X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הציבור הרחב, מחכה עכשיו, קצר רוח ושואף נקם לכך, כי הגורמים האחראים על התנהגותם של הבנקים, כמו גם מי האחראים לכך בפיקוח על הבנקים, יספקו הסבר ברור, חד וחלק, אם מעלו הם בתפקידם "וישנו בעמידה", או שתפקדו כראוי, בפרשת פישמן
▪  ▪  ▪
פישמן בבית המשפט [צילום: פלאש 90]

עכשיו, כשהכרזתו הצפויה של אליעזר פישמן, כפושט רגל, הופכת, אט אט (אבל באופן עקבי ובטוח), לעובדה גמורה וקבועה, יש לצפות לכך שהגורמים האחראים והמפקחים על התנהגותם של הבנקים, יתפנו ויטפלו סוף-סוף טיפול שורש מהות ויסודי, במי שאפשרו לפישמן "לצבור" חוב עתק שכזה, בגובה של כ-4.2 מיליארד שקלים.
הציבור הרחב אינו מתרשם מהפוזות הנפוחות של מי שחושבים, שבשל העובדה שהם בנקאים, לבושי חליפות יוקרה או בשל העובדה שהן בנקאיות, המתהלכות להן בחליפות עסקים נשיות הדורות ויקרות, להחריד, הרי הם אדוני וגבירות הארץ. הציבור אינו שוכח להזכיר לנפוחים ולנפוחות אלה, כי הם הופקדו, כנאמנים על מיליארדי שקלים חדשים, שאינם שייכים להם, אלא שייכים לאחרים, קרי לציבור הרחב. הציבור הרחב אינו סבור, כי מי ששיחקו בכספיו שלו, כאילו מדובר בגלגל רולטה בקזינו ואפשרו לכאורה מתן אשראי והלוואות לאליעזר פישמן מכספים אלה, זכאים לצאת נקיים ממעורבותם זו ולא לשלם מלוא המחיר ומכיסם שלהם על מעשיהם ומחדליהם אלה.
הציבור הרחב, מחכה עכשיו, קצר רוח ושואף נקם לכך, כי הגורמים האחראים על התנהגותם של הבנקים, כמו גם מי האחראים לכך בפיקוח על הבנקים, יספקו הסבר ברור, חד וחלק, אם מעלו הם בתפקידם "וישנו בעמידה", או שתפקדו כראוי, בפרשת פישמן. הציבור מצפה לקבל תשובות ברורות מהבנקאים ומהפיקוח על הבנקים, אם שיחקו הם לכאורה במישרין או בעקיפין, בכספיו ששימשו למתן הלוואות ואשראי לאליעזר פישמן. הציבור תאב דעת ולהבין מה הם הביטחונות והערובות שדרשו הבנקאים אם בכלל וקיבלו הם אם בכלל מאליעזר פישמן, בתמורה למתן והענקת הלוואות ואשראי עצום ורב זה לו, על ידם.
טועים ומטעים עצמם הבנקאים ואנשי מערכת הפיקוח על הבנקים בחושבם, כי הם יצאו בשלום מהביקורת הנמתחת לאחרונה עליהם בראש חוצות ובגלוי. טועים ומטעים הם עצמם אם חושבים הם שהם "יעברו יבשים" גל ושטף הביקורת, הנמתחים עליהם, בשל מעשים ומחדלים המיוחסים להם, בקשר לאישור הלוואות ואשראי נדיב לאליעזר פישמן, ללא דרישת העמדת ערבויות ובטחונות מספקים, לכאורה, בתמורה לכך.
בכל הכבוד הראוי, הרי חלפה, עברה לה מזמן התקופה בה ניתן היה לרצות הציבור, כמו גם בכל הכבוד הראוי לאחז עיניו בהפרחת סיסמאות מסיסמאות שונות, בדבר תיקון הליקויים תיקון ליקויים הצופה פני עתיד ולא פני עבר. הציבור הרחב אינו מוכן עוד להניח, למי שלכאורה אשרו אשראי נדיב והלוואות בסכומי עתק לאליעזר פישמן, בלא לגבות אשראי נדיב זה והלוואות עתק אלה לכאורה בהעמדת בטוחות וערבויות מספקות להבטחת פירעון האשראי הנדיב והלוואות העצומות הללו.
לכן, יש לפרסם ברבים שמות כל מי שהיו מעורבים בשערורייה, לכאורה, זו שניתן להכתירה בכותרת: "הענקת אשראי והלוואות עתק, בידי הבנקים לאדם פרטי, מכספי הציבור, ללא מתן והעמדת בטחונות וערבויות מספקים, לכאורה, תחת עינו העצומה של הפיקוח על הבנקים". מאחר שלפי נתונים שפורסמו בכלי התקשורת, היה פישמן פושט רגל, לכאורה בפועל ולמעשה במשך 16 השנים האחרונות, יש לכלול ברשימה כלל בעלי התפקידים, בתקופה זו.
יש לכלול ברשימה, שהינה "רשימת האחריות, לכאורה, להפסדי הציבור", רשימת המפקחים והאחראים להעמדת אשראי והלוואות לגורמים פרטיים מכספי הציבור, במחלקת הפיקוח על הבנקים; רשימת מנהלי הבנקים; רשימת חברי מועצות המנהלים והדירקטוריונים ויושבי הראש שלהם, בבנקים השונים, בתקופה שאושרו ההלוואות והאשראי; רשימת חברי ועדות האשראי והמעורבים, בהענקת האשראי וההלוואות לפישמן, משך השנים הרלוונטיות.
לאחר שתיערך רשימה מקפת זו של הגורמים האחראיים במישרין או בעקיפין להענקת אשראי והלוואות אלה, לאליעזר פישמן, מכספי הציבור, ללא הבטחת השבתם, כראוי, יש לפעול משפטית נגד אנשים אלה ומיידית. יש לתבוע מהם, כל אגורה מהחוב הכללי של 4.2 מיליארד שקלים, שלא יגבה הנאמן בפשיטת הרגל של פישמן או כל בעלת פקיד בהליך פשיטת רגל זה. כך נהגו, בעבר, בהתמוטטות בנק צפון אמריקה, שעה שהאפוטרופוס הכללי תבע, כלל מנהלי הבנק והאחראים לפעולותיו וגבה מהם מיליוני שקלים, בגין אחריותם הישירה להתמוטטותו של בנק מסחרי זה.
ברור הוא הדבר ונעלה מעל לכל ספק, שאין למכור לפישמן או לבני משפחתו ביתו ונכסים אחרים שלו, לפני שפרע פישמן מלוא חובו לציבור, בגין חוב העתק בגובה של 4.2 מיליארד שקלים, שנטל הוא לכאורה במישרין או בעקיפין, מכספי הציבור. מדובר בציבור שחסך כספים אלה, כדי להבטיח לו פנסיה ומגן כספי לימי הזקנה, בהם לא תהיה לו משכורת או הכנסה שוטפת, כבעבר. עדת החנפים שאכלה, משך שנים הרבה, מכף ידו הרחבה והפשוטה לרווחה לכאורה של אליעזר פישמן, תיקרא עכשיו לבוא ולמסור דין וחשבון, אם פעלו אנשיה, איש ואיש, כראוי, במילוי תפקידיהם הציבוריים, אותן שנים. יש גם לבדוק אם יחסי הגומלין שהתקיימו בין פישמן לבנקאים ולגורמים, בהם היה הוא תלוי בקבלת האשראי וההלוואות, לא הגיעו לכאורה למצב דברים עובדתי ומשפטי, המוגדר כשוחד ממש.
הציבור הרחב התבגר, מאוד מאוד בשנים האחרונות והעין הציבורית הינה כיום חדה יותר, ביקורתית יותר ופולשנית יותר, מבעבר. לא ניתן עוד, בכל הכבוד הראוי לשחד ולשטוף מוחו של ציבור שלם, בכתבות צבע מפנקות, בהטבות מהטבות שונות ובשאר "פינוקים", שהיום אפילו לא היו מעלים אותן, כהצעה מבודחת, על דל שפתיים. הוא אשר פתחנו וכתבתנו, תחילתה של רשימה זו. אליעזר פישמן יוכרז, סוף דבר, כפושט רגל. השאלה המסקרנת היא, כמה וכמה מבכירי הבנקאות והכלכלה, יגרור הוא עימו לעברי פי פחת ותוך כמה זמן זה יקרה.
תם ולא נשלם שבח לאל בורא עולם

הכותב הוא השותף המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים משפחתיים ודיני משפחה, כמו גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  13/06/2017   |   עודכן:  13/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פשיטת הרגל של אליעזר פישמן (חלק ג')
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
וואוו - חזק. מה זה חזק. חזק חז ל"ת
פרופ' מאיר חטא  |  13/06/17 11:18
2
טעות בסיסית
ארי כספי  |  13/06/17 11:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
ככל שתעמוד לפישמן טענת התיישנות לגבי מניעת מימוש נכסים שהעביר למקורביו ובני משפחתו אם בכלל בתום עשר שנים, מההעברה, הרי ניתן לכאורה לתבוע ישירות הבנקים והבנקאים שידעו מצבו הכלכלי הרעוע של פישמן, בזמן אמת והעלימו מידע זה, מהציבור - לכאורה
חיים שטנגר
לא מן הנמנע כי אם יתברר, כי אליעזר פישמן העלים לכאורה מלכתחילה ובכוונת מכוון רכוש רב משלו, מידיעתם של הנושים, המנהל המיוחד וכונס הנכסים, גם יחד, כי בצד ניהול הליכי פשיטת-רגל נגד פישמן, יינקטו נגדו גם הליכים פליליים, על כל המשתמע והכרוך בכך
מפעל הנגב מפתח בשנים 1955-1953 את "משקי הפלחה" תוך התמודדות עם משרד החקלאות והקק"ל על עיצוב המדיניות היישובית בנגב
יגאל יששכרוב
40 גננים נוטלים חלק בטיפול בגנים של עכו    חלקם מקומיים ואחרים מתנדבים מחו"ל    הם מקפידים על טיפוח הסביבה וטיפוח יופים של הגנים כמו בשנים עברו
חיים שטנגר
דומה עלינו, כי הוראת סעיף 78 (ג) לחוק הלשכה, המאפשר להשעות עורך-דין מלהמשיך ולעסוק, בעיסוק זמני, במלאכת עריכת-הדין, אם הורשע בפסק-דין בבית משפט או בבית-דין צבאי, הגם שאין מדובר בהרשעה סופית וחלוטה, עד להכרעה סופית בבקשה שתוגש לפי סעיף 75 לחוק הלשכה, קרי, אך ורק לאחר שפסק-הדין יהיה חלוט - ובינתיים, יושעה עורך-הדין מעבודתו, מנוגדת להוראות חוק יסוד: חופש העיסוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il