X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדרך לתקומה מלאה של העם היהודי בוודאי שאיננה עוברת דרך ביזויו של האחר - ומיקי רוזנטל ללא ספק יודע למי הכוונה
▪  ▪  ▪
[צילום: פרנק שרשל, לע"מ]

ב-14 במאי 1948 זה קרה. דוד בן-גוריון עמד על שתי רגליו במוזאון תל אביב, בשדרות רוטשילד, והקריא את מגילת העצמאות. הוא לא ביקש ליפות את הדברים. ההכרזה דיברה על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. הזכות לבוא בשעריה ניתנה רק ליהודים. לא דובר בה על גבולות. הבית הלאומי של העם היהודי עמד להיות מוקם בארץ התנ"ך על כל חלקיה. הערבים, תושבי המדינה היהודית, הוזמנו להשתתף בבניינה, כאזרחים שווי זכויות, אבל הם היו עסוקים באותה העת - ומאז הם לא שבתו ממלאכתם - בניסיון למוטט אותה.
וכעת מבקשים בכנסת לעגן בחוק את העקרונות המרכזיים המופיעים באותו מסמך נפלא שעוצב כמעט עד לרגע האחרון - ואני לא בטוח שיש צורך אמיתי בכך. בזמנו, האזנתי לדברים ששודרו ברדיו - אבל הייתי צעיר מכדי להבין את משמעות המילים מעוררות ההשראה. מיליוני יהודים הקשיבו להן בכל העולם. למחרת, כבר הטילו מטוסים מצריים פצצות על עירי האהובה. בבתי הספר לא הופץ המסמך בידי המורים ורק כשבגרתי, עלה בידי לשים יד על מה שהקריא בן-גוריון לפני כניסת השבת ולא מצאתי בדברים אפילו פגם אחד. לא בהגדרה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, שתשמש כביתו הלאומי של העם היהודי, ולא ביסודות שעליהן היא תהיה מושתתת. הגבולות לא נקבעו בהכרזה על הקמת המדינה - וטוב שכך נהגו הוגיה - ולכן הדברים התפרשו מאליהם. מנסחיה של מגילת העצמאות גרסו שכל ארץ ישראל, לא רק חלקה המערבי, צריכה להיות חלק מן המדינה היהודית.
הערבים, כזכור, דחו את ההצעה של האו"ם להקים מדינה משלהם - והסוף ידוע. אין להם היום מדינה - וככל שזה יהיה תלוי באנשים החושבים כמוני לעולם לא תהיה להם. לא בשטח שבו הם רוצים להקים אותה. הפתרון, אם בכלל אפשר לדבר על פתרון, צריך להיות מעבר לירדן. העם היהודי ויתר, מאונס, בשל מניפולציות מסריחות של הבריטים, על החלק הזה בארץ ישראל, ולשם צריכות להיות מועדות פניהם של הערבים המתגוררים ביהודה ובשומרון.
וחשוב לזכור: מלחמת התמיד שהערבים כופים עלינו, מאז שנים רבות מאוד, הרבה לפני מעמד ההכרזה על הקמת המדינה היהודית, תבוא לידי סיום רק לאחר שהם יבינו ש"קיר הברזל" שעליו דיבר זאב ז'בוטינסקי במאמריו הפנומנאליים הרבה לפני שחזון המדינה היהודית קרם עור וגידים, אינו ניתן להבקעה.
ולמזלנו, הן מי שעמד אז בראש המדינה והן אלה שנשארו באופוזיציה לאחר הבחירות הכלליות ראו עין בעין את מה שיש לעשות לאור העקרונות שנקבעו במסמך המכונן של המדינה היהודית. מנחם בגין היה נאמן לחלוטין לאלה שנבחרו לשרת בממשלה, מה שקשה לומר כיום על מי שיושב על ספסלי האופוזיציה.
אינני רוצה להזכירם בשמותיהם, כדי שלא לטפח את סיכוייהם להיבחר שוב, אבל יש חברי כנסת שטוב שלא היו כמותם באותן שנים של התנערות מהאפר שנשאר בכבשני המוות לטובת שיכרון החושים שליווה את הקמת המדינה היהודית. הם בוודאי היו מסתייגים מן הדרך שבה נוסחה מגילת עצמאותו של העם היהודי.
ועוד זאת: הדרך לתקומה מלאה של העם היהודי בוודאי שאיננה עוברת דרך ביזויו של האחר - ומיקי רוזנטל ללא ספק יודע למי הכוונה - ורמיסת הכבוד הראוי לממלכתיות היהודית המתחדשת.

תאריך:  14/05/2017   |   עודכן:  14/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין צורך לעגן בחוק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף ימני שמתנגד כמוני לחוק
אהוד פרלסמן  |  15/05/17 01:59
2
משגב חושף נסתרות
שלמה המגיב   |  15/05/17 09:36
3
משגב נגד "ביזויו של האחר" ?
שלמה המגיב   |  15/05/17 09:49
4
תזכיר לי, מכחיש השואה הראשי?
אלטע קאקער  |  15/05/17 19:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן לסרי
האליטה הטורקית מביעה אמון בשוק הישראלי ומגיעה מחר לביקור מיוחד בישראל. למרות הערתו של נשיא טורקיה מהשבוע שעבר ביחס לירושלים, המגזר העסקי וראשי האליטה הטורקית מביעים אמון במשק הישראלי ומגיעים ארצה מחר במשלחת רבת משתתפים איכותית ובכירה שלא נראתה כאן מזה שנים. המטרה! היכרות עם ראשי המגזר העסקי וחיזוק הקשרים בין טורקיה לישראל.
עמוס שנער
יש לדרוש את נטל ההוכחה לכוונות השלום על אויבנו תוך כדי בדיקת כוונותיהם במשך תקופה ארוכה
משה חסדאי
הרוע אינו אלא הפרעת אישיות, עיוות אנושי כלל עולמי, של שיעבוד האדם לאגו, כמו גם שיעבוד של משאבי טבע ואדם לאותו אגו    האגו אומר: אני ואפסי עוד, אין עוד מלבדי, כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה, אני האמת היחידה וכל השאר שקר
רון בריימן
האירופים אומנם פוסלים את מארין לה פן בגלל היותה אנטישמית ומכחישת שואה, אבל בו-זמנית הם תומכים באבו-מאזן שהוא אנטישמי ומכחיש שואה, ומסוכן לישראל יותר ממנה    האם יש סיכוי כלשהו שהנשיא הנבחר יחרוג ממדיניות קודמו? תקופת נשיאותו של עמנואל מקרון יכולה להוות פרוזדור לבחירתה של הנשיאה מארין לה פן בעוד חמש שנים
איתן קלינסקי
עוד לא נדמו הקריאות של שרי הימין, שהתחרו ביניהם בהכרזות, שמעתה יוצאים למסע בנייה בכל רחבי יהודה ושומרון, כי האלוהים אתנו, והאלוהים הוא דונלד טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il