X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אם רוצה ממשלת הליכוד להפוך את הארגונים "שוברים שתיקה", "בצלם" וארגונים דומים אחרים, אדרבה, תתכבד ותעשה מעשה של הוצאתם של ארגונים אלה, אל מחוץ לחוק, תוך שהיא תסתכן בכך שבית משפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, יבדוק חוקיות פעילותה זו ואם יתברר שאין היא חוקית, הרי יוציאו צו החלטי המבטל הכרזה שכזו. דרך אחרת אינה קיימת
▪  ▪  ▪
שר החוץ הגרמני, גבריאל זיגמר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

על-רקע יום השואה והגבורה, שחלף עבר לו ועל-רקע יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה, המתדפק על דלתנו, הרי מן הראוי לעצור - לרגע - מרוץ חיינו השוטפים וללמוד לקח של ממש, מהמראה הכעורה והמקרבת שהציב שר החוץ הגרמני, זיגמר דניאל, בביקורו האחרון בארצנו. למי ששכחו נזכיר, כי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, התנה פגישתו עם שר-החוץ הגרמני, בביטול פגישתו של שר-חוץ זה עם נציגי הארגונים "שוברים שתיקה" ו"בצלם". משסורבה דרישתו זו של ראש-ממשלת ישראל, ביטל הוא פגישתו עם שר-החוץ הגרמני, שעזב את הארץ, מבלי לפגוש בראש-ממשלת ישראל.
השבועון הגרמני, רב ההשפעה "השפיגל", כתב בעקבות אותו אירוע - כי ביטול הפגישה, היווה "השפלה דיפלומטית" לממשלת גרמניה. העיתונאים הגרמנים ניסו להבין, מדוע ובשל מה נקט, בנימין (ביבי) נתניהו, בצעד קיצוני שכזה, לאור העובדה ששר-החוץ הגרמני פגש בנתניהו, מספר פעמים, בעבר ולמרות חילוקי הדעות, התקיימו הפגישות בניהם, באווירה נינוחה, תוך שהם עישנו, סיגר, יחדיו.
אותנו, בכל הכבוד הראוי, מעניינת דווקא עמדתו של שר-החוץ הגרמני, שאמר לעיתונאים ישראלים, בעקבות ביטול פגישתו הצפויה עם ראש-ממשלת ישראל, כי "זה פשוט בלתי נתפס. תארו לעצמכם שהיינו מזמינים את נתניהו לגרמניה והוא היה רוצה לפגוש ארגונים חוץ-ממשלתיים שמבקרים את פעילות הממשלה ואנחנו היינו אומרים - 'אם תעשה זאת, נבטל את הביקור שלך'. אנשים היו אומרים שהשתגענו". עוד יוחסה לשר-החוץ הגרמני אמירה לפיה, ארגוני "שוברים שתיקה" ו"בצלם" לא הוצאו, אל מחוץ לחוק ולכן, אין מבין הוא, מדוע התנגד נתניהו לפגישתו עימם.
זה הוא בדיוק ההיגיון והסגנון הגרמני. בספר שיריי "שואה" כללתי שיר המוכתב בכותרת: "זה החיוך הגרמני", שנכללה בו השורה: "זה החינוך הגרמני" והוא מסתיים במשפט: "זה המשפט הגרמני". כאלה הם - הגרמנים. אין אצלם, כמעט, צבע אפור. הם חיים בין השחור המוחלט לבין הלבן המוחלט. לכן, צודק - ועוד איך צודק! - שר-החוץ הגרמני כשהוא מביע תמיהה בפני ראש-ממשלת ישראל וממשלת ישראל, מדוע נאסר עליו להיפגש עם נציגי הארגונים "שוברים שתיקה" ו"בצלם", שעה שארגונים אלה לא הוצאו, מחוץ לחוק ופעילותם אינם אסורה, לפי חוק. חד וחלק!
זו בדיוק הדילמה הניצבת בפני ממשלת ישראל ובפני ראש-ממשלתה, בנימין (ביבי) נתניהו. אם רוצה ממשלת הליכוד להפוך את הארגונים "שוברים שתיקה", "בצלם" וארגונים דומים אחרים, אדרבה, תתכבד ותעשה מעשה של הוצאתם של ארגונים אלה, אל מחוץ לחוק, תוך שהיא תסתכן בכך שבית משפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, יבדוק חוקיות פעילותה זו ואם יתברר שאין היא חוקית, הרי יוציאו צו החלטי המבטל הכרזה שכזו. דרך אחרת אינה קיימת וכל הניסיונות ליצור דה לגיטימיזציה לארגונים אלה, תוחלתה - כשלון מוחלט.
על-רקע זה נראית פעילותה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, ששלחה אתמול (יום ד) מכתב לראש העיר, חיפה, יונה יהב וביקשה ממנו להתערב, בדחיפות, בקיומו של אירוע שמארגנת תנועת "שוברים שתיקה", הצפוי להתקיים היום, בחיפה, למרות שמדובר באירוע המתקיים, בסטודיו פרטי בעיר, שאינו קשור לעיריית חיפה.
החוק אינו מונע ממירי רגב, כשרת התרבות והספורט למנוע תמיכה מארגונים אלה או אחרים - כפי שעשתה היא בעבר באשר לתיאטרון ערבי, שמנעה היא ממנו תמיכה ממשרדה - כל עוד עומדת מניעת תמיכה זו בקריטריונים המקובלים שאין בהם משום הפליה או פגיעה בעיקרון השוויון. קיימות עוד נישות שבהן יכולה שרת התרבות והספורט, כמו-גם ממשלת ישראל לפעול ולהדיר רגליהם של ארגונים דוגמת "שוברים שתיקה" ו"בצלם", בדרך של אי-מימון ארגונים אלה. עם זאת כל עוד שמימונם הכספי של פעילות ארגונים אלה, אינה באה מכספי משלם המיסים ואינה מנוגדת להוראות החוק החרות, הרי אין ממשלת ישראל יכולה להצר רגליהם ולדחוק פעילותם של ארגונים אלה. התנהלותו של שר-החוץ הגרמני, לאחרונה, בקשר לכך, תוכיח אוזלת ידה של ממשלת ישראל, בהקשר ובהדבק דברים שכזה.
אם סבורה שרת התרבות והספורט, מירי רגב כי פעילות ארגון "שוברים שתיקה", מהווה פגיעה בדימויה של מדינת ישראל ומציגה אותה כמדינה בלתי מוסרית, כאשר ארגון "שוברים שתיקה" פועל - לטענתה - כמי שמציג את צה"ל וחייליו כצבא בלתי מוסרי, הרי תתכבד ותפעל להוצאתו של ארגון זה, אל מחוץ לחוק. לא פעם קוראים אנו בעיתונים שמשורר ערבי, זה או אחר, שכתב שיר בשבח הטרור הערבי הועמד לדין, לפי הפקודה למניעת טרור. אם כה חמורים הם מעשיהם של הארגונים "שוברים שתיקה"; "בצלם" ואחרים, יש לפעול נגדם, בדרך החוקית. אם לאו, יש להניח ברדיפה הבלתי פוסקת, שרודפת אותם ממשלת ישראל - רדיפה שאינה מועילה, כלל וכלל לממשלת ישראל, מציגה אותה באור אנטי-דמוקרטי ובלתי מחמיא ומעצימה פעילותם של ארגונים אלה, שלא לצורך.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה - בין היתר - בתחומי רישוי עסקים ותכנון ובנייה, בנוסף לשאר התחומים המשפטיים, בהם עוסק המשרד דוגמת: המשפט הפלילי, דיני מעצרים, דיני מיסוי, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  27/04/2017   |   עודכן:  27/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המראה שהציב זיגמר גבריאל לראש הממשלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא הוצאו מחוץ לחוק? משמע, הם
וינטר הניה  |  28/04/17 21:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
חיים שטנגר
מן הראוי שעניין זה של הנצחה ככל שמדובר בהנצחה בשטחים ציבוריים והממומנים מכספי הציבור ייעשה בדרך של חקיקת חוק כולל, שיתייחס לסוגיה בוערת זו של הנצחה. דרך חקיקה זו עדיפה אלף מונים, על פני חקיקת - כל פעם, מחדש - חוק דווקני ופרטני להנצחת ראש-ממשלה, נשיא שנפטרו, לבית-עולמם
חיים שטנגר
בשנות ה-40 החלו להגיע לארץ התמונות והידיעות הקשות על הסבל שעברו היהודים באירופה, ועל כך שהגרמנים הכריחו את היהודים לענוד טלאי צהוב בצורת מגן דוד שיבדיל בין היהודים לשאר האזרחים. האירועים האלה גרמו לשחקנים, ובעיקר ליוסל'ה מרימוביץ', לפנות לראשי האגודה כדי לבקש שחולצות המשחק הכחולות יוחלפו לצהובות, כאות הזדהות עם יהדות אירופה
חנינא פורת
האם ריכוזם של הבדואים בעיירות בנגב (החל מהקמת תל שבע) הביא לשילובם בחברה הישראלית ובחיי הנגב או רק חיזק את בידודם ואת התעקשותם לתבוע בעלות בקרקעות ולשמר את אורח החיים המסורתי?
חיים שטנגר
מאחר שתחום הדיירות המוגנת נתפש, משנה לשנה, כתחום ההולך ונעלם, הרי מספרם של עורכי-הדין הבקיאים בתחום זה של דיירות מוגנת, גם הוא הולך ומצטמצם, משנה לשנה, בשל ענייני בריאות, גיל וכל דבר שזמן יכול לו ועוד איך יכול לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il