"אַל תִּשְׁלַח יָדְךָ אֶל הַנַּעַר וְאַל תַּעַשׂ לוֹ מְאוּמָּה" בראשית כב, יב. הושגה הבנה בינלאומית שבמדינת-ישראל המשטר הנוכחי אכן "ישחט את יצחק"... בעקבות הראיון עם האלוף, מיל', יאיר נוה; שתים עשרה שנה אחרי שֶׁפִּקֵּד על ביצוע "הַהִתְנַתְּקוּת" (לשון הכתבה); מפורט, מעמיק וקֹדם-כל, בעקרוֹ, כּוֹאֵב... ישראל השבוע, יום ששי כ"ב בסיון תשע"ז, 16.6.2017.
מתוך הכתבה, ציטוט: "זוֹ הייתה טעות... מבחינה ערכית וביטחונית הרווחנוּ אֶפֶס. לא כלוּם. תחושה של סתם... שמרחק הזמן הוכיח שלא הרווחנוּ דבר מגירוש היהודים מאדמתם והריסת בתיהם, לא מבחינה מדינית ולא מבחינה ביטחונית". סוף ציטוט.
האם זוֹ הכאה על חטא שחטאנוּ? "לאחוז בחבל בשני קצותיו"? "לצאת בסדר" בכל הכִיוונים? "הצתה מאוחרת"? "לאכול את העוגה ולהשאירה בשלמותה"? כולנו מכירים היטב את הבטויים העממיים הללוּ, אלא שהמציאות, אז-ועד היום, חמורה אַלְפֵי-מוֹנִים וְעִנְיָנָהּ: כֹּחוֹת בִּיטְחוֹן ישראל מגרשים ומנשלים את אחיהם מעל אדמת מולדתם - ישראל! עקירת קברי נופלים והגלייה של יהודים; במלים ברורות: טִיהור אתני...
בתגובה לאותה הכאה על חטא,
בדיעבד, תוך שימוש בנימוקים אשר, צר לי לומר, אין הדעת סובלת, מפני שכבר אז הִווּ, בעליל, מסך עשן לאמור: "ביטחון", "הישג מדיני", "שקט" בלה... בלה... להשגת אֵלֶּה, מדוע לא תפעל מדינת ישראל - צה"ל כנגד האויב? מדוע, "בלגיטימציה מלאה", כביכול כמובן, תפעל-כנגד אזרחיה היהודים? מדוע יודנריין כן? וערבריין - לאו?
מעבר לכך אַפְנֶה אותך, הקורא, למר
צבי הנדל תושב נווה דקלים לשעבר, שהיה אז סגן שר החינוך, לגבי הסיבות האמתיות לעקירה וּלְפֶשֶׁר המטבֵּעַ הלשונית אשר טבע לאמור: "כעֹמק החקירה - כן עֹמק העקירה". עיקרי הדברים הופיעו בחוברת "נתיב", גליון 109, מרץ 2006, טור העורך, ותודה לאריה סתיו.
מומלץ מאוד לקרוא זאת וכל מלה נוספת מיותרת!
אני סבור שעקירת יהודים בידי יהודים והרס בתיהם כולל בתי-הכנסת בארץ-חמדת-אבות; במלים ברורות: טִהוּר אתני, הִנָּהּ מעשה רשעות, זדון ופשע כנגד האנושות וכנגד בני עמְךָ מוּל כל אַמַּת-מִדָּה שתרצֶה! ומעיד קֹדם כל על משטר של דיקטטורה פוליטית טוֹטָלִיטָרִית, טעון מוטיבציה ערביסטית שימון-פֶרֶסִית - המעיד על עצמוֹ: "ISH BEEN INE BAYER" - אני גרמני, בווארי -
לא פחות! וַעֲבוּרֵךְ גב' מִשְׂפַּח נאור: דיקטטורת המִיעוט - האין זאת?
צר לי על הנִסוח החריף מדויק ואתה הקורא הנאור מוזמן, כמובן, לנסח זאת על-פי מיטב תפיסתך את המציאות בארצנוּ מאז ועד היום...
"...הרווחנו אפס ולא כלוּם..." האם אתה אלוף מיל' יאיר נוה מִתַּמֵּם? או שבאמת אינך ער למציאות? מה הושג? בִּרשוּתְךָ אומר לך מה הושג - הושגה הבנה בינלאומית שבמדינת ישראל המשטר הנוכחי אכן "ישחט את יצחק" על המזבח (המדיני - פלשתין? התדמיתי - נְאוֹרוֹת? סובלנות? הכלה?) חד וחלק שוב ושוב ושוב כידוע לכולנוּ, אין עוד "
אַל תִּשְׁלַח יָדְךָ אֶל הַנַּעַר וְאַל תַּעַשׂ לוֹ מְאוּמָּה" בראשית כב, יב...
הושגה הבנה ישראלית ובינלאומית בְּפֹועַל, אני חוזר: בְּפֹועַל, שמדינת ישראל - אוסלוֹ והלאה עוקרת את עצמה מנכְסֵי-האֻמה לדורותיה, בנִיגוד לחֹוק העמים וחֹוק נצח-ישראל, ומוסרת אותם לידי שִבְטֵי-ערב והטרור המוסלמי, תוך הכרה מעשית, קבל-עולם, בשבט זה אוֹ אחר, כאיזשהו גוף בעל "זהות לאומית" ובעל זכויות בעלוּת בארץ ישראל, לא פחות!
הושגה השלמה ישראלית תוך כפייה והתקפלות, גם אם בלווי מחאה אדירה של רֹב רוּבוֹ של העם היהודי בציון; השְׁלָמָה עם עוּבְדַת-ביצוע פשע עקירת-יהודים בארצנו על-ידי צבא ההגנה לישראל... עקירה אשר אכן אפשרית! "תדע כל אם עבריה שהפקידה את בניה..."
דוד בן-גוריון.
אמנם: "
אֶרֶץ רָעָשָׁה גַּם שָׁמַיִם נָטָפוּ גַּם עָבִים נָטְפוּ מָיִם..." שופטים ה, ד, אבל: "השמש זרחה, השִׁטה פרחה, והַ..." ח.נ. ביאליק.
הושגה מציאות מעשית עובדתית בה מפעילה מדינת ישראל את כֹוחות הביטחון והמשפט שלה כדי לממש סדר יום מוסלמי היסטורי, אשר בִּיטוּיוֹ הנחרץ ביותר הוא שלטון הווָקף בהר-בית-מקדשנוּ, בהמשך ובמקביל לַבְּנִיָּה המוסלמית-היסטורית, אשר נועדה להעלים את הכֹתל האדיר התומך ממערב בָּהָר בלֵב-ירושלים.
הושג אי-שקט, קִיטוּב חברתי וחֹסר אמון מעמיק בהנהגה, גם זוֹ הלאומית; כמוֹ גם חוסר אמון בְּבִיטְחוֹן היהודי באדמת מושבוֹ; זאת תוך "עליה מטאורית" חד-כוונית ברמת הסכנה והטרור היומיומיים בגבולות ארצנוּ.
כל אלה, אכן, השגים נִכּרים בהחלט, בִּפְרָט מול האנטישמיות הבינלאומית וזוֹ המוסלמית; כולל האנטישמיות הפנימית-יהודית; כולל, איך לא, אנטישמיות בלגיטימציה מלאה, מבין כתלי כנסת-ישראל. השגים נאים ומבטיחים ביותר, לאלוּ המבקשים אותם; גם בהיותם רְווּיִים רקבון לאומי מוסרי עָמֹק! רצוי לבדוק לָעֹמֶק את מי, בדיוק, זה מְשָׁרֵת?
אני מודע מאוד לחריפות דברי הצמודים לעובדות, אבל אין הם מתקרבים כהוא-זה לרשעות, לַדּוֹרְסָנוּת ולמשמעות העובדתית, אנטי-לאומית משפילה, של מציאות הפשעים הארורים הללוּ שוב ושוב ושוב! גם לא לעֹמק הכאב, התסכול, תחושת ההשפלה וחוסר האמון של המגורשים; גם שָׁנים רבות לאחר מכן. יש לומר זאת בחדוּת!
אני שומע אותך הקורא כאילוּ באזני, שואל שאלה לגיטימית עקרונית לאמור: האם זה מה שנחוץ לנוּ עכשיו? האם זה המקום והזמן לחִטוּט והפיכת ערֵמוֹת דֹמן-העָבָר? האם אין זה נכון ואף הכרחי לשם שִׁקום לעבור הלאה מעבר לַטְּראומות הטעוּנוֹת הללוּ?
וּתְשוּבתי:
א- ערֵמוֹת דֹמן-העבר ממשיכות לתסוס ומהוות את הבסיס לדֹמן ההווה והעתיד; צר לי אבל עקירת עמונה בשלישית, בתי דריינוף; משפטוֹ והרשעתוֹ בדין של הלוחם
אלאור אזריה, כל אלה, כולל אלה שלא הזכרתי, הנם תוצאה "הגיונית" ישירה של: "אדמוֹת פלשתיניות", "מדינת כל אזרחיה", יעני: "דמוקרטיה ערבו-יהודית", מי המציא אותה שוב ושוב ושוב? ולשם מה?
ב-על-פי מיטב תפיסתי לא ייתכן כלל תהליך שיקום, החלמה וּבניה בלא הכרה פנימית עמוקה במצב פאתולוגי נתון. בלא הכרה זוֹ, והפנמתה עד בְּסִיס משמעותה, כולל הגורמים למצב פאתולוגי זה; אין כל תהליך רִפוי אפשרי; וכמובן הרצון הפנימי, אינסטינקטיבי, טבעי - לִחְיוֹת! אני בוחר לסיים תגובתי זו בְּבַיִת שביעי מתוך הבלדה שלי: "ותחזינה עינינוּ", י"ז באדר א תשס"ה 25.2.2005, לפני העקירה.
וְתֶחֱזֶינָה עֵינֵינוּ "וָאֶעֱבֹר עָלַיִךְ וָאֶרְאֵךְ מִתְבּוֹסֶסֶת בְּדָמָיִךְ וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי... וְאַתְּ עֵרֹם וְעֶרְיָה"
(יחזקאל טז, ו-ז)
וְעֵינַי תֶּחֱזֶינָה על פני אדמה:
גִּדְרֵי-תַּיִל, שיירות כלי-רכב, מִתְקְנֵי-כְּלִיאָה
וּכְלָבִים מאומנים, חיילים ואנשי-משטרה -
חִשְּׁלוּ נפשם וִידֵיהֶם - לְשֵׁם אותה מטרה:
בִּפְקֻדַּת-טומאה להחריב להפקיע לְגָרֵשׁ וּלְנַשֵּׁל
יהודים בידי יהודים - בארץ ישראל.
ואין איש בָּם השואל: "מֶה היה לי מַה...
וַהֲלֹא אַחַי-הם... ישראל... בְּנֵי עַמִּי, בְּנֵי אימא אדמה"...?
אֵין קוֹל, אין הִרְהוּר... ציות חפוי-ראש... ודממה - - -
וָאֶתְעוֹרֵר, וַאִיקץ וּסביבי חֲשֵׁכָה...
חַשְׁרַת-עבים מעיקה וְלִבִּי מַהְפֵּכָה...
לא אֵדַע עד-אן וְאֵיכָה - - - -
אחת ידעתי: עֵירֹם אֲנִי וְעֶרְיָה
מִתְבּוֹסֵס בדם-לבי
וַיַּעֲבֹר אֱלֹהַּ עָלַי וָיֹאמַר אֵלַי:
"בְּדָמֶיךָ - אתה חָי"!