X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם יח"צ
▪  ▪  ▪

אירוע "שירת האדם" יתקיים השנה, כמידי שנה בשש שנים האחרונות. האירוע יתקיים ביום שישי, 26 בינואר 2007, באולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב.
האירוע, הפך זה מכבר למסורת מפתיעה ומרגשת מידי שנה מחדש. השנה, לאור בקשות רבות מצד קהל רוכשי הכרטיסים ובהתחשב בכך שהאירוע קנה לו אוהדים וצופים רבים, הוחלט על מעבר לאכסניה יותר גדולה בכדי לאפשר למספר רב של אנשים לבוא ולחוות את החוויה בה מתכנסים יחד ציבור כבדי שמיעה ושומעים לשירה בציבור עם מנחה, זמרים מהשורה הראשונה, מנהל מוסיקלי, נגנים ונגישות מלאה לכבדי שמיעה כולל מערכת הגברה מיוחדת, תמלול הנאמר בזמן אמת, הקרנת פני הדוברים לשם קריאת שפתיים ומתרגמת מקסימה לשפת הסימנים.
כבדי שמיעה ושומעים עולים יחד לבמה ושרים מכל הלב ומבלי לפחד שמא מישהו יעיר להם על הזיופים וקול צרוד וקצב שלא ממש נמצא - הכל במרחב בטוח ומוגן כדי להוכיח שאם רק רוצים אין דבר העומד בפני הרצון.
החל מהשעה 10:00 יפתח הלובי של האולם, יוגש כיבוד לבאים לאירוע ועל גבי מסך פלזמה תוקרן מצגת על ארגון "בקול" ופועלו. כן תוצג תערוכה של אביזרי עזר ללקויי שמיעה.
בשעה 11:00 יחל אירוע השירה בציבור, בניהולו המוסיקלי של דוד קריבושה ובהנחייתו של יענקלה מנדל. בין האמנים האורחים אשר ייטלו חלק בשירה בציבור: נמנים אריק סיני, דני ליטני, דורית ראובני, לילה מלקוס, ורדינה כהן, אורי הרפז ועוד. להקת טררם, בניצוחו של דורון רפאלי, תקיים אירוע הפעלה קצבי לקהל במהלך השירה בציבור.
כרטיסים במחיר 40 ₪ ניתן לרכוש במשרד הכרטיסים "השרון" בטלפון: 03-5400551.
הרעיון לקיים אירוע שירה בציבור כמפגש בין אנשים לקויי שמיעה לבין אנשים שומעים, אינו רגיל ומובן מאליו. הוא נולד כנושא של פרויקט סביבתי שיזם אפי לנדאו, עיתונאי "גלובס" בעבר וכיום בעל חברת האימון "EFI LANDAU COACHING", במסגרת התוכנית לביטוי עצמי ומנהיגות של חברת לנדמרק אדיוקיישן.
ליוזמה נרתם ארגון "בקול", הארגון היחיד בארץ של אנשים כבדי שמיעה הפועל להגברת המודעות הציבורית למגבלת השמיעה, אפשרויות השיקום, הנגשת מוסדות ציבור ושירותים ציבוריים ללקויי שמיעה ולמען לשילובם בכל תחומי החיים.
אפי, בהתלהבותו הרבה, סחף אחריו מתנדבים, המשמשים מזה שבע שנים כצוות ההיגוי וההפקה של הפרויקט. עד לפני כשנתיים ניהל אפי את הפרויקט. בשנתיים האחרונות מנהל אותו גדי עמיאל, אשר אף הוא עושה את עבודתו בהתנדבות מלאה, כמו גם כל שאר השותפים לצוות ההפקה וההגייה.
רבים מלקויי השמיעה אינם שרים בפומבי, מאחר שקשה להם להבחין אם הם מזייפים והם מעדיפים להימנע מהמבוכה, להיראות רע בעיני הסביבה השומעת. אירוע "שירת האדם" מעניק מרחב בטוח של נגישות לכבדי השמיעה, הוא מאפשר ללקויי השמיעה לשיר, להרגיש ביחד, ליהנות ולזייף בלי חשש.
באירוע נעשה שימוש במערכת הגברה מיוחדת, הקהל מחזיק בלונים מנופחים העוזרים ללקויי השמיעה לחוש את המוזיקה באמצעות הרעידות. על הבמה עומדת מתרגמת לשפת הסימנים ולצידה ניצבים שני מסכי ענק של וידיאו, המקרינים את פני הדוברים, כדי שניתן יהיה לקרוא את שפתיהם.
תמלול הדברים הנאמרים וכן מילות השירים יוקרנו במשך האירוע כולו בזמן אמת, בנוסף לשירון מהודר שיחולק לנכנסים לאולם.
יחד עם זאת, זהו הרבה מעבר לאירוע שירה בציבור - זה אירוע של תקווה, שמחה, שיתוף, חברות, שוויון וקבלת השונה. כל אותם ערכים עליונים, שביום יום נדמה לעיתים שהם נעלמו מנוף חיינו.
המסר הזה - לא לפחד, לא להתבייש במי שאתם ובמה שאתם - הוא כל-כך קריטי, ולא רק ללקויי השמיעה, כי אם לכל אדם באשר הוא אדם.
מחקרים מורים כי בעולם המערבי כ-10% מהאוכלוסיה הם אנשים כבדי שמיעה. רובם מבוגרים: אחד מכל שלושה אנשים מעל גיל 65 הוא אדם כבד שמיעה.
למרות שמגבלה זו נפוצה ביותר, מרבית כבדי השמיעה עודם מסתתרים בארון. המחיר אותו משלמים אנשים אלו המסתירים את מגבלתם הוא מוחשי וכבד - ניתוק הדרגתי מהסביבה וממידע. כך למשל, ידוע כי רק 20% מהאנשים כבדי השמיעה משתמשים במכשירי שמיעה. מכשיר שמיעה נחשב לדבר מכוער, בניגוד למשקפיים, שפעם מעמדם היה דומה והיום משמשים, במקרים רבים, כאבזר אופנתי.
אנשים רבים לא נותנים לגיטימציה לכבדי השמיעה ואף מייחסים להם מגבלות אחרות. גם כבדי השמיעה עצמם מתביישים פעמים רבות בלקות שלהם ורואים בה נכות שיש להתבייש בה ולהסתיר.
אירוע "שירת האדם" הינו סמל ליכולת של כבדי השמיעה לבטא עצמם באופן מלא, ללא מורא ופחד והפניית זרקור על ציבור כבדי השמיעה החי בינינו ומהווה חלק מאתנו.
האירוע הוא שיאו של קמפיין חברתי, שמטרתו הסרת הסטיגמה של לקויות נוספות מציבור כבדי השמיעה. הקמפיין נעשה כולו בהתנדבות וכולל תשדירי פרסום בטלוויזיה וברדיו, מודעות בעיתונות, שלטי חוצות ועבודת מדיה. משרד הפרסום, באומן בר ריבנאי, מכין את הקמפיין בהתנדבות וכל העוסקים במלאכת הפקת האירוע עושים אף הם מלאכתם בהתנדבות מלאה.

תאריך:  10/01/2007   |   עודכן:  10/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il