלי תרופות. ראוי הוא לשמש מודל לרופאים אחרים ובמיוחד לפסיכיאטרים, המחפשים פתרונות אינסטנט, בדמות תרופות, במקום לדבר אל החולים ולהקדיש להם תשומת לב אישית.
ולקינוח לכבוד אדמס הליצן, שגולל ברֵאיון עיתונאי עימו את מסכת חייו העצובה, וכסמל לליצנים אחרים, קַבלו את הבדיחה הבאה - ולא רק לפורים:
איש אחד היה שרוי בדיכאון עמוק. הלך לפסיכיאטר וביקש עזרה. "דוקטור, תעזור לי, אני מדוכא מאוד". "יש לי בשבילך תרופה מצויינת", השיב הפסיכיאטר, ו"אותה לא תקבל בבית מרקחת". "היתכן?" חשב לעצמו הפונה הנואש. אך אז הטיל הרופא את פצצת הצחוק. "שם בפינת הרחוב, ישנו ליצן מוכשר ביותר", הצביע הרופא, "אין אדם שהוא לא הצליח להעלות חיוך על
שפתיו ולהצחיק אותו. לֵך אליו ותמצא מזור לנפשך" .
"דוקטור", הפתיע האיש, "אבל הליצן הזה הוא אני!"

תאריך:  26/04/2017   |   עודכן:  26/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יפעת גדות
לכבוד יום העצמאות ה-69 - משלחת של 50 יהודים אמריקנים ילידי דור הבייבי בום יבקרו בישראל בפעם הראשונה בחייהם
חיים שטנגר
עידן יוסף
החלטת השר לדחות את החופשה ביום ולא להקדימה ליום חמישי גורעת כרבע ממצבת האוטובוסים להילולת הרשב"י ועלולה לגרום לקריסת מערך התחבורה הציבורית
משה עמירב
איך קרסו כל יעדי המדיניות לאיחודה של ירושלים    אולי ננסה לקבל את ירושלים כמות שהיא, עיר רב-תרבותית, בין-דתית ודו-לאומית, מושגים שכה הפחידו אותנו בעבר?
אהוד פרלסמן
סיפורו העגום של ימני בעל שתי ידיים שמאליות, שרצה להחליף רגליים קרושות במופלטות, ואחרי שגמר לאכול ערמת בצק מטוגנת למחצה, הרגיש כמו חבית דבש מקזבלנקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il