X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיתון הארץ בשנים האחרונות דורש תשלום עבור תכני אותם הוא מכנה פרימיום, כל זאת כדי למלא את קופתו המדלדלת.
▪  ▪  ▪
פרסומות

הסיבות לבעיות הכלכליות של עיתון הארץ הן רבות. ראשית הוא נתפס כעיתון "רציני" לא פופוליסטי כגון ידיעות אחרונות. שנית הוא לא השכיל לנצל את התחומים בהם היה חלוץ האינטרנט ועיתון כלכלי ואינו יכול לעמוד מול כלכליסט ו-ynet של ידיעות.
שלישית הארץ החליט לשמור על קו אליטיסטי ולא לפנות למגזרים נוספים, אולי לאור זיכרון הכישלון של עיתון חדשות (הערת אגב, העיתון היה כישלון כלכלי אבל ההשפעה שלו על העיתונות הייתה עצומה).
עיתון הארץ מציג תכנים אליטיסטים ודעות אשר נמצאות בקשת השמאלית ביותר בפוליטיקה הישראלית, לעתים עוקף את הרשימה המשותפת משמאל. הוא מרגיז חלק גדול מהמנויים שלו' אשר כמעט אינם מסכימים לאף אחד ממאמרי הדעה שמתפרסמים בו.
יונתן גפן הפליא לתאר את העיתון כ"עיתון לאנשים צודקים". הכותבים בעיתון הם צודקים ונעלים יותר מקוראיהם. גדעון לוי וחבריו נעלים יותר אף על אלו המסכימים למדינת כל אזרחיה, כי הם דוגלים בהיעלמות של מדינת ישראל ולא בשינוי פניה. בני ציפר תרבותי יותר מ"עמי הארץ" הקוראים את מדור התרבות והספרות. שטרסלר יותר ליברלי כי הוא דוגל בקפטליזם מוחלט ובחיסול כל שריד למדינת רווחה, וכן הלאה.
דרך ברוטלית
את ההתנשאות של הכותבים הקוראים מוכנים לסבול תמורת תכנים איכותיים שמשובצים פה ושם בין מאמרי הדעה של הארץ, ביודעם שקשה יהיה למצוא אותם בעיתונות שמדרדרת לקידום עצמי, פרסום סמוי ומפגני הערצה לפוליטיקאי שכלי התקשורת חפץ ביקרו.
עיתון הארץ שבקשיים כלכליים החליט לבקש מהגולשים לשלם על התכנים. אין לי כל כוונה לשלם על התכנים מהארץ ולא מהסיבה שגרמה לאנשים ביטלו את המנוי אליו. אך זו עדיין לא הסיבה שלא אשלם אגורה להארץ תמורת תכניו למרות שאולי הם מעניינים אותי. לא אשלם כי הארץ דורש אותו ממני בדרך ברוטלית, אלימה, חצופה ולא ראויה.
הארץ מקדם את תכניו דרך פייסבוק, לעתים אני נתקל בפוסט קידום של הארץ ולוחץ על הקישור ואני מגלה שזה תוכן בתשלום. זכותו של הארץ לדרוש תשלום על תכניו אבל השאלה היא על מה ועל איך.
הארץ מסוגל לדרוש תכנים על מכתב למערכת שהוא חושב שיעניין את קוראיו. על מה בדיוק אני אמור לשלם על זה שעשיתם העתק+הדבק מהאימייל ששלחו לכם ופרסמתם באתר. האם אין זה מספיק שאתם מעכבים את הכניסה למספר שניות כדי להציג לי פרסומת ובדף עצמו יש פרסומות, אני אמור גם לשלם על מכתבים למערכת, על סקירות של בלוגר שעשיתם שוב בהעתק+הדבק מהבלוג שלו, כאשר אני יכול לקרוא את הסקירה בחינם אצלו?
אתרים אחרים, כמו ניו-יורק טיימס וושינגטון פוסט ואצלנו ליברל גם רוצים שתשלם עבור תוכן, אבל הם מציגים לך חלק נכבד מתוכן ואומרים לך "נהנית מדוע לא תשלם כדי לראות עוד תוכן".
הארץ טועה כדי לזלזל בקהל שלך אתה צריך להיות מונופול כמו גוגל או פייסבוק, כאשר אתה אוחז באחוזים ספורים מהשוק זה לא עובד.
לא אשלם באתר שדוחק בי, לוחץ עלי ומפעיל עלי מניפולציות כדי שאשלם לו על התוכן. ואני מוצא עוד יתרון לכך, את מאמרי השטנה של הכותבים נבחרים של הארץ לא אוכל לקרוא ולהתרגז וכך לפחות הארץ יעניק לי דבר אחד, שלוות נפש.

מתרגם ועורך
תאריך:  10/05/2017   |   עודכן:  10/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע לא אשלם אגורה עבור הארץ
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הארץ זה העיתון הטוב בישראל,
למען הסר ספק,  |  10/05/17 16:39
 
- הצחקת אותי
חיים ו.  |  11/05/17 00:54
 
- אני לא אתווכח בעניין השפלות,
הצחוק טוב לבריאות  |  11/05/17 11:09
2
אני חייב לציין
עובד 1  |  10/05/17 17:43
3
אחרי כתבת השטנה של אחד קליין
בני בנקר  |  11/05/17 06:30
4
הלוואי שיפשוט את הרגל . אמן ל"ת
ירושלמית  |  11/05/17 06:49
5
רעל מזוקק
הצדקנית  |  21/05/17 10:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
קשה לקרוא בספר את השורות, המבטאות את יגונה של זהרה
דוד וינברג
מבקרי ישראל כבר החלו לרקום סיפור כוזב ונבזי לציון חמישים שנות "הכיבוש"    גילון צבע את ההיסטוריה הפוליטית של ישראל בצבעים קודרים, "הכיבוש מוביל את ישראל לאסון", אמר, "המדינה הזאת קמה על ערכי הדמוקרטיה הליברלית, וכיום אנחנו מתכחשים להם לגמרי
עמי דור-און
האם ייתכן שהנשיא טראמפ יציע, בעת ביקורו במזה"ת, שישראל תציב את "האופציה הגרעינית" שלה כמכשיר אסטרטגי שיספק הגנה למדינות המפרץ הפרסי, כולל סעודיה, כנגד תוכניות ההשתלטות האירניות. בתמורה תקבל ישראל מעמד של "מדינה עמיתה" במחנה חדש של שלום
יצחק מאיר
היו דברים שלא צריכים היו להיות, אבל היה כל כך הרבה יצירה אצילית בארץ חדשה של עמידה במבחן העיתונות הלוחמת, המעניקה נגישות לאוצרות, למידע, לשכיות חמדה של העולם כולו
רפי לאופרט
האמת היא שאינני יודע ואינני סבור שיש מישהו שיודע ממש, לרבות טראמפ עצמו, אנא מועדות פניו    ברור לאן הוא רוצה להגיע: להסדר שייקרא על שמו    אולם, בחירת המתווך-מתאם שלו לעניין זה מעידה, בינתיים, על אי-הבנת הסוגיה על-בוריה ואי הפקת לקחים נכונים מהכשלונות הקודמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il